welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:55

Haha, ja die van mij kan er ook wat van... Als hij net zijn eten op heeft en ik maak het nieuwe voer klaar voor de volgende dag staat zijn staldeur (schuifdeur) vaak half open en dan staat hij nog nét niet met zijn voeten over de deur maar wel op het punt om te ontsnappen... Als ik hem dan hoor kijk ik even om de hoek of hij nog in zijn stal staat en me dan heel onschuldig aankijken, ''krijg ik wat ?'' :D Naar alles en iedereen áltijd hinniken als je langs loopt, als hij je hoort of ziet, álles voor aandacht ! Nogal lomp knuffelen, ineens is er aan de andere kant iets te zien en dan moet je bukken om geen kopstoot te krijgen.... :P Zijn shettenvriendjes weg jagen als er wat lekkers te halen valt... :Y) Vroeger (zonder) zadel met aangalopperen kop naar beneden en bokken zodat ik op z'n nek zat of ernaast lag... :+ Gelukkig wordt meneer met de jaren iets braver en doet hij dat niet meer ! Als hij zich verveelt mijn poetskist omver trappen als die te dichtbij staat, zo is er wel eens eentje gesneuveld... Nouja, zo kan ik nog wel tig van zijn grapjes op gaan noemen... Hij heeft in elk geval een rijke fantasie en slim is ie zeker ! Vooral als het op eten en onder het werk vandaan komen aankomt uiteraard.... :D

Siegridd

Re: welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:18

Zn nieuwe streek van de week:

Hij staat vast onder een afdakje. Maar daar is een hele lekkere paal. Die van 10 cm dikte in 1 dag naar 2 cm dikte is gegaan. De man waar die staat had er spul opgesmeerd dat ie er niet aan ging bijten. Maar hij likt het spul eraf en gaat daarna lekker verder met bijten :P

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:18

mijn haffie trekt ook veel kapot al die er de kans voor krijgt
en trekt zich regelmatig los bij mensen loopt dan eerst heel rustig mee
en krijgt het dan ineenkeer in zijn bol

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:04

die van mij kan der ook wat van...

- regelmatig ontsnappen met mensen aan de hand, kan het goed maar is gewoon te eigenwijs.
- trailer laden, kan die super eigenlijk. maar af en toe heeft die der de schijt aan en is ie der niet op te krijgen. }:)
en daar gaat je les dan.....
- onder het rijden ineens het toch wel leuk te vinden heel hard te gaan rennen en buiten de bak te gaan rennen of ineens omdraaien O:)
- deur van stal staat op kiertje, meneer duwt der net zo hart tegenaan totdat die opengaat :o

maar gelukkig is het niet zo dat ie zelf zijn stal open kan doen.
dat was wel bij een haflinger toen we op vakanti gingen, die kon zijn eigen stal openmaken.
erg grappig gezicht :')

Racheltje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:17

schapen jagen, (eigenlijk alles wat beweegt) tot ze uitgeput onder het schrikdraad lagen... daar komt de haflinger niet. Nu staan ze op een appart land.
Honden opjagen die naar hem blaffen of willen aanvallen (twee de sloot in, in het land), voordeel ook tijdens buitenrijden :P
Touw losmaken als vrouwtje te lang wegblijft. (hok openmaken met neus)
Poetsbak omslaan...
Vrolijke danssprongen tijdens rijden.
Uitproberen trailerladen...erin lopen snoepje pakken en weer snel achteruit lopen.. des te meer krijg ik _O-
Op de mesthoop gaan staan (koeien doen het de week erna na) +:)+ waren ze blij mee... not.
Snoepjes uit je mond eten, het is net een hond :))

Gras eten uit het niets is hem afgeleerd nadat hij perongeluk een fietser in de heg heeft gedrukt toen hij het grassprietje aan de andere kant wilde hebben. Vrouwtje let even op de fietser... MIJN KANS zo met zijn billen tegen mevrouw. Ze moest zelf afstappen om daarna de fiets uit de heg te krijgen *D uiteindelijk wel met zijn alle kunnen lachen.

Eigenlijk is hij contineu aan het bedenken wat die uit kan proberen. En bij nieuwe mensen heeft hij een vast rituweeltje met testjes <3 heerlijk zo'n haflinger. <3

Als ik alles moet noemen ben ik nog 3 dagen bezig, zo te lezen is het een raseigenschap _/-\o_

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:20

Die van mij is geen peil op te trekken.
Vandaag loopt ie zo langs een trekker, en morgen staan we langs de slootkant...
Heel verschillend dus !

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:22

Heel soms een vreugde sprong buiten... Kop naar beneden, bol maken en Jahoe!!!
(Maar dat mag hij eigelijk niet)
Verder is het een schatje die graag voor je wilt werken.

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:01

hmm,, Ik heb er ook nog 1 met streken.

1.schrapen, wat hij van een ander over heeft genomen
2. Als wij buiten rijden en in galop aan springen vergeet die voor heeel eventjes dat hij nog iemand op zijn rug draagt, zoals mij :+ Dan gaan we van links naar rechts en alle beentje de lucht in! :D
3. Het heen en weer gooien van zijn hoofd wanneer hij het naar zijn zin heeft, super schattig maar erg vervelend zo onder het rijden ! :Y)
4 & dan natuurlijk zijn liefdes beetjes en bokjes van blijdschap .. <3

Heerlijk paard !

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:05

uiteraard.. het uitbreken ! :Y)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:09

Mijn blondine heeft streken waarvan ik soms denk hoe heeft ze het ooit kunnen leren?

1. onder de poortjes van de stapmolen kunnen kruipen om bij der vriendinnetje te staan.
2. op der nieuwe skippybal gaan zitten netzolang tot ie '' boem '' zegt en dan gewoon rustig op je reet in het zand blijven zitten.
3. uitbreken.
4. weten hoe het stroomdraad eraf moet zodat je naar je stal toe kan rennen maar eigenlijk bij lege stallen gaan staan en álles opvreten! :Y)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:15

die van mij ontsnapt elke keer uit het land, koppie onder het draad even aantrekken paal om het draad winden en dan er hard onder door lopen.enne er staat stroom op hoor en niet zo'n klein beetje ook hahahah

Lien_Miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:18

Over de streken van mijn paard kan ik haast wel een boek schrijven, ik heb een
erg ondeugend paard. Soms kan ik haar zelfs zien denken, wat zal ik nu eens uithalen.

Ze rent soms weg als ik haar wil ophalen, waarna ik dan net doe alsof ik weg ga.
Dan rent ze ineens hinnikend achter mij aan op de manier van het was maar een grapje
neem me nou mee.

Een ander ondeugend trekje is als ze muskuseenden tegen komt, dan gaat ze heel laag met de snuit bij de grond
en blaast dan vervolgens heel hard uit haar neusgaten, waardoor ze schrikken en hun staart opwaait. Of ze doet
net of ze op hun staartjes wil gaan staan, zodat ze hard voor haar uitrennen.

Als iemand mee fiets, en ik vraag wat doen we met mensen die mee fietsen?
Gaat ze heel dicht naar die gene toe om te knuffelen, op die manier is vroeger mijn
moeder al eens bijna in de sloot beland.

Ze is altijd zo vrolijk dat we gaan rijden, dat ze vaak al weg wil zodra ze het zadel op heeft,
maar vergeet dan dat ze ook nog een hoofdstel om moet.

Zomers als ze in het land staat, staat ze weleens op een ander stukje dan ze in is gezet.
Ze doet dat alleen als er geen stroom op staat en aan de andere kant meer te eten is.
Ze doet dan eerst haar kopje tussen de draden door, dan haar voet op het onderste draad,
ander voetje er door en de kont er door wippen. Erg dom gezicht.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:53

toen ze nog op stal stond alles zo ver mogelijk bij haar uit de buurt. ze trok alles in haar stal,
in de bak rijden en even kletsen met de instructrice geef ik niet aan dat ze de bocht om kan over de hoefslag loopt ze stegen het hek aan. tja
eerst rollen voor het rijden anders gaat ze met zadel en al.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:04

mijn verzorg haf kan zo heerlijk gaan staken als het haar niet zint met rijden, helpt dat niet voldoende gaat hij bokken

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:51

Chasey schreef:
Mirjamsel schreef:
Dit, en dan vanuit de galop :D:
http://i53.tinypic.com/fd8vbq.jpg
Pssst.. Rijkleding enzo ja.. Ik was niet van plan die dag te gaan rijden eigenlijk :P

Vind het er wel heel grappig uit zien eigenlijk hihi :D

Whahahaaha!!! :') je zal er op zitten en dan vanuit galop (dat zou ik nou een vliegende galopwisseling noemen hahaaha!!)

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:56

Haha, wat grappige verhaaltjes hier :D Ik doe met mijn merrie nu horse agility, als ze het even beu is draaft ze heel gewoon weg van me, loopt ze door onze 'tunnel'(palen met een zeil erop) & dan mag ik der weer gaan halen natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:57

Die van mij heeft als streken dat hij alles in zijn mond neemt. Maar dan ook echt ALLES!
Alles binnen zijn mondbereik is onveilig, zo heeft hij al het plafond van zn stal naar beneden getrokken, zn hooizak aan stukken gereten, ook de hooizak van zn buurvrouw heeft hij zn stal in weten te trekken (door de spijlen, erg knap!) en net zo bewerkt als zn eigen zak. Toen hebben we hem maar een metalen ruif gegeven maar ook zn metalen hooiruif heeft al geen onderkant meer omdat meneer die eruit heeft getrokken, en ga zo maar door! Duur hoor, de onvoorziene kosten die zo'n haflinger met zich meebrengt.. }:0

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:27

neee! dream heeft wat nieuws.
als ze uitbreekt weet ze de heilige ton te vinden, mevrouw weet de kast open te maken met der tandjes en dan de ton/kliko opente duwen waar der muesli inzit....
soms he die haflingers.
of als ik het bit in doe gaat ze staan te flemen..

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:20

nou na al die verhalen staat mij wat te wachten!

ik krijg een haflinger!!!! :(:) :D :#

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:22

Storm de jaarling hier staat gewoon stil. Verder niks. Als hij geen zin meer heeft gaat 'ie gewoon stil staan :')

Navenjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:37

haha, mijne gaat keihard op een hek afrennen en dan een slidestop maken & dan rustig gras eten :')

adevries40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:01

Mijn haflinger ging bij het inrijden als mijn vader wegliep stilstaan. Wat ik ook deed ze verzette geen stap. Pas als mijn vader dichterbij kwam ging ze weer lopen. Ze was zo op mijn vader ingesteld omdat die haar altijd longeerde (ze was toen echt nog te sterk voor mij). Maar gelukkig is dat later goed gekomen.
Ook heeft ze een periode gehad dat ze haar hoofd omhoog stak, de kant uit rende waar ze zin in had en dan moest ik afwachten tot ze weer zin had om te luisteren. Toen heb ik haar een tijd met elastiek gereden.
De laatste tijd was ze erg lief en kon ik er eigenlijk alles mee doen, alleen buiten rijden was alleen geen aanrader.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:09

Mijn verzorghaflinger heeft ook veel vage streken, van de week is hij ongeveer 5 keer van weiland gewisseld door vrolijk over het draad te springen om zo toch samen met een ander paard de boel af te breken. Terwijl hij onder het zadel liever mikado speelt en doet alsof hij helemaal niet weet hoe hij springen moet. In de wei een perfecte techniek, maar onder het zadel moet die er toch maar even in komen.
Ook heeft hij een voorliefde voor alles wat van leer is of wat een beetje flappert want daar moet hij natuurlijk zijn tanden in zetten. Teugels en halsters zijn favoriet.
Ook kan hij tijdens het buitenrijden ineens het in zn bol krijgen en gigantisch flippen omdat hij een ander paard hoort hinniken en hij bedenkt zich dan ook geen minuut om keihard weg te rennen richting het gehinnik, en wat doe je dan als je erop zit, hopen dat je niet valt tijdens het bokken en bidden dat hij het bit loslaat zodat je hem terug kan halen. Gelukkig lukt dit meestal wel hoor, dus niet dat het enorm onverantwoord is om met hem de weg op te gaan, als je maar weet dat de mogelijkheid er is. :P De eerste keer dat het gebeurde was het spannend maar we worden handiger xD
Waar Maan echt onverbeterlijk in is is het onschuldig kijken na een foute actie, hij kijkt je dan zo lief aan dat je alleen maar kan lachen.

Achja al die streken maken het alleen maar geweldige beestjes met een gouden karakter, de eigenwijsheid in combinatie met hun schattige blik en toch nog werkwillige karakter(als ze er zin in hebben) maken dat ik ze niet meer kan missen :P

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:14

hier een echt houdini onsnapte constant uit haar stal nu met drie sloten inmiddels niet meer. en alles wat binnen haar bereik is in haar stal of in de bak trekken en er heerlijk op staan stampen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 02:33

achteruit lopen om daarna heerlijke bokkesprongen te maken wanneer je m vooruit probeert te krijgen :')