Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iersas schreef:Mijn hafje heeft hele erge lange manen, ik heb ze een keer helemaal kort gemaakt omdat paarden er happen hadden uit gegeten. Ze waren zo kort als fjordenkapsel! Maar nu zijn ze weer zo lang, is heel snel gegaan. Ze loopt altijd met vlechten, haar voor pluk is zo lang dat ze niets meer ziet en zelf opeet.. Het is ook zo ontzettend dik, en vaak komen er dreads in, het is niet te kammen gewoon! Iemand tips? Ik wil ze niet afknippen, maar dit is ook weer te overdreven lang en vooral dik!
--> Foto's in me profiel!
DanielleLau schreef:Mijn haf. heeft ook mooie lange manen, maar ze zijn een stuk dunner dan een jaar geleden. Heb ze sinds kort in vlechten staan. Nu ben ik aan het twijfelen of dit wel goed is omdat ze geschoren is en drie dekens opheeft waarvan één met hals. Als dit over de manen schuurd, beschadigen ze toch alsnog. Weet niet wat ik er verder nog aan kan doen om ze goed te houden. Heb al vanalles geprobeert. Minder kammen. Voldoende antiklit. Beter voer (eiwit-arm) Hebben jullie nog beter alternatieven.