mooie combinatie, toch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mareeq

Re: mooie combinatie, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:48

ik zie anders genoeg foto's ;)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:50

Foto's wel, ja, maar geen enkele goede standfoto waarbij je ook nog zijn hals kunt zien.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:51

Of zijn beenstand, lijnen etc.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:19

Ik zie genoeg plaatjes van een paard met een leuke uitstraling. Dat zegt echter te weinig over zijn bouw en het totaal plaatje.
Zelfde geld voor jou merrie. Leuk beest maar geen idee hoe ze er echt uitziet.
Ook al is het een paard voor jezelf. Je wil toch iets op de wereld zetten wat minstens even goed/ leuk is als je huidige merrie?
Dat het geen tophalfinger of sportpaard hoeft te zijn is nog tot daar aan toe. Maar een beetje kritisch kijken naar wat je in elkaar wil zetten aan een nieuw paardenleven kan echt geen kwaad.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:09

Lyonesse schreef:
Of zijn beenstand, lijnen etc.

Dat zie je sowieso op een goede standfoto, maar met al dat haar kan het zijn dat de hals onzichtbaar wordt... Je hebt gelijk dat er meer is aan een paard dan enkel een hals. :j

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:47

Ow maar ik bedoelde hetzelfde als jij hoor :D
Door het haar kun je bijv ook niet zien of hij een lang of kort voorbeen heeft etc. Zelfs de jury in ermelo zei dat het onmogelijk was om hem goed te beoordelelen door al dat haar :j

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:18

ik denk dat ik 1 van de weinige ben. Maar dat ik vorig jaar opzoek was naar een hengst voor mijn merrie ben ik hier snel voorbij gegaan.. Vind het geen goede hengst, en het lijkt mij ook heel sterk dat ie alleen afgekeurd is vanwege een paar bruine haren.
Zijn manen vind ik voor het mooie ook echt even TE lang.
En net wat er gezegd is je kan zijn bouw zo moeilijk zien.
Ik ben wel voor een GGK hengst gegaan terwijl mijn merrie ook geen papieren heb. Maar zijn karakter was ook geweldig! een echte knuffel, en geweldige gangen!!
De hengst waar ik voor gegaan ben is trouwens midas-hanja..

Daarin tegen vind ik jouw merrie echt schitterend! Maar wat wil je verbeteren aan je merrie?

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:17

Ik vind het een schitterend paard! als je goed de site doorzoekt.
vind je genoeg foto's om zijn bouw te zien.

En je moet hem toch eerst in het echt ontmoeten dus ga er voor!
Volgens mij heeft hij een super karakter!

O__O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:25

Prachtige hafjes! Super combi.

Mirique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:45

je merrie is prachtig, maar de hengst vind ik niet echt helemaal..
persoonlijk vind ik die donkere kleur helemaal niet zo mooi als de kleur van jouw merrie en de manen vind ik een beetje ''overdreven''

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 00:52

Ilsje87 schreef:
Maar wat wil je verbeteren aan je merrie?

ik snap wat je er mee bedoeld..
maar heb ik gezegd dat ik iets wil verbeteren dan aan mijn merrie??:P
ik heb het hier ook niét over een paard wat een hele sportcarriere tegemoet zal gaan komen.

even veel kans dat het "veulen'' helemaal niet op mijn merrie gaat lijken, dus dat verbeteren van mijn merrie gedeelte vind ik onzin..
maar dat is weer een beetje genetica.. waar denk ik niet veel mensen iets van zullen snappen hier..(meeste mensen zijn hier op het paard-gedeelte ingesteld nml.)

ik heb niks te verbeteren, het gaat hier alleen om de leuke combinatie die ik gevonden heb. en het graag met andere wilde delen.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 02:59

Mareeq schreef:
Ilsje87 schreef:
Maar wat wil je verbeteren aan je merrie?

ik snap wat je er mee bedoeld..
maar heb ik gezegd dat ik iets wil verbeteren dan aan mijn merrie??:P
ik heb het hier ook niét over een paard wat een hele sportcarriere tegemoet zal gaan komen.

Sportcarrière of niet; je wilt toch niet de positieve punten van je merrie verminderd terug zien komen in een veulen? Een veulen moet minstens even goed zijn als de moeder, anders ben je als fokker gefaald.

Citaat:
even veel kans dat het "veulen'' helemaal niet op mijn merrie gaat lijken, dus dat verbeteren van mijn merrie gedeelte vind ik onzin..

Dat hangt ervan af hoe de merrie en de hengst vererven. Daar kun je wbt de merrie weinig over zeggen voor het eerste veulen geboren is. Maar het is helemaal geen onzin; als zowel de merrie als de hengst maaien, dan is er een grote kans dat het veulen dat ook doet, om maar iets te noemen. Fokken is helemaal geen russische roulette.

Citaat:
maar dat is weer een beetje genetica.. waar denk ik niet veel mensen iets van zullen snappen hier..(meeste mensen zijn hier op het paard-gedeelte ingesteld nml.)

Kwestie van niemand voor het hoofd te willen stoten, zeker? >;)

Citaat:
ik heb niks te verbeteren, het gaat hier alleen om de leuke combinatie die ik gevonden heb. en het graag met andere wilde delen.

En ik ben niet onder de indruk. Meer nog; dit lijkt mij in eerste instantie een geval van "door de manen het paard niet meer zien".

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:34

ik ben het met suseq eens.. waarom fokken als je toch niets wil verbeteren? Als jouw merrie zo perfect is, dan kan het veulen toch alleen maar tegen vallen?

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 16:08

zoals ik al zei, het zou me leuk lijken om ooit nog een veulentje van mijn merrie te fokken...
maar op het moment zit het geld nog niet echt mee...
helaas..
maar heb nu dus nog alle tijd om te kijken welke hengst.. ;)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:24

goed idee.. ;) er zijn wel meer hengsten met mooi behang, en met betere bouw en gangen dan steven.

marietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:09

Ik ben zelf niet zo kapot van steven.
Bij ons in de buur loopt er een 3jarige van hem rond die eigenlijk niet klopt kwa 'bouw'.
Als je de merrie zien (de moeder) had steven er ook nooit op gepast, hij voegt niets toe.
Waarschijnlijk is de vorige eigenaar alleen op de manen gevallen. Die overigens van de nakomeling ook niet wit zijn (ieder zijn persoonlijke voorkeur).
Zeker bij een merrie die nog nooit een veulen heeft gehad is het verstandiger om een hengst uit te zoeken die zich al bewezen heeft, zodat je weet wat hij vererft en hoe het ongeveer gaat uitpakken.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:55

kijk daar heb ik nou iets aan! :D