[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:21

Mij ook niet, maarja, hun paardjes, ik kan niet beslissen. Maar ik blijf net zo lang vechten totdat ik of een andere stalling heb, of draad hiero.. Dit is gewoon geen optie. Waren er nu snel bij. Maar geen zin in nog een keer een rekening van 1500 euri...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:22

Haaa bedankt iedereen! :D
Ja een paar hadden al een reactie gegeven :D
Maar ik ben zo trots :D dus wou graag weten wat jullie van haar vinden (en mij)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:23

Jeetje balen zeg Muppet dat hij weer een zwemles is gaan nemen. Ik denk dat hij voor zijn B-diploma wou gaan deze keer _O-

Ik zou ook voor een afrastering kiezen , dat ze ergens anders moeten drinken dan uit de sloot hebben ze erg snel door. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt en dat je niet hoeft te verhuizen met je poonie.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:37

Hij wil te snel denk ik :+ Hij gaat al voor B maar hij heeft ze guppie diploma nog niet eens :+

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:39

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:44

Eerst maar met vlinderbandjes laten zwemmen muppet ....

Welkom Arweyn, leuk haffie heb je.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:49

Ik zei al, volgende keer krijgt ie zwembandjes.
Moest wel lachen, brandweer kwam aanlopen. owwnee he weer die eigewijze haflinger :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:56

na nu kan je er gelukkig om lachen maar neem aan dat de rest ook begrijpt dat het en keer goed mis gaat en vind dat de staleigenaar het laasten woord hier in moet hebben of ze moeten graag jou rekeningen willen betalen de andere toch of denk ik nu zo krom vind het niet kunnen snap dat ze niet met iedereen rekening kunnen houden maar op zo kleine stal moeten dat soort dingen toch kunnen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:25

Ik ben het met je eens monique dat de staleigenaar hier een ei over moet leggen. Het lijkt mij inderdaad geen houdbare situatie zo , om telkens de brandweer te moeten laten komen om een paard uit de sloot te vissen.
Zoals ik al eerder aangaf, hoop dat dit voor beide partijen snel een oplossing gevonden wordt.

Muppet, anders is er bij ons ook nog plek, denk alleen dat de stalling beetje duurder is dan wat je nu gewend bent en het is geen kleine pensionstal...

( profiel aangepast, foto's van Wahida en Baco toegevoegd, voor de liefhebbers - ik zal van de week weer een topic openen )

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:02

Ik vrees dat je stal ook wat te ver weg is Freya! Wel jammer, had wel gezellig geweest een mede haf ;)
En ik sta toch liever op een kleinere stal, heb t niet zo op die grote stallen. Wel lief dat je t noemt :)
Ik ga morgen ook nog even met de eigenaar van stal praten hoor, hier is het laatste nog niet over gezegd.
Morgen mag hij iig in de bak banjeren met een ander paard. Water bak erbij, hooi. Het is geen gras, maar dan kan hij iig een beetje bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 03:18

muppetmayo ... Echt balen dat die er were in lach..Maar het is wel grappig dat je er so over kan praten! Je bent overigens net te laat een kennis van mij die wauw mijn shetlander in bruikleen dus die staat nu bij hun in bruikleen...

Chip Van harte meis! Klinkt indd raar xD Zal voor ons ook even wennen zijn denk ik? Maar ga je nog op huwelexs reis????

Monique ik vind dat je een super goede keuze hebt gemaakt! Ik hoop echt so dat je heir geen spijt vn gaat krijgen en dat je gewoon je eigen ding met hem kan gaan doen =D Je houdt ons natuurlijk wel op de hoogte hé :P

Haha ik ben metoch zo iets geweldigs moois mee gemaakt.. xD
Ik had vandaag een manege dresuur wedstrijdje.. maar odat [***] onder mij vndaan vliegt leek het mij gene goed idee om met haar te gaan! Dus ik mocht met mijn buitenrijknol ax gaan =D Nou we werden 3de! Wat alleen minder was is dat we 3de van de 3 mesnen zijn geworden die in mijn groep meededen xD nou ja mooie plaats toch :D

Maarre mensen ik ga 2 weken naar het buitenland dus ik ben er helaas 2 weken niet =( Ik ga jully weer spreken over 2 weken ! En als ik wat gemist heb stuur me dan even een BPtje :D

Doeggie allemaal & genet nog lekker van jully vakantie,paard of man :D!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:36

Goedemorgen allemaal :D
Ik heb eerst even bij moeten lezen:
@Monique: gefeliciteerd met je paardje, hoop dat je er veel plezier van krijgt, heb je een foto van hem?
@Naomimak: Gefeliciteerd met je behaalde resultaat!
@Muppetmayo: Pfff dat is balen zeg :( wij hebben ook zeer regelmatig een pony in de sloot, afgelopen vrijdag weer. En die moest er ook met de brandweer uitgehaalt worden.. Wij denken er ook over om af te rasten, maar of de boer dit wil?! Er staan zowieso bij ons spaciekuipen met water, dus hebben ze de keuze.. een stalgenoot van me die roept al tijden dat we de paarden ook allemaal met halster om op de wei moeten zetten. Maar die van mij houd nog geen 5 minuten een halster om in het land. Hij heeft er gelukkig nog niet ingelegen *klopt af*..
Snap hoe je je voelt, ik hoop voor je dat jullie er uit komen over het afzetten. Succes!
@Chipieke: gefeliciteerd met je huwelijk! :D , Lijkt me inderdaad vreemd om ineens je vriend 'je man' te noemen :P
@Patricia: Dat is even schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen.
@Avalon: Wat een leuke foto :D , meestal zijn van die sneakie foto's juist heel erg leuk ;)
@Diewke: Leuke foto's hoor!
@Arweyn: Welkom hier, en wat een onwijs leuke haflinger heb je!
@Macholoverr: Fijne vakantie :D

Zelf heb ik niet zoveel meegemaakt :P , zaterdag gereden op Ar, weer stukjes draf meegepakt en stuurwerk, halt en achterwaarts.
Vind dat hij het superrr doet, hij heeft nog geen stap verkeerd gezet!
Ook hebben we even een lijstje gemaakt met wat er mee moet naar de keuring, en hoe laat we weg willen etc.

De meiden die al zijn geweest hebben jullie nog tips voor me? :P
Ik moet om 9uur voor opname, en daarvoor moet hij al gemeten zijn. Ik wil er om half 9 uiterlijk zijn, dan moet ik dat wel halen toch?
Pfff loop nu al te stressen, moet ook al om half 7 op stal zijn zaterdagochtend :Z .. Want ik weet zeker dat meneer zich weer vies heeft gemaakt als ik hem vrijdag was ;)
Ik ga zometeen een vriendin op halen, lekkr even bijkletsen en ze gaat gezellig even mee naar de paardjes :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:11

ff snel bijgelezen, afgelopen dagen ben ik op Stompwijkse paardendagen geweest, dus geen bokt voor mij!

Chipieke; gefeliciteerd met je huwelijk!
Muppetmayo; Wat balen van Daimy zeg, hopelijk komen jullie snel tot een oplossing..
Naomimak; gefeliciteerd met de resultaten!

Nu ga ik mezelf maar even naar mn werk slepen haha..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:13

Bij ons op stal moeten ze met een halster om het land op. Geen halster om, mag je zelf het halster omdoen als je paard voor zijn zwemdiploma gaat.

Bij ons staat zowiezo de paarden 24/7 met halster om. Bij ons is de regel, halster om is naar buiten, geen halster om dan blijft hij binnen. Met zoveel paarden is het niet te doen om bij elk paard een halster om te doen smorgens en hem smiddags weer af te doen.
Alleen bij de veulens worden de halsters smiddags na het binnen zetten af gedaan en smorgens weer om gedaan.
Ik dacht echt dat ze kale plekken zouden krijgen, maar dat valt echt reuze mee. Die van mij krijgt ook bijna elke week een schone om.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:15

joopiexx schreef:
ff snel bijgelezen, afgelopen dagen ben ik op Stompwijkse paardendagen geweest, dus geen bokt voor mij!

Dan was je zowat op onze stal ... aan de andere kant van de sloot is onze stal ...

Ik ben dit jaar nog helemaal niet op de stompwijkse paardendagen geweest, normaal ben ik wel te vinden bij de kortebaan, maar ook dit jaar niet. Vind het wel jammer, want me staleigenaar start met twee paarden en van me hoefsmid lopen er twee.
Ik hoor vanavond wel wat de uitslagen zijn.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:55

Freya leuke foto's :D !

Goeiemorgen allemaal :wave:
Ik heb weer een dag werken voor de boeg & vanavond weer naar remy :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:03

Dank je Particiaa, helaas heb ik ook een dag werken voor de boeg. Vanaf deze week weer werken tot 5 uur. Phoe lange dag, maar vanavond weer lekker tutten met me twee meisjes.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:19

Ik hoef nog niet te werken :s
Maar ik moet wel vaak huishoudelijke klusjes doen xD

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:04

ik ben lekker vrij vandaag. moet van morgen tm zaterdag werken.... pffff
mijn paardjes gaan met halster om de wei in maar thuis in de paddock gaat ie weer af. nergens voor nodig!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:10

@muppetmayo: wat een roteigenwijze vent zeg! Zeker dat het geen vis is geweest in een vorig leven? Ik hoop maar dat er een degelijke omheining komt! Hoe kunnen de andere paardeneigenaren dat niet goed vinden?
@arweyn: altijd welkom :D
@macholoverr: wij gaan pas in september op honeymoon! Ik kreeg zoveel vakantie niet van m'n werk achtereen. Mag max 14 dagen nemen en heb nu al anderhalve week na elkaar genomen :D
@Paulien: lang geleden he :D Heb je nog nieuwe foto's van sexy Deertje :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:16

Chipieke , ik lees net pas dat je nu sinds een paar dagen als getrouwde vrouw door het leven gaat.

Gefeliciteerd meis , ... en ben benieuwd naar de foto's.

En ervaar jij het anders het getrouwd zijn ???

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:17

chipieke schreef:
@muppetmayo: wat een roteigenwijze vent zeg! Zeker dat het geen vis is geweest in een vorig leven?

Geen vis maar een zeepaardje ....

Sorry Muppet, maar kon er niks aan doen, dit was een inkoppertje voor me.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:19

oeps, een zeepaardje, pas maar op dat hi niet drachtig wordt dan!!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:24

Mijn Haflinger heeft nooit haar halster om, alleen als ik haar vast zet maar anders nooit.
In de zomer een vliegenmasker om dr hoofd en voor de rest heeft ze niks om dr hoofd.
En heeft ze ook nog een halster met bont :D
DankJ voor reacties van mijn foto's! :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:38

Chipieke ik heb er ook overheen gelezen geloof ik, nog van harte gefeliciteerd!

Volgens mij is het idd een zeepaardje geweest :+ Hij staat nu in de bak, zal de rest wel neit leukvinden maar heb akkoord van de stal eigenaar. Die grenst tenminste niet aan sloot. Hoop dat hij er niet uitspringt, maar dat zien we vanmiddag wel ;)
Anders krijgt ie gewoon zwembandjes om :+

De rest vind het niet goed omdat ze bang zijn dat ze niet uit een speciekuip kunnen drinken. Ze zijn al jaren de sloot gewend, en ze zijn bang dat ze door het draad gaan richting de sloot. Plus dat ze niet willen slepen met water... Bang zijn voor bacterieen in het stilstaande water (nee die sloot is lekker... maar goed).