[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_angela

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:34

hoi, hoi!

Mag ik me hier ook melden?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:35

Tuurlijk _angela! Lachen

Chipieke, je hebt gelijk, is vast per paard verschillend. Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:35

natuurlijk Haha! Hoe meer zielen hoe meer vreugd Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:41

Madeira_ schreef:
Wintec zat ook dus niet mooi op mijn paard..

Hier ook totaal ongeschikt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:42

Hee zeg daar gaat mijn vertrouwen... Iemand toevallig wel tevreden van wintecs Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:44

*LOL* Sorry Huilen van het lachen Maar inderdaad, ook bij mij was het schuiven aan alle kanten, omdat de sleuf tussen de kussen niet breed genoeg was.

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:44

Ik zal me dan even netjes voorstellen!

Ik ben Angela, 25 jaar oud, werkzaam als binnendienst medewerker. Ik heb mijn haflingermerrie, Sietske, helaas moeten verkopen, ze was 4 jaar oud, en western ingereden. Ik heb er echt verschrikkelijk veel verdriet van gehad en nu nog eigenlijk.. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik weer wat met paarden van doen wil hebben, en weer wat actiever op bokt wordt. Ik ben ook weer begonnen met rijden, bij haflingerstal de flammert. Ik zou vandaag gaan knuffelen, maar omdat het -15 graden is, belden ze af dat het nu echt niet leuk is om bij de paarden te zijn. Jammer maar helaas!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:45

chipieke schreef:
Hee zeg daar gaat mijn vertrouwen... Iemand toevallig wel tevreden van wintecs Clown

joh, gewoon proberen.
op de verzorghaflinger van mijn dochter lag het echt als een rots!
maar op Lizzy blijft het schuiven. Lizzy is wel een stuk breder in de schouders, dus misschien dat het daar aan ligt? Ik had er al een bredere boom in laten zetten maar dat mocht niet baten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:50

hiphopje schreef:
chipieke schreef:

joh, gewoon proberen.
op de verzorghaflinger van mijn dochter lag het echt als een rots!
maar op Lizzy blijft het schuiven. Lizzy is wel een stuk breder in de schouders, dus misschien dat het daar aan ligt? Ik had er al een bredere boom in laten zetten maar dat mocht niet baten.

Madeira is echt niet breed. Maar paste ook niet.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:51

ik heb ook een wintec
ik vindt het een lekker zadel en zit goed op mijn haf

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:52

chipieke schreef:

Ikke, ik ben zeer tevreden met me wintec. Op mijn haffie ligt een Wintec Pro dressuur 16,5 inch zadel. Die ligt super op haar.
Alleen de wintec 500 vhz ging schuiven , alle kanten op.
Er heeft een pagony haflingerzadel op gelegen, met opstijgen zat het zadel met aansingelen onder aan dr buik, hahahaha
Daarna een therwood ( of hoe je dat schrijft ) opgelegen, die lag goed, totdat ze spier ging krijgen, toen ging die ook schuiven.

Tijdens de passessie heeft er een wintec isabelle caire opgelegen, die ligt als een huis, maar die was boven me buget, die ligt rond de 1150 euries. dus maar een wintec pro dressuur.

Bij die toch wat rondere paarden liggen vaak de dressuurzadels beter dan de veelzijdigheidszadel. Voor mij dus een wintec pro dressuur voor mijn haffie.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:54

ja ik heb ook de pro en ligt gewoon goed

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:54

Joepie al één blije bokker gevonden Haha!

Haha Huilen van het lachen

Moet nu net lukken dat ik vandaag met 7 meisjes een discussie heb gehad over het verbreden van de ruimte tussen de kussens, of dat gaat of niet Haha!

*belt morgen de zadelmaker*

Ik meen eens gelezen te hebben op bokt dat dat wel zou moeten lukken door het vulsel in de kussens aan te passen.

Ach ja, ik probeer het zaterdag gewoon Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:55

Vaak zijn de veelzijdigheid net de laag, waardoor ze minder grip op het paard hebben en dus alle kanten op schuiven. Ik weet niet hoe een veelzijdigheid caire op een breeder paard ligt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:57

Chipieke: Ik ben tevreden over wintecs Go jij! Go jij! Maar dat wist je al Tong uitsteken Ik heb een tijdje terug 2 zadels meegenomen naar de zadelmaker, en die laten kijken welke het beste lag. Een zadelmaker laten komen is duur maar als je er zelf naar toe gaat is het goedkoop (of gratis in mijn geval Knipoog ) Ook als een zadel niet schuift kan het namelijk niet goed liggen en je paard kan er drukplekken etc van krijgen. Ze vond de wintec xxl heel goed liggen, maar ze zei wel dat als ankie 50 kilo zou afvallen (en dat zou ze eigenlijk wel moeten aangezien ze nu te dik is) dat het dan niet meer zou passen. Maar ik ga er niet vanuit dat ik haar zo veel kan laten afvallen Knipoog

edit: oh ik lees net dat je de zadelmaker laat komen. Goed plan!

Ik ga volgend weekend wss naar mn ouders toe, ben benieuwd of Ankie dan nog dunner is geworden. Het moet bijna wel want er staat weinig gras daar in de wei en ze krijgt alleen af en toe wat kuil bijgevoerd. Haar manen zullen na die 3 weken ook wel heel erg in de klit zitten Verdrietig

Voeren jullie je paard met dit koude weer extra?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 06-01-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:58

chipieke schreef:
Joepie al één blije bokker gevonden Haha!

Haha Huilen van het lachen

Moet nu net lukken dat ik vandaag met 7 meisjes een discussie heb gehad over het verbreden van de ruimte tussen de kussens, of dat gaat of niet Haha!

*belt morgen de zadelmaker*

Ik meen eens gelezen te hebben op bokt dat dat wel zou moeten lukken door het vulsel in de kussens aan te passen.

Ach ja, ik probeer het zaterdag gewoon Haha!

Ja dat moet volgens mij ook kunnen.
Ik heb alleen een nare ervaring, als het zadel niet goed ligt en je gaat er aan sleutelen , dat dan vaak het erger wordt dan dat het al was. Maar dat is mijn ervaring. Er zullen vaak ook goed opgevulde, vermaakte zadels geleverd worden.
Of je moet een zadel speciaal laten maken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:01

Chipieke mijn wintec is aangepast door de zadelmaker, heb alleen nog geen tijd gehad om hem op te halen! Je hoort zodra die past Haha!
Hij is nu op zn breedst, en kan nu niet breder meer. We zullen zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:02

Sorry dat ik jullie topic hier kom binnenvallen...
Maar dit is de enige plaats op bokt waar ik tegelijk héél veel haflinger mensen tegen kom.

Ik ben morgen aan het begin van de middag bezig met een fotoshoot in Simpelveld (Zuid Limburg).
En ik verwacht dat ik daar niet zo heel lang voor nodig heb.

Is er hier misschien iemand die met zijn haflinger daar redelijk in de buurt staat, en de beschikking heeft over een mooie weiland.
En interesse heeft in een gratis professionele fotoreportage, morgen (woensdag) in de namiddag?

Zo ja, stuur dan zo snel mogelijk nog even een foto en wat informatie naar zoek@hypofocus.com
Ik ben morgen vanaf 9.30 uur op pad, dus dan check ik mijn email niet meer. Maar tot die tijd kun je reageren.
Zet er ook even je telefoon nummer bij, zodat ik eventueel kan bellen als het niet meer lukt om te mailen.

Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:02

Het zadel dat ik nu heb kantelt nogal naar de dressuurmatige kant. Daarin zou het wel kunnen lukken.

Binnenkort komt er idd sowieso een zadelmaker even piepen, maar ik kijk liever op voorhand zelf al even of het past (heb heel handige tips al meegekregen). Als het echt helemaal niet past bel ik de zadelmaker om het in te ruilen want na dit zadel heb ik het wel gehad Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:05

Hinke schreef:
Chipieke: Ik ben tevreden over wintecs Go jij! Go jij! Maar dat wist je al Tong uitsteken Ik heb een tijdje terug 2 zadels meegenomen naar de zadelmaker, en die laten kijken welke het beste lag. Een zadelmaker laten komen is duur maar als je er zelf naar toe gaat is het goedkoop (of gratis in mijn geval Knipoog ) Ook als een zadel niet schuift kan het namelijk niet goed liggen en je paard kan er drukplekken etc van krijgen. Ze vond de wintec xxl heel goed liggen, maar ze zei wel dat als ankie 50 kilo zou afvallen (en dat zou ze eigenlijk wel moeten aangezien ze nu te dik is) dat het dan niet meer zou passen. Maar ik ga er niet vanuit dat ik haar zo veel kan laten afvallen Knipoog

edit: oh ik lees net dat je de zadelmaker laat komen. Goed plan!

Ik ga volgend weekend wss naar mn ouders toe, ben benieuwd of Ankie dan nog dunner is geworden. Het moet bijna wel want er staat weinig gras daar in de wei en ze krijgt alleen af en toe wat kuil bijgevoerd. Haar manen zullen na die 3 weken ook wel heel erg in de klit zitten Verdrietig

Voeren jullie je paard met dit koude weer extra?

Ik voer die van mij nu , ondanks de dracht nog niet extra.

Als je straks een gesschikt plekje voor Ankie hebt gevonden en je gaat lekker trainen, valt ze zeker af. Maar er komt spier voor terug, dus denk dat je niet al te veel zorgen hoeft te maken voor de pasvorm van je zadel op je paard. Vaak lijken ze niet dunner omdat er puur spier voor terug komt.
Alleen als ze daarna, dus gespierd het land op gaan en je laat ze vakantie houden, worden ze blubberig.

Heeft die van mij nu ook gehad, heb blubberige is er nu van af en begint nu af te vallen. Ik heb dr 17 december gewogen toen woog ze 468 kg en vandaag 455 kg. ( Ik weeg haar met een weegformule borstomvang x borstomvang x lichaamslengte : 11900, dit is nooit helemaal zuiver dan een weegschaal/brug maar geeft wel een idicatie )
Ik ga pas bijvoeren, puur voor de dracht als ze volgende week weer kilo's kwijt is.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:06

Hinke; die van mij krijgt tussen de middag wat extra hooi.
Die van mij begint toch wel dikker te worden door de wintervakantie. Die extra kilo's kan hij wel gebruiken want ik vond hem wat schraal.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:07

Hypofocus schreef:
Sorry dat ik jullie topic hier kom binnenvallen...
Maar dit is de enige plaats op bokt waar ik tegelijk héél veel haflinger mensen tegen kom.

Ik ben morgen aan het begin van de middag bezig met een fotoshoot in Simpelveld (Zuid Limburg).
En ik verwacht dat ik daar niet zo heel lang voor nodig heb.

Is er hier misschien iemand die met zijn haflinger daar redelijk in de buurt staat, en de beschikking heeft over een mooie weiland.
En interesse heeft in een gratis professionele fotoreportage, morgen (woensdag) in de namiddag?

Zo ja, stuur dan zo snel mogelijk nog even een foto en wat informatie naar zoek@hypofocus.com
Ik ben morgen vanaf 9.30 uur op pad, dus dan check ik mijn email niet meer. Maar tot die tijd kun je reageren.
Zet er ook even je telefoon nummer bij, zodat ik eventueel kan bellen als het niet meer lukt om te mailen.

Afbeelding

Zo das een super gave foto.
Helaas ik woon daar totaal niet in de buurt.
Maar mocht je ooit ergens in juni / juli van dit jaar in de buurt zijn van Zoetermeer , Leidschendam hou ik me aanbevolen. ivm haffie veulen.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:12

hypofocus
ik woon in limburg, dus als je zin hebt in koffie ben je welkom en mag je meteen mijn alpenquarter op de foto zetten
(is alleen wel een klein anderhalf uurtje rijden............... Haha! )

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:47

Zohey 1.5 dag hier niet geweest en meteen 8 blz bijlezen..

naomimak schreef:
ik wil rijde..................
door dat de ak bevrore is kan ik dus nu niet rijde...
en niet bianca veder beleren

liedewij loopt nu vaak onregelmatig en heb er voor nog een jaar op gegeven voor wedstrijden
maar bij de vorige wedstrijd liep ze dus ook onregelmatig..
ze is nu 23
heeft iemand ervaring hier mee????

Ik denk dat het puur leeftijd is, en dat ze waarschijnlijk het niet meer trekt om op wedstrijd niveau te lopen.. Misschien idee om haar beetje met pensioen te zetten? Alleen nog recreatief rijden.. 23 is een behoorlijke leeftijd voor een haf..

Ik heb de vloeibare inhoud van m'n poetskoffer op de verwarming staan.. Echt zwaar bevroren allemaal Verdrietig Zelfs de shampoo, sudocreme en zonnebrand.. Ook niet echt handig van me om het in de auto te laten liggen met dit weer.. Maarja..

Nora, dochter van Levera, heeft ook een wintec.. Het ligt op haar echt als een huis maar ik vind het zelf echt voor geen meter zitten.. Ik kom uit het western (lees veel leer) en rij nu een leren dressuur zadel.. Of tewel ik zweer bij leer.. vind kunstof echt niet fijn.. Maarja das mijn mening...

_angela schreef:
Ik ben ook weer begonnen met rijden, bij haflingerstal de flammert. Ik zou vandaag gaan knuffelen, maar omdat het -15 graden is, belden ze af dat het nu echt niet leuk is om bij de paarden te zijn. Jammer maar helaas!

Het maakt mij echt niet uit hoe koud het is.. Ik kleed me gewoon op het weer.. draag op het moment een broek met skiboek er over en zo'n 5 lagen kleren plus jas.. Ik heb het dan echt niet koud.. en de dames vinden het super als ik ze aandacht kom brengen..
Ga morgen ook weer dik ingepakt aandacht brengen Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:44

Dacht dat ik een koukleun was, zo dik ben ik nog niet aangekleed naar stal geweest.
koltruin, vest, bodywamer en jas en me thermoboots uiteraard aan. Met rijden gaat altijd standaard me jas uit. We hebben binnenbak. En als ik niet aan het rijden ben heb ik handschoenen zonder vingers aan. En met rijden altijd handschoenen, ook in de zomer.