[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:11

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:17

Leuk sanne! Ik heb me aangemeld! :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:51

Ik ga morgen mijn startpas aanvragen, hij loopt nog lang niet constant nageeflijk maar ik ga het gewoon proberen.

Dus morgen waarschijnlijk ook even langs divoza om mijn outfit compleet te maken :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:57

leuk Naomi! :D constante nageeflijkheid komt wel goed!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:13

Wat is het precies voor een Facebook pagina dan?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:46

Ik ga me als ik tijd hen aanmelden sanne :)
Andor staat sinds gisteravond met een 0 grams deken. Ik ben die vacht nu al zat.. Ben echt bang dat ik m kom aan het scheren, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik kijk t nlg maar ff aan en anders word t een race streep xP

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:13

Zit hij al zo dik in het haar dan?
Wilco valt nog wel mee maar was afgelopen week naa de les wel echt nat

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:32

Ik zou niet weten wat voor een dekje ik zou moeten nemen.

Wil het liefst crème. .

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:47

Aah charlotte leuk om te zien! lijkt er wel redelijk op :)
En wat een ontzettend gave kleur touwhalster :D :D

Leuke foto's van Jolina weer Sanne! ze is echt een supermooi hafje! <3
Ik heb me ook aangemeld voor de facebook groep :)F

Wat top Kim!!!!! *\%/* *\%/* En leuke foto :)

Alvast heel veel succes en plezier met je wedstrijden naomi!!

Ik heb Dutchie ook maar een regendeken 0 gr opgedaan, hier hebben alle paarden nu een deken op, en zn vacht is al redelijk dik

-------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag weer super gereden op mn lieve Dutchie
Er was een paard echt ontzettend druk aan het doen en toen ging Dutchie dat ook doen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:13

Ik heb me ook gemeld op FB hihi :D

En mijn paardje zit ook al heel erg in zijn vacht hoor!

Ik moet jullie even voorstellen aan me nieuwe vriendje,Bandit <3
Afbeelding

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:42

Fijn dat je rijden goed ging mignonne :)

Leuke pony(tje?) Hierboven :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:37

Leuke pony tamara <3

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:08

Kan ik beter naar eppeljeck of divoza toe? :p eppeljeck heeft 25 procent korting op artikel naar keuze.. en divoza 15 euro korting vanaf 75 euro shoppen haha

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:10

is shop nooit bij ej dus ik weet niet zo goed hoe hun service is. over divoza ben ik altijd erg tevreden! ik bestel daar meestal mijn spullen en die hebben een snelle levertijdben als er iets is ook een goede service! :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:16

Ja divoza zit hier ook meer in de buurt en als je voorr 100 euro koopt krijg j vandaag een gratis rij broek :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:12

Thanks Bendit is een wels hihi
Anyway ik shop nooit bij 1 van deze winkels, sorry =O

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:27

Ik heb rijlaarzen gekocht ipv een dekje broek hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:46

Westhof schreef:
Haha Suzanne wat een leuke foto's :P

Mijn kast lag eerst ook vol met oude zooi hoor. Voornamelijk spullen die ik erbij heb gekregen toen ik Wes kocht. Inmiddels heb ik het meeste wel vervangen door nieuwe spullen en konden de oude spullen weg. Heb overigens nog wel veel zooi thuis liggen hoor :P Hopen dat de kast zo netjes blijft als hij nu is.

Ik vind de deken niet zozeer te groot. Qua pasvorm op de rug etc. ligt hij naar mijn idee prima. Hij is wel wat lang. De buikriemen zaten echter niet vast op de foto en dat scheelt ook wel. Een maatje kleiner kan gewoon niet, omdat de deken dan te krap gaat zitten om het lichaam.

Hahah bedankt!

Hij's meer wat lang bij de knieeen maar zoals je al zegt vertekent dit natuurlijk ook wel als de buiksingels niet vast zitten.
Heb het ook wel eens met dekens gehad waarvan de pasvorm goed zat en toch de deken op der knieeen kwam maar nu een jaar later is dat niet meer zo :+

noaxhorses schreef:
Zooo wat een nette kast Tamara, mooie aankopen ook!

Haha leuke foto suzanne! En weer zo'n mooi dekje :D jens is idd de haflinger die te koop staat..

--------

Iriss, ik heb je huis gespot vandaag :D mooi huis hoor. Succes met voetbal kijken :')

Oh ik heb toch zo lekker gereden vandaag op Star :D Op links is ze heel erg stijf, zit niet fijn in haar vel.. Dat is denk ik de reden dat ze de hele tijd aan het bokken is, ik vraag iets aan haar maar dat doet pijn en dan begint ze te bokken. 2 jaar geleden had ze dat ook, toen is de osteopaat geweest en was het klaar, ben ik blij dat maandag de osteopaat komt! Na ene rondje zonder bokken rechtsom gegaan en daar ging het goeeed! Wauw had haar nog nooit zo fijn aan t lopen gehad, ik legde mijn hand aan en zie liep in draf hele rondjes aan de teugel, wat een gevoel is dat! :D na afloop nog even het bos in gegaan, ze was heel braaf :)

Bedankt! Leuke haf is Jens, jammer dat ie in de verkoop staat maargoed als het niet wil is een neiuwe eigenaar denk ik het beste voor beide :)
Wat super dat Star zo fijn liep en dat ze zo braaf was! :D

_Sanne schreef:
Tamara W. ja daar heb je gelijk in! :j

Fijn Noa dat toch nog goed ging! :D

Suzanne mooi dekje!!

Dankjewel:D

Westhof schreef:
Ik maak morgen wel een foto waarop de deken zit zoals hij hoort te zitten, met alle riemen ook goed enzo :P Hij zal dan wellicht nog wel wat lang zijn, maar het is wel een hele dikke deken en dus voor echte kou. Als het heel koud is vind ik het niet zo erg dat het wat te lang is. Heb nog een wat dunnere winterdeken die hij in principe zal dragen. En als de deken echt niet goed is heb ik pech, want ik kan hem volgens mij niet meer ruilen :P

Ach heeft ie in de winter lekkere warme benen :p Zolang de deken voorderest maar goed zit toch ?:)

_Sanne schreef:
Jolina stouterd trouwens!!

Vanmiddag hadden wij opendag op 't bedrijf en stonden alle paarden binnen voor de bezoekers. Eigenaresse van Diana (buurvrouw van Jolina in de stal) was er en nam Diana mee naar buiten om te poetsen. Nou Jolina heeft dus nog steeds wat verlatingsangst. Ze ging compleet uit der plaat in der stal! Beukt super hard tegen de stal deur. Nu hangt de deur helemaal los, nog 1 beuk en hij ligt eruit ben ik bang.. Ook begon ze te steigeren in de stal en tegen de zijkant aan te trappen. Nou zitten die planken dus niet meer stevig vast, ben bang dat ze er een keer doorheen trapt en dan vast komt te zitten met der benen...

Pfoe daar ben je mooi klaar mee zeg! Wat ontzettend naar dat haar verlatingsangst zo erg is..

Westhof schreef:
Jeetje Sanne, balen! Paard hier op stal trapt ook regelmatig tegen de staldeur en de muren. In die stal hebben ze een soort speciale matten tegen de deur en de muren gemaakt, zodat het in ieder geval een beetje beschermt blijft. Wanneer wordt haar stal weer gerepareerd? Idee dat ze eruit kan breken of vast kan komen te zitten lijkt me niet prettig :\

Ik moet trouwens nieuwe jodphurs hebben. Degene die ik nu heb hebben hun beste tijd wel gehad. Heeft iemand suggesties? Liefst niet al te duur, omdat het meer voor erbij is.

Jophurs voor het rijden of ook andere dingen? Heb zelf een ''leren'' paar emt vetertjes, was er dol op. Komen bij de Divoza weg. Het merk weet ik niet :+
Ze waren trouwens niet heel erg duur.

_Sanne schreef:
Mijn vriend is er nu heen en gaat meteen de staldeur weer vastzetten. En gelijk even naar de zijkanten kijken. :j

Ja heb geen ervaring met wat voor jodphurs. Heb ze paar jaar geleden gehad, geen idee welk merk en vond ze wel fijn. Heb nu laarzen maar die zijn ook aan vervanging toe. Heb ook tijdje zitten twijfelen tussen jodphurs of weer laarzen. Ben er nog steeds niet uit :=

Fijn dat je vriend dat zo 1,2,3 kan doen zeg :)

Naomi_Haffie schreef:
Ik wil ook graag leren laarzen alleen ze zijn allemaal veel tr lang

Ik had altijd dat ze te smal waren voor mijn voeten maar tegenwoordig hebben ze allemaal verschillende maten qua hoogte/breedte tenminste bij de divoza waar ik was :+ Misschien kun je daar eens kijken? Ik weet neit of je dat al hebt gedaan..

Westhof schreef:
Ik plaatste net een foto van Wes op de Koudbloed pagina op Facebook en ik kreeg meteen al een bericht van iemand die hem kent. Het is ook zo'n beroemdheid :P

aah wat leuk! :D :D

mignonne2403 schreef:

Helaas kan ik het filmpje niet zien :(

xx_Charlot schreef:
Dankjulliewel :)

Ik ben net nog even naar Lola geweest, gewoon even gepoetst en geknuffeld was echt leuk!
Ik heb ook nog even haar manen opgemeten, ze zijn nu ongeveer 85 centimeter. Vorig jaar eind november heb ik ze voor het laatst gemeten, toe waren ze 70 centimeter dus ze zijn aardig gegroeid! :D

Heb even stiekem in je profiel gekeken, maar wat een leuke haf en wauw prachtige manen zeg!
Heb je niet dat als je het ingevlochten laat dat er veel amnen afbreken/uitvallen?

noaxhorses schreef:
Stoute jolina Sanne!

Mooie bijlees Charlotte

Horse event was idd heel geslaagd! Leuke dingen gezien en hebben heel veel voeder muesli zakjes :') kregen een paar dingen gratis en hebben ook wat zakjes gekocht. Heb zelf ook nog een zweep gehaald van €15 met zo'n gel grip ding, is zooo fijn :D

Gratis dingen blijven leuk hahah

Kim_97 Ziet er uit als een zeer geslaagd dag! leuke fotos :D

_Sanne Leuk zeg al die kinderen sminken ! :)

ApolloPaard Dekje staat leuk op Apollo! Wat een stoere haf

_Sanne schreef:
Goeie bijlees Marrit!

Heb geen van die dekjes nodig Tamara! Wil alleen donkerblauw BR Event of Scapa :j

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54CBB12E
:D

Lieve foto :D

SuperAssie schreef:
Enorme bijleesposten, geweldig!
Heb er momenteel zelf niet veel tijd voor maar lees wel alles trouw bij :)

Had je dekjes indd gezien Tamara(en de rest van je advertenties) maar zat niks bij waar ik interesse in heb.
Gaaf shirt Sanne :')
En leuke foto!

Vandaag zijn EINDELIJK de hoefschoenen gekomen, en wat blijkt.. één set is te groot!
Aan de voorkant zijn ze prima, alleen achter waren ze te groot, draaiden meteen toen ik ze aan deed.

Dus heb nu alleen even een stukje(20 min.) gelopen met de voorschoenen, en mán wat kan hij lopen met die dingen haha! Had een stukje draf gedaan maar hij begon me toch een potje te sjouwen met die benen <3
Dus nu maar die ene set terugsturen en een nieuwe bestellen.

Ik zit zelf te twijfelen over hoefschoenen. Zijn ze fijn ?:)
Hahahah grappig dat ie zo begint te sjouwen!

SuperAssie schreef:
Zitten jullie haffies ook al zo dik in de vacht?
Andor zit echt enorm dik al in het haar, zo erg dat als ik een half uurtje normaal heb gereden hij al zeiknat is. Hij is ook al weer helemaal zacht en enorm verkleurd(donkerdere rug, wittere buik) in de afgelopen weken..
Vind het echt heel lastig, want ik heb niet de mogelijkheid om 2x per dag naar stal te gaan om deken op en af te doen voor de nacht en overdag is het echt nog veels te warm om een deken op te doen. En ik wil hem eigenlijk echt niet scheren maar als het zo doorgaat ben ik bang dat ik geen keus heb als ik een beetje normaal wil rijden komende winter..
Stom weer!

Nee Baf zit nog niet zo dik in der vacht maar dat begint nu helaas wel te komen. Lizzy daarin tegen krijgt als een vacht waar je u tegen zegt :(
Het is echt raar weer!

xx_Charlot schreef:
Hele leuke foto's van Horse Event Kim!! :D
Leuk Sanne!
Dat paard heeft idd een hele lange staart :oo
Leuke dekjes Tamara! Helaas mag ik nits meer kopen van mezelf :')
Wat jammer van je zadel Marrit!
Aah lieve foto van Sanne en Jolina :)
Aah Tamara, wat balen van die hoefschoenen zeg!!! Hopelijk is de nieuwe set snel binnen.
Je mag mij een pb sturen als je wil, Tamara (Apollo).
Jaa Tamara, vreselijk!! Je ziet het gewoon veranderen!! Ik zit ook te twijfelen of ik zal scheren, dan moet ik weer allemaal nieuwe dekens kopen... Maar ja met zo'n dikke vacht rijden is ook niks.

Over dekens gesproken, iemand ervaring met de Bucas freedom turnout? Ik zit te twijfelen om 'm in het roze te kopen :P

Ik heb zelf de bucas freedom light, vind het zelf fijne dekens :)

mignonne2403 schreef:
Tamara (andor ) Dutchie krijgt ook al dikke vacht :( hij is al veel donkerder dan afgelope zomer en hij is heel donsig. ook zweet hij nu sneller idd....
Fijn dat de hoefschoenen werken! alleen balen dat het niet past, maarja daar is terugsturen voor :D

Mooie bijleespost Christa!

wel een foto showen van je brommer hea :D

Ik had gister Dutchie gevlochten, was een hele klus, maar toch voor elkaar gekregen. Dutchie vind het heel erg grappig om de paardenknoop los te maken, en vervolgens de hele stal door te sjouwen >;)
Niet heel erg handig ofzo.... :')

Hahaha dutchie is geniaal! xD

mignonne2403 schreef:
laten we een scheer meeting houden :')

Goed plan :')

SuperAssie schreef:
Haha Mignonne Andor krijgt ook alles los :')
Vandaag was ik even vergeten dat hij los stond na het eten van zn slobber en hij ging met zn hoofd in mijn poetskist op zoek naar snoepjes. Helaas lag mijn cap in de weg dus nu zit mijn hele cap vol slobber :')
Fijn pony, dankjewel! xd

Helaas ben ik dus niet de enige met een fluffy pony..

hahah ieel xD

ApolloPaard schreef:
Mijn barbackpad is binnen met me bitloos hoofdstel :D

Oeeh gaaf showen! :D

noaxhorses schreef:
Leuke foto Sanne! En jou shirt hahah

Fijn dat Andor zo goed loopt met de hoefschoenen Tamara! Jammer dat er een set te groot is

Jens valt wel mee in zijn vacht haha, StAr al helemaal maar die heeft nog steeds een eczeem deken op hahah

Hahaha Tamara :')

----

Nou ik ben er ook weeer, ben erg druk met school helaas.. Maandag osteopaat gehad voor Starwien, ze zat pp 2 plekken vast, bij haar onderrug en haar eerste wervel, wat ik al dacht. Want door de blokkade bij de eerste wervel zorgt ervoor dat het pijn doet met nageeflijkheid, en daardoor begint ze dus te bokken. ze heeft nu weekje rust en daarna weer gaan opbouwen, ben erg benieuwd!

Vandaag Jens gereden, hebben een paar daagjes rust gehad na ons probleem op vrijdag. Het rijden ging echt heel lekker, de laatste tijd was hij aan het rennen rennen rennen met rijden en we hadden van die gevechten pff. Nou vandaag beetje anders begonnen, geen zweepje meegenomen , had hem toch niet echt nodig de laatste tijd. Heb eerst een rondje door de bak gelopen zodat het al een gevecht minder was ' ik wil daar niet langs want het is eng ' nou, de laatste tijd probeerde ik het een beetje uit met het aan de teugel lopen, is stap gaat dat automatisch maar in draf was dat steeds een heel gevecht. Heb dat dus vandaag gelaten en hem puur ontspannen gereden. Dat ging echt heel goed! Hij was heel braaf, geen een keer wezen rennen, liep ontspannen. heel fijn! :D

Ach arme Star, gelukkig is de osteopaat geweest :)
Fijn dat Jens nu een beetje goed ging! :)

ApolloPaard schreef:
Jullie krijgen straks foto, Nick me vorige haflinger is door koliek ingeslapen =O
ben er ven helemaal uhm ja stil van =O

Oud topic van hem en zijn eigenaar maar goed...
[RT-HAW] Eindelijk van mij, Haflinger Nick

Ach jeetje wat naar.. heel veel sterkte!

Nordsvensk schreef:
Wat een prachtig weer vandaag <3

Vannochtend gereden. Zaten wel wat fijne stukjes bij :))

En nu weer college tot half 7.. Wat een top tijden :roll:

Heerlijk !:D

hahah beter dan tot 10 uur :p

ApolloPaard schreef:
Fijn dat het rijden goed ging & suc6 op je college!

Het western hoofdstel past, happy!
Bbp past ook maar moet een hele korte singel hebben.
Ik heb foto's op me telefoon als ik ze op me pc heb stuur ik ze!

Ik had mijn stal eigenaar 2 varken gegeven voor dr verjaardag en je raad het nooit... ONTSNAPT :O
Dus van pff ik denk 12 tot net varkens opgedreven,wel met stukjes rust er tussen!
Maar goed al met al zitten ze weer op hun plekje in de hoop dat ze niet weer ontsnappen =)

Oh ontsnapte varkens.. verschrikkelijk. Wij moeten soms ook achter de varkens aanrennen.

ApolloPaard schreef:
Hier heeft die de bbp ook op maar singel veel te los en je ziet hem niet goed...
http://i62.tinypic.com/2hhj782.jpg
En het hoofdstel
http://i61.tinypic.com/1el6ok.jpg
Happy :D

Staat hem heel erg stoer! gave kleuren ook!

xx_Charlot schreef:
Fijn dat de osteopaat is geweest Noa! Hopelijk helpt het.
En mooi dat het rijden met Jens zo goed ging :)
Aah Tamara, dat is minder fijn nieuws! :(:)
Mooi dat het rijden goed ging Marrit! Het was idd prachtig weer vandaag :j
Haha Tamara :')
Mooie bbp en een heel gaaf hoofdstel! Staat hem echt goed!
Jammer Eline, maar ik snap het ook wel. Veel succes dit jaar dan maar!

----------------

Wij hebben vanmiddag foto's van Lola's moeder (Vivi van den Hemel) gekregen van een haflingerstal waar ze ooit stond! Echt leuk :D

http://i62.tinypic.com/33k6vck.jpg

Knappe haf!

SuperAssie schreef:
Nope xD
Mn laarzen komen vandaag binnen! Zit vol verwachting te wachten haha

Spannenddd :D

_Sanne schreef:
Jolina der vader is een bokker! Nouja, de eigenaresse dan toch haha := Ze heeft hem alleen laten ruinen!

Aw zonde, welke hengst is het dan ?:)

mignonne2403 schreef:
De papa van Dutchie is Standing Ovation, staat bij de kymmelshof :D

Oeeh gaaf!

SuperAssie schreef:
Mijn laarzen zijn trouwens binnen..
En ik kan ze morgen alweer terugsturen.. Ze zijn te klein bij de kuit.. Dus ik heb een grotere maat nu ingevuld zodat ze geruild worden en als die niet passen is t geen laarzen meer voor mij want groter gaat niet..

Wat ontiegelijk jammer!

_Sanne schreef:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=45655
Zij heeft de vader van Jolina :j

Hier in dit topic is ook iemand die een haf heeft die Nepal als vader heeft!

Wat een rete gave haf :o

xx_Charlot schreef:
Pff, eerste rekentoets van het jaar: een 3,8... Ik baal er echt van want als je aan het einde van het jaar geen 6 staat ga je niet over.. :\

Dat is inderdaad niet zo best.. Wat houd zon rekentoets in?

Ik heb even tot blz 190 bijgelezen, zal morgen de rest even doen!
Zonet met Baf een buitenritje gemaakt. Helaas werd het meer een hell ritje. Mevrouw was zo ontiegelijk druk en rillerig tegelijkertijd dat normaal stappen of draven er niet eens inzat. Alleen maar wat bokken, schrikbewegingen maken en aparte kunstjes uitvoeren. We waren het bos nog niet uit of een van de hoefijzers was er onder vandaan, de 2e heb ik er af moeten trekken een van de spijkers was losgeraakt en zat onder in haar hoef. Hopelijk komt de hoefsmid snel. :\

Met mijn andere boef gaat het gelukkig hardstikke goed mee. Ik ben met haar bezig met vrijheidsdressuur en daar is ze veelste slim voor :o

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:46

Ik lees alles mee, maar heb deze week geen tijd om een bijleespost te maken! Te veel toetsen om te leren :P .
Er komen wel mooie en leuke fotos voorbij *\o/* .
Hier gaat alles goed. Maandag mee in de les gereden, na 40 minuten gestopt want dit was genoeg voor Heidie. Dinsdag zo'n 50 minuten gereden. Vandaag is ze lekker vrij, en morgen maar weer even rijden.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:54

Mooie bijleespost! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:49

Gevellliee Kim =D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:51

proficiat Kim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:32

Mila is vandaag gescant & ze is dragend <3

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:30

dankjewel! :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:24

Ik heb me ook aangemeld Sanne! :D
Wat leuk Naomi! Die nageeflijkheid komt wel joh!
Ik wilde Lola eigenlijk ook al haar deken om doen, maar zodra ze 'm omhad begon ze te zweten... Terwijl ze toch al vrij dik in d'r vacht zit!
Fijn dat het goed ging met Dutchie Mignonne :) en bedankt voor het compliment :)
Wauw Tamara, Bandit is knap!
Ik shop meestal bij de ej of agradi (ivm de stickerkorting haha)
Wat vervelend van je ritje met Baf Suzanne!
Die rekentoets was een instaptoets, met veel breuken, procenten etc.
Bedankt voor je compliment! Nee ik heb niet zoveel last van manen die afbreken, alleen de manen die er normaal gesproken gedurende de dag uitvallen vallen eruit. En sowieso borstel ik haar manen niet zo vaak dus dat scheelt ook :)
Mooie bijleespost ook!
Aahhh Tamara wat leuk!!