Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GamblersCup schreef:Mensen, misschien handig om even ontopic te blijven.... de discussie over laten slachten of niet, hoort hier niet. Dat is in al heel veel andere topics besproken.
Ook discussies over "beter slacht dan slecht verzorgd" horen hier niet, de beestjes zijn niet slecht verzorgd.
Het kan trouwens ook heel goed zijn dat de echte ouwetjes voor 50 euro ofzo verkocht worden. Hopelijk zijn er mensen die grasmaaiers zoeken, gezelschapspaarden en hier goedkope vandaan kunnen halen. Tja, of mensen die 50 euro bieden, omdat ze weten dat ze er bij de slacht winst op maken: de slachtprijs stond hier vorige week op 92 cent per kilo, reken uit...
GamblersCup schreef:Mensen, misschien handig om even ontopic te blijven.... de discussie over laten slachten of niet, hoort hier niet. Dat is in al heel veel andere topics besproken.
Ook discussies over "beter slacht dan slecht verzorgd" horen hier niet, de beestjes zijn niet slecht verzorgd.
Het kan trouwens ook heel goed zijn dat de echte ouwetjes voor 50 euro ofzo verkocht worden. Hopelijk zijn er mensen die grasmaaiers zoeken, gezelschapspaarden en hier goedkope vandaan kunnen halen. Tja, of mensen die 50 euro bieden, omdat ze weten dat ze er bij de slacht winst op maken: de slachtprijs stond hier vorige week op 92 cent per kilo, reken uit...
anneliesdj schreef:Hmm ik heb de veilingvoorwaarden gevonden en ik begrijp daaruit dat de paarden niet veterinair gecheckt zijn, dat je 't paard koopt zoals je het aantreft en dat ze op geen enkele manier aansprakelijk zijn voor verborgen gebreken, ziekte's ed.
Is dus wel een enorm risico.
anneliesdj schreef:Nouja er zijn er 54 onder het zadel begrijp ik? Hoe kom ik erachter welke 'geschikt' zijn? Worden die allemaal tussen 9-11 gereden 's morgens? Dan heb je toch niet genoeg tijd daar een fatsoenlijk oordeel over te vellen?
En zijn de pony's al gekeurd? Zijn gebreken ed vermeld of dien je daar zelf maar achter te komen? (ik neem aan dat van de 58 er vast wel een paar zijn die iets mankeren) Moet je 't paard direkt meenemen bij aankoop?
Bij een veiling heb je normaal wel een bepaalde garantieregeling, heb je dat hier ook?
Citaat:Besichtigung ab 9.00 Uhr oder auch nach Absprache