Redelijk unieke situatie........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Redelijk unieke situatie........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 08:56

We zijn al weer wat dagen verder, maar Kadetje stond gisteren nog heerlijk buiten. Ik haalde een heel gelukkig paard binnen. /3 Ze zullen vandaag ook nog vast buiten gezet worden en voorts houd ik de weer berichten goed in de kijkerd.

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:45

Bij ons op de pensionstal staan ze ook nog in het land (is een paar weken paddock geweest in verband met eerdere regen) maar toen het leuk opdroogde mochten ze de wei weer op. Ben wel bang dat het eind deze week echt afgelopen is met de pret, want er komt een beste bult regen aan... Dan wordt het paddock tot het flink gaat sneeuwen of voorjaar wordt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 02:11

Gisteren 29-11 zal de laatste dag zijn geweest. Het land is nog redelijk droog. Maar als de boer ze toch weer buiten zet, zal ik dat hier schrijven.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 02:14

Mijn paarden komen gelukkig elke dag in de wei.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 02:22

justahorse schreef:

Da's fijn voor jou en je paardjes; Paard en ik moet het hebben van de 'zomer' die ongeveer loopt van begin maart tot begin december. Als je op rivierklei (blauwe NB!) staat, heb je ermee te maken dat ze niet in de winter buiten kunnen als de grasmat niet kapot mag gaan.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:00

Mossel schreef:
Ook hier kleigrond en de paarden die er gewoon op blijven :j we hebben de stallen alleen nog voor de sier of als ze ziek zouden worden.

Idem :j . Hier wel een graaskorf voor de Haf, maar dat vindt zij nog steeds minder erg dan binnenstaan... Heb ik geprobeerd, werd ze depressief en ziek van. Nu gaan paard en pony dag en nacht het hele jaar door buiten. De deuren zijn vast al verroest, vraag me af of ze nog dicht kunnen :D

Ook hier is dit mooie weer een zegen, want hoewel ze sowieso altijd buitenstaan is het toch fijner als het droog is...! Ik heb een weide op kleigrond, maar een halve hectare is hoger gelegen en nu dus bedoeld als winterweide. Ik vermoed dat daar een pak minder putten in zullen gelopen worden - ik hoop het althans.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:10

tje ik dacht wat een leuk topic want tja das genieten maar moet toegeven dat het jammer is dat een ieder dan gelijk zijn mening zo erg oplegd. Volgens mij niet geheel de bedoeling van dit topic toen ie geplaatst werd.

Kan me voorstellen dat het genieten is, vorig jaar rond deze tijd was het een heel ander verhaal qua weer! Nu hadden ze een horrorwinter voorspeld maar die is gelukkig nog niet aangekomen hier dus lekker even blijven genieten.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 13:15

Met een hoger deel zouden we al gered zijn, maar dat hebben we niet.
Hier nu zon; ben zo benieuwd of onze paardjes op de laatste dag van november buiten worden gezet. Boer al ge-sms-t, maar geen antwoord.
Hij zal wel druk zijn; er wordt bij ons een 'Agterberg' longeerbak gebouwd +:)+ Helemaal goed!!!!

Dito: ik trek me van andermans meningen niet veel aan; zeker niet als het om dit soort zaken gaat.
Sommigen kunnen ook nog niet goed lezen en gaan heerlijk tekeer. Laat ze maar; ik sta daar goed; paard is volkomen happy en op haar gemak, dus ik ook!
We houden het gewoon een gezellig en genieten topic!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:46

Sandrina schreef:
justahorse schreef:

Da's fijn voor jou en je paardjes; Paard en ik moet het hebben van de 'zomer' die ongeveer loopt van begin maart tot begin december. Als je op rivierklei (blauwe NB!) staat, heb je ermee te maken dat ze niet in de winter buiten kunnen als de grasmat niet kapot mag gaan.

Tenzij je bij een stal staat waar ze de moeite hebben genomen paddocks te maken zodat ze paarden ook in de winter naar buiten kunnen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:23

Je standpunt is nu wel duidelijk. Ik ga daarvoor echt niet verhuizen. Ik dacht dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Wil je ophouden met zeuren?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:37

Hier ook kleigrond en ook overdag buiten. Alleen omdat er een oudere merrie bij is 's nachts op stal.

Maar heerlijk he dit weer. Ben alleen wel bang dat het idd de horrorwinter gaat worden die ze voorspellen. 30/11 en nog is het hier bijna 15! graden met zon. Net zondag heeft het een beetje geregend.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:43

wij zitten in limburg en daar is geen klei als het niet heeft geregend kunnen ze gelukkig de wei in daar ben ik heel blij om :) en als paarde door toevallig raare grond niet naar buiten kunnen maakt niet zo heel veel uit ze worden toch gewoon goed verzorgd en toch zeker niet mishandeld! ik dank degene die dit mooie weer heeft bezorgd (ik zal de postbode eens vragen :P)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:44

Waarom zou het een horrorwinter worden? Wat zijn de aanleidingen om dat te roepen? Daar weet niemand ook maar enig zinnig woord te zeggen. De weermensen zeggen zelf dat ze het nog geen 3 dagen vooruit met zekerheid kunnen zeggen en dan zou het een horrorwinter worden? Pure kolder! Voorlopig wordt alleen regen en wind voorspeld.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:56

Jammer dat er geld is voor een Agterberglongeercirkel en niet voor paddocks.
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Gemak of welzijn.

Mooie foto hoor, op de eerste pagina.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:13

AnnemiekvM schreef:
Jammer dat er geld is voor een Agterberglongeercirkel en niet voor paddocks.
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Gemak of welzijn
.

Mooie foto hoor, op de eerste pagina.

:evaw:

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:46

ik heb toch een verzorghaffie die best gelukkig is dat ze weer lekker op stal staat.. (okai okai uitloopstal met een klein stukje gras) komt zeker door het lekkere eten ;) ze hebben tot vorig weekend ook nog 24/7 buiten gestaan.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:40

Heb ook niet gezegd dat het idd zou gaat worden hé.
Alleen de geruchten gaan zo.
Maarja we zullen zien

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:18

Bij ons is het sinds donderdag gebeurd met de pret... Ze staan nu in de paddock overdag, ook niet verkeerd, maar het weiland is nu eerst echt afgelopen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 09:58

Bij ons ook; jammer ik had graag kunnen zeggen dat ze in december nog buiten stonden! De regen gooide roet in 't eten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:03

GamblersCup schreef:
Wat jammer eigenlijk voor jullie beesten, dat dit een "unieke situatie" is... die dieren horen zomer en winter overdag buiten te staan.

_/-\o_

Dag en nacht op stal.. Hoe verzinnen ze het toch?! :n

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 10:08

Captain schreef:
GamblersCup schreef:
Wat jammer eigenlijk voor jullie beesten, dat dit een "unieke situatie" is... die dieren horen zomer en winter overdag buiten te staan.

_/-\o_

Dag en nacht op stal.. Hoe verzinnen ze het toch?! :n

Voor dat gezeur is dit topic niet bedoeld. Lees eerst het hele ding door eer je antwoord geeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:10

Ik heb het hele topic doorgelezen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:21

Ik ook, sneu voor de dieren dat het baasje meer een longeercirkel wil hebben ipv paddocks..
Die ene stalling die in een link voorbij kwam lijkt me wel ideaal :)
Laatst bijgewerkt door Froemel op 04-12-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:22

Sandrina schreef:
Sommigen kunnen ook nog niet goed lezen en gaan heerlijk tekeer.

Ik ga niet zeuren of je paard wel of niet buiten staat, dat moet je zelf weten. Maar ik vind dit wel onbeschoft over komen. Vjestagirl doet veel moeite om je topic te lezen en bij te houden, en je tips te geven. En vervolgens reageer je niet op haar en maak je dit soort opmerkingen. Zeg dan meteen vanaf het begin, mijn besluit staat vast, ik verhuis niet. Maar ga niet haar posts negeren waarbij ze echt goed bedoeld advies geeft met leuke stallen waar plek vrij is, om vervolgens rotopmerkingen te maken boos tegen haar te doen. Dat bevordert ook niet de sfeer van dit topic.

Tegen de rest van dit topic, de TS gaat zover ik het lees echt niet verhuizen, al word 100 meter verder nog een stal gebouwd met paddocks. Dus daar kunnen we over ophouden helaas.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:24

Die stal van Vjestagirl vind ik best intressant :) jammer dat er geen binnebak aanwezig is mijn pony is echt nog niet normaal te rijden buiten :D vooral als het waait :( ... Ik heb het trouwens wel naar mijn zin op stal maar het vreet wel aan me dat ze toch te weinig buiten staat na mijn zin ;( ... Want de paddock en buitenbak zijn zooooo vreselijk nat dat ze nog niet naar buiten kan door die vervelende rot ijzers :( heel die bodem zuigt helaas