Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:26

Is het geen klophengst?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:25

@Flicka12: Subtop wedstrijden zijn vaak wat verder weg helaas, maar voornamelijk in het westen van het land (Aalsmeer/Utrecht/Werkendam/Dordrecht/Maasdijk/Den Hoorn/Rotterdam). We proberen de reis niet te lang te maken, maar soms is het niet anders.

@Maessie: Ik ben zelf niet de ruiter hoor ;)
Ben de eigenaar van het paard en support uiteraard wel elke wedstrijd. Ben zelf meer van het recreatieve rijden en dat doe ik dan met mijn merrie Mara. Aragon wordt gereden door Mariska Krowinkel en staat ook bij haar op stal.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:10

ow wat irritant van je zadel gail! het is heel vaak zo'n gezeur met een nieuw zadel :(

welkom sitasgatje! leuke haf heb je!

lekker bezig Miranda!!! :)

beterschap flicka! ben je nog steeds ziek? wel balen dat het juist nu is!

@maessie: het is idd heel fijn om van je pony af te stappen en te denken : wow! dit ging echt goed!! :)

ik ga zo weer lekker rijden ( ik heb de 1e 3 vrij van school dus dan ga ik maar lekker naar mn pony toe! :) ) daarna heel hard naar school sjeezen maar dat heb ik er dan wel weer voor over ...

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:19

@Silby: Succes vandaag met de osteopaat

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:02

suikermeisje schreef:
Is het geen klophengst?

Nee hij is geen klophengst. Anders heeft hij zich al 11 jaar rustig gehouden hahaha

Maar hij heeft altijd gemengd gestaan of alleen met ruinen,

Toen hij 24/7 buiten stond in gemengde groep, hoorde ik achteraf dat hij dekte. Maar nooit wat aan z'n gedrag gemerkt, nu staat hij alleen met merries.. en nu komt t ineens erg na boven.

Toen ik een week op vakantie was in wateren stond hij tussen de ruinen. En dat ging gewoon goed.

Ik had me bijrijder nog aan de telefoon wat bleek. .zei haalde stan uit t land. Dat ging goed totdat alle paarden besloten te rennen. Toen trok hij zich los, vloog hij onder t draad door naar z'n merries.

Daarna heeft ze hem weer gepakt, 'maar met opzadelen werdt hij niet rustig,

Ik hoop nou niet dat in de laatste maand vervelende dingen gaan gebeuren. Anders moet ik toch eerder vertrekken. Ga nu nog niet om een andere groep vragen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:06

Nash dekt ook wel eens. Zeker als hij alleen met zn merries staat. Maar hij moet het niet wagen zich te misdragen. Dan zwaait er wat en dat weet hij ook. Imo meer een kwestie van assertief zijn. En veel memsen kunnen of durven dat niet.

Wat die beesten de rest van de dag doen moeten ze zelf weten :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:41

Peelie schreef:
Nash dekt ook wel eens. Zeker als hij alleen met zn merries staat. Maar hij moet het niet wagen zich te misdragen. Dan zwaait er wat en dat weet hij ook. Imo meer een kwestie van assertief zijn. En veel memsen kunnen of durven dat niet.

Wat die beesten de rest van de dag doen moeten ze zelf weten :P

klopt stan gedraagd zich bij mij ook beter. Me bijrijder doet hem ook nog niet zo heel lang.
bij mij moet hij zich ook gedragen.

Daarom vind ik het ook super van der, dat ze gewoon is gaan rijden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:47

Dank je Mirranda,ze is inmiddels geweest en dat was niet voor niks :=
even paar daagjes rust en dan weer rustig oppakken...
Nu zijn beide paarden van hun oude ongemakken af en kunnen we weer met frisse blik
vooruit :D

vervelend dat hij zich niet gedraagt putolover...
Amino dekt ook maar dat is ook niet zo gek := maar is verder nooit vervelend gelukkig.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:41

Vandaag was Stanley weer de rust zelve.. geen idee waar hij last van had. Al heeft hij op deze stal wel vaker van die rare dagen.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:47

plutolover schreef:
Vandaag was Stanley weer de rust zelve.. geen idee waar hij last van had. Al heeft hij op deze stal wel vaker van die rare dagen.

mooi zo! af en toe hebben ze zo'n bui :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:00

winnielove schreef:
plutolover schreef:

mooi zo! af en toe hebben ze zo'n bui :)

Hij had vast de harde wind in zn hoofd :Y)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:39

Liefde <3
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:12

Hallo,

Ik kom hier alvast om de hoek kijken als jullie dat goed vinden. :)
Ik heb in maart een haflinger veulen gekocht. Het duurt dus wel even voor ik haar onder het zadel heb.
Maar hoop tzt haar in de dressuur te kunnen gaan starten, en er een keer een veulen bij te fokken.
Ze heet Olivia van 't vöske, is geboren op 28-02-2016
vader: Matcho van de Bosrand
moeders vader: Windspiel
En natuurlijk wat foto's van mijn toekomstige dressuur topper.

Afbeelding

Afbeelding

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:15

Leuk veulen!

Was laatst uit de rits van m'n laars geknapt, dus koopje gescoord bij de divoza. Zijn het kunst lederen laarzen, oeps.... Dus ik denk probeer het wel... Nou het zit dus eeeeecht niet... Zijn ook veel te kort. Ik heb onwijs lange benen en moet echt wel een lange lengte maat hebben.. Hebben jullie suggesties waar je goede laarzen kan kopen maar niet te duur? Het geld groeit me niet op m'n rug en ik rij beide paarden ermee zowel in de training als op wedstrijd.. Ik had hiervoor de mondoni plain, waren ook niet lang genoeg maar het kon nét zeg maar. daarvoor had ik derby laarzen lengte maat 54, dat ging maar ze mochten nog wel 2 cm langer..

Dus als jullie tips hebben? :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:18

Lipica laarzen?
Ik weet niet wat je budget is.
Maar dat zijn wel fijne laarzen die niet al te duur zijn en op maat gemaakt worden.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:20

Renske, welkom!

Grappig, ik heb hetzelfde stel staan:

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:38

Dankje kelly!

Haha wat leuk!
Puzzle is Olivia haar maatje, welsh Mountain pony van 1 jaar oud. :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:20

punk143 schreef:
Leuk veulen!

Was laatst uit de rits van m'n laars geknapt, dus koopje gescoord bij de divoza. Zijn het kunst lederen laarzen, oeps.... Dus ik denk probeer het wel... Nou het zit dus eeeeecht niet... Zijn ook veel te kort. Ik heb onwijs lange benen en moet echt wel een lange lengte maat hebben.. Hebben jullie suggesties waar je goede laarzen kan kopen maar niet te duur? Het geld groeit me niet op m'n rug en ik rij beide paarden ermee zowel in de training als op wedstrijd.. Ik had hiervoor de mondoni plain, waren ook niet lang genoeg maar het kon nét zeg maar. daarvoor had ik derby laarzen lengte maat 54, dat ging maar ze mochten nog wel 2 cm langer..

Dus als jullie tips hebben? :j

Ik heb ook lange benen, en ik heb de Mondoni Kendal, heb je die al eens geprobeerd?

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:20

Mirranda schreef:
Hij liep super. Uiteindelijk 7de en 11de van de 20, dus dat is ook niet verkeerd.
Het is al moeilijk genoeg tussen al dat dressuurgeweld maar hier worden we heel blij van.

Ze waren beide gewoon weer heel knap!!!!!!!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:31

Wat een leuk veulentje, die Olivia. Welkom Renske.

Lange benen, die heb ik niet. Ik heb juist korte benen :+ maar lipica zou een optie kunnen zijn. Of anders een simpel model van petrie?

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:48

wat een schattig veulen Renske!
ow punk dat is niet zo handig .... ik heb niet zo veel verstand van leren laarzen :o

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:49

welkom Renske.

olivia is een schattig veulentje.

punk143: misschien keer de lengte en breedte opmeten. En dan misschien 2e hands goede petrie laarzen ofzo? Ik heb de mijne in 2008 op laten meten. En alles is gewoon nog super!. heb er keer elastiek in moeten zetten, sinds dien geen kapotte ritsen meer. En 1 of 2x zool moeten vervangen. Maar het leer enz is nog steeds goed.

Ik zou ook graag nieuwe laarzen wilen hebben. Maar ben bang dat ik dan alsnog de oude aan doe, omdat die zo lekker zitten. En ik heb nog een reservere paar laarzen, die ik nooit gebruikt.

Misschien die maar eens verkopen. maar dan zul je net zien dat me petries in een stuk gaan. haha daardoor had ik ook reservre laarzen gekocht. ik had wedstrijd en 3 dagen voor me wedstrijd ging me rits stuk.. en zou hij de schoenmaker wel even duren....

En ik had geen chaps.. en kon van niemand lenen.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:21

Had even naar de Lipica gekeken, maar zit hier niet echt een dealer in de buurt :( Petrie's vind ik zelf niks dus ik denk dat ik maar nieuwe mondoni's ga bestellen...

Plutolover: ja ik weet mijn kuit en lengte maat wel hoor, maar ik gebruik mijn laarzen nogal intensief voor meerdere paarden en heb ze ook nog eens aan op concours... :') dus ze slijten bij mij wel snel.. Om dan hele dure laarzen te kopen vind ik zo zonde, al zou ik graag nog een keer laarzen kopen die ik alleen op concours aandoe..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:28

Bedankt allemaal! :)

Jammer dat er geen lipica dealer in de buurt zit.
Ik vind het fijne laarzen voor een schappelijke prijs.
Ik had de lipica laarzen als traininslaarzen, voor de wedstrijden had ik petries.
Op het eind reed ik met Mountain horse laarzen, maar toen reed ik vooral buiten. :)
Nu rij ik niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:30

mijn reservere zijn ook de mountain. Ik dacht eerst van ik hou me petries voor de wedstrijd, en de moutain voor het rijden. Maar ik krijg gewoon koude tenen in die dingen in winter. En met me petries blijven me tenen langer warm.. Dus tja toen maar gewoon me petries