Mooie haflinger met zwarte staart....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:02

horses1990 schreef:
Er gebeuren wel gekkere dingen dan een staart verven hoor... Aangezien heel veel paardenmensen hun paard toch al als een kind behandelen...vliegendeken, deken op terwijl het 30 graden buiten is, staartjes in de manen, toiletteren, foto shoots, hondereden euro's uitgeven aan dekjes, vitamineshots, vitaminepilletjes, bij verkoudheid hoesttabletjes, lijnzaadolie voor een glanzende vacht...etc...zo raar is het dus niet dat als ik het hoor...dat ik dan denk dat zou kunnen....zeker de mensen die naar de keuring gaan...zouden het kunnen doen toch...En wat dacht je van de dressuursport...dat gaat ook alleen maar om het mooi zijn en opvallen...of zie ik dat soms verkeerd? 9 van de 10 keer dat ik tijdens de buitenrit een paard tegen komt, dan ziet dat paard en de ruiter er zo strak uit dan ze eigenlijk enorm opvallen...denk aan dekje en rijbroek/jasje ruiter zelfde kleur etc... Ik geloof toch best dat mensen behoorlijk hun best doen om hun paard/pony er mooi uit te laten zien... en dan mag ik niet vragen of er weleens paardenstaarten worden geverfd? Nogmaals ga het toch niet doen...want het groeit er toch zo weer uit...net als bij ons eigen haar...

Sorry maar dat vind ik echt onzin .. ten eerste een vliegendeken is absoluut niet warm
en bij sommige paarden is dat hard nodig vanwege die rot vliegjes waar ze last van hebben .. ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:08

Een vliegen deken is bij sommige paarden bittere noodzaak, puur voor de gezondheid van je paard.
Ik vind pillen en vitamine shots nou niet echt te vergelijken met een staart verven...
Net alsof je paard het wat uitmaakt :D

superlise

Re: Mooie haflinger met zwarte staart....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:15

Ja het kan, heb het wel eens gezien bij een kennis. Zij had een schimmel (vrij donker) met een lelijke duo-staart dus daar een zwarte verf doorheen gegaan, ging prima maar vond het niet zo mooi als een oorspronkelijke zwarte staart. Het haar is ook veel dikker enzo dus pakt wat minder goed. Ik vind het alleen een beetje engig om echt met blondeer in de weer te gaan want dat is toch een soort pure bleek, en met blond uit een pakje zal het waarscheinlijk niet veel blonder worden?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:22

ik was de staart van me haf eerst altijd met groene zeep, en daarna met grijsshampoo.
al eens geprobeerd?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:23

vrouwke schreef:
ik was de staart van me haf eerst altijd met groene zeep, en daarna met grijsshampoo.
al eens geprobeerd?

Dat werkt toch alleen tegen een vieze staart? Of zie ik dat nou verkeerd? :)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:24

Ik zou eigenlijk de staart ook zo laten als die is :)

Mensen er bestaan gekkere dingen hoor. Ik ken mensen die er een extra wit voetje bij verven aangezien het paard dan groter en regelmatig lijkt te lopen. :')

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 20:27

Ja maar wanneer krijg ik een muggendeken om dan? Ik heb ook echt last van de muggen in de zomer |( En ach ja al die vitamine shots enzo....krijgen ze in de natuur toch ook niet? (ik doe het ook hoor daar niet van), maar probeer hier een punt te maken :P En eerlijk is eerlijk heb hier al vaak genoeg op bokt gelezen dat het 20 graden of warmer is en dat er al paarden met 100 a 200 grams deken staan om de vacht in "bedwang" te houden...is toch echt om het paard "mooier" te maken... @vrouwke bedankt voor de tip...ga het zeker proberen :)

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:28

horses1990 schreef:
Ja maar wanneer krijg ik een muggendeken om dan? Ik heb ook echt last van de muggen in de zomer |( En ach ja al die vitamine shots enzo....krijgen ze in de natuur toch ook niet?

Word hier een beetje flauw van :+

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 20:33

Ach ja... :P De paarden in nederland worden nou eenmaal behoorlijk verwend haha...en daar is niets mis mee hoor...vind het alleen een beetje jammer dat iedereen zo raar doet over dingen om je paard "mooier" te maken... als mensen dragen we ook make-up...er worden extensions in paarden de manen en staart gezet en dan is verven raar? Omdat mensen zo gek doen met paarden en ze behandelen als kinderen...geloofde ik het meteen toen mensen tegen mij zeiden van...verf de staart van je paard...dat doen wel meer mensen met een haflinger...
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 06-04-12 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:34

horses1990 schreef:
Ach ja... :P De paarden in nederland worden nou eenmaal behoorlijk verwend haha...en daar is niets mis mee hoor...vind het alleen een beetje jammer dat iedereen zo raar doet over dingen om je paard "mooier" te maken... als mensen dragen we ook make-up...er worden extensions in paarden de manen en staart gezet en dan is verven raar?

Rare vergelijking, mensen kiezen ervoor. Heb jij je paard horen vragen om zijn staart te blonderen?
Ik vind het eigenlijk wel meevallen, en je kan het ook anders zien. Wees trots je hebt een bijzonder paardje :)

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:36

Emie99 schreef:
horses1990 schreef:
Ach ja... :P De paarden in nederland worden nou eenmaal behoorlijk verwend haha...en daar is niets mis mee hoor...vind het alleen een beetje jammer dat iedereen zo raar doet over dingen om je paard "mooier" te maken... als mensen dragen we ook make-up...er worden extensions in paarden de manen en staart gezet en dan is verven raar?

Rare vergelijking, mensen kiezen ervoor. Heb jij je paard horen vragen om zijn staart te blonderen?
Ik vind het eigenlijk wel meevallen, en je kan het ook anders zien. Wees trots je hebt een bijzonder paardje :)

Helemaal mee eens .. ik vind het echt geen vergelijking! Maargoed, als jij wilt verven dan doe je dat toch :)

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 20:37

Ja ik ga ook de staart niet verven :P Hij is nu al haar hele leven (+- 14 jaar) donker en dat wil ik graag zou houden...ik heb haar uit een rotsituatie gehaald...ze stond met haar knieen in de stront en stond helemaal alleen...ze was ook veel te mager en zat slecht in haar vacht...vind het dan alleen zo vervelend dat mensen met andere paarden zeggen...."jezus, je koopt toch niet zo'n mishandeld paard...super lelijke staart...zal nooit goedgekeurd worden" blehhh |( En ik vind het leuk om mijn paard mooi te maken...en mijn paard geniet ook van alle aandacht... maar wat vinden jullie dan van extensions in de manen en staart?? Nog 1 x in de herhaling voor jullie...vroeg me gewoon af of het weleens gebeurd....heb nooit gezegd dat ik het ga doen....in mijn openingspost staat zelfs zo'n lachende smiley achter het feit dat mijn stalgenootjes zeggen dat ik mijn paard haar staart moet verven!!!!!!
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 06-04-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:40

horses1990 schreef:
Ja ik ga ook de staart niet verven :P Hij is nu al haar hele leven (+- 14 jaar) donker en dat wil ik graag zou houden...ik heb haar uit een rotsituatie gehaald...ze stond met haar knieen in de stront en stond helemaal alleen...ze was ook veel te mager en zat slecht in haar vacht...vind het dan alleen zo vervelend dat mensen met andere paarden zeggen...."jezus, je koopt toch niet zo'n mishandeld paard...super lelijke staart...zal nooit goedgekeurd worden" blehhh |( En ik vind het leuk om mijn paard mooi te maken...en mijn paard geniet ook van alle aandacht... maar wat vinden jullie dan van extensions in de manen en staart??

Dat is juist super dat jij zo'n paardje koopt en hem helemaal opknapt, respect! En niet luisteren naar wat andere mensen daar van vinden, als jij maar blij bent met je hafje :)

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 20:43

@Farolover ik ben idd blij met mijn superhaf <3 hihi

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:54

judith370 schreef:
vrouwke schreef:
al eens geprobeerd?

Dat werkt toch alleen tegen een vieze staart? Of zie ik dat nou verkeerd? :)

grijze haren bij mensen worden ook lichter daardoor, dus dacht....

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:35

Heb je al eens zilver shampoo gebruikt? Werkt ook om lichter te mAken..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:25

horses1990 schreef:
Ja ik ga ook de staart niet verven :P Hij is nu al haar hele leven (+- 14 jaar) donker en dat wil ik graag zou houden...ik heb haar uit een rotsituatie gehaald...ze stond met haar knieen in de stront en stond helemaal alleen...ze was ook veel te mager en zat slecht in haar vacht...vind het dan alleen zo vervelend dat mensen met andere paarden zeggen...."jezus, je koopt toch niet zo'n mishandeld paard...super lelijke staart...zal nooit goedgekeurd worden" blehhh |( En ik vind het leuk om mijn paard mooi te maken...en mijn paard geniet ook van alle aandacht... maar wat vinden jullie dan van extensions in de manen en staart?? Nog 1 x in de herhaling voor jullie...vroeg me gewoon af of het weleens gebeurd....heb nooit gezegd dat ik het ga doen....in mijn openingspost staat zelfs zo'n lachende smiley achter het feit dat mijn stalgenootjes zeggen dat ik mijn paard haar staart moet verven!!!!!!

En daar moet je compleet boven staan! Zoals ik je eerder al had gezegd. Trek het je niet aan. Dat is moeilijk, maar probeer het los te laten.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:45

meid niks van aan trekken
zolang jij blij bent met je eigen is er niks aan de hand.
heb hier ook een merrie staan die een ietswat grijze staart heeft en vind het wel wat hebben ;)
is een keer wat anders dan altijd maar dat wit ;) en het geeft ook nog een leuk effect met een vlechtje er in op wedstrijd :P
ik zou hem niet gaan verven wel gewoon een keertje wassen en dan netjes knippen ;) en al de onderkant echt heel vies is ( echt heel vies) probeer te kijken tot waar en dan dat knippen niet boven de hak komen maar op de hak over er net iets onder :) en wassen met groene zeep met glycerine helpt heel erg goed en een beetje warm water ;)

van het negatieve altijd het positieve zoeken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:03

Je zegt zelf dat je hem mooi vind, dus heb schijt aan je stalgenoten. Ik heb een shetlandpony waarvan de ondertanden 3 centimeter van de boventanden afstaan, sommige mensen vinden het lelijk en vragen of er niet wat aan gedaan kan worden, maar voor mij is ze perfect. Wat anderen zeggen interesseerd me helemaal niet

Geniet van je knapperd, want dat is het ;)

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:22

Bij die van mij werkt de cowboy magic shampoo Yellow out goed. Wordt niet echt wit ofzo maar toch wel iets lichter.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:53

SienenIvo schreef:
_Nancy schreef:
Neem je paard zoals hij is.. Je bent niet voor niks voor je paard 'gevallen'

Waarom dan een staart verven.. Dat is echt niet gezond :')

En waar heb je dat vandaan dat dat niet gezond is?

Weet je wat ammoniak is? Meer hoeft ik niet te zeggen denk ik.

SienenIvo schreef:
En martigalen?
En bijzetteugels?

Die zijn ook niet normaal he!

Maar mensen gebruiken ze wel!

Nee da's een goeie vergelijking :D

horses1990 schreef:
ach ja dus als jullie te horen krijgen dat je paard en verwaarloosd uit ziet... dan accepteren jullie dat gewoon en kopen jullie geen middeltjes om hem op te knappen??? en waarom toiletteren jullie dan een paard? gebeurd in de natuur toch ook niet? men vertelde Mij dat staarten heel Vaak geverfd Werden niet dus...haha

Daar moet je gewoon schijt aan hebben. Mensen zijn gewoon jaloers. Als de staart van je haf mooi schoon en uitgepluisd is ziet hij er vast prima uit. :)
Maar ik ben blij dat je niet echt de staart wil gaan verven :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:55

Er zijn zijn toch ook potjes verf zonder ammoniak??

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:05

Kom op, dringt het echt niet door? :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:50

Jawel hoor! :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:17

ik heb het topic doorgelezen... Ts heeft antwoord op haar vraag: Het komt nauwelijks/ niet voor dat mensen bij hun paard de staart verven. Ts heeft al tig keer aangegeven dat zij niet van plan is om de pony te verven. Jammer dat ze dan van die rare reacties krijgt.

ts, volgende keer dat je een topic maakt zet dan heel duidelijk in de openingspost wat je bedoeld want heel veel mensen lezen niet het topic door maar reageren alleen op de openingspost ;)