haflinger die starten in 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Re: haflinger die starten in 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 13:29

hahha nouja gleijk heb je!, aan de boven kant bij de oren blijft hij altijd heel goed zitten bij mij, maar meer naar beneden zakt hij zo weer uit.. dat is zooo zuur!!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:32

:wave:

Ik ga dit jaar ook starten met mijn Haflinger. :)
We hebben van te voren veel onderlinge en oefenwedstrijden gereden dat hartstikke goed ging ook :) ( steeds 1e of 2e := ) en nu willen we echt gaan starten in de dressuur. :D We trainen er zo rustig heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:22

Het doel is vanaf 31 okt te starten met mijn 3jarige. Hij is al zadelmak, dus denk dat dat wel gaat lukken.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:33

liz schreef:
hahha nouja gleijk heb je!, aan de boven kant bij de oren blijft hij altijd heel goed zitten bij mij, maar meer naar beneden zakt hij zo weer uit.. dat is zooo zuur!!

Dat is inderdaad vervelend *D. Waarom ga je niet op een stoel staan....Ja ik weet het...haffies zijn niet zo groot dus je komt er makkelijk bij :o ...maarre door op een stoel te staan kun je het hoog invlechten.
Probeer ook goed strak te vlechten.

Ik lees trouwens dat diegene die in deze topic reageren allemaal gaan beginnen/ net beginnen/of al in de L zitten. Wat mij nieuwsgierig maakt is of er ook mensen in de M/Z starten en waar zijn zij tijdens de training tegen aan gelopen.

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:58

dat is een goeie! daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. en dan gaat het bij mij vooral om het springen. ;)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:22

liz schreef:
dat is een goeie! daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. en dan gaat het bij mij vooral om het springen. ;)

ben bang dat je geen mensen krijgt die met hun haf M/Z springen tussen de paarden, denk dat het bij de meesten wel ophoud bij de L.
In het M springen ze alweer 1.20

Pony's zou natuurlijk wel kunnen;)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 19:32

Jaa dat weet ik! ;)

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:07

Rosanna1990 schreef:
liz schreef:

ben bang dat je geen mensen krijgt die met hun haf M/Z springen tussen de paarden, denk dat het bij de meesten wel ophoud bij de L.
In het M springen ze alweer 1.20

Pony's zou natuurlijk wel kunnen;)

De hoogte redden ze wel, het is voornamelijk het aantal passen tussen de hindernissen in die (te) zwaar worden en ervoor zorgen dat ze niet uitkomen. Er zijn denk ik maar weinig Haflingers die foutloos zo een parcourtje rond kunnen springen in de M paarden.

Maar om even TS d'r vraag te beantwoorden: Yep, wij doen ook weer mee in 2010. Ik ben nog érg in dubio of ik mijn merrie dit jaar weer dek, of dat ik doorga met rijden.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:10

hoi! :D
jha ik ga dit jaar ook starten! starkaart is nu onderweg! alleen nog meten! :D

Sill____

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:43

ja daar zat ik ook meer aan te denken passen de galop sprongen dan nog wel. want dat was ook de reden dat ik gestopt ben met mijn vorige pony in de sport hij redde de hoogte wel maar de galopsprongen niet dus zou hij zich vreselijk moeten rekken.

alleen heeft mijn hafje wel een vrij grote gallop. maar ik denk dat ik eerst de basis beter met haar moet voorelkaar krijgen en dan voor de gein eens een keertje mee doen met een paarden spring les of onderlinge wedstrijd. om te kijken of ze het kan doen.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:17

Ook wij hebben onze startkaart weer aangevraagd, na er een paar jaar tussen uit te zijn geweest (wel onderlinge gereden, zonder startkaart)
We gaan L starten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:26

Ik zit ook te twijfelen tussen vlechten of niet.
Het probleem is dat hij aan de ene kant heel veel manen heeft hangen en aan de andere kant een klein beetje.
Kammen naar 1 kant werkt maar heel even.
Dus ik denk dat het een hengstenvlecht wordt. Komt zijn hals mooi uit. Hij heeft een mooie hals, dus dat is geen probleem.
Alleen ik kan geen hengstenvlecht maken, dus daar moet ik nog even op oefenen :+

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:35

Amanda schreef:
Het probleem is dat hij aan de ene kant heel veel manen heeft hangen en aan de andere kant een klein beetje.
Dus ik denk dat het een hengstenvlecht wordt. Komt zijn hals mooi uit. Hij heeft een mooie hals, dus dat is geen probleem.
Alleen ik kan geen hengstenvlecht maken, dus daar moet ik nog even op oefenen :+

Ik haarlak het altijd even een kant op. :) Werkt heel goed, daarna alleen wel ff zijn manen wassen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:16

hoi allemaal,
ik ga dit jaar ook echt beginnen met wedstrijden.
we hebben al een aantal onderlinge wedstrijden gereden en vorig jaar 1x officieel gestart
met haflinger lucydan
voor foto's zie profiel

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:09

Amanda schreef:

Hier hetzelfde probleem, dubbele manen, mooie hals, geen kundigheid wb vlechten......sjucht

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:15

Misschien moeten we een cursus vlechten gaan volgen :D
Haarlak is wel een goede, maar ik heb geen mogelijkheid om hem uitgebreid te wassen op mijn nieuwe stal.
Dus dat gaat 'm niet worden.
Ik ga toch maar een hengstenvlecht proberen. Onderhands, met een touwtje er doorheen. Dat moet lukken.
Veel oefenen van tevoren :D
En anders kleine vlechtjes van 2-3 slagen en de rest los. Dat heb ik eens op een foto gezien en zag er ook wel mooi uit :j

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:16

oefenwedstrijdjes... in de B

lang eruit geweest door mijn zwangerschap!
we zijn het weer aan het opbouwen wat overigens erg goed gaat!!

eerste wedstrijdje is in April in utrecht!!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:17

Ik doe dan meestal wel een Matje / Los , knotjes wil ik ook nog proberen maar dat heb ik alleen nog maar bij een onderlinge springwedstrijd gedaan dat werkte ook wel :).
Hengstenvlecht blijft echt niet zitten :=.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:18

sbdw schreef:
Ook wij hebben onze startkaart weer aangevraagd, na er een paar jaar tussen uit te zijn geweest (wel onderlinge gereden, zonder startkaart)
We gaan L starten

hey, nu rijden wij niet meer tegen elkaar....!!

(vind ik opzich niet zo heel erg wat van jou kon ik niet winnen :D )

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:47

jolanda20 schreef:
sbdw schreef:
We gaan L starten

hey, nu rijden wij niet meer tegen elkaar....!!

(vind ik opzich niet zo heel erg wat van jou kon ik niet winnen :D )

joh gekkie!! :+ zoveel verschil zat er volgens mij niet in met de punten en het was 1 van je eerste wedstrijden toen! plus je haf was toch nog heel jong!
Die van mij is al 10 ;)

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:14

Hoi,

Ik ga ook starten in 2010. Mijn eerste officiele wedstrijd is 19 februari in de klasse B. Ik heb hem zelf opgeleid en hij wordt in april 4. De basis zit er goed in, hij mag alleen met galop wat ronder lopen.

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:16

Wat ontzettend leuk dat er zoveel starters zijn!! :D

Ik heb 14 maart me B oefen springwedstrijd :D spannedn...!!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:22

ik start al dressuur in het L2 en M1 en wil dit jaar proberen om te gaan springen

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:22

Oeh leuk! nog een spring starter!! :D

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:30

Heb even moeten bijlezen. Ik vind het leuk om te lezen dat er toch veel mensen zijn die met een haffie starten.
Ik lees ook dat sommigen willen starten in de spring. Nu ben ik heel nieuwsgierig of dat tussen paard of pony is. Zelf heb ik les tussen de paarden en dan merk ik dat wij (mijn haffie en ik) net een pas extra moeten maken of net niet uitkomen omdat we geen ruimte heb voor de extra pas.
Wat ik nog wel een keertje leuk vind om te doen is een (puppy) cross.