[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:51

DivaMiep schreef:
Zo, ik meld me ook weer even! Ik heb echt veels te weinig tijd om veel te posten in dit topic! Maargoed nu dan maar even.

Gister waren de peerdjes echt knettergek! Ik had de jaarlingen in de bak gezet en nog voordat het touw los was sprongen ze al met 4 benen stijl omhoog! Die hadden echt heel veel energie! Ze hebben wel een half uur lopen gek doen!

Voor de rest waren veel merries echt chagarijig, ik denk vanwege de veulens en dat ze geen gras kunnen eten! Tong uitsteken

Lekker met Viva kunnen rijden. Ze deed het weer super! We zijn nu vooral bezig met de wendingen en overgangen, om die helemaal perfect te krijgen!

Naomi, hoeveel veulens krijgen jullie dit jaar? en van welke hengsten?

geen helaas
dulsenea was niet drachtig te krijgen en anders was het van neidhart

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:53

Ik heb er meer gehoord die niet drachtig te krijgen waren, toevallig -> Neidhart Lips are sealed

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:54

Mystica schreef:
Ik heb er meer gehoord die niet drachtig te krijgen waren, toevallig -> Neidhart Lips are sealed

na het lag niet aaan hem hoor

dul is de laaste 3 jaar niet drachtig te krijgen
ze is nu 18

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:56

niet dat het te zien is:P

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:07

Wie heb je dan nog meer gehoord Mystica? Alle merries die ik ken die door hem gedekt zijn zijn in 1 keer drachtig geworden hoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:12

Ik zeg ook niet dat het aan hem lag hoor Lachen Heb er alleen meer gehoord , en toevallig allemaal geinsemineerd door neidhart.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:12

Ik tweifelde zelf tussen Neidhart en Nobbi toen ik voor de keuze stond. Uiteindelijk toch voor Nobbi gekozen omdat ik hem gewoon leuker vind. Ondanks dat hij toen der tijd zo dun was. Hij is gewoon onwijs lief Haha! En SUPER eigenwijs Haha! Ik mocht er namenlijk een half uurtje op rijden en hij heeft allemaal van die streekjes wara je gewoon om kan lachen. Uiteindelijk werd ik er wel een beetje kriegel van hoor. Maar dat kreeg hij zelf ook wel door. Hij was ook wel heel erg warm die dag Bloos!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:13

ASCM Dan vind je mijn merrie wel wat. Aangezien die redelijk robuust gebouwd is. Iig erg breed gescouderd. Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:28

ACSM schreef:
Mystica schreef:
Afbeelding
Ik hou het maar bij 1 hoor Clown Duurt me veel te lang ROFL

Mm, hij mag er wel wat vetjes bij hebben...

ja, ik vind hem ook veel te schraal
ik hou daar persoonlijk niet zo van, ik zie ze liever wat voller (niet vet) en ouderwetser

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:30

Voor mij is hij ook wat te schraal, maarja, ik hou natuurlijk echt van de hele brede hafjes.
Hoop trouwens dat ik binnenkort mijn zadel op kan halen en passen Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:35

muppetmayo schreef:
Voor mij is hij ook wat te schraal, maarja, ik hou natuurlijk echt van de hele brede hafjes.
Hoop trouwens dat ik binnenkort mijn zadel op kan halen en passen Haha!

hij blinkt wel mooi Haha!

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:36

Wat hebben jullie toch allemaal met die zadels?? Tong uitsteken Wel vervelend hoor als je geen zadel hebt!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:37

Hallo. Lachen

Ik graag mee willen kletsen (eigelijk meer vragen stellen etc.) in dit topic.
Vorige week hebben we een haflinger hengstje gekocht van 5/6 maanden oud, dus recht van de moeder af, ik vond het een fijn idee geven dat ik zijn moeder ook gezien heb.
Heb ook veel halfbroertjes en zusjes gezien. Hij is papierloos, maar ik weet dus wel wie de ouders zijn.
Hij meet nu rond de 1.30/135. Zijn naam is: Bram! Lachen

Is het normaal dat zijn hoefjes nog heel lang en langwerpig zijn?

Dit is mijn eerste veulen (hiervoor steeds volwassen paarden gehad) en moet dus nog een hoop van hem leren, en hij van mij!

Dit is wat we hem hebben geleert in de afgelopen week:
Halstertje aandoen.
Poetsen én stilstaan.
Meelopen, zowel in de bak als over straat.

En ik denk dat we van het voorjaar beginnen met de hoefjes, water etc. Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:40

waarom begin je niet als eerste met hoefjes... Als zijn hoeven zo'n vorm hebben houd dat in dat ze te lang zijn en dat hij dus naar de smit moet...

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:43

Peelie schreef:
waarom begin je niet als eerste met hoefjes... Als zijn hoeven zo'n vorm hebben houd dat in dat ze te lang zijn en dat hij dus naar de smit moet...

Hij is van Juli, is dat niet heel vroeg om al naar de smid te doen?

Hij wordt in het voorjaar/zomer gecastreerd. En omdat het dan mooi weer is leek het me beter dan met de hoeven te beginnen.
Hij reageert trouwens al goed als je met je hand langs zijn been naar beneden wrijft, dan tild hij zijn been lichtjes op, dus ik denk dat dat geen probleem gaat worden. Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:45

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:45

HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Themba staat hier veilig op stal ging allemaal super goed zowel de reis als op stal heel rustig lekker even in de bak gespeeld met de merrie van een vriendin van mij Haha! waren gelijk vriendjes Haha!
morgen weer verder genieten Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:48

joepie.. ik wou net gaan vragen hoe het is gegaan met Themba... Zo te lezen goed dus Haha!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:56

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:58

MaaykeKramer schreef:
en dan vind je hier Babbes terug :S klopt geen snars van deze adv :S voel me weer heerlijk genaaid
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/217 ... ind=2&fs=1

Sorry, maar is Babes jouw vorige haflinger? Volg het niet helemaal Bloos

Super trouwens dat je nieuw hafje je zo goed bevalt!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:00

Oh dikke sh*t voor je maayke, heb je hem aan een handelaar verkocht?! Dat is balen zeg... Heb je van te voren gevraagd wat ze met Babbes van plan waren?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:02

gevraagd en zou voor de kar komen enz enz nou ja kan derboos om worden maar kan der verder ook weinig aan doen nu!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:05

Freya schreef:
Ik voer die van mij nu , ondanks de dracht nog niet extra.

Als je straks een gesschikt plekje voor Ankie hebt gevonden en je gaat lekker trainen, valt ze zeker af. Maar er komt spier voor terug, dus denk dat je niet al te veel zorgen hoeft te maken voor de pasvorm van je zadel op je paard. Vaak lijken ze niet dunner omdat er puur spier voor terug komt.
Alleen als ze daarna, dus gespierd het land op gaan en je laat ze vakantie houden, worden ze blubberig.

Heeft die van mij nu ook gehad, heb blubberige is er nu van af en begint nu af te vallen. Ik heb dr 17 december gewogen toen woog ze 468 kg en vandaag 455 kg. ( Ik weeg haar met een weegformule borstomvang x borstomvang x lichaamslengte : 11900, dit is nooit helemaal zuiver dan een weegschaal/brug maar geeft wel een idicatie )
Ik ga pas bijvoeren, puur voor de dracht als ze volgende week weer kilo's kwijt is.

Toen ik Ankie vorig jaar heb laten wegen was ze 485 kilo Vork Daarna is ze aangekomen, en weer afgevallen dus ze zal nu wel weer zo zwaar zijn.

Ik lees trouwens net op de voorpagina van bokt dat ik een dierenmishandelaar ben Haha! De dierenbescherming schijnt iedereen daar in vlaanderen langs te bellen die zijn paard snachts buiten heeft staan met deze kou...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:06

Maayke: ik zou heel boos worden! Bellen en langsgaan oa... Heb je een contract oid opgesteld bij de verkoop? Nu weet je eigenlijk helemaal niet waar babbes terecht gaat komen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:06

tjah... en mensen die hun paard de hele dag op stal hebben zijn geen dieremishandelaars?