Haflinger hengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:50

Yvank_ schreef:
Stalling hoeft niet persee hoor. Merrie hier wordt altijd via KI gedaan en hoeft dan nergens te blijven hoor.

Dan heb je de Ki verzendkosten er nog bij wanneer je merrie niet pakt ;) En de Da kosten erbij van het insimineren.........
Kortom er komen nog meer kosten bij dan alleen het dekgeld en de totaalprijs kan dan misschien tegenvallen voor de TS aangezien ze aangeeft een student te zijn en dus een beetje op de centjes moet letten.
En dat is het punt wat ik wil attenderen! Liever 100 euro te veel gespaard in dat geval dan te weinig.

MadelonSunny

Re: Haflinger hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:42

Ik was hier al bang voor :P
Ik weet heel goed dat er meer kosten bij komen. Dat heb ik ook al aangegeven. Daarom wil ik me gewoon aan een max prijs van 300 excl houden. Sommige hengstenhouders geven korting als je je merrie komt brengen en bij Stal Groot Prooyen bijvoorbeeld insemineren ze. Dus dat zou weer meevallen. En een echo maken houd ik wel rekening mee, voorrijdkosten hoef ik niet te betalen dus dat scheelt weer 35,- maar dat komt echt wel goed ;) Maar ik hou me wel aan de max van 300 excl. Er zijn zat leuke hengsten voor minder. En ik ben al blij als ik een veulen van Sunny heb :)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:28

voor het bedrag dat je uit wil geven krijg je echt wel een dekking
er zijn echt veel leuke hengsten met de kenmerken die jij wilt zo als je zelf aan geeft
praat met de hengstehouder van de hengst van jou keuze
er zijn vast wel mogelijkheden

We hebben zelf een ggk Hengst die promoot ik niet
maar Abel van Bouwman is echt een leuke Hengst ook al ken je hem dus niet
dit jaar hadden we er zelf ook een veulen van die erg goed aan de maat is
nu is de moeder ook groot dus zecht niet alles maar een leuk merrie veulen waar we toekomst in zien
in de sport springt nu al aardig hoog jammer genoeg :+

Succes en sterkte met zoeken

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 10:17

@GittekeZ1 Ja dat denk ik ook :)
Abel is 1 van mijn favorieten op mijn lijstje.
Hij is 1.52m en heeft zich bewezen in de Dressuursport.
Ik weet alleen niet wat zijn dekgeld is, iemand een idee?
Dankjewel!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:26

Abel is een leuke hengst en geeft zijn maat door,ken verschillende nakomelingen van hem en alle zijn dik 1.50 of groter.
Maar het waren vaak niet de makkelijkste...

Wirbelstein van de haflingerborg heeft zijn eigen dik bewezen,erg leuke hengst met een super fijn karakter.
Mooie luxe hengst die erg goed kan bewegen.

Laat je goed informeeren,ga niet altijd alleen maar van ''het plaatje'' uit.
Er zijn veel mooie haflingers,maar er zijn er maar weinig die goed en correct kunnen bewegen,vooral als je er sraks mee de sport in wil dan moeten er correcte gangen op zitten wil je een beetje leuk mee kunnen rijden.
Succes.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:58

Qua karakter en beweging ben ik helemaal weg van Aron van de Haflingerborg (heb ook een nakomeling van hem, Raven, zie OS).
Met jouw budget is er veel mogelijk, dus ga zeker goed informeren bij alle hengstenhouders en wat je ermee wil doen.
Hengstenhouderij de Brouwer heeft ook een Aronzoon staan uit een Abel moeder, Amino heet hij. 1,54, 3 of 4 jaar oud, ben het even kwijt, loopt super en goed karakter. Is alleen niet GGK in NL naar mijn weten, maar aangezien jouw merrie onbekende afstamming heeft zou je nooit een vol papier krijgen denk ik?

Verdiep je er erg goed in, ik ben ook toen ik de keuze moest maken voor mijn merrie eeuwen bezig geweest. Er zijn zoveel leuke en goede hengsten, maar hou ook voor ogen of hij ook jouw merrie gaat verbeteren op haar wakke punten, daar gaat het vooral om: de combinatie moet goed zjn, aangezien moeders ook de helft meegeeft.

Edit:
Abels heb ik ook al van gehoord dat het karakter soms moeilijk is, maar dat is natuurlijk je eigen keuze of je die uitdaging aan wil gaan :) .

Mijn merrie heeft 3 maanden bij de Brouwer gestaan voor te dekken en de kosten waren erg eerlijk (merrie is gust gebleven).

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 10:15

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben nog erg aan het twijfelen aangezien mijn opa en oma (waar mijn pony's staan) het er niet helemaal mee eens zijn. Maar als ik Sunny toch laat dekken heb ik zeker wat aan jullie reacties. Dus bedankt hiervoor!

LadyLaguna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:25

Ik vindt Winser-G wel een geschikte hengst voor jou merrie,

Hij heeft zich bewezen in de sport (Z1 dressuur)
heeft goede spring technieken, en doet goed mee met keuringen
Zoals er al werd gezegd, wordt zijn karakter sterk door gefokt. winser heeft een super karakter.
Heel leergierig en wil altijd voor je werken.

Het dekgeld van deze hengst zit ook nog binnen jou budget.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:22

SunnyJazz schreef:
@GittekeZ1 Ja dat denk ik ook :)
Abel is 1 van mijn favorieten op mijn lijstje.
Hij is 1.52m en heeft zich bewezen in de Dressuursport.
Ik weet alleen niet wat zijn dekgeld is, iemand een idee?
Dankjewel!

abel zijn dek geld licht boven de 300 euro
wou vorig jaar met hem dekken maar ben erg afgeknapt op het karaketer van de hengst en van zijn nakomelingen
(abel beet mij vol in mijn arm)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:48

Ik zou kiezen voor een hengst die wat nieuw bloed brengt ivm de onbekendheid van je merrie haar ouders.

Vind abel zijn nakomelingen ook niet erg leuk moet ik zeggen. Amadeo van de tibbe vind ik zelf een prachtige hengst..maar ken nog geen nakomelingen van hem. Ik had je graag Notting's Naidoo aangeraden maar die is pas verkocht heb ik vernomen :P

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:59

JastieHorse schreef:
Ik zou kiezen voor een hengst die wat nieuw bloed brengt ivm de onbekendheid van je merrie haar ouders.

Vind abel zijn nakomelingen ook niet erg leuk moet ik zeggen. Amadeo van de tibbe vind ik zelf een prachtige hengst..maar ken nog geen nakomelingen van hem. Ik had je graag Notting's Naidoo aangeraden maar die is pas verkocht heb ik vernomen :P

Amadeo is ook alleen maar via KI. Weet niet of TS dat wil.

StraightUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:40

Ben benieuwd of je al een keuze gemaakt hebt, mijn manneke is een nakomeling van Nogales. Wat een ding is het, eerlijk waar. Ik denk dat ik geen betere keuze had kunnen maken! Ben nu begonnen met lange lijnen en vandaag voor de vijfde keer zonder problemen loopt hij al mooi rond, terwijl de eerste keer voornamelijk paniek en steigeren was, ben enorm trots op hem en hij laat nu al zien (2 jaar 7 maand) dat hij behoorlijk wat in zich heeft. :)) Mama is Elexis. Hij is erg leergierig en ik denk dat hij behoorlijk veelzijdig is als hij laat zien wat hij nu al kan. Vrijheidsdressuur vind hij ook enorm leuk. Heeft een heel lief karakter en hij begint behoorlijk te groeien nu, mooie klassieke bouw heeft ie nog, maar niet zwaar gebouwd. De afgelopen 3 maand is hij zeker 6 cm gegroeid. Wat ik ook een leuke vind is Almnebel Imladris (Nibbit) ken hem persoonlijk en is ook een schat van een beest, past ook binnen je budget. ;) Nib is ook erg veelzijdig en gaat ook mee op shows, erg leuk. :)) Mijn manneke ben ik helemaal blij mee, wil ooit papa en mama nog een keer opzoeken. :))

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:27

vind winser-g ook een mooie hengst. heb zelf een nobleman of tudors oak merrie. haar moeder is ria van de sterreboshoeve. ze lijkt sprekend op haar vader. grote maat maar klassiekere type. hou niet van de luxe haflinger.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:20

Ik had geen toestemming van mijn opa dus heb der niet laten dekken.
Maar dit topic is al 2 jaar oud :=

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:41

Jammer dat die van mij geen goed gekeurde hengst is..
Hij is een slanke man van over de 1.50, het liefste karakter in de hele wereld,
spring vaardig is hij top en is de beste goude die ik ken!

Veel plezier van je toekomstige veulentje!