Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:22

Ik vond het gewoon echt zonde dat er niks geen reactie meer kwam hoe we toen verder moesten. In mijn ogen ga je zo niet met klanten om. Een fout maken kan altijd, maar het niet proberen oplossen niet..
Nou ja, ik ben blij met Heleen :D Gerrit hoor ik ook veel goede verhalen over, en Michael Hamerslag, die komt altijd bij een vriendin van mij.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:40

wil94 schreef:
Sitasgatje: Welkom, ga je ook een startkaart aanvragen of eerst recreatief?

Punk143: super dat je inziet wat goed voor jullie is en niet door gaat vragen.

Ik rij eerst recreatief ivm het werk. Ik werk bijna elke avond (horeca) en dus ook altijd in het weekend.

Combineren is dan nogal lastig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:01

Hoeveel kilo biks/muesli krijgen jullie hafjes?

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:19

Ja die Gerrit bedoelde ik! Inderdaad een leuke man, en ook erg kundig. Hij behandelde de paarden op een stal waar ik toen reed, zo ben ik toen bij hem gekomen..

Punk krijgt 2 keer per dag 1/3 schep biks, ben ongeveer 2 maand geleden over gegaan op havens derby brok en van 2 keer een 1/2 schep werd ze wat te dik. de dagen dat ze aan het werk is/ ik wat met haar doe krijgt ze 1/3 care4life muesli bij.. Ze doet het erg goed op deze brok, eerder kreeg ze altijd 1/2 kilo pavo allsports, ben over gegaan omdat ik het gevoel had dat ze daar toch niet genoeg energie uit kon halen..

ze krijgt er overigens wel vitamine brok, msm en Foenegriek bij...
Laatst bijgewerkt door punk143 op 05-10-16 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:20

Helemaal niets. Heeft ze totaal niet nodig. Genoeg energie van het gras. Enkele keer een handje sportbrok (die m'n KWPN krijgt, 4kg per dag).

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:22

Ik heb ook geen goede ervaring met Annemyke Kingma, ik heb een slechtere, kreupele pony ervoor terug gekregen na de behandeling.
Ik heb goede ervaringen met Jacqueline Noordhof (zus van Marleen) en Heleen Slebos. Alleen laatstgenoemde komt niet meer in het noorden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:52

Dankjewel meiden. Ik ga me verder over de genoemde mensen ;)

Nash krijgt 1schep (ongeveer 1.5kg) basisbrok van subli. Verder voer ik niks bij. Mara krijgt 1/4 schep basis van subli sinds kort.

Ik heb daarnet Nash zn manen opnieuw gevlochten. Ze mogen wel weer eens gewassen worden, maar dat ter zeide :P

Afbeelding
Ze worden wel steeds langer. <3

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:57

Hier krijgen ze 2x per dag een kwart sportbrok en een kwart muesli
en 1 per dag er een schepje algea vitales bij...
Feyda krijgt daar nog biotine bij

ze zijn wel vrij dun onderin of niet peelie,mooi om te zien dat ze maar
blijven groeien! Hoe oud is hij nu?
Die van Feyda zijn ook zo mooi lang en blijven ook maar groeien <3
Die van Amino heb ik net een beetje gekortwiekt := in de hoop dat ze samen weer langer groeien...

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:13

mijn haffie krijgt als tie hard moet werken wat extra brok en als tie een normale dag heeft ongeveer 1.5 gele beker brok.

mooi dat de manen lekker doorgroeien peelie!
grappig altijd dat ze na het vlechten krulletjes hebben :)

winstons manen zijn ook lekker aant doorgroeien :)
ik vind haflingers met van die lange, dikke manen altijd zo gaaf <3

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:53

plutolover schreef:
Hoeveel kilo biks/muesli krijgen jullie hafjes?

3 handjes muesli en als ik of de eigenaar les hebben gehad een halve voerschep muesli

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:08

Ik heb er maar weer een stuk afgeknipt want t begon weer dun te worden in de punten :=

Afbeelding

Hier krijgt ze savonds een halve kilo conditiebrok en een halve kilo muesli met lijnzaadolie.. Sochtends en savonds een berg hooi/kuil en overdag staat ze op t land en als ze erg gezweet heeft na de training een schepje elektrolyten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:25

Het is onderin idd wel dun. Ik had een poosje terug een fotomeeting op het strand. Daar heb ik met harde wind met lossr manen gereden. Had ik dus niet moeten doen, want hij is heel wat haar verloren toen. ;(

Ik zit te denken om jet misschien in manenzakjes te gaan doen zodat de punten niet beschadigen. Dan kan het gewoon bijgroeien.

Nash is nu net 7 trouwens. Het is in de afgelopen 2 jaar zo veel gegroeid. Niet normaal.

Ik snap wel dat je er een stukje af hebt gehaald leonie. Op een gegeven moment had ik bij Mara alles sportkortgemaakt. Nu groeid het weer aan. Het staat haar allebij leuk.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:42

xLeoniee schreef:
Ik heb er maar weer een stuk afgeknipt want t begon weer dun te worden in de punten :=

[ [url=m/HqRdUb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier krijgt ze savonds een halve kilo conditiebrok en een halve kilo muesli met lijnzaadolie.. Sochtends en savonds een berg hooi/kuil en overdag staat ze op t land en als ze erg gezweet heeft na de training een schepje elektrolyten

hij heeft nog steeds mooie manen zo :)
af en toe moet dat echt ff, stukje eraf knippen, anders krijg je idd van die dunne punten onderaan:(

Peelie schreef:
Het is onderin idd wel dun. Ik had een poosje terug een fotomeeting op het strand. Daar heb ik met harde wind met lossr manen gereden. Had ik dus niet moeten doen, want hij is heel wat haar verloren toen. ;(

Ik zit te denken om jet misschien in manenzakjes te gaan doen zodat de punten niet beschadigen. Dan kan het gewoon bijgroeien.

Nash is nu net 7 trouwens. Het is in de afgelopen 2 jaar zo veel gegroeid. Niet normaal.

Ik snap wel dat je er een stukje af hebt gehaald leonie. Op een gegeven moment had ik bij Mara alles sportkortgemaakt. Nu groeid het weer aan. Het staat haar allebij leuk.

wat houd dat in, haar in manenzakjes?? :o :o

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:50

:wave:

Ik reageer niet zo vaak, maar lees wel alles bij! Ik vind via telefoon reageren niet zo handig haha.

Ziet er netjes uit leonie! Ik knip ze soms ook wel bij.. Maar Linn heeft niet zulke mooie lange manen :=

Welke dekens hebben jullie? Ik zat te kijken naar amigo.. Maar weet niet welke maat.. En dan neem ik een losse hals of een vaste

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:53

Ik heb verschillende dekens. Ook amigo maar die vind ik iets te smal bij stan

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:59

Ze is smal dus dat moet passen! Ik heb nu een nika deken. Die ligt goed, maar ze hebben een nieuwe collectie die echt verschrikkelijk is..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:41

Ik heb ze van verschillende merken,-
van HH,Amigo,QHP,EJ...
De mijne zijn niet zo moeilijk met de dekens.
Wel kies ik altijd voor een losse hals.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:44

Oooh ik hoop dat Olivia ook lange manen krijgt. Maar vrees ervoor, moeders had ook niet veel.

Olivia krijgt nu 1/2 schep pavo podo start, 1/2 schep pavo podo grow en 1/2 schep muesli per dag.
Daarnaast staat ze 24/7 op de wei met onbeperkt hooi. :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:51

Heb een bucas 0gr een horseware liner 100&200gr en gister een Amigo 400gr gekocht en die heeft ze op op de foto die ik net stuurde om even te passen :j

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:55

Die ligt wel netjes! Welke maat heb je voor der? Ik heb 5.9 gepast, maar die was te klein

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:01

Een 190..

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:06

Ik heb alleen maar bucas en amigo ( 183 = 6.0 ). Onze paarden staan 24-7 het hele jaar door buiten, vandaar de keus voor de bucas. Echt top dekens. Ze heeft nu de 300 grams al op, ze is al kaal en het is al koud :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:08

Manenzakjes zijn, zoals de naam doet vermoeden, zakjes die je om de manen doet. Dat voorkomt het afslijten van het haar.

Ik heb ook verschillende dekens. Maar nog een een deken waar ik echt helemaal wild van ben geweest.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:11

Bucas past de mijne nier goed. Trekt strak bij z'n nek. Ondanks dat t verder goede deken is.

Stan staat nu onder 0 gram regendeken met fleece. Morgen wordt hij geschoren doe ik denk ik de 200 gram op,

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:15

Dankje, ga ik een 190 passen!
Ik ben ook blij als linn geschoren is. Maar stel het nog even uit