scheren jullie je haf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:14

Tuurlijk mag je je pony/paard een handje helpen. Ik zeg ook niet dat je geen deken mag opleggen :o
mijn mening is enkel voor de herfst (in dit geval dan), als je weet dat je paard goed uit de voeten kan tot in november dan hoef je toch al niet in augustus een deken op te leggen? en zeker niet als je al weet dat je half oktober gaat scheren. Dit vind ik te ver gaan.
En dit is mijn persoonlijke mening, hoef je echt niet mee eens te zijn.
Ik las ook bvb dat er iemand nu al twee keer geschoren heeft, vind ik ook van het gekke en dat zou ik persoonlijk dus nooit doen. MAAR ik begrijp ook wel dat hafjes echt een super wintervacht aanmaken en als je wedstrijden rijdt is dat niet erg handig. ;)

als ik zie dat mijn paard door intensievere training in de winter en met een noordpoolvacht ook niet uit de voeten kan dan help ik haar zeker weten ook door het scheerapparaat erover te halen ;) . Dan maar met dekens knoeien :P

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:33

Je moet niet pas gaan scheren wanneer je paard echt niet meer kan. Dat is voor je paard erg vervelend. En als je wacht met dekens tot het zo koud is dat ze persee met dekens op moeten staan ben je al veel te laat ;)

Maar even ontopic:
Die van mij is vorig jaar en het jaar ervoor helemaal kaal gegaan behalve een zadelplekje. Van een bruine haflinger veranderde ze in een grijze muis :+ . Desalniettemin vond ze het heerlijk!

Marleen_

Re: scheren jullie je haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:28

Die van mij blijft deze winter lekker een bolletje winterwol!!!

Heerlijk!!!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:43

Adante wordt volgende week helemaal geschoren. Ik vind die modellen echt heel erg lelijk. Hij krijgt daarna een 360 grams deken op. Ik heb nog een onderdeken liggen voor als het echt koud wordt. En een 200 grams deken voor echt zonnige dagen (als die er komen).

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:48

Ik zit er ook over te denken om mijn haf te scheren. meneer staat 24/7 op de wei dus vind dat hij zn haar wel nodig heeft. Hij loopt nou met een regendeken op, gelukkig droogt hij nog snel na het rijden maar als het straks kouder wordt en hij droogt niet meer dan gaat het scheerapparaat erover. maar dan alleen de plekken waar hij echt zweet en niet helemaal kaal. vind helemaal scheren veel mooier maar aangezien het ook praktisch voor het paard moet zijn blijft er toch mooi een heel groot deel van zn teddyberen vacht zitten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:49

Ik zit ook te twijfelen.
Ik ga Jim zoiezo niet helemaal scheren. Vorig jaar had hij niet zo'n lange vacht, maar wel hele dikke structuur. Toen stond hij wel onder een 150 grams deken.
Hij staat nu wel in een buitenstal en is nu al dikker in zijn vacht dan vorig jaar. Daarom zit ik ook aan een streep of dekenmodel te denken.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:19

als je zo maar net een streep bij de hals scheert voor de warmte, is het dan nodig dat ze met een deken op staan?

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:49

Wietsje92 schreef:
als je zo maar net een streep bij de hals scheert voor de warmte, is het dan nodig dat ze met een deken op staan?

Nee ze hoeven dan niet perse een deken op! Als het echt een streep is om de warmte kwijt te raken hoeft dat niet. Ik heb een smalle strook weggeschoren en volgens de DA kan die strook zelfs nog breder zonder dat ze een deken om hoeven. Bij ons op stal hebben veel paarden (wel koudbloeden) zo'n strook maar hebben geen deken om!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:26

oke want die van mij die blijven buiten in de winter, maar ik vind het zo'n gekloot met die dekens. Kan het ook geen kwaad als ze 24/7 buiten staan? Heb jij misschien een foto van hoe t er bij jou paardje uit ziet? Ik wil idd zo n strook om de warmte kwijt te raken, want hij is enorm aan het zweten met het rijden en bijna niet droog te krijgen, dus ik dacht misschien is zon strook dan de oplossing!

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:05

Ik heb hier ook van de winter weer 2 lekkere beertjes staan. :+:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:15

ik ga de haf van mijn vriend over een week of 2 scheren. Hij loopt ook wel het hele winter seizoen marathons. Mijn eigen pony's gaan dit weekend onder het mes.

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:58

Ik wil die van mij ook laten scheren,aangezien ze na een kwartiertje al helemaal nat is. Weet nog niet of ik de benen laat doen. Hoeveel grams deken moet er dan op? En hals je de hals scheert moet er dan ook een deken met/halve hals op?

Mouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:00

Mijn haflinger staat dag en nacht in de wei, dus dat vachtje mag ze houden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:01

fammiepammie schreef:
Ik wil die van mij ook laten scheren,aangezien ze na een kwartiertje al helemaal nat is. Weet nog niet of ik de benen laat doen. Hoeveel grams deken moet er dan op? En hals je de hals scheert moet er dan ook een deken met/halve hals op?

Ik doe nooit een halsdeken op geschoren :n
Zou nu 250/300 grams doen ong

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:02

Ik heb die van mij lekker niet geschoren, heerlijk zo'n wintervachtje :)
Al dat geklier met die dekens, ik ben blij dat ik dat niet heb!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:40

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt, komende week gaat ze 'onder het mes' en dan wordt het waarschijnlijk een dekenachtig model met vacht op de kont. Maar benen, hals en hoofd gaan kaal.
Ze trekt het gewoon niet zo :)

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:53

heb vandaag mijn haffie geschoren, alleen zijn hals dan. het ziet er niet uit maar het was geen doen meer, hij heeft echt een mega dikke vacht. hij krijgt geen deken op daar heb ik zo een hekel aan. had het vorig jaar ook zo gedaan en was me prima bevallen :D

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:07

Heeft iemand foto's van he model waarbij ze geen deken op hoeven?
Aangezien mijn andere haf er een sport van maakt om dekens te slopen kan ik daar niet mee in de weer gaan.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:11

Mijnes heb ik eind september voor de eerste keer geschoren,
toen stond ze onder 200 grams 's nachts en overdag nog gewoon zonder. 2 weken daarna werd het opeens 10 graden kouder,
en heb ik haar een 340 grams op gedaan waar ze nu nog mee staat.

Woensdag ga ik haar weer scheren :)

L0r3nZz0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:05

ik heb die van mij maandag geschoren !

helemaal!, behalfe het hoofd niet helemaal!! ( tot bakstukken !)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:14

Die van mij gaat morgen. In eerste instantie een deken of streepmodel. Maar als het geen gezicht is mag-ie kaal :=
Liever niet, want ik heb een hekel aan gedoe met dekens.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:51

die van mij is geschoren supermooi alles en hoofd totaan de bakstukken

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:04

Ik heb die van mij maandag voor het eerst laten scheren.....weg mooie donker kleurtje :=
Ik heb de benen en het hoofd er aan laten zitten,benen ivm met snel mok als de sokjes eraf gaan.
Ze staat nu onder een 200gr deken,buiten met hals,binnen zonder hals :j
Laatst bijgewerkt door silby op 28-10-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:09

silby schreef:
Ik heb die van mij maandag voor het eerst laten schrikken.....weg mooie donker kleurtje :=
Ik heb de benen en het hoofd er aan laten zitten,benen ivm met snel mok als de sokjes eraf gaan.
Ze staat nu onder een 200gr deken,buiten met hals,binnen zonder hals :j

laten schrikken nog wel :))

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:12

ja schrikken was het ook :')