Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:55

Ahh dames wat reageren we allemaal lekker! heerlijk om al die verslagen te lezen :) Eventjes op iedereen reageren en dan zelf een mini post doen !

@Sabrina: dat klinkt erg leuk grondwerkles ? Hoe gaat dat precies :) ? Komt daar ook echt iemand voor langs die je daarmee begeleid?
@Marga: he verdorie zeg dat sascha zo stom deed met het longeren! Maar je pakt het zo te horen wel goed aan :)) ! Het ging opzich wel :D
@Lore: dat rode is normaal, dat is gewoon de urine, angel heeft dit ook. Dit komt omdat ze heel netjes op een plekje plast, dat hoopt zich natuurlijk op en dan krijg je dat :)
@Aranka: ik zal je een berichtje sturen met het nieuwtje, dan heb ik iedereen gehad :)

Maureen en Angel:
Vandaag bij het tutje geweest! Ik heb haar heel goed gepoetst, maar verder niet gereden. Ik was gewoon niet helemaal in de stemming voor te rijden.. Ik was gewoon vreselijk moe van het heel erg lange schooldagje en wat kleine probleempjes met mn vriend (wat inmiddels opgelost is) Wel goed nieuws, drie keer op een rij een 10 gehaalf *\o/* van de docent die mij te dom noemde voor de opleiding! heb hier een topic over open staan :) Ik heb in ieder geval gewoon lekker met der getut. En het is me voor de eerste keer gelukt in mn leven bij Angel! EEN HENGSTENVLECHTJE :D Haar manen zijn nu eindelijk lang genoeg!!
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8151_n.jpg
is het niet mooi :D ?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:56

Jippie Angel heeft een hengstenvlecht en jij 3 tienen!! Je hebt die leraar toch wel ff triomfantelijk aangekeken zeker :-)

edit: stuk of 80 typfouten 8)7

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:59

hahahahah !

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:02

@eline: leuke baley
@maureen: ziet mooi uit die hengstenvlecht. deze zakt bij nelleke altijd uit, maar dat zal ook wel aan mij liggen.

kim en nelleke
we hebben weer mogen rijden vanmiddag , maar wat was het overal nat en ploegen. dit komt doordat ze bij ons de ruiterpaden los getrokken hebben voor het slechte weer begon.
toen gebeurde waar ik altijd bang voor was. nelleke schopte een hond zo hard tegen zijn hoofd dat die gelijk in elkaar zakte. het was niet mijn fout, want de man had de hond niet aangelijnd en ondanks herhaaldelijke waarschuwingen van mijn kant uit om de hond te pakken deed hij dat niet. wel steeds roepen. toen kwam de hond te dicht bij en nelleke haalde vol uit . het bloed liep uit zijn bek. hij met hond naar dieren arts en toen ik hem vanavond belde viel het gelukkig allemaal mee. een tand afgebroken en twee kleine scheurtjes in zijn lip. en hoofdpijn. dit alles komt doordat nelleke in het verleden bij de vorige eigenaar door een hond in de neus is gebeten.. en ja dat vergeten ze nooit meer. als ik een hond los zie roep ik en krigen ze van mij ook de tijd om de hond bij zich te roepen en te pakken. zo voorkomen we normaal problemen. ik heb mijn rit vervolgd naar de school om mijn dochter op te halen en wat had ze lol. haar bij oma afgezet en terug gereden naar de wei. dit was ons dagje vandaag en zelfs droog weer gehad vanaf 1 uur.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:38

Leuk dat het zo goed gaat Sabrina, grappig ook dat Harry al wist wat te doen voor hem iets gevraagd werd, paarden kunnen toch slim zijn eh? Merk dat met Formera ook, als we VD doen, doet ze soms alles door elkaar :D

@ Aranka: Euh, altijd goed weer, niet dus -O- Krijg mijn fotograaf enkel buiten als het droog is :+ Is hier al een hele week aan het regenen en heb al een hele week niet gereden :(
Formera springt trouwens heel erg graag, vandaar dat mijn zus ermee mocht springen, ik spring ook wel eens, maar max. 50 cm en dat vind ik al eng. Formera kan ook ineens heel hard opgooien boven de sprong, je wordt er dan bijna afgekatapulteerd! Daar verschoot zus zelfs van en ze vloog er ook bijna langs boven af, nochtans is zus gewoon van te springen, met eigen paarden op zo een enkele sprong tot 1 m 60 of hoger...
Jouw zaterdag klinkt trouwens best wel zwaar! Was het beetje leuk dan? Woow en zondag al even druk!

@ Maureen, ik weet wel dat dat rode urine is :+ 't is alleen, er is er zoveel van! Heel haar stal ligt onder (staat nu in een stal van 4 op 4, maar tot een week geleden stond ze in 6 op 4 en was ook altijd helemaal onder).
En dat op één dag, na 12 uur binnen staan dus (nacht binnen, dag buiten).
Elke dag haal ik er nu 3 overvolle kletsnatte kruiwagens uit. Haar stal sopt echt als je erop loopt, alsof je door plassen loopt, na een regenbui... Dus maak me wat zorgen dat ze teveel plast :o
Goed dat je niet gereden hebt als je daar niet voor in de stemming was, zou toch niet goed gaan dan, hengstenvlechtje op een merrie }> Is trouwens wel mooi!

Wat vervelens van die hond Kim, kan natuurlijk altijd gebeuren. Die van mij is heel flink met honden, had ze bij vorige baasje geleerd. Zo heeft onze hond is in haar staart gehangen (ze kende geen witte staarten dus die wilde ze vangen :+ ) terwijl ik op pony zat en ze bleef gewoon staan tot vriend hond kwam halen! Leuk dat je je dochter zo van school kon gaan halen wel!

Lore en Formera
Gisteren alweer te veel regen om te rijden en haar stal was weer erg nat. Van de twee pakken schafelingen die ik er woensdag had ingegooid is er ong. 1 zeiknat weer uit... Daarna mee met zus, die ging naar de springles op de manege! Natuurlijk voor vertrek Formera volgepropt met snoepjes, was dierendag :D

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:06

@Lore: Klinkt als veel actie bij jullie daaro, leuk zon springertje! En je fotograaf heeft gelijk :P hier ook de hele week hozen! Stage is idd zwaar maar echt super leuk!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:15

Och, das stage dat je doet?! Helemaal super! Dacht dat het gewoon vrijetijdsbesteding was... Leuk dat je zo een dingen als stage mag doen!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:43

@ lore: van die hond dat klopt maar dan baal je wel. ben al zo voorzichtig als het daar op aan komt.
en ja wat moet je anders dan met die regen je pown verwennen.
@ aranka , leuk toch allemaal die kindertjes :D . heb zelf jaren zwemles gegeven. kon ik ze ook af en toe achter het behang plakken. maar al met al is dat leuk om te doen.

kim en nelleke
wij doen vandaag niet veel. misschien even renne door de wei als het droog blijft.zullen wel lekker gek zijn met dit weer.
mijn vriendin is gisteren nog `n keer gaan rijden op het paard waar we vorige week zijn wezen kijken en ze heeft haar gekocht. zondag komt ze naar de stal waar zij hem neer zet.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:27

ik ga vandaag met mijn haffie oefenspringen
zal morgen laten horen hoe het gegaan is
(ps hoe moet je een foto in je bericht plaatsen, dat lukt mij niet)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:38

Euhmm kan je je misschien eventjes voorstellen ? is wel zo netjes

lady's ! ik kan 3 dagen niet naar angel, dus 3 dagen ook heel eventjes geen dagboek :) Ik zal wel tussendoor bijlezen en reageren op andere, maar wou het eventjes melden voor als jullie denken dat ik wat stil ben :))

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:40

eindelijk weekend

ik ga morgen voor het eerst op les met de fries :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:59

@wieneke: veel succes morgen. en ja eindelijk weekend.
@maureen hoezo kun je niet naar angel????

Kim en nelleke
heb weer niks kunnen doen, wei was te nat en het regende |(

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:43

Inderdaad eindelijk weekend, was een druk dagje op het werk.

Storm en verzorgster:
Mijn vriendin stuurde vanmiddag een berichtje welke kant ze op het beste op kon gaan om buiten te rijden. Ze riep al een tijdje dat ze graag weer naar een keer naar buiten wilde, maar ja helemaal alleen is niet mijn ding. Maar ja das ook meer mijn eigen angstje sinds ik zo gevallen ben. Ze ging wel vaker alleen dus heb ik mijn angstje opzij gezet en heb haar ongeveer de weg uitgelegd. Ik had dus geen rust meer toen ik wist dat ze naar buiten ging, maar ja. Kreeg ik een berichtje ongeveer anderhalf uur later dat ze veilig terug was. Ze was een heel stuk een rustig fietspad afgereden en toen dwars door een woonwijk waar ze veel bekijks had door de kinderen en terug via de weg die we met de auto ook rijden naar stal, maar dan netjes op het fietspad. Storm heeft de hele weg lopen hinniken, want ja alleen zijn is niet zo heel leuk haha. Ze had dus aardig wat bekijks. Hij was super braaf geweest en ze had zelfs nog 2 galopjes gedaan in nog redelijke stukjes berm. Toch wel apart dat ze dit zo doet en ze het in bak rijden altijd wat spannend vindt.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:25

Kim@ idd niet jouw schuld van de hond. En gelukkig viel het mee met de schade. Wat grappig dat je met je haffie naar de school ging van je dochter.

Lore@ wat vervelend dat je stal nat was. Bij ons was er ook veel regen gevallen maar mij stal was droog. Normaal stroomt het bij ons over maar deze dagen niet gelukkig.

Maureen@ wat ga je die 3dagen doen dan :P. Wie doet angel dan?

Wieneke@ succes met je les :D

Annemarie@ ja ik begrijp dat je dat best eng vind zo alleen over de weg. Maar gelukkig goed het super goed.

Josien en Shakira.
Misschien hebben jullie al gemerkt dat ik al een tijdje niks geplaats hebt of misschien wel niet, maar ik heb het zo druk op me werk en Shakira dat ik even geen tijd had om iets te plaatsen. Maar ik heb wel meegelezen de of gelopen tijd.
Ik had vorige week zaterdag les van steef geelen van rechtpaard.nl en het ging lekker totdat shakira schrok en ik iets te veel naar rechts hing en ik viel. Op dat moment ging shakira een buigt naar rechts maken en ze liep half over me heen. Ik dacht even dat ik niet meer kon opstaan. Daarna stond ik weer op en ik heb even gelopen. Daarna gelijk weer op shakira gestapt en me les verder afgemaakt. Me les ging verder wel heel goed. Die avond kon ik niet meer lopen. Ik zou uitgaan maar dat had ik niet vol gehouden dus zijn we naar de bios geweest naar de film Ted. Echt een aanraden!! Morgen heb ik weer les. Hopelijk heb ik dan meer geluk. En zondag misschien een workshop VD van Nikki.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:30

Angel word zaterdag gedaan door haar bijrijdertje en voor de rest door niemand, ze overleeft het wel :) Ze word toch gevoerd

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:02

@Aranka: hersftdipjes, niet fijn! Herken het gevoel. Maar gezellig dat je er weer bent! Heftige dagen op je stage, zal vermoeiend zijn zeg.
@Maureen: goed dat je niet bent gaan rijden als je niet in de stemming bent. Drie keer een tien, doe je goed! Leuk die hengste vlecht, dat kan ik niet. Veel plezier van het weekend als jullie weer een nieuwe tocht gaan maken.
@Kim: kan me goed voorstellen dat je je rot voelde over die hond. Zeker als je zelf zo voorzichtig bent en het probeert te voorkomen. Gelukkig heeft de hond er niets ernstigs aan overhouden.
Gaaf dat je vriendin het paardje gekocht heeft.
@Annemarie: kan me goed voorstellen dat je dat spannend vond!! Bij ons op het land heeft iemand bijna 5 jaar niet in de vak gereden met haar paardje. Wel ging ze dan een rondje door de polder doen. Zij had een nare ervaring in de bak gehad en durfde niet meer en die drempel werd steeds hoger. Ze gaf zelf ook altijd aan dat dat eigenlijk gek was, omdat buiten rijden spannender/gevaarlijker is. Inmiddels heeft ze les in de bak. Hihi Storm lekker hinniken, het is toch maar een braaf paardje zo met haar de wijk door.
@Josien: wat een pech dat je er van af gevallen bent. Gaat het weer een beetje? Succes met je les morgen.

Sabrina en Harry
Ik was er moe vandaag, lange drukke dag op het werk.
Dus besloten niet naar Harry te gaan. De jonge meiden stuurde me een berichtje of ze weer samen mochten rijden, een op Harry en de ander op haar eigen paardje. Nadat ze het de vorige keer zo netjes hadden gedaan en zich goed aan de afspraken houden heb ik weer ingestemd. Er was weer een volwassene bij. Kreeg net bericht dat Harry zich weer super gedragen heeft.
Morgen heb ik zelf weer rijles.

Fijn weekend allemaal!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:51

@Wieneke, succes morgen met je les
@Sabiene, jij ook lekker lessen morgen en hahaha die kids vinden Harry helemaal top
@Annemarie, ja ik zou ook geen rust hebben, zou eigenlijk niemand vertrouwen om met mijn paard naar buiten te gaan (behalve mijn oude lesgeefster dan)
@Maureen, het klinkt een beetje alsof je geen klik meer hebt met Angel of heb ik t verkeerd????
@Jodie, hoe gaat ie?????????

Marga en Sacha:
============
whaaaaaaaaaa we hebben gelest vanmiddag in het zwembad hahaha. De bak is echt mega nat maar wel een harde bodem, ik zei: ja dan wil ze niet voorwaarts lopen. Nou dat heb ik geweten. Eigenaar gaf me les en pfffffffffff zo hard moeten werken, we hebben zelfs gegaloppeerd door de plassen, soms bokte ze wel een beetje dat madammeke het er niet mee eens was dat ze zo hard moest werken hahahaa. Al met al een leuke leerzame les. Ik zat wel bagger vanmiddag op haar zeg, omdat ze zo voorwaarts moest lopen raakte ik een beetje mijn zit kwijt, zat te ver voorover en niet achter t paard zeg maar, maar ja ff weer goed oefenen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:14

@Sabrina, fijn joh dat de jonge meiden zo leuk met de paardjes rijden en jij daardoor een dagje paardvrij kan zijn. Mijn verzorgster/vriendin ken ik al 20 jaar en we hebben jarenlang samen gereden dus weet precies wat ze wel en niet kan. Storm is buiten echt megabraaf en 98% verkeersmak dus hij kan prima alleen. Zij is er dus inderdaad in de bak vanaf gevallen een keer waardoor zij daarvoor spanning heeft. Ze rijdt wel in de bak maar beleeft er minder plezier aan.
@Marga, jullie hebben dus allebei flink moeten werken. Wel goed hoor trouwens om haar echt voorwaarts te moeten rijden. Ik heb nu ook op die manier les en inderdaad moet zelf ook zoeken naar mijn houding en zit.

An en Storm,
Heel mijn planning in de war vandaag door dat stomme rotweer. Mijn verzorgster kan vandaag niet en vriendin van het andere haffie moet werken. Ik zelf heb om twaalf uur met een vriendin afgesproken een paar plaatsen verderop. Nu zou ik dus vanochtend de paardjes nog even buiten zetten en wat beweging vinden, maar tjee het komt hier echt met bakken uit de hemel terwijl het volgend de buitenradar vanmiddag doorg wordt. Ga dus echt niet nu die paarden en mezelf in de pisregen zetten. Nu dus maar besloten dat ik wat minder lang bij die vriendin op visite ga en ze vanmiddag nog maar even buiten zet. Beetje jammer maar ja, weinig aan te doen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:21

@marga: nelleke is normaal ook rustig met rijden, maar omdat het buiten zo nat was in de bossen ging ze dus wel erg voorwaarts. zo erg zelfs dat ze gewooon in de galop ging en niet meer terug wilde.
@ sabrina: fijn dat die meiden op je lieve harry kunnen rijden.
@josien: hoe gaat het nu met lopen al beter?
@an ja had voor vandaag ook eeven longeren op de planning staan, maar dat kan ik nu ook weel vergeten. dan maar wachten tot morgen om even lekker te gaan rijden.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:15

Heej

@ Marga. Wat leuk echt een voorwaartse haf. Hihi en dat door de plassen heen.

@Annemarie. Was hier vanmorgen ook alles behalve droog. Nu gelukkig wel weer. Maar al dat regen echt een zwembad overal.

@Sabrina. Wat leuk dat die kinderen zich zo kunnen vermaken. Heb jij weer een rustdagje

@Josien. Fijn dat je weer even kan posten. Altijd leuk om weer wat te horen. Wel balen dat je er naast lag. Hoe gaat het nu met jouw?

Harmanda en Heidi
Van mij ook weer een dagboek van de hele week. Dinsdag heb ik heerlijk een buitenritje gemaakt. Lekker alleen. Heidi was wel wat kijkerig maar heerlijk te rijden. Op de terugweg na. Hihi vrouwtje ik wil naar stal, ik wil harder. Maar hield zich nog best goed in. Woensdag niet geweest geloof ik. Donderdag even lekker los in de binnenbak. Lekker racen. Vrijdag lekker laag, rond en voorwaarts gelongeerd. Ze liet zich goed bewerken.
Vandaag. Les gehad. Gaat echt steeds beter. Zit er over te denken om volgende maand ofzo weer een wedstrijdje te plannen. Ze loopt veel voorwaartser met inpuls. Laat zich beter bewerken. Steeds meer reactie op been. Ben echt super trots.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:39

@Harmanda, lekker joh dat het zo goed gaat.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:39

super fijn harmanda!!

Wieneke & Tjessie
ik heb er een fijne les opzitten :)
eerste keer op ander terein en in een groep, had ze nog nooit gedaan, heel gespannen maar ze gedroeg zich keurig!
minder leuk is dat ze een soort van te koop staat :(

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:15

Sabrina@ wat pittig dat die jonge meisje op Harry had gereden. Wat een trots gevoel krijg je als je pony weer braaf was :D
Marga@ onze bak is ook een grote zwembad. Wat fijn dat je les goed ging :D.
An@ jammer dat door het rot weer je hele planning in het water liep ( letterlijk in het water).
Harmanda@ ik vind het knap zo alleen over de weg. Ik zou graag alleen over de weg willen met Shakira maar ik durf dat niet. Leuk als je een wedstrijdje gaat doen :D
Wieneke@ Wat een brave knolle allemaal hier. Fijn dat je les goed ging op vreemd terrein.
Waar staat ze/hij te koop?

Ik heb gelukkig heb ik nergens meer last van. Ik ben alleen wat blauwe plekken rijker. Ik moet zeggen dat ik met deze val de meeste pijn heb gehad dat de andere keren dat ik was gevallen.

Josien en Shakira
Vandaag heb Shakira even extra lang gepoets even die losse haren er goed weg halen. Daarna ging ik der longeren. Dat ging echt super goed. Ze ging mooi ontspannen met der rug. Supper goed. Morgen weer lessen :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:19

@josienpoetsen doe ik ook vaak momenteel even die losse haren weg.
@wieneke: gaaf dat je les zo goed ging met allemaal nieuwe dingen.
@harmanda: ja wie wil er nou niet snel terug naar stal??? wel fijn dat het allemaal goed gaat.

kim en nelleke
ik was er weer vroeg bij vanmorgen. in de schemer lekker naar de wei. paardjes een beetje eten en nelleke ondertussen lekker poetsen. zadelen en tegen 7.45 zat ik er op. het was wel koud maar heerlijk rustig. en ja nog steeds goed nat. wel ging ze beter dan donderdag. donderdag is ze er 1x tussenuit gepiept en had geen zin om terug te gaan naar de draf wat ik ook deed. vandaag geen enkele keer. wel werd ze even onrustig op het punt waar ze die hond getrapt heeft, maar na het galopje weer helemaal relaxt. nu weer thuis de was doen , manlief is fietsen en onze meis is vissen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 12:15

Marga:
@Wieneke, das balen, dus jij mag haar lekker doorrijden en als ze dan straks goed loopt dan verkopen ze haar.
@Kim, sow vroege vogel.