Hoe ging het zadelmak maken en doorrijden bij jullie :D ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Re: Hoe ging het zadelmak maken en doorrijden bij jullie :D ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 20:46

Ben nu beetje bezig met stemcommandos te leren 1x in de 2weken ongeveer los in de longeercircel uiterlijk 10min! Ze is zo toe aan het werken heb ik in de gaten :) Ze pakt t super goed op, die slimmerds he die hafjes!

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:22

Ik ben er mee bezig, mijn haf pakt alles heel goed op en heb er gisteren voor de 2e keer opgezeten en zelfs al gedraafd.
Ze is zo braaf! :)

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:32

Die van mij was gelukkig al zadelmak toen ik hem kreeg! Nu bezig met rijden..
Nu een week of 6 bezig met 1 keer in de week een privéles en rijd ongeveer 2/3 keer in de week zelf.. Hij doet het supergoed, maar begint nu wel praatjes te krijgen haha.. Bijvoorbeeld gewoon opeens stil gaan staan - of opeens een hoek wreed afsnijden.. Maar veel afwisseling erin gooien zodat hij het ook leuk blijft vinden.
Ik zet bijvoorbeeld af en toe een rij pionnen in de bak om een beetje te slalommen, sturen oefenen.. Ook leg ik af en toe wat balken naast elkaar (A-C lijn), met een ruimte van ongeveer 1 meter ertussen en hem er dan tussen door laten lopen zodat hij goed rechtuit loopt en minder gaat slingeren op de AC lijn..
Hebben jullie nog leuke dingen voor de afwisseling??
Thnx a lot :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:40

Vorig jaar zelf mijn 3.5 jarige haf zadelmak gemaakt.

Eerst gelongeerd en op de grond de knopjes stap/draf/galop/halt er op gezet. Ook veel buiten gewandeld aan de hand.

Zadel er op was geen probleem, hoofdstel ook niet.

De eerste keer iemand haar vast gehouden aan de longeerlijn. Ik er op hangen, gelijk maar gaan zitten, keek een keer achterom en dat was het. Gelijk gestapt aan de longeer en foto's gemaakt gewoon los.
Niets geen problemen mee gehad. Ong. een keer of 10 bereden waarvan de 5e keer al buiten gegaloppeerd.

Heeft nu een heerlijk winter achter de rug op het land en gaat na onze verhuizing in mei weer opgepakt worden.