Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:54

Ik wilde eigenlijk zo lang mogelijk wachten, maar die van mij staat echt gewoon te zweten als ze op stal staat. Maar gelukkig wordt het morgen weer wat kouder en kunnen we het hopelijk nog even uitstellen :j

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:55

Punk is gelukkig nog mooi glad, terwijl ze normaal ook al een halve teddy beer is :') afgelopen jaren heb ik steeds begin oktober geschoren, nu weer denk ik..

Leonie, gefeliciteerd met je punten!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:58

Stan staaf 24/7 buiten op t moment. Als hij nu al snachts binnen stond dan had ik hem wel al geschoren.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:35

Mara begind al wel vacht te maken. Voorheen toen ze fanatiek in de sport liep schoor ik baar halverwege september altijd al. Maar nu gaat het redelijk goed, dus wacht ik het nog even af.

Nash zit nog zo strak in zn vel. Die ga ik niet ondoen van zijn mooie diep koperen kleurtje <3

As zondag is er onderlinge wedstrijd bij ons op stal. Ik heb toch maar besloten om mee te doen. Het wordt een M2 proefje en ik heb als klap op de vuurpijl ook maar een kur op muziek op Z1 niveau in elkaar gezet in een week.

De kur is met pirats of the carrabean (de instrumentale muziek <3) die ik ook zelf geknipt en geplakt heb :D ik ga de kur op stang en trens rijden, gewoon omdat het kan (lekker bokt verantwoord, not :')). Nash loopt eigenlijk heel erg fijn op stang en trens. Ik heb hem er nu 2x mee gereden.

Ik had zelf voorheen al wel met stang en trens gereden, maar met andere paarden. Ik weet dus wel wat ik doe, anders zou ik het ook zeker niet gedaan hebben.

Ik heb er zo'n zin in! :D

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:48

Gail ik zou toch echt die kur op trens gaan rijden.. Zeker als nash er nog onervaren mee is en aangezien je toch in t m2 rijd je nog gewoon op trens moet gaan starten..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:20

Waarom zou ik? Het is maar een demonstratie. Niks bijzonders. Geen wedstrijd, geen druk. Gewoon een zelfgemaakt proefje op muziek om te laten zien.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:28

Afbeelding
Gail ik vind lol met je knol moet kunnen.

Ik heb stan ook laatst met stang en trens gereden. En ik had er zelf ook nog nooit mee gereden. Wel lang geleden 2x met slof onder begeleiding dus helemaal leek ben ik ook niet.

En moet zeggen stan liep heel fijn met stang en trens. Ik had er hooguit maar 20 min mee gereden. En had begeleiding.

Ook al is het niet volgens de regels van bokt.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:36

Dus stang en trens vind je lol met je knol? >;)

Ik ben absoluut tegen een stang en trens voor de lol en ik gebruik hem dan ook met een reden. Ik heb veel meer respect voor mensen die z en hoger rijden op een trens.

Maargoed dat zal een eeuwige discussie blijven dus ik hou er nu verder over op :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:45

Ik kan hem ook gewoon op trens rijden. Dat is ook geen enkel probleem.

Ik vind het gewoon fijn om hem ook net even dat randje extra er bij te hebben met mn proefje. Imo niks mis mee.

Zoals ik al schreef is stang en trens mij helemaal niet onbekend. Ik vind het geen lol met je knol, dat niet, ik merk ook echt wel dat ik hem dan net iets beter kan plaatsen waar ik hem wil hebben. Het is best een pittige proef geworden, dus ook wel fijn.

Nash loopt er zo mee weg. Mn staleigenaar zag mij er gisteren voor het eerst mee rijden. Ze was positief verbaast over hoe goed hij loopt op stang en trens (ze begon zelfs te twijfelen of ik nou al Z starte of niet, zo fijn ging hij). Het deerd hem gewoon niks, braaf paard :D

Ik heb wel een kort filmpje al. Zal het even opzoeken ;)

Even van m'n Instagram geplukt.

https://www.instagram.com/p/BKVrBNVgTvR/

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:54

Kijk dat had je beter in je eerste post kunnen zetten dan had ik t anders opgevat :j Nu kwam het een beetje over van het is Z dus ik mag s&t erin hangen dus dan doe ik t ook maar omdat t 'mooi' is.. Dus dan excuses voor mn beetje felle reactie :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:03

Met lol met je knol bedoel ik gewoon dat t moet kunnen. Vooral als je al m2 rijdt met je haf, en er ook bekend mee ben.

Zoals ze al zei er zit geen druk achter enz ik zie t als een training/oefening voor als ze wel Z gaat starten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:04

xLeoniee schreef:
Kijk dat had je beter in je eerste post kunnen zetten dan had ik t anders opgevat :j Nu kwam het een beetje over van het is Z dus ik mag s&t erin hangen dus dan doe ik t ook maar omdat t 'mooi' is.. Dus dan excuses voor mn beetje felle reactie :=

Geen probleem.

en tuurlijk vind ik het ook wel een mooi gezicht, zo'n stang en trens. Hihi

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:00

Hier worden de paarden meestal eind oktober geschoren, in de hoop maar 1x te hoeven :D Velina zit nog heel kort in de vacht, dus kan t hoop ik aardig rekken.

Kür op muziek lijkt mij ook leuk om nog eens te doen. Gail, welk programma gebruik jij om te knippen en plakken? Het in elkaar overlopen van de muziek vind ik ook mooi, maar daar zal wel een pro aan te pas moeten komen..
Plutolover, knap koppie zo met stang en trens. Voor mijn gevoel zit de stang wel wat dicht op het trensje, maar dat kan ook vertekenen door de foto misschien? (En die bekkies zijn maar zo klein, dus het valt ook niet mee om wat passend te krijgen.. )

Jullie qua warmte de training wat door kunnen doen? Ik heb dinsdag nog even gelongeerd na de wedstrijd zondag, en vandaag weer les. Even rustig aan zo, kwam niet zo gek uit!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:12

Ik heb magix maker gebruikt. Het werkt heel erg makkelijk in tegenstelling tot veel andere programma's. Ik gebruik nu de trial versie, die is gratis en daar kan ik prima een kir mee maken.

Ook netjes de muziek in elkaar over laten lopen, laten afzakken en opkomen ks heel erg makkelijk met dit programma. Ik ben stiekem ook best wel trots op hoe de kurmuziek is geworden. Het loopt gewoon heel mooi over in elkaar. Echt super leuk. :D

Ik heb van de week oedere keer in de ochtend gereden. Dan was het goed te doen.

Morgen koelt het toch weer af. En van het weeknd staat er regen op de planning :(

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:26

Dank je, ik ga eens op zoek! Moet ik natuurlijk ook nog muziek zien te downloaden enzo. Weet al wat leuke passende muziek. (Iets met goed gejat is beter dan slecht bedacht, maar dan nog wel wat aangepast :D ) en eerst de lijnen nog op papier :D Een leuk winterprojectje! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:29

Met FS free studio kan je muziek van YouTube afhalen ;) heb ik ook gedaan.

Dat idd aangepast en klaar :D en kijk, het is niet perfect op de maat, maar voor gewoon een demo vind ik het wel grappig.

Nog best lastig om een kloppende proefte schrijven.

De eerste keer had ik en gewone proefjes er bij gepakt en daar inspiratie uit gehaald. Hou rekening met hoe lang je proef mag diren en welke onderdelen er per niveau in moeten zitten ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:33

maessie schreef:
Hier worden de paarden meestal eind oktober geschoren, in de hoop maar 1x te hoeven :D Velina zit nog heel kort in de vacht, dus kan t hoop ik aardig rekken.

Kür op muziek lijkt mij ook leuk om nog eens te doen. Gail, welk programma gebruik jij om te knippen en plakken? Het in elkaar overlopen van de muziek vind ik ook mooi, maar daar zal wel een pro aan te pas moeten komen..
Plutolover, knap koppie zo met stang en trens. Voor mijn gevoel zit de stang wel wat dicht op het trensje, maar dat kan ook vertekenen door de foto misschien? (En die bekkies zijn maar zo klein, dus het valt ook niet mee om wat passend te krijgen.. )

Jullie qua warmte de training wat door kunnen doen? Ik heb dinsdag nog even gelongeerd na de wedstrijd zondag, en vandaag weer les. Even rustig aan zo, kwam niet zo gek uit!

Deze stang en trens had ik geleend. Heb zelf geen stang en trens hoofdstel.

Maar in de vakantie had iemand met der fjord een Z hoofdstel dus dat wou ik even uit proberen.

En ze hadden daar bij een eppljeck uitverkoop hen toen wel een trens en stang gevonden beide bitten waren €3,75 dus kon ze niet laten liggen. Als ik de Z niet haal verkoop ik ze wel op Mp.

Maar die bitten heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen Z hoofdstel heb. En dat vind ik nu ook nog niet nodig om te kopen. Want dan ga ik er miss vaker mee rijden terwijl we nog lang niet zo ver zijn. En nog maar de vraag is of we daar nog komen hahaha

Maar even ter info: dus de stang zou dan 1 gaatje lager moeten hangen?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:51

Ja de bitten mogen elkaar niet aanraken in de mond.. Ik heb mijn stang 2 gaten lager hangen als mijn trens

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:55

Bij mij raken de bitten elkaar ook niet. Als ik de teugels los heb niet en als ik de teugels aanneem ook niet.

Even een knudde still uit een filmpje, maar dan kan je het wel zien.
Afbeelding

Deze collage heb ik van de week gemaakt trouwens.

Afbeelding
Nash is zo enorm veranderd in de afgelopen 5 maanden en de foto van linksboven is van augustus 2015!
Groene broek is maart 2016 en de bruine broek is van van de week.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:01

Inderdaad plutolover, er moet wat ruimte tussen zitten. Op de foto van Leonie kun je heel mooi het verschil zien ;)
Valt ook niet mee om de boel passend te krijgen bij die haffies, bij Maes had ik de stang en trens bakstukken omgewisseld, omdat t anders qua gaatjes niet goed pastte :+
Inderdaad een leuke actie bij epplejeck, ik heb ook een setje bitten meegenomen :D word niet verkeerd in de kast, zeg maar :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:17

maessie schreef:
Inderdaad plutolover, er moet wat ruimte tussen zitten. Op de foto van Leonie kun je heel mooi het verschil zien ;)
Valt ook niet mee om de boel passend te krijgen bij die haffies, bij Maes had ik de stang en trens bakstukken omgewisseld, omdat t anders qua gaatjes niet goed pastte :+
Inderdaad een leuke actie bij epplejeck, ik heb ook een setje bitten meegenomen :D word niet verkeerd in de kast, zeg maar :D

Ik heb het zelfde met de bakstukken :')

Is die actie ook online?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:54

Ik lees al een tijdje mee in het topic maar zal me even kort voorstellen nu ik ook dressuurles krijg met mijn verzorgpaard.

Ik rij sinds september 2015 een haflinger merrie bij van 9 jaar. Ze heet Summer. Haar vader is Nepal.
Ik rijd haar 1 keer per week en heb vanavond mijn 2e les gehad. Ik krijg om de week les (eigenaar 1 keer per week van dezelfde instructeur). Ik heb zelf geen wedstrijdambities met haar maar volg de lessen om toch wat serieuser te worden met haar en ik er veel van leer en het goed is voor Summer! :D

Afbeelding

Tijdens de 2 lessen die ik nu gehad heb zijn we bezig met stelling en buiging en voorwaarts neerwaarts rijden!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:23

Leuke haflinger!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:52

@Peelie: nee dat met die bitten is alleen als het tentenkamp open is ;) (ik had dikke vette mazzel om nog twee sprenger bitjes te vinden :D ) Geloof wel dat ze binnenkort weer open gaan ;)

@xxxmh: Knappe kop zit erop! Heeft deze merrie ook keuringen gelopen? (Naam komt me zo bekend voor)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:11

maessie schreef:
@Peelie: nee dat met die bitten is alleen als het tentenkamp open is ;) (ik had dikke vette mazzel om nog twee sprenger bitjes te vinden :D ) Geloof wel dat ze binnenkort weer open gaan ;)

@xxxmh: Knappe kop zit erop! Heeft deze merrie ook keuringen gelopen? (Naam komt me zo bekend voor)

Aha! Vandaar. Ik geloof dat er idd wel weer een tentenkamp aan zit te komen <3

Die summer komt mij ook bekend voor hoor. Maar waarvan? Geen idee.