horses1990 schreef:Er gebeuren wel gekkere dingen dan een staart verven hoor... Aangezien heel veel paardenmensen hun paard toch al als een kind behandelen...vliegendeken, deken op terwijl het 30 graden buiten is, staartjes in de manen, toiletteren, foto shoots, hondereden euro's uitgeven aan dekjes, vitamineshots, vitaminepilletjes, bij verkoudheid hoesttabletjes, lijnzaadolie voor een glanzende vacht...etc...zo raar is het dus niet dat als ik het hoor...dat ik dan denk dat zou kunnen....zeker de mensen die naar de keuring gaan...zouden het kunnen doen toch...En wat dacht je van de dressuursport...dat gaat ook alleen maar om het mooi zijn en opvallen...of zie ik dat soms verkeerd? 9 van de 10 keer dat ik tijdens de buitenrit een paard tegen komt, dan ziet dat paard en de ruiter er zo strak uit dan ze eigenlijk enorm opvallen...denk aan dekje en rijbroek/jasje ruiter zelfde kleur etc... Ik geloof toch best dat mensen behoorlijk hun best doen om hun paard/pony er mooi uit te laten zien... en dan mag ik niet vragen of er weleens paardenstaarten worden geverfd? Nogmaals ga het toch niet doen...want het groeit er toch zo weer uit...net als bij ons eigen haar...
Sorry maar dat vind ik echt onzin .. ten eerste een vliegendeken is absoluut niet warm
en bij sommige paarden is dat hard nodig vanwege die rot vliegjes waar ze last van hebben ..