Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
f10j schreef:Nee ik zou geen haf doen! Ik heb zelf een haf die wel heel goed luisterd dat is net een uitzondering denk ik. Ik heb ook wel eens een andere gehad en die was echt heel erg koppig, het kan wel als je net een goede vindt, mijn pony is mishandeld en kleeft daarom zo erg aan je denk ik.
zilverenmaan schreef:Hai allemaal,
Nou volgens mij is het me wel duidelijk dat het geen haf gaat worden, ik wil echt op safe spelen en als het merendeel van de haflingers toch niet geschikt is voor kinderen, dan gaan we verder kijken, dat is ook de instelling van dit topic, zoeken naar de perfecte match.
Ik hou er toch wel rekening mee dat ik er ook op ga rijden, mijn dochter is nog niet zo fanatiek dat ze zelf genoeg rijd om de pony fit te houden . UIteraard zijn er echt wel lieve bomproof haffies te vinden maar als je bij voorbaat al veel leest dat het sterke eigenwijze rassen zijn , en niet echt geschikt, dan gaan we vrolijk verder zoeken.
ik ga verder zoeken in de kleine friezen, tinkers, welsh cob , new forrest (alhoewel ik ze er erg klein vind uitzien....) en de rustigere d/e pony's.
Super bedankt voor jullie uitgebreidde en vele reakties! En als ik nog iets wil weten weet ik jullie te vinden:)
Daar ga ik echt wat aan hebben!
xAlice schreef:Ik vind sommige mensen hier wel erg overdreven reageren eerlijk gezegd..
Ik heb zelf ook haflingers verzorgd en dat waren hele lieve brave beestjes..
Natuurlijk zitten er ook pittigere exemplaren bij, maar dat is toch bij elk ras?
Ja, ze zijn heel sterk. Maar dat is elk paard! en met een goede opvoeding zijn er genoeg te vinden met een fijn karakter die ook geschikt zijn voor kinderen.
Ze zijn heel rustig en vaak heel betrouwbaar.
Je bent er zelf neem ik aan voorlopig ook bij als ze iets met de pony gaat doen toch?
Als de pony dan een keer vervelend doet kun je altijd ingrijpen.
Quellian schreef:Ik krijg altijd last van oprispingen als iemand in één zin 'Haflinger' en 'kind' noemt.
Een Haflinger is imo geen kinderpony, althans... hierin ga ik mee met Ine hierboven.
Je hebt wel de uitgezakte gezinspony's/manegepony's, maar het oog wil ook wat lijkt me
hotchocolat schreef:Haflingers zijn pennypaardjes met hun witte staart en manen.
Dit spreekt ook veel kinderen aan. En daarbij de hoogte en de aanschafsprijs.