Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:38

Wat een leuk idee :D

Zie al weer erg leuke haffies voorbijkomen!

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Jacqueline en heb 2 haflingers, Amor en Melody.
Amor is een ruin van 15 jaar. Hem heb ik ongeveer 5 jaar gereden en ook wedstrijden gereden (L spr) maar wordt nu sinds 2 weken volledig van maandag t/m zaterdag door een meisje verzorgt en gereden, op zondag doe ik hem zelf. Ben namelijk niet echt een 'recreatieruiter' :o

Melody is een merrie van 14 jaar. Haar heb ik ook gereden en heeft M gesprongen. Maar ze heeft hoefkatrolonsteking en heeft vorig jaar november t/m dit jaar mei op stal gestaan vanwege een draadwond. Nu ben ik haar weer aan het opbouwen maar ik zit vol twijfels of ik wel door moet en kan gaan.. Ze struikelt niet (meer) maar loopt wel stijf, ze krijgt wel poeder ervoor.

Dit is melody (nog in haar goede conditie)

Afbeelding

Dit is amor
Afbeelding

ik heb even geen recente foto's bij de hand

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:45

diana:

@ eva ik heb bobby uit wouw,maar volgens mij heeft hij daar niet lang gestaan waar hij er voor heeft gestaan weet ik niet.lijkt me leuk als je meer info zou hebben.

@ marga fijn dat je weer lekker naar azkaban kon en het zal best komen door de hoefsmid hoor hopen dat hij morgen weer goed loopt.hij ziet er echt gaaf uit.

@ charlotte wayn ziet er goed uit en spms helpt het als je door zet stel je voor dat je hem weg had gedaan zo snel.

@ marlies405 knappe kanjer hoor

@ Faringo storm is leuk en die foto met die bal echt grappig

@

heb vanavond lekker getut met wessel hij vind het heerlijk om gepoetst teworden en lekker knuffelen.
ook vind hij het heel intresant als bobby word opgezadeld :)

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:53

Erg leuk om te horen wat iedereen met zijn hafje zoal doet
Ik zal mij ook even voorstellen
Ik ben Marieke en mijn bokt naam is maresie ,ik ben 51 jaar jong en heb al 12 jaar een haf met de naam Maresie die nu 16 jaar is,zijn vader is magister
Wij rijden dressuur en zijn M1 startgerechtig,maar daar zijn we nog hard voor aan het trainen
Maresie staat aan huis met een super lieve shet die kan springen,dressuur,en voor de kar loopt <dus geen grasmaaier>
Ik zal proberen ook zoveel mogenlijk te vertellen wat wij zoal doen,en ook om jullie verhalen te lezen en natuurlijk ook om op te reageren

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:55

Marieke kan het zijn dat ik jou een keer tegen ben gekomen toen ik met Storm aan het wandelen was?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:56

Leuke Hafjes komen er voorbij!

@Annemarie, van wie heb je Storm gekocht als ik vragen mag? Hij komt me heel bekend voor :) .

Claudia&Famiera, 10-8-2011

Klein halfuurtje dressuur gereden in de bak, ze was wel heel dribbelig in het begin maar is ook niet zo gek nu Enya pas net weg is. Zaten wel fijne stukken tussen, zelfs wijken en een mini schoudervoor gingen super :) .
Daarna nog een klein buitenritje gemaakt samen met iemand anders, ze vond alles eng :') Was voor het eerst, normaal loopt ze overal zo langs. Maar we zijn ook sinds januari niet meer naar buiten geweest. Ze bleef wel goed bij me, d'r ogen plopten er alleen zowat uit :D .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:58

Carmen:

Superleuk dat er zo veel mensen meepraten hier! Ook heel leuk om alle dingen die je hier plaatst over een tijdje weer terug te lezen. :j
Ik hoop dat ik ook snel mee kan updaten!

maresie

Faringo schreef:
Marieke kan het zijn dat ik jou een keer tegen ben gekomen toen ik met Storm aan het wandelen was?

ja dat klopt :D

Balou_k

Ik kan nu niet achterblijven hé..

Vandaag de wei van mijn Haflingerdame weer uitgemest, waterbak gevuld en oud hooi van gisteren er uit gehaald.

Daarna haar benen weer eens gewassen en de onderkant van haar buik, gepoetst en opgezadeld om daarna te gaan rijden in de bak. Ongeveer een 20 min. daarna is ze uitgestapt door mijn zusje en broertje.
Toen ze de wei weer in ging waren d'r benen en de onderkant van haar buik gelijk weer vies :')

Dit is mijn prachtige dame :
Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:00

@Mandarijn: Tjee ben dr naam kwijt maar ze was het schoonzusje van Adeline uit Eemdijk

@Marieke: Leuk om je tegen te komen op bokt :-)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:04

Nalie;

Echt super leuk dit. Veel verschillende type haffies ook :)

Dat hoofd van Amor hierboven :=

Mijn dag vandaag aardig in het water gevallen (alweer :? ) Dus Luna maar gaan wassen voor Zevenhuizen (keuring/wedstrijd) Maar die voorpluk is toch wel een crime hoor.. pfff ben uiteindelijk net zo nat als zij.. Maar Drakenlientje is wel mooi schoon geworden :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond werd het zowaar toch nog even droog, dus nog ff Angelina gezadeld en geoefend voor Ermelo :) Ging echt super :)

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:06

@faringo sta jij in zwartewaal bij de groenekruisweg?ben even de naam kwijt van die man.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:09

Ja daar sta ik ja

Ze is weer netjes schoon hoor. Hier trouwens helemaal geen regen vandaan. Ok dat lieg ik het waren misschien 6 druppels.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:14

@ annemarie, Nou dan heb je massel gehad.. Heeft bij ons echt heel de dag geregend :?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:16

Denk het dan ja, ik heb vanmorgen gewoon in het zonnetje gereden. Stom is dat toch dat dat zo kan schelen in ons kleine landje :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:32

Faringo schreef:
@Mandarijn: Tjee ben dr naam kwijt maar ze was het schoonzusje van Adeline uit Eemdijk

@Marieke: Leuk om je tegen te komen op bokt :-)

Marga:
Graag voortaan je eigen naam erbij zetten Faringo?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:34

Wij waren net voor de regen weer terug op stal gelukkig :) 't Regende niet hard, maar toch.

@Balou_k: Wauw, prachtige Haf zeg!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:34

Annemarie:

Sorry, zal er op letten de volgende keer :-) (maar ben niet de enige ;-))

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:36

Sodeletuut schreef:
Carmen:

Superleuk dat er zo veel mensen meepraten hier! Ook heel leuk om alle dingen die je hier plaatst over een tijdje weer terug te lezen. :j
Ik hoop dat ik ook snel mee kan updaten!

Marga:
Ja dat hoop ik ook Carmen, je laat het ons weten he als je een datum hebt?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:37

Faringo schreef:
Annemarie:

Sorry, zal er op letten de volgende keer :-) (maar ben niet de enige ;-))

Marga:
hihi klopt ik zie het, maar nu zal iedereen het wel zien meteen (hoop ik) :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:38

Hoi wat een leuk topic:D

Ik ben Louise en ik verzorg een haflinger genaamd Arendo, roepnaam Arie of Arie Kanarie. Voor de afstamming even kijken in mijn profiel.

Ik verzorg Arie 3 tot 4 dagen in de week. Ik rijd hem op maandan, donderdag, vrijdag en als ik les heb ook op zaterdag. We komen steeds verder, maar ik merk wel dat ik echt les nodig heb met hem. Hij kan zo sterk zijn. Hij loopt dan helemaal niet netjes en wil hij alleen maar rennen en krijg ik hem niet meer stil, tot ik hem in een kleine volte draai. Nu heeft de eigenaresse me even geholpen en weet ik weer waar ik aan kan werken, maar misschien heeft een van jullie DE tip?

Arie heeft L1 gelopen met de vorige eigenaar, wij kunnen helaas niet op wedstrijd gaan. De stal waar we staan is te ver van een stal waar wedstrijd worden gereden en om mijn pa elke x lief aan te kijken vind ik ook zo zielig haha.

Verder rijden wij gewoon heerlijk recreatief en nemen we af en toe een sprongetje mee.

We zijn laatst nog op de keuring in Hoofddorp geweest. Hij had toen een 2de premie en een 4de plek en met best gaand (waar ik helaas niet alles heb kunnen laten zien, doordat ik steeds werd ingesloten) een mooie 5de plek waar ik super trots op ben:D vorig jaar was Arie laatste dus er is zeker vooruitgang:D maar hij had vorig wel de eerste premie gehaald. Het was wel zonde dat hij nu heel erg in zijn wintervacht zat, maarja wat wil je met die kou en dan wel op het land. Hij is nu gelukkig wel geschoren.

Morgen ga ik weer naar mijn lieverd toe. Ik denk dat we gaan rijden zonder zadel, dat ligt niet helemaal goed en ik denk dat hij last heeft van zijn rug, die druk hij ook weg tijdens het poetsen dus we kijken of het zo even beter is tot onze lesgeefster terug is van vakantie. Zij kijkt altijd de zadels na.

Zo een heel verhaal en ik ga dit topic zeker volgen. Ik weet alleen niet hoe ik foto's plaats:$

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:42

Heidi en willem :
Woensdag 10-08-2011
================

Vanavond naar Willem geweest,hij hinnikt als ik zijn naam roep...heerlijk <3
Hij staat lekker vies te wezen in zijn stal,en begin aan een grondige poets beurt,zijn lip gaat alle kanten op,hij geniet er duidelijk van.
Peesjes om en zadel op zijn rug en dan word meneer altijd een beetje ongeduldig.
Hij weet dat er zo gewerkt mag worden en begint er van te dribbelen tussen de touwen.
S nel dus zijn hoofdstel aan want meneer heeft er echt zin in.
Altijd bij de eerste passen buiten begint hij te brullen zo hard als hij kan en stuitert daar bij alle kanten op,maar gelukkig houd hij altijd een oogje op mij,hij maakt op mij zo geen indruk meer :P
Hij weet ook heel goed dat hij dit 5 tellen mag doen en dan is het klaar.....de dames weten dat hij nu buiten is. <<)

We gaan de bak in,de laatste weken word willem wat ongeduldig met op stappen...ik ben tenslotte geen 18 meer :o hij moet van mij wachten tot ik aan geef hij weg mag stappen....maar dat doet ie dus niet altijd even braaf :o
maar vandaag ging het goed,brave willem. O:)

We gaan aan de gang,eerst lekker los stappen,op het moment zijn we bezig met scherper worden aan het been,rijden heel veel overgangen.
De galop vind hij moeilijk,is nog erg bezig met ballans zoeken en de overgangen terug rijden naar draf is ook nog niet zo eenvoudig,vaak ''valt'' hij nog terug in draf.
Met regelmatig trainen weet ik zeker dat de galop ook helemaal goed gaat komen.
Na 40 minuuten kei hard zijn best gedaan te hebben vind ik het welletjes,Hij zweet alleen maar onder het zadel dekje,en ik ben kletsnat van het zweet. :=

Ik zadel hem af,mest zijn stal,gooi er schoon stro in en meneer mag lekker gaan rollen in zijn schone stal.
Krijgt lekker een schepje muslie en vers gemaaid gras.
Braaf paard. :))
Ik verlang al naar vrijdag middag.....dan zie ik hem weer. <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:44

Annemarie:

Welkom Louise!

@Magda, dat wilde ik nog zeggen maar vergat het....Hopen dat Azzie zijn onregelmatigheid inderdaad door de smid komt en het over een paar daagjes weg is.

@Heidi, dat weglopen bij opstijgen herken ik wel. Storm wil dat ook regelmatig doen terwijl hij weet dat ie dat niet mag :-). Fijn dat je lekker gereden hebt en voor je het weet is het weer vrijdag!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:47

Mandarijn schreef:
Wij waren net voor de regen weer terug op stal gelukkig :) 't Regende niet hard, maar toch.

<3 :o

Hartstikke bedankt, ze was echt lelijk toen ze bij me kwam..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:49

@Heidi; Fijn dat het rijden goed ging :) Fam loopt ook regelmatig weg met opstappen, erg vervelend wel af en toe.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:50

Balou_k schreef:
Mandarijn schreef:

<3 :o

Hartstikke bedankt, ze was echt lelijk toen ze bij me kwam..

Echt? Heb je vergelijkingsfoto's toevallig? Ben wel benieuwd :) .