foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Re: foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 23:49

@OKHannes, Haha. Maar maar maar:P Dat vind ik sierlijk! :P

WIIIEEHIIIEW Ik heb eindelijk het gehele papier van mijn Kruising compleet!!! Ik had vaders kant al maar nu heb ik ook moeders kant!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:06

@Hannes: Spannend! Ik zal voor je duimen! :D

@Stella: Nu ben ik wel benieuwd naar moeders kant! :)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 16:58

Turbo's moeder: Sanne van de Everardus Hoeve Hf.K.5882
Vader van Sanne: Wimbel van de Beeknpieper Hf.K.152
Moeder van Sanne : Sindy Hf.K.4395

Vader van Wimbel: Waro van de Haflinger Hoeve Hf.K.94 Moeder van Wimbel:Jolie Hf.K.2819
Vader van Sindy: Stromboli Hf.K.50 Moeder van Sindy: Mon-Petit Hf.K.2005

En hier achteraan komt nog veel meer maar dat valt ook wel te vinden op internet!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:04

ps. ik kon het niet anders plaatsen. Ik heb een hele mooie lijst van het KVTH gekregen alleen deze staat niet op internet dus kan het niet linken!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:44

Beetje laat, maar dan ook een reactie van mijn kant. Ik heb een kruising KWPN x Haflinger dame van ruim 165. Ze is 6 jaar.

Haar moeder was een KWPN-er waarvan ik alleen moederskant heb kunnen achterhalen. Zeoliet/Legaat zit erachter en haar vader is Liz Afloyd.

Jullie hebben stuk voor stuk ook mooie dieren hoor :)!

@edit: effe spammen

Afbeelding

Mijn profiel bevat er meer!
Laatst bijgewerkt door Erretje op 20-10-09 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:47

heb een kruising gehad!
dacht keer kwpn, super gaaf beest om te zien!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:48

Hier ook een late reactie.
Ik bezit ook een kruising Haflinger x KWPN. Een ruintje van slechts 148 hoog van 4 jaar.
Zijn moeder was een volle haflinger, oude wetstype en 146 hoog. Zijn vader was een te klein gebleven KWPN'er. Een vosbonte hengst van 152 van Samber.
Hij staat in mijn profiel!
Wat ik wel heel apart vind is dat het totaal andere paarden tussen zitten. Mijne lijkt kwa kleur op een haflinger maar de rest is het totaal geen haflinger. Maar ik had het ook nooit KWNP gegeven, totdat ik de fokker opbelde en me dood leuk vertelde dat ik een halve KWPN´er had!
Best een leuk iets om te horen! Heeft het gokken teminste weg genomen

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:03

He wat leuk, toch weer reacties. Zal Stella tippen. En we zijn natuurlijk dol op foto's.....

Ben toevallig eind vorige maand naar de fokker geweest. Stella woont om de hoek dus die heb ik gelijk ook gemeet. Heb de moeder en halfzus van mijn paard gezien

Fritsiej, wie is de fokker van jouw paardje?
Hij fokt iig hetzelfde als de fokker van die van Stella en mij (zijn halfbroers)

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:41

OKHannes:
Ik heb je even een PB gestuurd ;)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:36

Hi leuk dat er nog weer reacties zijn gekomen.

@Hannes: Bah ik baal ik ben Vera niet tegen gekomen, veulen van 2008. Vandaag was er weer zuidlaardermarkt en de fokker had gehoopt dat hij haar daar nog zou zien. Nou ja ik heb haar niet gezien wel jammer.
Ps. ik had je mail nog niet gelezen nog niet aan toe gekomen. heb geen puff..

@fritsiej, Die lijkt echt op een haflinger, heb er eerlijkgezegt nog niet 1 gezien die zoveel van de haflinger heeft. Vind hem een haflinger koppie hebben (iig op 1 foto). Kan natuurlijk door de foto's komen. Wel apart!

Ik zal nog een keer alle foto's van de veulens van die fokker hier plaatsen!!

Oe en ik ben wat wijzer geworden de veulens van 2007 en 2008 zijn afkomstig van Lucky boy!!!!!!!! De oma van vaders kant van deze veulens heeft als vader Lucky boy! Daar ben ik maandag achter gekomen!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:48

Heej Stella. Wilde je al mailen maar je hebt m al gespot.
Jammer dat je Vera nog niet bent tegengekomen. Zag dat er vandaag weer markt was.....Ben heel benieuwd naar de website dadelijk.
Jaaaa, veulen foto´s. En gaaf dat je qua achtergrond van de familie steeds meer weet....Lucky boy is ook niet mis. De hengstenhouder heeft goede lijnen.

Erretje, was eerder vergeten te reageren, maar leuk dier hoor!Nog groter dan die van mij (is 1.57) en flink stevig. Met een flinke dot manen. Ze heeft ook een hele leuke uitstraling. Wat is haar karakter?

Fritsiej, wat voor een karakter heeft die van jou? Hannes en Turbo (die van stella) hebben dezelfde (bonte) paps maar een ander karakter.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:13

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:22

Citaat:
Erretje, was eerder vergeten te reageren, maar leuk dier hoor!Nog groter dan die van mij (is 1.57) en flink stevig. Met een flinke dot manen. Ze heeft ook een hele leuke uitstraling. Wat is haar karakter?

Ze heeft 2 uitersten, net zoals haar afstamming :D ! Ze is in de omgang ontzettend lief, ze kan heel cool zijn en doet, hoe kan het ook anders, een moord voor alles wat op eten lijkt. Maar ze kan van het een op het andere moment in de 'survival-mode' schieten en door haar hoeven zakken van schrik, dansend en blazend naast me lopen. Het irritante is dat het nooit te voorspellen is.

Ze werkt hard, is uiteraard soms zo dwars en eigenwijs als een haflinger kan zijn, maar is echt altijd vrolijk en gezellig!

Ik denk dat het 'vluchtgedrag' echt komt omdat ze de eerste 4 jaar van haar leven nooit in handen is geweest. Toen ik haar kocht was ze net 2 weken uit de 'opfok' ergens in de polder. Nooit naar omgekeken dus. Ze moest nog leren vaststaan en voeten geven, alles toen ze 4 was! Zo gauw ze iets niet vertrouwt, gaan haar zintuigen op tilt en ziet ze mij niet meer.

Ik kocht haar van een handelaar die dacht dat ze een kruising Andalusier x KWPN was :9 . De bovenste foto in mijn profiel was de foto van marktplaats. In het paspoort stond wel een fokker en na wat googlen kwam ik uit op een paardenmelkerij en daar was ze idd geboren. Uit een haflingerhengst.... :( . Maar ik had haar inmiddels 2 weken en wilde haar a. niet meer terug die ellende in sturen en was inmiddels al aardig verknocht aan mijn projectje. En Liz Afloyd is een niet onverdienstelijke hengst dus ik dacht ach..ze ziet er wel uit als het paard wat ik wilde, wat maakt haar achtergrond dan ook uit :+ !

Soms wordt ik knettergek van haar gezenuw, maar hoofd is echt Fanny ten voeten uit, hoe kun je daar nou niet verliefd op worden :+: :

Afbeelding

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:36

Op het survivalstukje na heeeeel herkenbaar. Daarbij ziet hij bakkabouters en boskabouters...heeft ie van mams. Nou kan Hannes ook wel heet worden

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:41

Jaaaaa, bakkabouters! Die kennen wij ook! En ze verplaatsen zich hoor, echt! En ook al zitten die baktijgers al jaren op dezelfde plekken, ze zouden toch nog kunnen aanvallen :j. Echt hoor!

Echt heet wordt Fanny niet, ze is een echte diesel. Ze gaat maar door. Ze raakt wel eens over de zeik, maar dat is als ze iets niet goed begrijpt. Dan stopt ze ermee. Letterlijk :D ..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:46

Afbeelding
Ik spam er ook nog eentje..... :D
Oh, de mijne is ook een diesel, komt na een half uur pas echt op gang (daarvoor ook maar na een half uur gaat ie echt lopen). :j
Het heet worden gebeurt allen met andere buiten, en ook maar heel soms. Hij kan wel heel leuk piepen als hij iets heeeeeel leuk vindt of zin heeft.....soms denk ik dan ohoh, maar er komt dan verder niets.

En hieronder moeder en halfzus
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3VPQVAI.jpg
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 20-10-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:04

hehe, Ik heb volgens mij de rustigste van het stel :P
Turbo is ook de eerste 2 jaar van zijn leven niet erg veel in handen geweest. Hij was dan ook doodsbenouwd voor mensen. In zijn hengst jaren gooide hij met schapen en rende hij honden achterna. Nou dat zou je nu niet zeggen van de o zo goede goedzak. Ik durf er een kind van 4 mee op weg te sturen. Al herken ik al die dingen niet zo vroeger was hij anders. Toen we hem gingen inrijden kwam de kop er hoog op te staan met de oren naar achter (allertheid geen agresifiteit) en was hij van neus tot en met staart helemaal gespannen. Als een puppie die bang was kon hij in galop er vandoor gaan echt mijn zijn staart tussen zijn benen. Echt goed blijven zitten kon je dan niet want hij gooide zijn kont zowat onder zijn voor schouders en zette het op een lopen. Been geven meneer stond aan de andere kant van de bak. en nu: been geven wat is dat? moet ik nu gaan lopen? (naja die vraag stelt hij me vaak als hij een baal dag heeft). Hij is lekker voorwaards maar met mij er op nooit echt ergens van onder de indruk. Eeh ja toch wel, vliegende dingen, zoals zakken of oude mannen met stokken. Maar hij zou het nooit op een lopen zetten zelfs opzij springen doet hij niet snel hij snuift ik zeg vooruit en hij loopt verder.

Ik weet alleen niet hoe hij dat bij anderen doet ik denk dat het dan een ander verhaal is. Vroeger als er dan vreemden op hem gingen zitten was hij ontsettend gespannen en had ze er liever af dan op, hij is niet gemeen en deed daarom niks maar leuk vond hij het absoluut niet eerder nog dood en dood eng.

Wel grappig bij hem is dat stenen hem blijken aan te vallen. Hehe als ik ergens ben wat nieuw voor hem is en er ligt een kei die grooter is dan een baksteen dan kunnen die nog wel eens tanden krijgen en achter hem aan komen. Maar goed dat is vaak ook 1 keer zeggen klaar en er langs lopen en dan is het opgelost.

Best saai hè? Soms heb ik ook wel eens liever een wat hetere pony onder me maar ja helaas zo is hij niet :P

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:10

Laatst bijgewerkt door Leo op 22-10-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:24

Turbo is van 2002 moeder: Sanne Vader: K
Hannes is van 2003 Moeder:Josine Vader:K
Daar heeft nu iedereen al wel fotos van gezien: de volgende paarden zijn de rest van de familie. Turbo is de enige met een andere moeder! Zijn moeder heet Sanne en dat is weer de moeder van Josine die weer de moeder is van Hannes en de andere veulens (volgen jullie mij nog?) een aantal veulens hebben een andere vader ik vermeld het wel!

Mira 2004 Moeder: Josine Vader: K
Afbeelding Haha je ziet Turbo op de achtergrond staan

Bram 2005 Moeder: Josine Vader: onbekend maar een zoon van K. Ik zal er helaas nooit achter komen welke zoon van K dit geweest is.
Afbeelding
http://94.100.114.30/765500001-76555000 ... _7nGo.jpeg
Victoria 2007 Moeder Josine Vader: Vorst de opa van de moeder van de vader van vorst is Lucky boy
http://94.100.113.138/765500001-7655500 ... _81Lx.jpeg
Vera 2008 Moeder: Josine Vader: Vorst
http://94.100.114.41/765500001-76555000 ... _zf9b.jpeg
http://94.100.114.202/765500001-7655500 ... _GeDE.jpeg
Laatst bijgewerkt door Leo op 22-10-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:05

Van Bram had ik nog geen foto´s gezien geloof ik maar wat is die ook gaaf!

Boskabouters vervomd als stenen of ristblokken kennen wij ook heel goed. Angstaanjagend zijn die .... vind de bolle

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 22:39

hahaha jaja ze vallen hard aan!!!!! Ja Bram is mooi hè maar wel 1 van de kleinsten hij is nu 1.47m maar hij is nog hengst en blijft hengst! hij staat ook op mijn website hoor!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:55

Hij is echt stoer....heb m gister denk ik over t hoofd gezien.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:12

Ooh Bram is echt :+: Wat een mooierd zeg, mooie bouw ook! Heb je meer foto's? :))

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 18:33

weet je wat als jullie me nou niet gaan stalken, kan iedereen die er belang bij heeft wel even kijken op mijn website. www.stalnoorderzon.nl onder het kopje haflinger x kwpn staan alle fammilie banden van mijn pony. Allemaal kruisingen en onderaan staan de ouders!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:34

Wow.. er zitten écht super mooie kruisingen bij zeg!