12 november. Gedwongen verkoop 58 Haflingers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 12 november. Gedwongen verkoop 58 Haflingers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:45

Ik denk dat garantie lastig wordt.. Je kan niet terug naar het bedrijf. Denk dat het gewoon inpakken en wegwezen is en bevalt het niet pech gehad..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:46

Mensen, misschien handig om even ontopic te blijven.... de discussie over laten slachten of niet, hoort hier niet. Dat is in al heel veel andere topics besproken.
Ook discussies over "beter slacht dan slecht verzorgd" horen hier niet, de beestjes zijn niet slecht verzorgd.

Het kan trouwens ook heel goed zijn dat de echte ouwetjes voor 50 euro ofzo verkocht worden. Hopelijk zijn er mensen die grasmaaiers zoeken, gezelschapspaarden en hier goedkope vandaan kunnen halen. Tja, of mensen die 50 euro bieden, omdat ze weten dat ze er bij de slacht winst op maken: de slachtprijs stond hier vorige week op 92 cent per kilo, reken uit...

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:48

Ieder zijn eigen mening denk ik.
Heb liever mn paarden ingeslapen (en net als mn pony gecremeerd) dan naar de slacht en dat ze in de supermarkt liggen.
Nou ze weten misschien niet dat hun leven voorbij is maar ze zijn niet gek als ze daar bij een slacht huis aankomen.
Weet niet of je welleens hebt geroken hoe het daar ruikt?
Mijn oude paard als ik aan het rijden was en hij hoorde in de verte een vrachtwagen met varkentjes aankomen flipte hij hem en begon heeel hard te hinneke..
en bij een tractor of andere vrachtwagen niets aan de hand. Mm vind de gedachte gewoon niets :n

Maar laten we ontopic blijven :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:51

GamblersCup schreef:
Mensen, misschien handig om even ontopic te blijven.... de discussie over laten slachten of niet, hoort hier niet. Dat is in al heel veel andere topics besproken.
Ook discussies over "beter slacht dan slecht verzorgd" horen hier niet, de beestjes zijn niet slecht verzorgd.

Het kan trouwens ook heel goed zijn dat de echte ouwetjes voor 50 euro ofzo verkocht worden. Hopelijk zijn er mensen die grasmaaiers zoeken, gezelschapspaarden en hier goedkope vandaan kunnen halen. Tja, of mensen die 50 euro bieden, omdat ze weten dat ze er bij de slacht winst op maken: de slachtprijs stond hier vorige week op 92 cent per kilo, reken uit...

Kun jij een beetje duits? Kun jij iets vinden over hoe het in zijn werk gaat?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:53

Wat wil je precies weten? Hoe de veiling in z'n werk gaat?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:58

Eleonora_ schreef:
Was ook geen antwoord op jou reactie hoor. Had het over de opmerking van boefliz2.
Vind het niet terrecht om 'penny meisjes' de schuld te geven. Liever een penny dan de slacht toch :)

ohhhh ok dan snappen we elkaar. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:00

Nouja er zijn er 54 onder het zadel begrijp ik? Hoe kom ik erachter welke 'geschikt' zijn? Worden die allemaal tussen 9-11 gereden 's morgens? Dan heb je toch niet genoeg tijd daar een fatsoenlijk oordeel over te vellen?
En zijn de pony's al gekeurd? Zijn gebreken ed vermeld of dien je daar zelf maar achter te komen? (ik neem aan dat van de 58 er vast wel een paar zijn die iets mankeren) Moet je 't paard direkt meenemen bij aankoop?
Bij een veiling heb je normaal wel een bepaalde garantieregeling, heb je dat hier ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:02

GamblersCup schreef:

Ik zeg toch ook niet dat ze nu slecht verzorgd worden? Maar dat dat risico er mogelijk is als een paard voor een habbekrats verkocht wordt. Hoevaak gebeurd het wel niet dat mensen die zich eigenlijk geen paard kunnen veroorloven toch zo'n paard kopen voor een euro of 100 maar eigenlijk niet het geld hebben om ervoor te zorgen. Daar doelde ik op ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:13

Maar dat heb je overal, ik denk dat deze gereden, vakantiehof kindvriendelijke paardjes een betere kans maken op een goed tehuis als bijvoorbeeld de overgebleven pony's van een markt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:13

Hmm ik heb de veilingvoorwaarden gevonden en ik begrijp daaruit dat de paarden niet veterinair gecheckt zijn, dat je 't paard koopt zoals je het aantreft en dat ze op geen enkele manier aansprakelijk zijn voor verborgen gebreken, ziekte's ed.
Is dus wel een enorm risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:14

Wat moeten ze eigenlijk kosten? Is het vrij bieden of is er een bepaalde minimum prijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:15

anneliesdj schreef:
Hmm ik heb de veilingvoorwaarden gevonden en ik begrijp daaruit dat de paarden niet veterinair gecheckt zijn, dat je 't paard koopt zoals je het aantreft en dat ze op geen enkele manier aansprakelijk zijn voor verborgen gebreken, ziekte's ed.
Is dus wel een enorm risico.

Dat is zeker een enorm risico...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:15

Ik zou zelf dat risico niet willen nemen, goedkoop paardje kan daardoor alsnog een hele kostenpost zijn zonder dat je weet of het überhaupt een geschikt rijpaard is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:21

Je kunt ook kosten voor veearts nav gebreken die ze op dat moment hebben niet op hen verhalen.

Edit; Bieden is vanaf een door de veilingmeester bepaald startbedrag, komen 10% veilingkosten overheen en daarover weer btw.
Ze zullen misschien beginnen met 100 euro, als zelfs niemand dat wil bieden gaan ze naar 50 en wellicht naar nul.
Maar gezien de omstandigheden denk ik dat ze echt voor een paar honderd euro weg zullen gaan, Haflingers is ook totaal geen vraag naar op 't moment en aangezien het om een faissement gaat en je geen enkele garantie hebt zullen mensen ook niet snel bieden gok ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:26

anneliesdj schreef:
Nouja er zijn er 54 onder het zadel begrijp ik? Hoe kom ik erachter welke 'geschikt' zijn? Worden die allemaal tussen 9-11 gereden 's morgens? Dan heb je toch niet genoeg tijd daar een fatsoenlijk oordeel over te vellen?
En zijn de pony's al gekeurd? Zijn gebreken ed vermeld of dien je daar zelf maar achter te komen? (ik neem aan dat van de 58 er vast wel een paar zijn die iets mankeren) Moet je 't paard direkt meenemen bij aankoop?
Bij een veiling heb je normaal wel een bepaalde garantieregeling, heb je dat hier ook?

Het is een veiling als "gebruikte goederen". Betekend dat de paarden aan de hand en/of onder het zadel voorgesteld worden. Hier kun je op bieden, je koopt wat je ziet. De dieren zijn niet door een dierenarts onderzocht.

Het gekochte paard moet vóór 13-11-2011 12:00u. van het Hof opgehaald zijn. Betaling moet cash binnen 30 minuten na aankoop (of met een Duitse check van de bank, maar die hebben Hollanders niet).

Garantie is er niet. Je koopt wat je daar ziet, eigenaar en veiling organisatie nemen geen verantwoording.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:34

En tussen 9 en 11 kun je zelf paard bekijken en proefrijden toch?
Of worden ze dan alleen voorgereden in de ring? (en kun je ze dus niet van dichtbij bekijken of er zelf op?)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:35

Nee, geen proefrijden. Paarden worden voorgesteld in de ring, aan de hand of onder het zadel gereden.

Edit: leek me ook wel normaal eigenlijk, anders kunnen die haffies 2 uur lang lopen, met 400 verschillende mensen die erop willen. De ene zet zijn kind erop, de andere probeert dressuur te rijden, de volgende wil een sprong maken... daarom alleen voorgesteld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:37

Naja ze rijden ook ponykampen dus dat er verschillende ruiters op zitten zou in princiepe niet uit moeten maken.
Maar wat doen ze tussen 9 en 11 dan?

Citaat:
Besichtigung ab 9.00 Uhr oder auch nach Absprache

Bezichtiging.... Ik weet niet hoor.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 10-11-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:38

Dan worden 1 voor 1 de Haflingers in de ring gepresenteerd ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:40

anneliesdj schreef:
Naja ze rijden ook ponykampen dus dat er verschillende ruiters op zitten zou in princiepe niet uit moeten maken.

Voor deze Hafs misschien niet, maar dit zijn de paardenveiling-regels die het veilinghuis aanhoudt. En daar kunnen ze geen uitzondering maken voor "werk-haffies".

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:42

Hm ja, nouja ik ga eens overleggen.
Je zou toch bijna die eigenaren gaan bellen om eens te vragen watvoor paarden het zijn qua karakter enzo.

Edit; bij een 'normale' veiling heb je van tevoren altijd een aantal kijkdagen waarop je ook kunt proefrijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:45

Ja, maar niet bij een onvermogen-veiling. Wel bijvoorbeeld bij een sportpaardenveiling, die kun je dan ook proefrijden en een paar keer bekijken als je wilt. Daar willen ze zoveel mogelijk geld voor beuren. Deze dieren moeten gewoon zo snel mogelijk weg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:47

Ja dat snap ik wel hoor.
Maar goed, dan heb je wel minder kans op 'serieuze' kopers.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:52

Weet ik niet... ik denk niet dat onserieuze kopers zo snel naar een veiling gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:58

Ik denk het ook niet hoor dat mensen die niet serieus willen er niet naartoe gaan.

Zonde hoor je zou ze toch zo allemaal mee willen nemen en een goed thuis bieden.

Volgens mij staat dit nog niet op het Haf forum zal eens kijken misschien daar nog mensen die iets zoeken.

Ow ja.. en ik stuur mijn Belgische Haflinger ook weer terug naar Belgie.... hij is niet geslaagd voor zijn inburgeringscursus.... hij was gezakt voor de vraag.. wat zijn penny's .