waar komt jullie haflinger vandaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim_bjorn

Re: waar komt jullie haflinger vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:18

ja iid, dat was het laatste wat ze nog te doen had zegmaar. Ze wilde geen manege of een handelaar oid. En ik was ook blij omdat het zulke aardige en eerlijke mensen waren/zijn! Weet je dat je paardje het goed gehad heeft voor jou :) Ik heb ook allemaal foto's van toen hij veulen was gekregen bijv, zo leuk om te hebben, maakt het plaatje compleet zegmaar :)

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:22

mijn vz- haf is geboren in didam. en door de huidige eigenaar op een markt gekocht. :9

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:25

kim_bjorn schreef:
ja iid, dat was het laatste wat ze nog te doen had zegmaar. Ze wilde geen manege of een handelaar oid. En ik was ook blij omdat het zulke aardige en eerlijke mensen waren/zijn! Weet je dat je paardje het goed gehad heeft voor jou :) Ik heb ook allemaal foto's van toen hij veulen was gekregen bijv, zo leuk om te hebben, maakt het plaatje compleet zegmaar :)

ik heb mijn kanjer van af veulen al
hij kwam bij mij toen hij 5 maanden was
de fokker waar hij vandaan kwam was altijd heel goed voor hem en het was daar atijd heel schoon
hij was zelfs gewassen de dag voor dat hij naar mij kwam rook gewoon naar shampoo hihihihii

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:42

Ook mijn Haflinger heb ik gekocht bij de Arcahoeve, ze is de moeder van Nagano :) Ik ben erg blij met het contact dat ik nog met ze heb, ze hebben me via de mail veel ondersteund bij alle gebeurtenissen rondom de geboorte van ons veulen en nu nog bij de voorbereidingen voor de keuring. Heel betrokken mensen zijn het :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:45

Anarya schreef:
Ook mijn Haflinger heb ik gekocht bij de Arcahoeve, ze is de moeder van Nagano :) Ik ben erg blij met het contact dat ik nog met ze heb, ze hebben me via de mail veel ondersteund bij alle gebeurtenissen rondom de geboorte van ons veulen en nu nog bij de voorbereidingen voor de keuring. Heel betrokken mensen zijn het :)

hoi
ja het zij top mensen
hoe gaat het met sterre

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:50

pubelia schreef:
Mijn haflinger komt van de elshof af. Ik heb haar nu 4 jaar. En ze blijft ook van mij, ze gaat niet meer weg. Met de vorige eigenaar heb ik geen contact meer mee. Maar de vrouw/ meisje die haar voor mij heeft gereden heb ik wel contact.

Onze haf komt daar ook vandaan, mits het stal Elshof in Malden is.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:55

Leslie90 schreef:
Mijn haflinger komt bij een fokker vandaan uit Haastrecht (particulier).
Ik zou er zeker weer een hafje kopen, áls ze over 30 jaar nog fokt :+

das vlak bij mij!!! wist niet dat daar een fokker zit..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:03

Ons Hafje: Happy Girl komt van stal Happy Day in Eexterzandvoort.
Kleine stal, serieuze fokkers. Nog regelmatig contact over het wel een wee van Happy ;)

Happy haar ouders zijn beide in Oostenrijk geboren.
Vader Winxs of Felsberg en Happy Day (V. Amadeus)

bianca88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:08

die van mij komt van haflinger stal van der schans te leermens (groningen)
ik kocht haar toen ze twee jaar was

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:44

Die van mij komt uit oostenrijk, gekocht op de veulenveiling in ebbs door haflingerstal imladris. Daar heb ik haar 11 jaar geleden gekocht.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:54

pfoe,
mijn 1ste MARko haflinger kwam uit oudenhoorn,bij een kleine handelsstal,ik had geen contact met hun en de haflinger is inmiddels overleden. :(

mijn 2de haf MILTON vd bosrand had ik bij stal de bosrand gekocht in someren als 2 jarige.regelmatig contact gehad met de fokker,
hem had ik verkocht ALS 4 jarige weer teruggekocht met 7 of 8 jaar en verkocht aan de tjoggelberg in friesland(zij zitten ook op bokt)die haflingerruiterkampen organiseren. :D

mijn 3de haflinger MAX komt van een friezenhandelstal stal hermes uit friesland.ik had een poosje contact ermee maar puur omdat ze de boel belazerden.met de echte fokker heb ik wel contact gehad en dat was gezellig.

mijn 4de haflinger STEET heb ik gekocht van de boer uit maasland toen hij 2 jaar was,waar ik ook stond met mijn ponys,regelmatig contact gehad maar hij is nu verkocht in 2009 als 5 jarige aan rinthoron hier op bokt en daar nog steeds goed contact mee..

haflinger BOB had ik ook als 2 jarige gekocht van dezelfde boer een jaar later,hem had ik verkocht aan zsazsa op bokt en zij verkocht hem aan psst op bokt en daar nog steeds contact mee EN zien elkaar op ermeloweekend!

ik heb nog een haflinger WACHTER tussendoor gehad ,hem had ik geruild tegen een draver.WACHTER was manegepony in friesland.

ook nog een kruising haflinger MACHO gehad,hem had ik van manege bleiswijk,ik had hem geruild met bijbetaling tegen een trailertje.
geen contact met hun meer gehad wel nog met de koper daarna een lange poos.

ander hafkruisinkje BOLLEKE/WISPER.MEXX bij mij.
heb ik gekocht van nickyu hier op bokt gekocht (ook nog af en toe eens contact)en is nu al bijna 3 jaar van mijn vriendinnetje/verzorgster en staat daar alsnog altijd mee op stal.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:31

Mijn ene haflinger is met een koppel uit Oostenrijk naar Drenthe gekomen en toen verder verspreid. Haar opa is de eerste haffie die in nederland kwam Welkom hfk.1 en de andere tja gewoon bij een fokker uit Eenrum

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:42

April (anniek v/d Pol) is geboren bij "Mjoor op bokt". Daar is ze opgegroeid en toen verkocht aan haar 1e eigenaar. Deze heeft er ook weer verkocht omdat ze de andere paarden trapte en ze met haar iedere keer vandoor ging buiten. Zij hebben haar weer verkocht aan een manege/handelstal waar ze niet geschikt was als manegepaard en die hadden haar weer doorverkocht naar een andere handelstal in zuid holland.

Daar heb ik haar gekocht net een paar dagen voor ze 4 werd.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:36

Ik heb mijn beide Haflingers van hun fokker gekocht!

Wodan tien jaar geleden van een fokker 10 km verderop, Wo was toen 2,5 jaar,
Abel vijf jaar geleden van mijn buurman, Ab was toen 19 maanden.

Met de eerste heb ik geen contact meer, met de tweede nog wel.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:50

BlueStar schreef:
pubelia schreef:
Mijn haflinger komt van de elshof af. Ik heb haar nu 4 jaar. En ze blijft ook van mij, ze gaat niet meer weg. Met de vorige eigenaar heb ik geen contact meer mee. Maar de vrouw/ meisje die haar voor mij heeft gereden heb ik wel contact.

Mijn haflinger komt ook van stal Elshof in Malden vandaan.
Erg fijne/betrouwbare mensen daar :D .

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:23

Ik zet af en toe een foto op hun hyves, en wil volgend jaar gewoon even langs. Het was er idd erg gezellig.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:58

BlueStar schreef:
Ik zet af en toe een foto op hun hyves, en wil volgend jaar gewoon even langs. Het was er idd erg gezellig.

Meeting voor alle mensen die daar aan haf hebben gekocht :D ?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:05

Uit Oostenrijk, althans daar is hij gefokt. Toen is hij met 2.5 naar Duitsland verkocht voor de hengstenkeuring geweest - niet ggk. Toen is hij verkocht naar Nederland -handelaar, hier is hij gecastreerd en daar heb ik hem gekocht! :)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:38

Jockey_my schreef:
BlueStar schreef:

Meeting voor alle mensen die daar aan haf hebben gekocht :D ?

hihi ze hebben daar weiland genoeg, en uitrijmogenlijkheden, voor de te jonge dieren misschien ook wel een lesdier.

Anders zonder paardjes, lijkt me een leuk idee :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:33

Ik heb Saartje uit een gehucht in Noord Brabant :)) Geen fokker, dat meisje had haar zelf bij een handelaar weg via een advertentie in de krant :=

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:40

Umhhh Officieel komt ze uit duitsland.
maar ik heb haar bij een fokker in bentelo weg.

Haflinger stal de wortel.

janien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:51

Mijn haflinger komt van Henk den Brouwer. Mijn men instructeur vond een haflinger een geschikte pony voor mij en Henk had er op dat moment een paar te koop. De pony's waar ik uiteindelijk voor gevallen ben is Nobel Boy een schattig kereltje van 1.39 en suuuuper lief

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:59

Onze haf komt ook van stal De Wortel uit Bentelo. Ze is daar niet gefokt. Geloof dat ze gefokt is bij een familie in Balloo. Toen verkocht aan de Wortel en daarna aan een man in Almelo maar die heeft haar door ziekte weer terugverkocht aan De Wortel. Nu alweer twee jaar lekker van ons!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:02

Jockey_my schreef:
BlueStar schreef:

Mijn haflinger komt ook van stal Elshof in Malden vandaan.
Erg fijne/betrouwbare mensen daar :D .

En hier nog iemand die daar haar haflinger gekocht heeft en super tevreden is over die mensen daar. Mijn driejarige had een superjeugd gehad en was toen ik hem kocht al bijzonder netjes opgevoed.

Jan en zijn vader zijn echt van die ouderwets eerlijke mensen.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:32

Mijn nieuwe merrie komt bij stal van Steenbergen weg in Onnen. Willem heeft haar als veulen gekocht en ik heb haar op 4 jarige leeftijd weer van hem gekocht.