welke afstammeling fijn karakter en welke niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:26

lieverties schreef:
:o Trek me woorden in dat mijn Nassau jonkie braaf is want hij is vrijdag gecastreerd samen met nog 4 andere, en we moesten hem aan het halster de wei uithalen alleen sleepte hij me over de straat :D logisch als je nooit aan het halster heb gelopen. erna was hij wel weer braaf maar extreem gefocust op de andere en brullen terwijl de rest gewoon braaf en stil was hij is ook de leider. Zijn volle zus staat er ook en dat is er ook 1 met verlatingangst. Dus er staat me heel wat te wachten :P zie er nu wel tegenop om hem over 3 weekjes op te halen voor het eerst gaat hij in de trailer dus als er iemand tips heeft zeer welkom ;)

Haha mijn Nassau moet je gewoon goed laten zien dat jij de baas bent. Dan is er niets aan de hand! Dan is het vertrouwen er en volgt ze me overal!!!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:30

Zelf heb ik een dochter van Abel, zou haar omschrijven als werkwillig en vergevingsgezind. Af en toe is ze een dikke boef, dus geen 'dooie', }:0 Verder: sterk (zoals de meeste haflingers), kalm en niet dominant.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:33

Denk dat het bij mij Nassau iets anders werkt en baas ben ik zeker alleen is meneer nog zo groen als gras dus gewoon lomp onwetend enz. want als ik hem op zijn plek zet dan is hij zeker onder de indruk. En weet ook dat het met de tijd ook goedkomt ben in totaal 4 keer bij hem geweest omdat hij in de opfok loopt. over 3 weken kan ik langzaam een band opbouwen etc.

wendy1987

Re: welke afstammeling fijn karakter en welke niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:55

Ow oke! Nou dan moet het wel goed gaan komen hoor. Alleen die van ons blijft ons uittesten of we nog wel "baaswaardig zijn" :Y) :')
Maar is verder een schat van een beest. Vooral heel slim!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:50

de Nassau die ik nu nog heb blijft ook testen hoor!
Maar ze heeft overduidelijk ook veel van haar moeder weg dus daar zal het ook wel beetje inzitten.
We zijn op dit moment in ieder geval weer even uitgetest :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:53

Haha, fijn die trekjes ;) Ach, als het idd weer even duidelijk is dan doet ze echt super der best! Wel grappig dat die van jou dat dan ook heeft!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:56

Is bij ons denk ik ook wel een beetje leeftijd, Anderhalf is niet de meest makkelijke leeftijd om te hebben.

Met m'n andere Nassau had ik dat echt totaal niet trouwens

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:05

Hmm, dan heeft ze het misschien toch van der moeder. Die kon ook zo'n heethoofd zijn. Als we er nasst lopen dan. Want als we erop zitten is er niets aan de hand!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:09

Ik heb zelf een merrie van Strizzi.

In het begin was het een flinke tante die nog al eens het loopje met me nam onder het zadel (toen was ik zelf ook vrij jong).

Nu kan ik met haar lezen en schrijven :j. Ik pluk haar zo uit het land zonder halster etc, kan alles met haar.

marliesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:12

ik heb een zoon van m.klingelbeecke !! hij is echt super! de meeste mensen vinden hem kopig, dwars, eigenwijs enzo. maar als je hem eenmaal leerd kennen is het echt een super paardje.. ik rij geen dresuur ofzo met hem want daar is hij dan ook niet geschikt voor maar... ik rij buiten en af entoe even in de bak is genoeg voor mij.. wat wel jammer is, is dat hij niet goed met andere paarden overweg kan..hij is heel bazig..en er zijn eigelijk maar een paar paarden waar hij echt goed mee kan opschieten.. ook is hij afentoe flink kopig maar dat is meestal gelijk weer over... en anders moet ik hem echt wel even door pakken want anders is hij je te slim af.. martijn ( zo heet hij ) is ook heel sterk in zijn mond...ik heb een tijdje met karrebit gereden het hielp wel maar op een gegeven moment ben ik toch weer over gegaan naar mijn gewoone bit. veder kan hij ook voor de kar... ik zou het echt heel erg leuk vinden als er nog meer mensen waren met een haf van m. klingelbeecke ik zou ook graag foto' s willen zien van zijn broers en zussen dus als iemand.. en hafje kent.... met die afstam :9 :D ming...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:57

Marliesjee.. Ik heb ook een merrie van Marschall van de Klingelbeecke.
Ze gaat voor me door het vuur maar is ook niet de makkelijkste, wel superbraaf!
Wij rijden er wel dressuur mee, zowel onder het zadel als voor de wagen. Voor de wagen vind ze het mooist, dan het liefst nog 2span met haar dochter.
Pauk is ook wel heel sterk geweest maar we hebben er een iets dunner trensje in hangen en dat kan met gemak.
Is verder in de groep wel dominant.. Is overduidelijk de baas.
Voor de veulens die ze gehad heeft trouwens wel een supermoeder! Vind ze echt helemaal geweldig

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:49

Ik heb een merrie van Winxs of Felsberg (uit een moeder van Amadeus). Kan nog niet zo heel veel over gezegd worden, want onze Happy is van zijn eerste jaargang veulens.
Ze lijkt qua uiterlijk in ieder geval wel heel veel op haar vader.
Van karakter is ze een pittige tante. Je moet echt consequent tegen haar optreden, anders wordt ze echt stout.
Verder echter brave merrie. Met borstelen, wassen, hoefsmid, scheren. Allemaal geen probleem, ze blijft braaf staan.
Wel een hele aandachttrekker. En ze moet echt elke dag naar buiten, anders breekt ze de keet af.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:00

elvara schreef:
Juiste opvoeding heeft inderdaad veel invloed.
Afstammelingen van Abel hebben over het algemeen een heel consequente aanpak nodig.
Afstammelingen van Wallenstein zijn vaak gevoeliger en heel werkwillig.
Zelf heb ik een merrie van Alcantara, brave merrie maar erg looplustig en ziet alles. (over het algemeen zijn ze van Alcantara trouwens rustiger).
Van Allacher heb ik ook een merrie staan, deze heeft een rustiger karakter, maar onder het zadel wel meer aan het uitproberen (niet stil willen staan, bokken..)

Ik heb ook een merrie van Alcantara, en die is nogal voorwaarts, en ziet soms ook overal spookjes enzo,maar verder wel een knuffelkont :D

jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:41

Ik heb een zoon van Midas hanja.
Echt een super fijne en lieve haflinger. niet traag en ook niet te vlug en super cool in het hoofd.
Maar moeder speelt ook een grote rol.
Ik ken haflingers van dezelfde afstamming en toch erg verschillende karakters.
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die een afstamming van Midas hanja hebben?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:54

Ik heb een Allacher X Marschal van de Klingelbeecke :).

Heerlijk dier om mee te werken als je zijn vertrouwen heb gewonnen. Hij is super lief en onderdanig, zal nooit over me heen lopen en blijft altijd bij me. Hij vertrouwd mij volledig. Van mensen die hij niet kent moet hij niet zoveel hebben, hij moet je echt leren kennen :j. Hij wil erg graag leren en vind dit ook super leuk. Hij is wel snel onder de indruk van dingen. Maar als je hem laat kijken en snuffelen is het meestal zo voorbij.

Hij is 1 jaar en 7 maanden oud, net geruind en moet nog veel leren in de grote wereld :D. Straks als hij het grote paard leven in gaat ben ik heel benieuwd hoe hij het gaat doen :j.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:20

Ik heb een dochter van Maestro van de Bosrand, ze lijkt er zelfs op( fotos in profiel). Ze is erg voorwaarts en altijd enthousiast, soms een beetje te. Ze is ontzettend nieuwsgierig en ook nog eens super slim. Ze is ook erg dominant naar mensen toe, soms moet ik haar weer even goed op dr plek zetten en dan is t ook weer prima. Ze is wel meer op mensen dan op paarden gericht, maar een knuffel is ze absoluut niet. Aan een aai heeft ze genoeg. En geduld, ja dat heeft ze dus niet haha! Baasje ook niet, dus is een mooie combi haha.Maar al met al is ze echt super. We crossen heerlijk door het bos en over t strand en genieten hier beide erg van.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:31

Ik heb een 3-jarige dochter van Winser G. Ontzettend braaf, werklustig en zeer leergierig! Wilde perse een nakomeling van deze hengst omdat ik zelf al 2 hengstveulens had gefokt met Winser G als vader en deze beide mannen ook zo'n ontzettend fijn karakter hadden/hebben. Winser G is ook een ontzettend brave werklustige hengst!

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:10

Update ik heb mijn jonge Nassau nu thuis staan gecastreerd en wel.

Wat is het een vreselijk makkelijk dier nu. loopt keurig mee aan het halster, kan hem los neerzitten in de stallen om te poetsen kortom hij is zo schaapmak dat het eng is *D ben helemaal <3 op hem.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:24

karin1986 schreef:
Zelf heb ik een dochter van Abel, zou haar omschrijven als werkwillig en vergevingsgezind. Af en toe is ze een dikke boef, dus geen 'dooie', }:0 Verder: sterk (zoals de meeste haflingers), kalm en niet dominant.

Zo zou ik mijn abel merrie ook omschrijven ja :j

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:05

Ik heb er eentje van Stallone,
lief, maar wel eerlijk, je moet er niet opstappen van: Die zou ik wel even klein krijgen...
want dan heb je de verkeerde te pakken.
Begrijp me niet verkeerd, ze is NOOIT gemeen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:04

lieverties schreef:
Denk dat het bij mij Nassau iets anders werkt en baas ben ik zeker alleen is meneer nog zo groen als gras dus gewoon lomp onwetend enz. want als ik hem op zijn plek zet dan is hij zeker onder de indruk. En weet ook dat het met de tijd ook goedkomt ben in totaal 4 keer bij hem geweest omdat hij in de opfok loopt. over 3 weken kan ik langzaam een band opbouwen etc.

Mijn toenmalige nassau was echt een etterbakje :o Hij wou kosten wat kost de baas zijn.. vanwege dat + ik ging verhuizen heb ik hem weg gedaan als gezeldschapspony want het koste zo ontsettend veel energie en was puur een gevecht en daar heb ik dus echt geen zin in... Maar moet eerlijk zijn als ik niet was gaan verhuizen zou ik hem ook weg hebben gedaan..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:56

Ik heb een zoon van Allacher. Hoe omschrijf ik hem; Aanhankelijk, lief, rustig, heeft een consequente leider nodig. Met rijden weet ik niet hoe hij is, hij is nog maar 2,5. :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:43

Ik heb een Wallenstein ruin en een Whetu x Wallenstein merrie, en echt, die 2 lijken qua karakter echt sprekend..
Het zijn beiden echte clowns, en erg eigenwijs...

De ruin is, zoals hier ook al beschreven word, erg gevoelig en heel erg werkwillig.
Zijn hoofd wil soms meer dan dat zijn benen maar kunnen :))
Bij de merrie kan ik er nog niet veel meer over zeggen, ze is nog maar 1.5 en ook zo heerlijk aan het 'peuter puberen'. Maar aangezien ze nu qua karakter al zoveel op mijn ruin lijkt weet ik ongeveer wat ik kan verwachten.. :+

Ik heb ook een merrie van Amor van Kwistegelt en dat is een schat van een dier.
Precies dr vader in omgang. Wel eentje waarbij je wel op je strepen moet staan. En je moet echt een klik er mee hebben anders doet ze niks voor je..

janien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:39

ik heb een twee jarige haflinger ruin van Liz Noreia ( Verkammen) en moeder Flimmer
Super karakter. Heb hem bij Henk den Brouwer gekocht die dacht dat hij blind was omdat hij nergens bang voor was. Zijn hond sprong regelmatig op rug pony en de geit liep onder hem door. Ben heel blij met hem