Commentaar op de kleur van mijn Haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Commentaar op de kleur van mijn Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:14

dit is net zo`n dicussie of zilverappelvos bestaat. Sommige mensen hebben een bord voor hun kop en kijken niet verder dan hun neus lang is. Haffies zijn vos, wat voor variant dan ook het is vos. Zoals vivalavida al zei palomino is vos met verdunning en als je die kruist zou je allemaal cremello`s e.d. krijgen Rolleyes

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:15

Emma je kan het echt niet los laten he... Praat dan gewoon niet tegen me als je mij en mijn paard niet mag...

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:15

De KVTH zou nooit zeggen dat een haflinger een palomino is.. Dat geloof ik niet.. Want als het in Oostenrijks Fuchsen(Duits voor Vos) Waarom zouden het hier dan Palomino's zijn??

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:16

haffiegirl schreef:
De KVTH zou nooit zeggen dat een haflinger een palomino is.. Dat geloof ik niet.. Want als het in Oostenrijks Fuchsen(Duits voor Vos) Waarom zouden het hier dan Palomino's zijn??

Ben het VOLLEDIG met je eens Ja

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:17

knabbelgirl schreef:
@Stravero: Ik heb ook officieel gestart, 2 jaar, en ook daar nooit iets erover gehoord

Omdat sommige jury's het niet eens willen snappen Knipoog En ik start al 4 jaar officieel, en op hoger niveau, en dus zal ik iets meer jury's hebben gehad dan jij, en maar één keer zo'n zijkjury gehad, en ik had nog gelijk ook dat haflingers vossen zijn ROFL

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:18

knabbelgirl schreef:
@Stravero: Ik heb ook officieel gestart, 2 jaar, en ook daar nooit iets erover gehoord

Misschien omdat niet alle juryleden over de kleur van het paard gaan zeiken Clown
Als jou ''haf'' echt de kleur palomino heeft, dan heb je dus geen haflinger gekocht.
ALLE haflingers zijn voskleurig.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:19

haffiegirl schreef:

genetisch ook niet mogelijk, dan zou je allemaal cremello`s e.d. krijgen Nagelbijten / Gniffelen

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:20

Ik heb hetzelfde gehad.... Ik had de dag voor de wedstrijd mijn haf geschoren en hij wordt dan bijna wit. Ik kwam de ring in en moest na het controleren van de papieren bij de jury komen. Ze vroeg zich af of het wel een haflinger was en waarom er vos stond Clown

Hier een foto hoe licht hij kan zjn na het scheren http://home.casema.nl/acsmfesten/DSC01468.JPG

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:21

@Haffiegirl: Kan ik t helpen dat ze het gezegt hebben Knipoog Ik geloof hun, eerder dan een stelletje boktmeiden
@Stravero: Dat je 'hoger' start betekent niet dat jij vaker hebt gestart, of zeikerigere jury's hebt dus dat vind ik een zeer vreemde reactie Lips are sealed
@x_Marr: Nou ik ga ervanuit, dat als op de regio bij alle voorgaande paarden gezeikt is, ze echt geen uitzondering voor mij zouden maken hoor ROFL

Ik heb een haf, het is een palamino, punt. Kijk verder dan je neus lang is mensen, niet alles is gelijk(godzijdank)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:22

ACSM schreef:
Ik heb hetzelfde gehad.... Ik had de dag voor de wedstrijd mijn haf geschoren en hij wordt dan bijna wit. Ik kwam de ring in en moest na het controleren van de papieren bij de jury komen. Ze vroeg zich af of het wel een haflinger was en waarom er vos stond Clown

Hier een foto hoe licht hij kan zjn na het scheren http://home.casema.nl/acsmfesten/DSC01468.JPG

En ik denk dat jij toch wel de meeste wedstrijden hebt doorgemaakt *LOL* !

Mijn haf is nu idd ook zo licht, ben benieuwd of ik er ooit nog commentaar over krijg, ik denk iig niet van de jury die ik ooit heb gehad Haha!

@knabbelgirl: Op hogere niveau's letten ze er ABSOLUUT wél meer op.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:22

Weet ik Knipoog Benadruk alleen maar dat het KVTH als stamboek zijnde en wij in Nederland het Verband volgen wij niet opeens gaan verkondigen dat wij in Nederland het Palomino's noemen en in Oostenrijk zijn het vossen... Clown Denk het niet Schijnheilig

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:24

haffiegirl schreef:
Weet ik Knipoog Benadruk alleen maar dat het KVTH als stamboek zijnde en wij in Nederland het Verband volgen wij niet opeens gaan verkondigen dat wij in Nederland het Palomino's noemen en in Oostenrijk zijn het vossen... Clown Denk het niet Schijnheilig

Jhaa zeker, in Nederland heten ze idd Palomino's en in het GEFOKTE LAND!!!!!!!!!!!!!!!!!! vossen ROFL

OMG het zijn vossen en het blijven vossen, en anders zijn het geen haflingers Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:24

Bij de mijne staat ook vos op de startkaart en volgens mij ook vos op zijn paspoort
(Tja Belg he).... Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:25

knabbelgirl schreef:
@Haffiegirl: Kan ik t helpen dat ze het gezegt hebben Knipoog Ik geloof hun, eerder dan een stelletje boktmeiden
@Stravero: Dat je 'hoger' start betekent niet dat jij vaker hebt gestart, of zeikerigere jury's hebt dus dat vind ik een zeer vreemde reactie Lips are sealed
@x_Marr: Nou ik ga ervanuit, dat als op de regio bij alle voorgaande paarden gezeikt is, ze echt geen uitzondering voor mij zouden maken hoor ROFL

Ik heb een haf, het is een palamino, punt. Kijk verder dan je neus lang is mensen, niet alles is gelijk(godzijdank)

Dus je gelooft het HAFLINGER stamboek niet? Huilen van het lachen
Helaas voor jou, maar als jij bij je beslissing blijft dat je haflinger palominokleurig is, heb je dus echt GEEN haflinger Lachen

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:25

knabbelgirl schreef:

Dan ben ik wel heel benieuwd wie je van het KVTH gesproken hebt... Aangezien er in onze 22 Haflingerpaspoorten geen enkele Palomino staat en toch vreemd dat die paspoorten door het KVTH uitgegeven zijn. Lips are sealed

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:26

haffiegirl schreef:

Ik wil net zeggen... Het is gewoon dom om te zeggen dat het een palomino is... aargezien er gewoon vastegelecht is dat een haflinger een vos is met het flaxen gen waardoor de manen en staard wit zijn...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:27

knabbelgirl schreef:

misschien moet je eerst eens meer leren over de kleurengenetica van paarden want blijkbaar weet je er helemaal niks vanaf Knipoog Anders zou je ook niet zo`n antwoord geven.
Wat houd Palomino in dan volgens jou?

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:27

Stravero schreef:
haffiegirl schreef:

Jhaa zeker, in Nederland heten ze idd Palomino's en in het GEFOKTE LAND!!!!!!!!!!!!!!!!!! vossen ROFL

OMG het zijn vossen en het blijven vossen, en anders zijn het geen haflingers Knipoog

Dat zeg ik toch??

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:28

ach ik ga hier niet eens meer reageren bij zulke trieste mensen ROFL

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:29

helemaal niet triest je zegt gewoon dingen die niet kloppen Knipoog misschien moet je je wat beter inlezen over dit soort dingen.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:30

Goh wel trieste mensen die gelijk hebben, jammer dat je jezelf er op die manier niet uit kan redden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:44

Van de site van het STAMBOEK:
Wel bleek dat de Haflinger ook voor vele andere doeleinden kon worden gebruikt. Bovendien was de voskleur zeer aantrekkelijk in combinatie met de lichte staart en manen. Mede door hun vriendelijke karakter hebben de Haflingers zich enorm kunnen uitbreiden.

En het haflinger forum zal het ook wel fout hebben met hun rasstandaard:
''De haarkleur van de Haflinger is vos, in alle voorkomende tinten (van melkvos tot koolvos).''

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:51

Knabbelgirl, ik zie aan de foto's in jouw profiel toch echt geen palomino, hoor. Sorry, ik heb geen zin om met geruzie mee te doen, zeg alleen maar heel eerlijk mijn mening. Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:51

het haflingerforum heeft het idd helemaal fout als we knabbelgirl moeten geloven.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:54

knabbelgirl schreef:
ik heb geen haf, en wat staat er in mijn profiel? EEN HAFLINGER misschien Verward
Sorry maar een vos heeft bruine of zwarte manen, mijn pony is door 3 dierenartsen EN de DAH en de KVTH als palamino gezet

ik vind het zo mooi dat iedereen met haflingerforum aan komt zetten als dit de enige zijn die ik heb genoemt ROFL