Haflinger of sportpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:48

Ik heb van mijn ouders een haflinger gehad.
Zou eigenlijk een familiepaardje worden maar ik zou er het meest meedoen.
Toen bleek ze te pittig te zijn voor bijv. mijn zusjes.
Dus eigenlijk was het gewoon de bedoeling buitenritten enzo.
Maar na een tijd ging het steeds beter met lessen.
En wou ik graag wedstrijden gaan rijden.
Ben begonnen met onderlinge wedstrijden om te kijken of ze het aan kon,
en of ik het echt leuk zou vinden.
Uiteindelijk vorig jaar oktober een startkaart aangevraagt.
En eigenlijk gaat het best goed :o
rij nog wel gewoon in de B
zondag nog 2e geworden :D
en je merkt het wel dat je soms zwaarder beoordeeld wordt
Maar ik rij liever een haflinger dan bijv. een KWPN'er in de dressuur
omdat ik het veel knapper vind van iemand die met een haflinger een wp rijdt dan iemand met een KWPN'er
Dus dat is eigenlijk de rede dat ik met een haflinger rij ;)
Lang verhaal :+

patsur

Re: Haflinger of sportpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:09

Dus omdat je het 'knapper' vind om met een haflinger een winstpunt te rijden rij je met een haf je wedstrijdjes? Dat is zoals ik het lees iig.

:=

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:27

Ik heb ook een Haflinger die onder dek maar een paar uur per dag in het land staat momenteel. De bodem laat gewoon niet veel meer toe. En ze heeft een dek op zodat ze mooi glad en schoon blijft. Is ws helemaal niet nodig.

Mijn Fries staat ook rondom in de beschermers in het land, onder 2 dekens. In de winter maar een paar uur, in de zomer langer. Een Fries is ook niet echt een sportpaard, hoewel ze (net als de haflingers) steeds moderner gefokt worden. Ik heb bewust voor een Fries gekozen om hun karakter en veelzijdigheid.
Ik denk dat heel veel mensen die een Haflinger in de sport rijden er ook bewust voor gekozen hebben.

Ik zie mensen met hun in de krul getrokken dressuurpaard meestal niet een lekkere lange relaxte buitenrit maken, of hun paard voor de wagen zetten. En dat kan met een Fries en een Haflinger weer wel. Heel veelzijdig dus. En hele fijne karakters, beide rassen. ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:57

Wat een onzin, iedereen wordt gelijk beoordeeld, maar de gemiddelde haflinger kan gewoon niet tippen aan de midden en verruimde gangen van een sportpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:18

En wat een onzin dat je met een dressuurpaard niet buiten kan rijden.
Mijn vorige paard (KWPN Z dressuur) vond buitenritten heerlijk

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:08

MariekeB schreef:
En wat een onzin dat je met een dressuurpaard niet buiten kan rijden.
Mijn vorige paard (KWPN Z dressuur) vond buitenritten heerlijk

Het gaat hem niet om niet kunnen, maar ik hoor hier toch ook dat er veel "echte" dresuurmensen zijn die niet buiten de bak komen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:13

Een Haflinger kan het wel leuk doen in de dressuur, als je maar weet hoe je hoe je hem rijdt.
Ik zie heel veel sportpaarden ook dik ingepakt in het land staan. Peesbeschermers, hoefschoenen, deken, halsdeken etc.. Sorry dat vind ik echt te ver gaa.
Beiden horen ze gewoon lekker op het land te staan! Ik heb liever een Haflinger dan een KWPN trouwens. :o

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:27

patsur schreef:
Dus omdat je het 'knapper' vind om met een haflinger een winstpunt te rijden rij je met een haf je wedstrijdjes? Dat is zoals ik het lees iig.

:=

nee, eerst was het helemaal niet de bedoeling om wedstrijden te rijden. Heb d'r gewoon gekocht als recreatief familiepaardje. Heb wel altijd lessen gevolgd omdat ik dat leuk vind en het ook wel goed wil doen. Na lange tijd is het steeds beter gegaan en nu rij ik wedstrijden. Maar niet omdat het 'knapper' is hoor. Heb alleen wel respect voor mensen die hoog rijden met een haflinger. Zoals *ik weet niet hoe ze heet* maar die de haflinger Merlin rijd, zij rijd ook behoorlijk hoog en ik heb daar bewondering voor. Niet dat het nou echt speciaal knapper is.
Sorry dat ik het niet echt duidelijk neer zet. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:35

future4eveah schreef:
omdat ik het veel knapper vind van iemand die met een haflinger een wp rijdt dan iemand met een KWPN'er

Dit schrijf je toch?

Mayflower; heb je haflingers er wel eens bij zien staan? Die zie je ook regelmatig voorbijkomen met peeskappen, springschoenen en halsdekens.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:24

Ik denk dat het talent van de ruiter relatief belangrijker wordt als je een haflinger 'gebruikt' als sportpaard.
Maar dat is niet de discussie die de ts bedoelde...

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:26

patsur schreef:
future4eveah schreef:

Dit schrijf je toch?

ja maar bedoel daar mee dat ik veel respect voor die mensen heb die een haflinger hoog rijden