[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:06

jeetje wat en verhaal zeg

gaat het weer beter met je bijrijdster

ik ben hier erg druk geweest dus weinig reactie komende weekend ben ik bij me vriend dus ook weinig tijd
wil zaterdag na de haf keuring nog ben zeer benieuwt

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:07

laulapaula schreef:
misschien wel handig om ff te gaan stappen (misschien beetje draven), dan kan de stijvigheid er een beetje uit. doe ik wel altijd als ik een langere rit met wester heb gemaakt.

Ja doe ik ook. Hij staat vandaag lekker de hele dag op de wei, en vanavond ga ik ff een eindje met m stappen. Morgen gaat mijn zusje hem denk ik zonder zadel gewoon even lekker rijden, beetje voltes en veel wendingen enzo, en dan zondag span ik hem weer in, voor een klein ritje.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:13

ha ha lekker verdwalen op de hei,alles lijkt dan ook op elkaar he ;( !

laulepaul filmpje ziet er goed uit hoor, teugels ff korter dan komt hij er zo doorheen.
hij loopt lekker over de benen. +:)+

wig indy's manen zijn zo kort door mijn schaar! :D :+
ze zocht steeds de schapen poepies op om te rollen, en ik heb alleen koud water op stal om te wassen.
in de zomer gaat het nog wel maar in de winter vind ik dat geen doen.
ik heb ook het idee dat ze het zelf wel fijn vind,ze loopt veel fijner aan de teugel enzo.
die haren hingen in der ogen als ze nagaf en ik er geen vlecht in deed.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:25

ahhh heb zulke lieve veulentjes gezien ;) toch gewoon om verliefd op te worden

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:48

Silfi, Je kan hem ok gewoon aan een lang lijntje over de rug longeren, beetje stap,draf. 15/20 min is genoeg, worden ze ook los van. Als die van jou lief is teminste.
Die van mij hoef k het niet te proberen..!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:48

Monique, leuk zeg,! :) heb je foto's?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:50

nee heb daar geen foto van helaas
ik vind alcazan ook nog steeds en moppie heb hem gisteren gereden en zo schaap mak dat ik er bijna en kwartje bij moest gooien maar wel echt en paard na mijn zin
zal zo ff en foto posten van rijden gisteren :P :o :z

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:59

Afbeelding

sta er niet zo geweldig op zelf maar gaat om het iedee had geen cap op was die vergeten mee te nemen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:44

@monique: leuke haflinger, ga je die kopen? Of rijd je die gewoon bij?

macholoverr schreef:
Hi hi hoevaak hebben jully inde week les?
Ik heb nu nog 1x in de week les...
Maar het gata niet helemaal lkker omdat ik nietgoed in me vel zit..
Dus ik heb na mijn vakantie 3 x in de week les
E dat wil ik op bouwen naar 4 x in de week les...
Od is dat te veel?

Ik heb nog nooit les gehad met Ankie: verenigingslessen zijn best wel een eind rijden en privelessen vind ik te duur. Maar je kunt nooit te vaak les krijgen, dus als je 4 keer les per week kan betalen, waarom niet? Hoewel mss wat afwisselen ook goed is, alleen in de bak rijden wordt je pony ook gek van ;)

@moyra: supermooi veulentje, hele mooie kleur! Hopen dat hij net zulke manen krijgt als zijn moeder ;)

Ben weer terug van Ameland ;) Ankie heeft zich supergoed gedragen! We hebben 2 keer op de grond gelegen samen vanwege struikelen, ze is er 1 keer vandoor gegaan, maar ben er niet afgevallen en we hebben een aantal keren lekker over het strand gegallopeerd :D Ze heeft heel veel geleerd en ik ben erachter gekomen dat ik best een hele brave pony heb. De haflinger van mijn ouders is een stuk drukker, pff! Zelfs mn vriend heeft gisteren nog op ankie gereden. Eerst mijn broertje erop, want er had behalve ikzelf nog niemand anders op ankie gezeten. Dat ging goed, dus mn vriend erop, ankie deed het echt heel braaf. Ze kan zo met de manegelessen mee lopen zo braaf.

Ff over de meeting naar de paardenmelkerij: moet daar nog iets voor geregeld worden? Wie gingen er nu ook alweer mee?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:14

mogelijk ga ik hem kopen maar moet er goed over na denken
hij is zo lief maar hangt er ff van af wat er nog meer op het land bij komt te staan

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:24

monique22 schreef:
mogelijk ga ik hem kopen maar moet er goed over na denken
hij is zo lief maar hangt er ff van af wat er nog meer op het land bij komt te staan

Ah okee! Hij ziet er wel supermodern uit zo van voren. Heb je nog meer foto's?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:25

nee heb hier niet meer foto ben namelijk het weekend bij me vriend ja hij is wel luxe maar is ook pas 3 jaar natuurlijk en nog hengst dus uitzwaaren moet ie natuurlijk nog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:30

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:32

hahaah hinke vind ze leuk maar ijslanders zijn nog aan de prijs ook

na hij is heel lief dus ja waarom casteren denk ik dan

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:50

Ja ijslanders zijn idd duur! Maar ze zijn het waard, ze hebben een super karakter ( de meeste dan he) en ze zijn oersterk. En ze hebben meerdere gangen!

Je kunt hem dan idd hengst houden, maar nadeel is dan natuurlijk wel dat hij niet bij anderen kan.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:12

Pfoee wat een middag weer :n
Wilde even lekker Arlando gaan poetsen op stal, even rustig dagje omdat we morgen weer gaan rijden..
Kom ik op stal aan, komen 2 verzorgstertjes van stal naar me toegerend: BINKY IS WEG?!?!?! (= een haflinger uit onze kudde)
Dus ik vroeg of ze al op het erf hadden gekeken, het hek scheen niet goed dicht hebben gezeten.
Maar ze konden hem nergens vinden... Ook hadden ze in de sloot gekeken naast het weiland van de pony's.
De vrouw van de boer had 2 meisjes gezien die gingen wandelen met pony's.. Maar er is niemand die bink verzorgt of zomaar mag pakken, dus dat leek me niet logisch..
Ik besloot nog een keer het erf af te speuren of meneer niet gewoon dacht dat het gras daar groener zou zijn, maar hij was er echt niet.
Lichte paniek ontstond wel even. Eigenares was gebeld en onderweg naar stal.
Ik samen met de kleine meisjes nog een keer ALLE sloten aflopen. Ik liep in het achterste weiland (waar de pony's stonden) en de verzorgmeisjes liepen het voorste stuk (waar ze nu niet op staan) na. , en jahoor, ergens in een hoekje tussen megahoog riet stak een hoofdje boven het water uit. Ik rende zo hard als ik kon naar voren, en riep of hij nog in leven was...
Gelukkig wel...
Eigenares was aangekomen en nog een paar stalgenoten opgetrommeld.
Beestje zat al minstens anderhalf uur in de sloot.
We zagen gelijk dat er geen beginnen aan was om hem eruit te krijgen (anderhalve meter diep was het daar) dus belden we de brandweer. Die kwam na 20 minuten aankakken :(
Na wat overleg probeerden ze eerst aan de longeerlijn Bink eruit te halen, maar het lukte hem niet om zijn voorbenen hoog genoeg te krijgen, en hij was al helemaal uitgeput, dus moest hij omgedraait worden naar de andere kant van de sloot. Hij ging steeds verder op zijn zij liggen en zakte echt weg, zo ellendig om te zien, ik kon niks voor hem doen.
Die kleine meisjes stonden ook aan te moedigen en we stonden allemaal daar in tranen en spanning of hij er wel optijd uit zou komen
1 brandweerman ging het water in en deed een brandslang om z'n achterhand, en 1 onder z'n buik en na een paar keer trekken (10 man!!!) en wat tikken op zijn kont was hij er einnnndelijk uit..

Wie weet hoelang hij er al in zat, wij zijn om 2uur gaan zoeken en om 10 over half 4 was hij pas uit de sloot :(:)
Hij heeft gelukkig geen sneeen o.i.d. opgelopen, wel aan de antibiotica en pijnstillers..

Zo verliep mijn middag even heeeeel anders dan verwacht...
Maar godzijdank dat we hem hebben gevonden, want hij lag helemaal verscholen en verroerde zich niet..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:17

jeetje zeg dat is ff schrikken 2de paard hier uit het topic in de sloot en ook nog eens en haflinger
hopen dat ie snel opknapt weer

hinke ja ze zijn wel stuk kleiner meestal na ik hou het bij hafjes tinkers enzo is meer mijn ding
en ja als ie lief is waarom geen hengst
en waar hij komt te staan zijn geen merrie dus dat scheeld

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:20

Arlando; wat een verhaal zeg.. pfff dan schrik je je echt rot! Hopelijk houdt hij er niets aan over..

Hinke; vind je 4 x per week lessen niet veel? Het lijkt me best pittig voor een paard, want tijdens je les werk je toch intensiver aan nieuwe dingen. Ik les om de week, en dan train ik op mn gemakkie de komende twee weken door. Als ik een keer vaker wil lessen omdat ik vast loop kan dat ook altijd, dan wordt het elke week.
Prive les is prijzig, ligt er ook aan van wie en waar natuurlijk maar zonder les had ik Wenner niet eens gekocht, dat was een iets te fanatieke actie dan geweest. Nu met begeleiding leer ik hoe ik problemen met hem op kan lossen en aan welke punten ik moet werken.

Ik ben al 2 dagen naar buiten geweest, met fietsers erbij en zelf gelopen tot aan het ruiterpad. Hij is echt heel gespannen maar wel braaf. Ook nog beide dagen op een veldje lekker wat dressuur oefeningen gedaan, want dan heb je lekker de ruimte om te oefenen en het ging echt heel goed! Ben weer trots op m!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:23

Zo arlando dat is ff schrikken! Ik weet helaas hoe je je voelt...

Even melden dat ik onwijs trots ben :D Daimy heeft zn 1e ritje buiten met mij op zn rug gemaakt :D Met paps ernaast. Braaf peerd :D
Even trots doen hoor :D
http://www.youtube.com/watch?v=JsMkYtds-fw

Monique ik vind m wel leuk je paardje :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:51

@ monique: ik vind 'm wel superleuk hoor ;) maar je bent er dus nog niet uit ondanks dat je ff gereden heb??

@muppetmayo: gefeliciteerd! kan me voorstellen dat je trots ben :) ik ben met wester wel al vaker met andere paardenbuiten geweest. maar volgende week ga ik ook voor het eerst alleen met 'm naar buiten (vriendin gaat mee op de fiets) ben zeer benieuwd...

@arlando: jeetje wat een verhaal. dat is zeker schrikken! gelukkig met een goede afloop..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:53

Laulapaula gaat vast helemaal goedkomen!

Ik ben zo trots op hem he! Het is gewoon pas de 4e keer onder het zadel dit! Zou je niet zeggen zo he :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:58

nee idd laura ben er niet helemaal uit
ben helemaal weg van hem daar niet van maar is was op zoek na en ouder beleerd en mak paardje toevallig kwam hij op mijn pad en ja ben er gewoon wel verliefd op geworden idd maar wil alleen maar en wel overwogen besluit nemen

goed zo mm komt helemaal goed met jullie hij is ook zo lieffie he

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:09

@muppetmayo: dat zou je zeker niet zeggen! wat goed zeg :) wel al aan de hand met 'm naar buiten geweest of dat niet?

@monique: ja het blijft een lastige beslissing. Soms komendingen gewoon op je pad... ik was ook nog niet van plan om een paardje te kopen toen ik wester tegen kwam ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:14

Ik ben iets van euhhh 4 keer met hem naar buiten geweest ofzo. Hij geeft gewoon echt nergens om. Vandaar dat ik het ook wel aandurfte ;) Op elk ander paard had ik dit waarschijnlijk niet gedurft hoor hihi.
Maar zijn ookal een keer opgejaagd door gozers in een auto, althans dat wilde ze. Daims keek alleen maar zo van euhhh moet ik hiervan schrikken of niet? Dan mag je namelijk wel met iets veel engerderdderderders komen hahahaha. Dus hij is gewoon heel stoer ;)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:17

haha altijd fijn een stoere pony! ik ben er wel al achter dat wester niet zo gek is op bruggetjes... als een ander gaat, gaat ie er sowieso wel overheen, maar weet dus nog niet hoe dat is als ie alleen is.. t is een beetje een held op sokken :P
ik d8 dat je bedoelde dat je er nog maar 4x op gezeten had hihi vond dat al erg vlug hihi :D verkeerd begrepen dus!