25 juli keuring in dordrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:27

:+ je hebt gelijk

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:35

marguerite schreef:
Wendy1989 schreef:
ik weet nog niet zeker of ik mee ga doen als best gaande aangezien ik al om 10 voor half10 moet voorbrengen en eind van de dag is pas de best gaande.

verleden jaar was het bestgaande al heel snel,na de keuring moest ik gelijk zadelen en losrijden,maar er is veel te beleven daarzo,dus ik vermaak me wel en Mike kan makkelijk in de trailer blijven staan als hij maar hooi heeft,dus gewoon meedoen!!

ja het is even afwachten hoe mn haffie er onder is.
ik neem gewoon al mn tuig mee en mn cap laarzen enzo en dan zie ik wel hoe het gata lopen haha

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:55

Mirranda schreef:
Heb ook nog geen boekje ontvangen, maar neem aan dat de vast uiterlijk dit weekend wel in de bus ligt.
Heb mijn jongste ingeschreven voor de keuring en bestgaand.

Ben er nog nooit geweest dus erg benieuwd (ik hoor van iedereen dat het erg leuk is).

@floortje 2002: Waar woon je op flakkee? Ik in Melissant, dus misschien zie ik je soms wel voorbijgaan.

@mirranda: ik woon in sommelsdijk en floor staat op een pensionstal in de polder van sommelsdijk. waar staat jouw hafje?

gr leonie

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 12:18

het veulen Arthuro van slandshof is nummer 118 en 3 jarige ruin Antonio van slanshof is nummer 34.

ben alleen bang bij Antonio dat hij te dik is (train me suf met hem en hij staat niet op de wei) maar ik ga toch want heb er lang naar uitgekeken.

en met de manen Antonio had als jaarling ook een strook manen eraf en werd toch 1e en kampioen dus denk dat ze er niet zo nauw naar kijken.
Iedereen super veel plezier en succes met de keuring en hopen op een zonnetje.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:56

ik ben echt zoooo benieuwd of mevrouw zich schoon houd vrijdagnacht :) zoniet hebben we smorgens vroeg nog wat te doen haha. we moeten ook aardig vroeg weg. wil er rond half 9 zeker zijn, 9.50u voor opname (rubriek 10) en daarvoor nog meten. ok wil ik natuurlijk weten waar ales zit en misschien nog even poetsen enzo

heb er enorm veel zin in. mn dinnetjes gaan mee dus het word supergezellig!

iedereen suc6 met poetsen en wassen van de week alvast :D

gr leonie

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:04

@Floortje2002: Mijn hafjes staan bij mij aan huis in Melissant.

En ik kom een eind als ik buitenrijd maar vaak niet richting Sommelsdijk. Ik woon aan het bos en vlakbij de slikken, dus ja......... :o

Maar wel leuk dat je zaterdag ook gaat. Ik ben er ook met mijn jongste.

ilovelucky

Re: 25 juli keuring in dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:52

Ik ga voor het tweede jaar een ruin rijden voor de klasse bestgaand rijpaard.
Vorig jaar net niet door, reserve.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:50

zo, t blondje staat gewassen en wel weer op de wei bij haar vriendje! morgen vroeg eruit, want wil uiterlijk 9 uur er zijn.
ben erg benieuwd. vanavond even geoefend met opstellen enz.
nu duimen dat ze zich schoon houdt enzo.

zo, en nu is het bedtijd.

iedereen veel plezier en suc6 morgen

gr leonie

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:43

Wij zijn terug van de keuring en het was een superdag!!!!!!

Aisha stond 1A bij de merrieveulens en werd ook nog geheel veulenkampioen.
Ze vonden de bles alleen wat jammer maar dat was gewoon een mening..

Aura stond 2B met als bemerking dat ze wat schraal was, de rest wat ze zeiden was in ieder geval jongigheid of iets waar we aan konden werken dus geen echte fokfouten ofzo

Orion stond 1B, zelfde verhaal als Aura eigenlijk vandaar niet op kop.

Vienna is opgenomen in het stamboek met 75,5 punten en ook een 1B premie..

Ook nog 1B premies bij Stalgroepen en merries met afstammelingen, al met al echt een topdag!!

Foto's volgen later

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:25

Super mooie dag, erg mooi weer!
Stamboekopname met 75 punten :D ze vonden mijn bles ook wat groot, mja dat is inderdaad hun mening. EN hij had wat langer gemogen.
Keuring: Kampioen 4&5 jarige ruinen 1e premieeeee :D
Totaal niet verwacht.. Echt super gewoon!

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:40

Ook hier een super dag, uiteraard ook door het weer.

Eerste met best rijgaande haflinger !!! :D :D super trots op de pony.

En eerste premie met tweede plek bij de 4&5 jarige ruinen.

Kan niet wachten op de foto's en ik schijn ook in het haflingerblad te komen, maar die heb ik niet (want de haflinger is niet van mij).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:48

@arlando: wat bedoelen ze met langer: grotere stokmaat? Of langere rug?

@ilovelucky: gefeliciteerd!

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:11

Ik heb staan kijken bij de categorie bestgaand rijpaard, zaten mooie haffies tussen, met erg leuke gangen ;) Gefeliciteerd iedereen!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:56

Ze bedoelden langer in de rug, hij is wat compact. Dat klopt overigens helemaal! Maar ik vind hem in het geheel gewoon kloppen hoe die is ;)

@ilovelucky: Dan was jij nummer 39 zeker :D ? En stond je naast mij met de 4&5 jarige ruinen..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:26

Pauk, goed gedaan :D , maar dat had ik op het haflingerforum ook al gezegd, hihi

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:50

Ik was nr 46 en ik was 2de geworden met bestgaande,mijn haflinger had een hengstenvlecht.Ik vond nr 41 en 51 ook waanzinnig lopen.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:21

Ja klopt ik was nummer 39.
met de combinatie nr. 51 waren wij samen mee, die pony rijd ik ook heel af en toe.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:39

marguerite schreef:
Ik was nr 46 en ik was 2de geworden met bestgaande,mijn haflinger had een hengstenvlecht.Ik vond nr 41 en 51 ook waanzinnig lopen.

Dan weet ik welke, ik heb langs de lijn gestaan, en had het met een vriendin over je haf,
Heel leuk paard! Je viel ons meteen op! :D

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:28

Bedankt!!ik kreeg veel leuke reakties van de mensen die erom heen stonden

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:43

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten !!

Ik vond het een erg leuke dag. Voor het eerst met mijn guppie naar een keuring geweest.
Hij was alleen net wat te vol ( zag dat bij de rest de ribben te zien was), niet echt te dik hoor, maar ze willen het dus nog slanker zien :o

Had nr. 41 (5 jarige ruin) netjes opgenomen in het stamboek met 74,5 punten en 4de met een 2de premie (te vol zoals gemeld), maar z'n gangwerk en hoofd vonden ze erg mooi.

Bestgaand werd hij vijfde en vond dat hij zich super heeft geshowd, enkel hebben wij denk ik niet begrepen wat ze wilden zien :?
Dressuurmatig werd hij gewoon super voorgesteld (hoe kan het ook anders met Mariska Krowinkel als ruiter 8-) ), maar men wilde een haf aan een lange teugel zien lopen. Wel compliment gekregen voor de manier waarop hij werd gereden/voorgesteld.

Hoop dat het goed gaat met het hafje wat ondersteboven in de trailer lag (Lafleur), ze bleef maar panieken en toen ik de eigenaren liet omroepen had ze zich in alle paniek half over de stang gegooid en was omgevallen en lag er daardoor erg ongelukkig bij.

Was een lange dag met met dat supermooie weer en leuke sfeer zeer de moeite waard :D

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:16

iedereen gefeliciteerd met alles.

mijn haf is met de hak over de sloot in het stamboek opgenomen met 69punten.
ze vonden haar te klassiek was het commentaar dat ze er niet meer van konden maken kwa punten.
maja ik kwam alleen maar om haar op te laten nemen en dat is dus mooi gelukt.

met best gaand rijpaard werden wij 6e.
was helemaal super trots dat we door gingen naar de finale.
het commentaar was enkel dat de achterhand krachtiger moest en dan zoude we er wel komen in de sport.
maja wat verwacht je dan van een net 4jarige die ook pas net een halfjaar echt in training is.
dus was hier dan ook echt super blij mee.

wel apart vond ik dan dat ze met de keuring zelf eigenlijk helemaal niet te spreken waren over mijn haflinger maar onder het zadel dus wel een pony zagen met toekomst voor in de sport.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:34

waar staat trouwens de L.T.D voor op de rozetten?

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:02

hey

iedereen gefeliciteerd!

het was een super leuke dag. floortje vond het allemaal erg interessant en heeft zich keu-rig gedragen :) ze werd 10 cm groter toen we langs meerdere trailers en vrachtwagen kwamen en het terrein opliepen. ze vond het allemaal erg leuk dat er nog meer blondies waren!

ze werd opgenomen in het stamboek met 72,5 punten.
bij de premiekeuring stond ze als laatste in de groep. ze vonden haar wat te klassiek gefokt, en kreeg een 2e premie.
supertrots op dr, het was erg leuk, genoten van mn beest en van de hele dag.

de fokker was "ontvoerd" naar deze dag en wist tot op het moment dat hij mij met floortje zag niet dat ik daar die dag zou zijn :D
hij had de dag van zijn leven, blij floortje weer te zien en trots op zijn gefokte merrie :)

mijn opa van 84 liep ook de gehele dag met een glimlach op zijn gezicht, kortom, een topdag!

off-topic......:
alleen wat een vreselijk nieuws van dat meisje van 5 wat verdronken is vlakbij. wij zaten op de tribune en zagen de traumahelicopter en hoorden de ziekenwagen. later op het nieuws hoorde ik dat er een meisje van 5 verdronken was. afschuwelijk!

gr leonie

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 10:53

het was zeker een mooie dag ten eerste iedereen GEFELICITEERD!!!! *D Er liepen heel veel mooie haffies tussen. mijn ruintje nummer 34 is opgenomen in het stamboek met 76 punten (we hadden gehoopt op elite maar helaas) daar word hij zeker niet minder om voor ons en tevens is hij jeugdkampioen geworden want wilde al naar huis gaan kwamen ze zeggen dat ik nog een beker,kampioenslint en medaille op mocht halen. dus helemaal blij met mijn hafje. Zijn volle broertje arthuro is 2e geworden dus volgend jaar nemen we hem mee als jaarling. ;)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:39

Zelfde vraag hier, waar staat L.T.D. voor op de rozet?