Haflingers kunnen niet gemeen bokken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: Haflingers kunnen niet gemeen bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:33

@Poekie: onzin hoor, ze trekken gewoon dr kop dr uit en gaan met die banaan :D

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:01

Ja klopt, mijne was in het allerbegin ook wel braaf met rijden enzo, daarna kreeg hij een testfase waarin hij allerlei boevige acties uithaalde... En nu hij door heeft dat hij nu serieus moet gaan werken begint het weer opnieuw, als hij geen uitweg heeft hoofd tussen de benen, stuiteren en volle galop weg... Hopelijk wordt dit minder als hij doorheeft dat ik niet ga opgeven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:02

Zeggen ze ja :+
De mijne bokte gister gemeen, lag dr wel mooi af.
Vibeke bokt meestal hoofd tussen de benen, en dan met 4 pootjes de lucht in.
En dan 3 keer achter elkaarxD

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:24

@Autumn: dat wordt minder, maar je moet wel doorbijten..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:26

Ik had er een tijdje terug ook eentje die ontplofte op het strand. Moet je ook maar niet willen inhouden he, als de rest ervandoor scheurt, hahaha. Beugels kwijt, gelpad half verloren, maar ik zat nog wel! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:30

Eh niet kunnen bokken? :') Op de manege stond een haflinger, een vrij zwaar type was dat. "Palm" noemde dat dier (ja, origineel :') )
Of ik hem niet even wilde rijden want hij was een beetje frisjes....

Pfoeh... Dat beest heeft me alle hoeken van de bak laten zien en me er uit eindelijk net niet afgewerkt gekregen :oo Bleek dat ding niet alleen goed te kunnen bokken, maar ook nog eens een uithoudingsvermogen van hier tot in timboektoe te hebben :roll:

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:36

Alleen dooie haflingers bokken niet.

Ook zo'n leuk haflingertrucje: vanuit galop ineens stilstaan en tegelijkertijd omdraaien. :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:40

of in galop door het bos en dan ineens een grassprietje zien .. vol in de ankers en vreten.... *hij had best 2 lieve oortjes.. alleen kwamen ze wel heeeeel dichtbij*

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:43

Zoolgangster schreef:
Alleen dooie haflingers bokken niet.

Ook zo'n leuk haflingertrucje: vanuit galop ineens stilstaan en tegelijkertijd omdraaien. :P

In een hoek :j

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:42

Marieke_K schreef:
@Autumn: dat wordt minder, maar je moet wel doorbijten..

Ik hoop het echt. Ik hoor vaker dat ik inderdaad de laatste moet zijn die de zin doordrijft, maar af en toe als hij het op zin heeft dan heeft mijn buitenteugel echt niks meer te zeggen en vliegt hij gewoon van de volte af om zich van werk te onttrekken. Ik hoop dat hij binnenkort wel opgeeft hoor, kan echt vervelend zijn... maar het is eigenlijk wel logisch dat hij het probeert.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:26

@Autumn: inderdaad jij moet het laatste woord hebben, anders wordt het alleen maar erger. Niet leuk, maar als je ze eenmaal voor je hebt gewonnen gaan ze voor je door het vuur!

Citaat:
of in galop door het bos en dan ineens een grassprietje zien .. vol in de ankers en vreten.... *hij had best 2 lieve oortjes.. alleen kwamen ze wel heeeeel dichtbij*

Herkenbaar! Gelukkig is dat ook mijn noodrem: teugels los en ik sta stil als hij van kiet gaat :D

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:39

oef mijn pony kan ook zo ontzettend stijgeren! Ik word er helemaal gek van! Vorige week ging ik naar buiten, was het echt 1 pas naar voor en 1 pas omhoog! en jah, bokken! Ik heb al zo vaak zand gehapt! Maar het gaat nu helemaal super!

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:43

Marieke_K schreef:
@Autumn: inderdaad jij moet het laatste woord hebben, anders wordt het alleen maar erger. Niet leuk, maar als je ze eenmaal voor je hebt gewonnen gaan ze voor je door het vuur!

Gelukkig. :) Op het moment probeert hij echt alles uit de kast te halen om van het werk af te komen, dus zie ik vaker alle hoeken van de bak juist als we weer nét lopen zoals de bedoeling is. Er wordt inderdaad gezegd als je de paarden met sterk karakter voor je gewonnen hebt je ook echt veel gedaan gaat krijgen, ik hoop heel erg dat dat het geval gaat zijn. We moeten nog een team worden denk ik.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:23

@Autumn: rustig blijven doorzetten en het komt echt goed :) De tijd dat ik de bak rond ging met 100 km per uur heb ik ook gehad, met knikkende knieeen zat ik er soms op, maar nu is niets meer eng en loopt hij als een trein :) Als werk moeilijk werd kon hij verschrikkelijk gaan bokken, nu loopt hij te grommen, maar doet het wel :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:53

Marieke_K schreef:
@Autumn: rustig blijven doorzetten en het komt echt goed :) De tijd dat ik de bak rond ging met 100 km per uur heb ik ook gehad, met knikkende knieeen zat ik er soms op, maar nu is niets meer eng en loopt hij als een trein :) Als werk moeilijk werd kon hij verschrikkelijk gaan bokken, nu loopt hij te grommen, maar doet het wel :)

Klopt de mijne ook en als ik ook maar herken dat hij iets wil gaan uitspoken gelijk binnenbeen stelling vragen en niet zeiken... hij heeft nu door dat hij het niet mag en is hij echt erg dan trap ik hem op de noodrem en een paar tikken in zijn hals ( ik sla niet op zijn kont want dan heb ik echt rodeo) en dan is het ook vaak wel klaar.. dan weet hij dat ik het echt niet meer pik en dan gaat de knop om en loopt hij de sterren van de hemel.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:23

Ik herken dit allemaal zo, het lijkt nu beter te gaan op wat bokken na bij het galopperen. Maar ik ben bang dat het echt een kwestie van de langste adem is. Ze probeert iedere keer weer wat nieuws. grrrrrrrrrrrrrr.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:25

En ze kan zo lief en leuk zijn maar soms........

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:05

Mando schreef:
Marieke_K schreef:

Klopt de mijne ook en als ik ook maar herken dat hij iets wil gaan uitspoken gelijk binnenbeen stelling vragen en niet zeiken... hij heeft nu door dat hij het niet mag en is hij echt erg dan trap ik hem op de noodrem en een paar tikken in zijn hals ( ik sla niet op zijn kont want dan heb ik echt rodeo) en dan is het ook vaak wel klaar.. dan weet hij dat ik het echt niet meer pik en dan gaat de knop om en loopt hij de sterren van de hemel.

Klopt! Ik zit een beetje in dezelfde situatie nu.
Als hij het niet meer ziet zitten vliegt hij stuiterend van de volte af en kan ik buitenteugel bijhouden en buitenbeen geven hoe ik wil, hij is toch sterker. Wat is de noodrem dan?
Ik heb afgelopen week nog een vliegsessie gehad, heb hem tot 3 keer toe moeten corrigeren maar na de derde keer liep hij geweldig, en toen was het voor mij ook goed geweest. Het was net of hij zich overgaf. Als ik zelf maar niet opgeef want dan heeft hij in de gaten dat hij alles kan maken... maar af en toe is dat onvoorspelbare gedrag wel ontmoedigend... is het echt een fase waar ik doorheen moet? Want zit nu in een bijna-goed-aan-de-teugel-lopen fase, hij begrijpt wat de bedoeling is maar is nog alles uit de trucendoos aan het halen om het niet te hoeven. Het kost nog heel veel moeite en geduld.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:39

Wij hebben een ge-wel-dige manegehaflinger en die kan me toch bokken! :P
Die trekt z'n hoofd tussen z'n benen en gaan met die banaan!
Ik heb menig keer de slappe lach gehad als ie zo ging rennen.
Ben er gelukkig nooit afgevallen.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:06

Nikita kan ook zo gemeen bokken, soms zo vanuit het niets. Hoofd helemaal tussen de voorbenen en dan een handstand maken, het is net een kiepstoel. En je dan heel verbaasd aankijken als je ernaast ligt. :+

Maar ze kan nog meer; 4 benen in de lucht, of steigeren en dan in de lucht met de achterbenen slaan. Ze kan zo naar de spaanse rijschool.