N.v.t.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:28

Liiisaaa schreef:
Hier staat sinds dinsdag een merrie van Wallenstein, 6 jaar en alleen in de wei gestaan, wel sociaal verder.
Geprobeerd om in te rijden, maar voor zover ik heb begrepen was dat niet zo'n succes geweest. :+
Is vrij dominant, rent dwars door je heen, trekt zich los etc, etc.
Maar wel een prachtige bouw, dus eens kijken hoe dat over een tijdje gaat als ze wat opvoeding heeft gehad! :j

edit: Ook heel erg schrikachtig, schrikt van vrijwel elk vreemd geluidje :')

Mijn haf kwam ook zo het land uit, was mega schrikkerig. Ik ben heel veel gaan freestylen en grondwerk gaan doen. Na een maand liep ze al los met me mee, zelfs langs een tractor. Meteen beginnen met inrijden lijkt me niet zo verstandig, bouw maar eerst vertrouwen op.(en idd opvoeding ;) )

Anoniem

Re: Nakomelingen van Hf.Wallenstein heeft iemand ervaring er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:34

Absoluut niet herkenbaar dat opgefokte terwijl ik een hele echte ( herkenbare) Wallenstein merrie heb. Gevoelig dat wel, maar eigenlijk heel makkelijk in de omgang.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:43

Wolder is ook erg koel in het hoofd, blaast wel snel wanneer hij bang is, maar met ondersteuning van mij doet hij het allemaal braaf. Gister vloog er nog bijna een reiger tegen ons aan, Wolder kijkt opzij, en kijkt daarna weer naar voren of er elke dag een vogel van een meter groot een halve meter langs ons vliegt :P . Verder kan hij zich weleens opfokken, steigert en huppelt weleens, maar het is allemaal heel goed te rijden :j . Al vertrouwd hij nog niks van anderen op zijn rug, dus dan is het twijfelachtig of hij nog wel braaf is.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:42

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiisaaa

Re: Nakomelingen van Hf.Wallenstein heeft iemand ervaring er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:31

Wie is de vader van Wallenstein? :)

Ik denk van niet, want vader is uit de A-lijn en moeders is uit de N-lijn..

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 10:10

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:41

Onze Wallenstein dochter (uit een Abel moeder) van 2 lentes jong heet Rosey. Ook zij is een lieve kleine dondersteen.

Ze is voornamelijk lief, vrolijk en schattig maar daarbij ook heel atletisch. Op dit moment is ze al veel rustiger dan toen ze kwam. Ze blijft echter een beetje schieterig. Na zo'n schrikreactie is ze dan wel weer heel snel rustig en cool. We hebben dan ook goede hoop voor een knappe sportcarrière met haar.

Haar manen groeien super snel. Toen ze kwam had ze nog bijna geen manen. Ondertussen heeft ze een flinke haardos.