Korte of lange manen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haffiem

Re: Korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:15

Ik ga ook voor lang. Bij mijn haf met zomerexceem is het dus een extra uitdaging op het lang te krijgen, maar het lukt steeds beter doordat ik de zomerexceem onder controle heb. Nu heeft hij het los en in de zomer gaan er weer vlechten in.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:18

De mijne heeft ook lange manen. :+: Ondanks haar eczeem. Dus ja, ik vind lang zeker mooi! Maar bij sommige haflingers vind ik kort weer mooier staan.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:20

Lang! :)) Mijn Haflinger heeft ze nu vrijwel altijd in vlechten om afbreken te verminderen en 't haar te beschermen. Uhm, misschien nog nét geen
40 CM maar ze zijn al dikker en langer geworden sinds ik met de vlechten ben begonnen! :)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:39

zeker lange manen!!
bij de haf die ik rijd had een of andere gek in de manen lopen knippen, gewoon allemaal happen eruit!! ;(
we hebben toen zo'n uitdun mesje gehaald en hebben alles ongeveer gelijk gemaakt, vrij kort dus...
nu zijn we een half jaar verder en komt het al weer bijna onder de half uit!!! :D

Suusjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:58

Ik hou van tussenin:D
Heb een jonge haf ruin en met iets langer als kort:P is hij het leukst..

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:03

Ik vindt kort en lang wel leuk maar je moet weten wat je met je paard will doen. Wat handig is of wat "leuk" staat. Sommige paarden zien er afschuwelijk uit met korte manen. En soms kunnen lange manen iets "bedekken" net als een litteken of zo

Bokkert_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:16

Ligt er denk ik aan! vind bij sommige haflingers lange manen echt mega gaaf! en bij sommige het sjieke model vind ik korte hip! 8-)
Aan mijn antwoord heb je dus eigelijk niet echt iets. hihi. }:0

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:49

Mijn hafje heeft hele erge lange manen, ik heb ze een keer helemaal kort gemaakt omdat paarden er happen hadden uit gegeten. Ze waren zo kort als fjordenkapsel! Maar nu zijn ze weer zo lang, is heel snel gegaan. Ze loopt altijd met vlechten, haar voor pluk is zo lang dat ze niets meer ziet en zelf opeet.. Het is ook zo ontzettend dik, en vaak komen er dreads in, het is niet te kammen gewoon! Iemand tips? Ik wil ze niet afknippen, maar dit is ook weer te overdreven lang en vooral dik!

--> Foto's in me profiel!
Laatst bijgewerkt door Iersas op 29-01-10 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:59

Ik vind lang het mooist!
Al lukt het nog niet echt bij mijn haf :Y)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:19

Iersas schreef:
Mijn hafje heeft hele erge lange manen, ik heb ze een keer helemaal kort gemaakt omdat paarden er happen hadden uit gegeten. Ze waren zo kort als fjordenkapsel! Maar nu zijn ze weer zo lang, is heel snel gegaan. Ze loopt altijd met vlechten, haar voor pluk is zo lang dat ze niets meer ziet en zelf opeet.. Het is ook zo ontzettend dik, en vaak komen er dreads in, het is niet te kammen gewoon! Iemand tips? Ik wil ze niet afknippen, maar dit is ook weer te overdreven lang en vooral dik!

--> Foto's in me profiel!

je kunt toch (vooral bij de voorpluk) er een klein stukje afhalen ?
gewoon zo dat ze er geen last van heeft ?
de manen vind ik wel meevallen maar die voorpluk zou ik wel een stukje afhalen ;)

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:35

Lang :)) toch het mooist bij een haflinger vind ik!

Suusjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:41

Sas luister is na Alice Twingo:P hahahaha

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:04

Langggggggggggggggg natuurlijk die van mij heeft manen van 127cm lang en spierwit. Lijkt net een sprookjespaard

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:38

kort
wegens hij zijn manen er heeft afgeschuurd
maar wil dat ze lang worden en ga daar ook voor zorgen

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:48

Ik vond dat de manen lang moeten zijn. Als ik een haflinger zou kopen zou ik hem daar onder meer op uitzoeken

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:51

Mijn haf. heeft ook mooie lange manen, maar ze zijn een stuk dunner dan een jaar geleden. Heb ze sinds kort in vlechten staan. Nu ben ik aan het twijfelen of dit wel goed is omdat ze geschoren is en drie dekens opheeft waarvan één met hals. Als dit over de manen schuurd, beschadigen ze toch alsnog. Weet niet wat ik er verder nog aan kan doen om ze goed te houden. Heb al vanalles geprobeert. Minder kammen. Voldoende antiklit. Beter voer (eiwit-arm) Hebben jullie nog beter alternatieven.

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:09

Ik vind lang veel mooier..
Mijn Haf heeft zoiezo niet zo lange manen.. maar hij had ze bij zijn vorige eigenaar allemaal afgeschuurd..
Nu staan ze recht.. dit vind ik wel mooi maar vond ze mooier toen ze doorhingen..
Dus nu moeten ze maar snel groeien :P
En wat de andere mensen ook zeggen.. Ik Knip Ze Niet Af!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:44

Lang is heeeel mooi maar dan ook echt lang, maar als die van mijn paardje niet lang worden dan gaat er toch mooi de schaar in en wordt het een stoere sportcoupe, wat ik eigenlijk misschien veel gaver vind haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:48

DanielleLau schreef:
Mijn haf. heeft ook mooie lange manen, maar ze zijn een stuk dunner dan een jaar geleden. Heb ze sinds kort in vlechten staan. Nu ben ik aan het twijfelen of dit wel goed is omdat ze geschoren is en drie dekens opheeft waarvan één met hals. Als dit over de manen schuurd, beschadigen ze toch alsnog. Weet niet wat ik er verder nog aan kan doen om ze goed te houden. Heb al vanalles geprobeert. Minder kammen. Voldoende antiklit. Beter voer (eiwit-arm) Hebben jullie nog beter alternatieven.

Vlechten en met rust laten, geen antiklit troep er in. Als je dr al wat in wil doen doe er dan cowboy magic in.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:57

Ik vind lange manen super mooi, alleen de mijne hebben dat niet en zit er ook over na te denken om iid melody kort te doen. Ze heeft dat een aantal jaar terug ook gehad en het stond wel stoer. Maar wie weet hoe ik dat het beste kan doen? knippen/trekken?? :o?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:03

gewoon niet doen !
lang is mooier ! :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:11

ja als het echt mooie manen zijn wel ja ;) maar haar manen zijn niet echt bepaald mooi :=

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:30

ik vind het op de foto's wel mooi hoor ! :D

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:19

Ik ga absoluut voor lang, maar helaas wil dat bij renske niet echt lukken.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:21

Ja maar nu zijn ze niet zo mooi meer als van de zomer, ik ga eerst even kijken hoe het gaat als die dekens eraf zijn straks. Denk dat het een deel komt door de dekens.