Heb gister gewassen met betadine en er daarna een dikke laag anti-klit in gegooit, dus ben benieuwd of dit effect heeft. Ik ga vanmiddag eindelijk kijken voor zilvershampoo want ben er dit weekend door omstandigheden helaas niet aan toegekomen. Foto's volgen!
ik was mijn hafjes en me witte pony met een helegoedkopen shampoo van de aldi en het werkt super!! als de staart heel vies en/of geel is dan 1 keer wassen en helemaal schoon!
Ik zou het zeker niet iedere dag wassen. Doordat het natuurlijk huidvet van de haren gaat trekken vlekken er alleen nog maar erger in. Ik vind dat wasmiddel in een emmertje warm water erg goed helpt! Daarna eventueel met een vlecht in het land zetten helpt ook. Met een wedstrijdje lekker schoon wassen en voor de rest laten gaan. Als ze buiten lopen is de staart nou eenmaal niet wit.
Ik heb ook een irritante witte pony, maar deze is helemaal wit. En die heeft ook altijd een vieze staart. Ik heb een keer heel lang de staart met paardenshampoo ingevreven en nu is hij weer iets schoner, bijna wit , maar gelukkig is hij met pensioen. En hoeft dus niet meer op concours.
1: groene zeep 2: nog eens groene zeep 3: 5 min weken in azijn/water 4: 15 min weken in de biotex groen 5: wassen met betadineshampoo 6: wassen met zilvershampoo 7: conditioner erin
Ik heb dan ook gelukkig een hele geduldige 3 jarige die netjes blijft staan zolang t nodig is dit stappenplan is niet geschikt voor ongeduldige paarden
Ik doe het gewoon met biotex. Ik hang de staart erin en de manen doe ik met een spons en ff laten in werken en dan met gewoon water het er op dezelfde manier uitwassen.
Ik volg dit topic ook ff. Ik ken het zelfde probleem,als ik de staart van mijn haf was is die hooguit een paar daagjes een beetje wit endaarna is die weer hartstikke vies. om gek van te worden.
je kan de staart ook goed wassen met silvershampoo (of 1 van de andere dingen die hier in het topic genoemt zijn ) en daarna in een staartzak doen?....dan blijft de staart mooi schoon hoor
Inderdaad betadine maakt het ook weer keurig wit.. Mischien is in vlechten een optie & dan een staart stuk erover heen.. Geen verstand van.. Heb zelf er eentje met zwarte staart gehad
Ik was mijn staart zo eens een keer in de 2 maanden met de goedkoopste shampoo die ik kan vinden. Ik was die staart ook enkel als ik het echt niet meer kan aanzien (als hij bijna volledig zwart ziet dus). Ik heb nu eenmaal een varkentje dat zichzelf niet schoon weet te houden Dus tenzij ik elke dag zou willen gaan wassen, moet ik me er maar bij neerleggen dat ik een vieze staart heb...
Voor even snel, om even wat vlekjes uit de manen te krijgen: Green spot remover van Cowboy magic! Zit in een sprayfles, dus als het koud is hoeft je paard niet helemaal nat!