haflinger met buitenrit moeilijk te stoppen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zondersokken

Re: haflinger met buitenrit moeilijk te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:25

Ik heb mijn hafje nu 8 maanden en ik zocht eigenlijk een zeer braaf paardje meer een sulletje maar nu vind ik dit ook wel uitdagend en als je dan kijkt hoever je in korte tijd kunt komen met elkaar ben ik soms ook trots....dus dit krijgen we vast ook nog beter!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:53

Vergeet ook je zithulpen niet hé! Als je hem daar dressuurmatig op traint heb jij daar op buitenrit plezier van ;)

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:44

Mijn verzorpony op de terugweg wel op de heen weg staat ze stil
maar als ze gaat gaat ze hard

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:52

Dat is een goede zidore ik roep ook wel eens whooo maar dan zit ik zelf nog helemaal niet en dat werkt dus niet!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 02:50

Heb je ook les zondersokken? Daar leer je de zithulpen, stemhulpen, teugelhulpen allemaal heel erg goed en duidelijk. Ik voor je paardje ook het beste ;-)

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:31

Jazeker Zidore ik heb westernles en weet daardoor ook heeel goed wat ik allemaal wel verkeerd doe haha. Ik heb mijn pony pas 8 maanden en we zijn al een heel eind gekomen dus dit gaat ons ook wel lukken

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 01:00

Ik heb er ook 1! Als ik met mijn vader buiten rij en m'n vader gaat harder fietsen dan loopt hij ook gelijk harder. Daarom ga ik meestal voorop rijden :D In de les doet die dit nooit.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:05

Die van mij was buiten ook niet te houden... Stappen gaat goed, draven óf heel sloom,, óf heel snel. Tja en toen die galop, sprong aan en racen als een gek, denderde fietspad over... Ik tegen dr praten en rukjes geven. Uiteindelijk aan 1 teugel + beenhulp omgetrokken, want stoppen was het laatste wat ze wilde.

En toen was dit het resultaat :

Afbeelding

Ponyy kapot & bezweet, met halfdooie ruiter...

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:21

Paardje lijkt nog niet echt moe op de foto, wel wat bezweet maar nog niet echt uitgeput. Ruiter ziet er in mijn ogen ook nog aardig fris uit ! :D
Leuk toch he, die Haffies ! /3

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:52

wannette schreef:
Paardje lijkt nog niet echt moe op de foto, wel wat bezweet maar nog niet echt uitgeput. Ruiter ziet er in mijn ogen ook nog aardig fris uit ! :D
Leuk toch he, die Haffies ! /3

Haha, nee die pony heeft energie voor tien. Maar ik vind et er zo zielig uit zien als ze zo bezweet zijn.
De ruiter is nog wel fris, aangezien we haar samen verzorgen waren we omgewisseld (ik had dus die galop gemaakt, maar ik was even boos geworden omdat ze niet te stoppen was, en ik was moe....)

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:13

Oh, vandaar ! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:17

Die van mij heeft dat niet alleen met aandraven hoeft mijn voorganger niet eerst te vertrekken want dan krijg ik een rodeoshow voor mijn kiezen.

Verder wordt hij steeds braver

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:35

Hier t zelfde probleem gehad met mijn fjord! Ik ben afgelopen zondag voor het eerst alleen op buitenrit geweest en eindelijk na 1,5 jaar deed ze het niet *\o/* Voor mij is het nog steeds een kwestie van oefenen op terug rijden met je zit, heel veel oefenen in de bak. Maar zelfs al rijden we gewoon bij de pensionstal in het weiland dan nog is ze richting stal sneller als wanneer we van de stal af rijden.

Voor mij is het ook een kwestie van vertrouwen , ik bibber nog elke keer het eerste kwartier als ik op buitenrit ga van angst maar na een kwartier is dat meestal weg. Ik heb nu wel voorgenomen dat ik niet meer mee ga op buitenritten met veel paarden en alleen met mensen die rekening houden met het feit dat ik er even doorheen moet. Het liefst ga ik helemaal alleen of met zijn 2tjes. En zodra we op de terugrit zijn (dat merk ik aan mijn paard) ga ik niet meer draven en galloperen.

Maar om antwoord te geven op je vraag : het is een veel voorkomende eigenschap bij koudbloeden.

oja, het helpt bij mij idd ook om voorop te rijden !

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:01

Wat komt dit me allemaal bekend voor haha. Hier nog een scheurijzer. Normaal is madam liever lui dan moe.
Maar in het bos, als ze de kans krijgt, spurt ze er tussenuit.
Enige manier om haar dan te stoppen is op 1 teugel inbuigen. Dan snapt ze weer dat ik er ook nog op zit hahaha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:03

jaaa ik ken het.
Die van mij reageert thankgod goed op zit en stem, maar soms is het echt een eigenwijze rottank :+.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:04

Nadeel van Haffies, ze toeven lekker door, volgens mij hebben die echt energie voor 20 paarden!

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:32

die van mij is juist veel braver buiten dan in de bak, denk gewoon wat meer doen of er buiten een ander bitje ingooien als ze echt te sterk word.. Gaat vanzelf wel weer over!