[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:51

Freya schreef:
Chipieke , ik lees net pas dat je nu sinds een paar dagen als getrouwde vrouw door het leven gaat.

Gefeliciteerd meis , ... en ben benieuwd naar de foto's.

En ervaar jij het anders het getrouwd zijn ???

Ja toch wel, het voelt 'serieuzer' :D Het geeft véél meer een zekerheidsgevoel...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:14

joopiexx schreef:
Ik ben dit jaar nog helemaal niet op de stompwijkse paardendagen geweest, normaal ben ik wel te vinden bij de kortebaan, maar ook dit jaar niet. Vind het wel jammer, want me staleigenaar start met twee paarden en van me hoefsmid lopen er twee.
Ik hoor vanavond wel wat de uitslagen zijn.

Nou ik wilde ook vandaag maarja ik moest werken.. Was ook wel leuk daar niet van..
Die hele weg heb ik op de fiets zitten kijken of ik je stal zag, maar dan sta je echt ver stompwijk in zeg!
Ik ben echt een gevaar op die weg, er staan zoveel paarden en die sloot is zo dichtbij :+[/quote]

Als je vanaf de intratuin naar stompwijk rijdt, door het buytenpark rijdt, kom je er langs, dan is het de 3e boerderij aan je rechterkant.
Staat ook een bord buiten, stal de groene meer. is bijna niet te missen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:15

Arweyn schreef:
Kan iemand helpen? Mijn haflinger staat van maart op een andere plaats. Hij is nog maar 1 keer in het bos geweest en dat was toen hij aankwam, nu ga ik morgen weer en ik ben bang dat hij heel gestrest gaat doen enzo. Er staan namelijk heel veel jonge en speelse paarden in de buurt.

meestal als je er over na gaat denken gaan ze juist stressen, gewoon lekker relax er op uit, desnoods ga je alleen stappen en draven.
althans zo werkt het wel bij mijn merrie.
En zweepje aan de kant waar de jonge en speelse paarden staan.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:31

muppetmayo schreef:
Nou dames en heren, bad news... Daims heeft weer in de sloot gelegen... Hebben hem er weer uit moeten trekken met de brandweer...
Hij heeft volgens mij niks, behalve dan een hoop blubber. Morgen gaat hij in de buitenbak staan, en ik ben op zoek met spoed naar een maatje, of evt andere stalling. Maar t nadeel, ik sta hier verder super naar mn zin.
Voorkeur heeft een maatje, dan zet ik een stuk wei af met een flinke klap stroom erop, en dan met zn 2tjes op dat stuk.....
Wel balen weer :( Meneer staat nu boos te zijn in stal... hij wil eruit...

Ga weg! Hoe lang lag hij deze keer in de sloot? Je zou denken dat hij er nu wel bij uit de buurt blijft... Mag je de wei niet afzetten met schrikdraad langs de sloot, en een weidepomp neerzetten voor het water?

@Chipieke: gefeliciteerd! Was het een leuke bruiloft?

Freya schreef:
Arweyn schreef:
Kan iemand helpen? Mijn haflinger staat van maart op een andere plaats. Hij is nog maar 1 keer in het bos geweest en dat was toen hij aankwam, nu ga ik morgen weer en ik ben bang dat hij heel gestrest gaat doen enzo. Er staan namelijk heel veel jonge en speelse paarden in de buurt.

meestal als je er over na gaat denken gaan ze juist stressen, gewoon lekker relax er op uit, desnoods ga je alleen stappen en draven.
althans zo werkt het wel bij mijn merrie.
En zweepje aan de kant waar de jonge en speelse paarden staan.

Mee eens, alleen stappen langs die paarden. Niet te veel nadenken, gewoon doen! Mss zou je als je bang bent dat ze ervandoor zal gaan, preventief een thiedeman om doen?

Vandaag Ankie terug gehaald, en ze was meteen weer dikke vrienden met een kwpner :D Ze had niet zoveel met die andere haflinger van mn ouders. Die heeft ze nl toch wel een aantal keren flink lopen schoppen :=

Gaat er hier nog iemand naar de dag van mens en dier in dordrecht? Ik zit te twijfelen, ik wil wel graag maar het is nog best een eind rijden.

muppetmayo

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:20

Hinke hij heeft er deze keer "maar" een half uur/ 3 kwartier in gelegen.
Andere stalgenoten willen geen draad. Die willen dat hun paard uit de sloot drinkt, ze vinden bakken water maar vies en irritant.
En ze vonden t eigenlijk wel fijn als Daimy niet meer bij de groep kwam, ze vinden hem lastig, hij is namelijk nogal aanhankelijk, hij dringt zichzelf op.
Hij staat nu dus binnen op stal, omdat hij nergens heen kan... Ben nog nooit zo overstuur van mn paardje vertrokken. Dit was even de druppel.
Goed gesprek gehad inmiddels met een andere stalgenoot. Die van ons zetten we op een andere wei, afgerasterd... en we zien wel hoe t gaat...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:24

Oh in dat geval had ik mijn beslissing snel gemaakt. Spullen pakken en wegwezen! Ik vind het sowieso schijtirritant als mensen gaan lopen klagen over mijn paard. Waarom wil je daar toch graag blijven? Ik hou er ook niet van om van stal te wisselen, maar dit is toch wel serieus hoor.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:27

Daims kan hier s winters ook naar buiten. Dat kan hier nergens anders in de buurt. Dat is dus het rotte...
Hele dag op stal wordt ie knettergek.
Als het goedgaat met dat andere ponietje, dan kan ik blijven. Dan kan hij s winters ook met hem buiten. Gaat het niet, ben ik toch genoodzaakt om ergens anders heen te gaan..
Was erg overstuur, maar stalgenootje heeft me gelukkig net aan de telefoon goed positief weer weten te krijgen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:29

ik ben blij dat ik mn beestjes aan huis heb en lekker zelf bepaal hoe wat waar en wanneer ze drinken! drinken uit de sloot vind ik echt levensgevaarlijk!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:31

Ik snap ook gewwoon niet dat er mensen zijn (die ik juist weer tref) die perse willen dat hun paard uit de sloot drinkt... maar goed ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:37

tjonge wat een zeikerds heb jij op stal mm. :(
als een paard dorst krijgt gaat ie vanzelf uit een bak drinken.
ik zou ook klaar met die stal zijn. :o
moet je toch maar naar de zaanstreek verhuizen, wij hebben een box leeg en gaan in de winter ook lekker een paar uurtjes naar buiten. :D
eeeeeeeeeeeeen we hebben draad om het land. :P
wij hebben een lompe fries die ook zo de sloot in loopt zonder draad,het is wel een beetje een stom paard. }:0
maarja onze paardjes staan nu wel ook veilig achter het draad :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:39

Ik moest ookal naar groningen/drente verhuizen. Daar hebben vrienden ookal plek zat :P Ik woon gewoon op de verkeerde plek denk ik ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:40

ha ha ja dat zal het zijn. hi hi

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:41

@ Naomi: Nog bedankt voor je reactie, haha, ik was niet meer op bokt geweest sinds vrijdag :o

@ Henri: Pff dat was vast schrikken, gelukkig is alles goed gekomen!! :(:)

@ Monique: Ach, leuke foto's!! :D

@ Hinke: Fijn dat Ameland zo leuk was, en natuurlijk goed van Ankie om zich zo goed te gedragen!! :D

@ Arlando: Ach 't is sund voor Binky, hoop dat hij snel weer hersteld is :(:)

@ Marjolein: Ach leuk filmpje van Daimy!!! En super dat hij zo braaf was. :D

@ macholoverr: Leuke foto, en fijn dat het goed ging!! :D

@ Dieuwke1315: Late reactie, maar was op vakantie :o ALSNOG VAN HARTE GEFELICITEERD *\o/*

@ Paulien: Leuk dat je ponykamp leuk was, en dat je op een brave fjordenknollie mocht!! :D

@ Laura: WHAAA hahaha die ziet eruit :+ Lekker smerig hoor. :') En die kont, die groeit zeker bij :j

@ macholoverr: Leuke foto, probeer er wel op te letten dat je hem niet dwingt, en dan jij niet voorover gaat, en dat je pony niet op de voorhand kiept ;)

@ Sandeman: Je bent welkom hoor hihi. Leuke haf waar je op hebt gereden!! :D

@ Kitzbi: Jaa ik ben altijd STAPEL op jou paardjes :+:

@ Naomi: Gefeliciteerd met de prijzen!! :D

@ Monique: Mooie foto's van de keuring zeg!!!! :D

@ Tos: Hahaha ze zij nniet voor niks blond :+

@ suuzepuus: Welkom, leuke haf heb je :j

@ chipieke: VAN HARTE GEFELICITEEEEEEERD :D :D :D En wat een prachtige jurk :o :oo

@ Monique: Ach arme Daims, IK WEET NOG EEN GOED WEIDEMAATJE!!!! Voeg me ff toe op MSN: pientjuh_love_bob@hotmail.com

@ Patricia: Super dat het met Remy zo super gaat! :D

@ Laura: Sterkte met single zijn :(:)

@ Avalon_: Prachtige foto!! :j

Nou, ik ben dus terug uit Helmond, het was in één woord:
SUPER!!!

Ik was gebleven tm vandaag, haha één dag langer dan verwacht dus!! Maar echt, ik heb het zó gezellig gehad haha. Ik vertel morgen een uitgebreid verslag, het is nu wel bedtijd :+

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:08

ha ha alle haffies daar ff z klaar gemaakt? :+ :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:11

Hinke schreef:
Gaat er hier nog iemand naar de dag van mens en dier in dordrecht? Ik zit te twijfelen, ik wil wel graag maar het is nog best een eind rijden.

Kost wat het kost, wil ik er heen. Alleen me auto staat nu in de garage, anders gaan we met de trein, scheelt me weer een parkeerplek zoeken, hahahah

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:13

Muppetmayo; hopelijk dat het klikt met het paard van je stalgenoot. Zou voor alle partijen fijn zijn!
Wij hebben geen draad om ons stuk land, wel bij het land van de merries, maar goed mocht het nodig zijn staan de palen er wel.

Stravero; Leuk dat het zo super was, ben benieuwd naar je verslag!

Nou ik gaat naar mn werk, lekker half 5 klaar, ik hou van vroeg beginnen :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:30

Als er iemand woont op de weg tussen Ouderkerk aan den IJssel en Dordrecht, ik heb nog 2 plaatsen over in me auto :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:54

Wanneer is dat eigenlijk? Klinkt wel leuk :)
Stravero klinkt alsof je het goed naar je zin hebt gehad :)
Ik ga vanavond even bij 2 stallen kijken, hebben alletwee nog een plek vrij schijnt. En ik hoop maar gewoon dat t klikt met dat andere paardje.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:21

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:22

Stravero; Zo jij hebt even goed bijgelezen :j

MM; Sjonge jonge, echt zonde dat het zo'n gezeur moet zijn :\

Remy liep gister weer zo fijn :D Morgen weer les!

Nou ik ga weer aan het werk :wave:

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:26

Goedemorgennn :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:45

Goedemorgen!

Jammer dat het zaterdag is, dan zit ik precies in Groningen! Hmpf :P Dat is ook niet iets wat ik wil afzeggen zegmaar ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:22

Ik heb er speciaal vrij voor gehouden. Maar neem me camera, dus ga behoorlijk wat foto's maken.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:38

@ Plientjedres: Nee hihi, hun doen het om keuringen enz. maar ik rijd meestal op Skilja, z'n schatje :+: Maar ze rijden allemaal netjes hoor en allemaal supergangen :j

Nou, mn verslag, het was echt TOP :D :D Ik heb niet gereden, maar het was zaterdags véééél manen en staarten wit maken en paarden wedstrijd-klaarmaken, want zondag was er daar een onderlinge wedstrijd!! :D Wij gingen rond half 1 slapen, iedereen was bek af.. ;) Maargoed, we waren allemaal rond half 8 wakker en zijn er toen meteen uitgegaan eigenlijk ..... Even ontbijt op, en omgekleed. Daarna alle stallen gemest en nog even lekker wat gedronken. Toen we aan 't drinken waren kwam Jeanet naar mij toe en vroeg of ik samen met haar dochter Mary wou jureren, oké!!!!!! Supervet hihi :D Wij hadden gejureert en het ging goed, en de plaatsen en punten klopten volgens iedereen dus, daarna een BBQ. Toen deze bijna was afgelopen vroegen ze aan mij of ik nog een nachtje wou blijven, maar ik dacht dat dat niet mocht dus hihi ikke vragen, en het MOCHT!!!! :D Dus toen ben ik nog een nachtje gebleven en heeeeeeerlijk nog een dagje gezellig geweest!!! ;) :) :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:34

@Stravero: Bedankt nog! ;) :+

Ik ga 3 augustus op vakantie t/m 7 augustus in Brabant :P
Dan kan ik zolang niet bij mn paardje zijn ;( Moet ze maar even vakantie hebben... :P

Ik heb vandaag gesprongen :P Vanmorgen, ging erg goed, 90 cm! Alleen ik was helemaal in mn uppie bij de paardjes dus er zijn geen foto's van genomen :o

Liefs, :o