Citaat:
Erretje, was eerder vergeten te reageren, maar leuk dier hoor!Nog groter dan die van mij (is 1.57) en flink stevig. Met een flinke dot manen. Ze heeft ook een hele leuke uitstraling. Wat is haar karakter?
Ze heeft 2 uitersten, net zoals haar afstamming
! Ze is in de omgang ontzettend lief, ze kan heel cool zijn en doet, hoe kan het ook anders, een moord voor alles wat op eten lijkt. Maar ze kan van het een op het andere moment in de 'survival-mode' schieten en door haar hoeven zakken van schrik, dansend en blazend naast me lopen. Het irritante is dat het nooit te voorspellen is.
Ze werkt hard, is uiteraard soms zo dwars en eigenwijs als een haflinger kan zijn, maar is echt altijd vrolijk en gezellig!
Ik denk dat het 'vluchtgedrag' echt komt omdat ze de eerste 4 jaar van haar leven nooit in handen is geweest. Toen ik haar kocht was ze net 2 weken uit de 'opfok' ergens in de polder. Nooit naar omgekeken dus. Ze moest nog leren vaststaan en voeten geven, alles toen ze 4 was! Zo gauw ze iets niet vertrouwt, gaan haar zintuigen op tilt en ziet ze mij niet meer.
Ik kocht haar van een handelaar die dacht dat ze een kruising Andalusier x KWPN was
. De bovenste foto in mijn profiel was de foto van marktplaats. In het paspoort stond wel een fokker en na wat googlen kwam ik uit op een paardenmelkerij en daar was ze idd geboren. Uit een haflingerhengst....
. Maar ik had haar inmiddels 2 weken en wilde haar a. niet meer terug die ellende in sturen en was inmiddels al aardig verknocht aan mijn projectje. En Liz Afloyd is een niet onverdienstelijke hengst dus ik dacht ach..ze ziet er wel uit als het paard wat ik wilde, wat maakt haar achtergrond dan ook uit
!
Soms wordt ik knettergek van haar gezenuw, maar hoofd is echt Fanny ten voeten uit, hoe kun je daar nou niet verliefd op worden
: