Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:10

@Maxielover Vervelend is dat he als je hoort dat een paardje waar je veel om gaf dan is overleden.
Wij hadden op de oude manege een leuk paardje staan, helaas is die ook ingeslapen vond ik best wel erg. Als hij jonger was geweest had ik hem gekocht ipv Mando maarja het is toch Mando geworden
@nadita Leuke Haf...
@Faringo Leuk van die verzorgsters zo te lezen komt Storm geen aandacht te kort :D
@amazone77 Hoe is je wedstrijd gegaan?
@NessaX Ondeugd hahaha, zonde van je hoofdstel.
@Sjemira , leuk dat NH, als dat je band verbeterd dan prima toch.

Hahah geweldig, laat jij je shet zo los lopen... moest echt 2x kijken hoor.

Goed even mijn dagboek dan van 2 dagen.

Mando
Zaterdag: 20.08
Rond 11 richting stal, nog even langs Divoza een leuke knal oranje dunne bodywarmer gescoord want we gingen naar het bos en waar laat ik dan alles....
We zouden op buitenrit gaan maar het duurde heel lang eer ze klaar waren met de zadelmaker, we wilde rond 12 uur weg maar dat zou pas dan rond 2 half 3 zijn dus besloten niet te gaan helaas.
Ben net als vrijdag wat gaan sleutelen in de bak... beetje appyement oefenen, schouder voor, travers, renvers.. gewoon proberen en als het dan lukt dan vind ik dat geweldig.
Daarna nog even de 2 proefjes geoefend na 10 maanden ga ik weer starten. Voel me nu weer goed als ik mezelf in acht hou...
Ging erg goed al had hij bij het eerste proefje.. doeiiiii bekijk het maar de 2e liep hij erg fijn.
Verder maar weer staart en manen gewassen die was weer zwart, getut, en zelf met de meiden op stal lopen lachen en gezellig Milkshake genomen.
Al met al kwam ik weer om half 5 thusi binnen rollen.
Daarna hier de nieuwe grasmaaier uitgeprobeerd.. was eigenlijk net even teveel voor me..

Op internet een Dabo voortas besteld makkelijk voor de komende buitenritten.
Vind hem wel grappig

Afbeelding

Zondag: 21.08
Les om 11.45. Ik les bij Steef Geel van Recht paard om de week. Dan komt ie naar het Noorden. Ik vind ht erg moeilijk om hier een goede klassieke instructeur te vinden die ook
met mijn beperkingen om kan gaan, en dat kan Steef.. Ben erg blij met hem.
Over 3 weken gaan we weer op trainings 2 daagse in Ter Apel... daar leer ik ook altijd heel veel van.

Even los gestapt en toen Steef kwam gelijk aan de slag gegaan. Nu voelde mijn lijf alsof er een trekker overheen was gegaan maar heb me er maar overheen gezet.
Mando is recht en daar ben ik zo blij mee dan hoef ik daar niet aan te sleutelen.
Hele mooie stukken liet hij zien en zelfs de galop mooi bergopwaarts, mooi verzameld en weer mooi voorwaarts.
Contragalop vind hij ook geen probleem schud ie zo uit zijn hoeven... en als ik zo mijn proef weer ga rijden dan komt dat allemaal wel goed dan hoef ik mezelf geen zorgen te maken.
Ik had ook echt het WAUW gevoel vandaag weer, sta steeds weer verbaasd dat die knol zo kan sjouwen.
Daarna hem afgespoeld, lekker even laten rollen en terug het land in.

Ben erg blij met deze vooruitgang niet alleen bij hem maar vooral bij mezelf... ik kan eigenijk wel zeggen.. we are back...

*gaat weer op de roze wolk zitten*

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:03

Marga:

@ Mando: heb net even in je profiel gespiekt, wat een gave haf heb je en hij is idd heel allround zeg. Wat leuk dat het zo goed gaat met jullie.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:16

Hahaha leuk shetter filmpje :+

Gister fokdag gehad in Zevenhuizen :) ben echt zooooooooooo blij!! <3 Luna een eerste premie met een eerste plek (dus ook nog mooie beker mee naar huis) En met best gaat was ze zo mega braaf!!! Ik scheet echt 40 kleuren elke minuut dat het dichterbij kwam, kwam er een kleurtje bij ;) Uiteindelijk het zadel erop hoofdstelletje in, maar mevrouw vond het nog allemaal best. Toen erop.. ik heul druk bezig mijn eigen zenuwen onder bedwang te houden zodat ze maar niet op haar over zouden gaan.
Eerst rondje over het terein (was geen inrijbak) achter Angelina aan geplakt. Maar ze was zoooo braaf dat ik al snel me eigen weg ging en me spannings helemaal kwijt was. In de bak ging het ook super goed. ze lette goed op mij en sprong zelfs in galop toen ik het vroeg :) zoooo trots!! alleen de caravan met audio er omheen vond ze wat spannend maar verder.. ongelooflijk braaf gewoon!!! <3 <3 <3 <3 We werden wel eena laatste maar was gewoon super blij met hoe ze zich gedroeg!! Mooi lopen (wat ze zeker wel kan) komt wel als ze wat ouder is :P
Foto's komen snel. stalgenootje heeft foto's gemaakt en zet ze op usb voor me :)
Heb wel een filmpje van een vriendin die ook ff kwam buurten :)

Lemma en Angelina namen trouwens ook allebei een 1e premie mee naar huis :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:46

Annemarie:

Super hoor 1e premie!!

Ik zeg even gedag hier, ga 2 weken naar Portugal morgen. Daarna schrijf ik weer lekker mee.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:17

Daphne :
Annemarie geweldig zo'n 1e premie !!

Prettige vakantie Faringo !

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:55

Louise:
Ik vertrek ook naar Turkije voor 2 weken. Van mij even geen dagboek verhalen. Ik ga me lieverd wel missen. Tot over 2 weken en schrijf ze!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:04

@ Louise en Faringo : geniet van je vakantie en tot over 2 weken !

Maxielover :

Gisteren kon ik niet rijden omdat ik even geen zadel had, dus ik heb Max lekker laten rennen in de bak. Hij was wwl een beetje lui met die warmte, maar hij deed wel goed z'n best. Lekker ontspannen en ook een paar flinke bokken, dus hij is z'n energie ook weer lekker kwijt ! :D Hij was zelfs bezweet, haha. Ondertussen heb ik ook alle borstes, peeskappen en de poetskist in de Dettol gezet en laten drogen in de zon, omdat Max schimmel heeft gehad. Hij is er extreem gevoelig voor volgens mijn dierenarts, niet erg handig.... Daarom laat ik hem er elk jaar tegen inenten, maar die enting had dit keet dus verkeerd uitgepakt... Maar het is gelukkig weer over, er moet alleen weer haar over de plekjes gaan groeien. Zijn jullie paardjes ook weer zo aan het verharen ? Max wel. Hij wordt alweer donkerder en krijgt nu heel veel appeltjes ! Ik heb nogal een toverhaf, ik zal binnenkort wel eens foto's plaatsen van al zijn kleurtjes !

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:30

Heidi:
maandag 22 augustus.
=================
Gisteren had ik wedstrijd met willem *\o/*
Ondanks dat hij al een paar weken niet helemaal lekker loopt en het los rijden ook niet zo lekker ging (bleef stug op links..) gingen de proefjes redelijk goed.
Had wel voor mijn gevoel veel te veel druk op de teugels,en das dan weer jammer he...
De eerste proef ging voor mijn gevoel het beste en hadden we 191 punten (4e plaats *\o/* )
En in de 2e proef hadden we 192 punten (ook 4e plaats *\o/* )
Willem was echt super braaf met los rijden,lekker relext en hij heeft niet 1 keer gebruld....hij flirte wel met de blondjes om hem heen <3 maar dat doet hij zo op zijn eigen leuke manier haha hij ''praat'' tegen ze :')
Kan het niet uitleggen,alleen als je het zelf een keer hebt gehoord dan begrijp je wat ik bedoel. :P

Ondanks de toch wel erg heete dag vond ik het een super leuke ervaring om in Rosmalen mee te rijden!!!
En ik kom er zeker nog eens terug.
Vandaag heeft Willem lekker vrij,morgen avond gaan we rustig verder trainen voor de wedstrijd as zaterdag in Ermelo.......word een lange hele lange dag.....

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:57

Marga:

@ Heidi: gefeliciteerd met 2x een 4e plaats super hoor.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:39

@ Heidi, van harte gefeliciteerd!!

Hier:
Drukdruk druk, gisteren met een stand op concours in Gelderland gestaan, 6.15 de wekker, 22.00 thuis.
Dus Asra heeft vrij gehad, en vandaag gaat ie lekker aan de longe even stevig aan het werk.
Nu druk met foto's van gisteren, kwam weer wat bekenden tegen :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:16

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:57

Sjemira schreef:
Marga:

@ Heidi: gefeliciteerd met 2x een 4e plaats super hoor.

+1
Sorry weinig tijd om bij te lezen probeer volgende week wat meer tijd te maken :)
Vandaag pony lekker rust gegeven, morgen nog een dag dan ben ik weg en woensdag word ze gelongeerd door een stalgenoot.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:49

Marga & Azkaban:
22-8-2011
=====================

Vanavond les gehad, aan de longe gereden, zodat meneer een beetje kan wennen als er een paard de bak verlaat. Eerst even afgestapt, hem afgeleid, daarna er weer op aan de longe en toen werd hij gelukkig weer rustig.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:43

Vanavond Luna even omgetoverd tot freestyle alpenquarter :+ Heerlijk relext samen de bak door gestuurd :)

Afbeelding

En eerste foto van de keuring gekregen :) de rest komt morgen

Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 23:01

Marga:

@ Bitje ??? : welkom en wat een geweldig filmpje, jullie zijn een mooi team.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:04

Dankje :D
Ohja, ik heet trouwens lotte !

super van luna zeg!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:40

Mariska:

Lotte gaaf filmpje en welkom. Ben hier zelf ook nog niet zo lang.

Gisteren na twee dagen rust weer gereden. Was erg warm maron was al aan het zweten bij het poetsen.
Maar rustig aan gedaan in de bak, lekker veel stappen en figuren gereden. Draf kwam er niet echt lekker uit dus zijn we maar even een heen en weertje in de polder gaan rijden. Woon aan een polderweg en om bij een drukke weg te komen met fietspad ben ik een 20 min aan het stappen. De boeren met trekkers bleven gelukkig even binnen aan de koffie. We hadden dus even alle ruimte op de weg, voor de drukke weg zijn we toch maar terug gegaan. De bomen daar zitten vol met dazen en ik was het vliegendeken vergeten.
Ben wel blij dat het hele gevoelige lopen weer een beetje verleden tijd is. Er zitten nog wel een aantal passen bij die niet goed zijn. Hij lijkt dan ineens kreupel. Staat dan niet op een steentje want zo leek het vaak. Misschien toch eens hoefschoenen gaan proberen. Met ijzers hebben we hetzelfde probleem dat hij ook nog erg gevoelig kan lopen ook als er een zooltje tussen zit.
Heb ooit een pony gehad met rubber tussen de ijzers in, het rubber ving de klap op van het ijzer op de harde ondergrond. Denk dat dat ook wel iets voor maron zou kunnen zijn maar ja dan moeten erwel ijzers onder en dat is een redelijk probleem bij de hoefsmid. Maron gaat bij het beslaan vaak omhoog, of wil dan gaan zitten.
Menig smid heeft vaak tot 10 moeten tellen, ijzers wil ik dus eigenlijk liever niet voor maron en de hoefsmid.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:36

Zit hier midden in een verbouwing van de keuken, vandaar dat mn posten af en toe op zich laten wachten ;)

Susanne:

Woensdag 17 aug.
Vanavond voor het eerst rijden met ons nieuwe zadel. Kon goed merken dat Katja toch wel moest wennen. Achteraf bleek ook dat sinds mevr eindelijk zo bespierd is (en natuurlijk ook wat vetjes heeft :P ) ons oude zadel niet bepaald goed lag.. Dit zadel sluit nu overal mooi aan en verdeelt de druk dus ook beter. Gelukkig laat ze het alleen merken doormiddel van staakmomentjes en is ze niet gemeen. Uiteindelijk toch erg lekker gereden!

Donderdag 18 aug.
De les die afgelopen zondag ivm enorm slecht weer en een natte bak niet doorging staat voor vanavond op het programma. Heb heerlijk gereden! Er komen steeds meer goede momenten bij en we hebben zelfs 2 hele(!) rondjes door de bak gegallopeerd! *\o/* En linksom aanspringen in de goede galop is ook gelukt *\o/* Ben dan ook helemaal trots afgestapt toen ik klaar was! Na de les Katja dan ook flink verwend met snoepjes en uiteraard een bak muesli! Na mij had mn stalgenootje nog les en daarna nog even staan kletsen met onze instructrice. Erg gezellig en was zo leuk om te horen dat zij ook helemaal trots naar huis gaat als we weer een mijlpaal bereikt hebben :j

Zondag 21 aug.
Vrijdag en zaterdag had Katja lekker vrij. Vandaag ligt het in de planning om een buitenrit te gaan maken. Paardjes heerlijk borstelen en rustig aan optuigen. Eerst even in de bak, want het rondje dat we willen doen is gewoon een staprondje en ze mogen toch nog even aan het werk.. Nou we zitten er nog geen 5 min op of het begint toch te hozen -O- Onze buitenrit is letterlijk in het water gevallen.. Een beetje water is niet erg :n maar het begon ook nog te onweren.. Bah.. Toen maar heel snel de paardjes ontdaan van hun tuig, naverzorgd en lekker koffie drinken in onze 'kantine' O:)

@Nathalie, fijn dat het zo goed ging op de fokdag! En mooie premies nemen de 'Van Steenbergen' weer mee naar huis! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig was! Pfff op zo'n open terrein..

En Heidi gefeliciteerd! Goede punten hoor! Willem is ook zo'n prachtige man :~

Hierbij ook nog de beloofde foto's:
Afbeelding
Kaatje met haar nieuwe zadel en carebean sea dekje :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FIBWL6DY-D.jpg
Hier liet ze even merken dat ze t moeilijk vond ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ESAPCN3V-D.jpg
Gekke bekken trekken kan ze ook :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:16

wauw mooi zadel zeg! :j

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:25

Thnx! Ben er ook erg blij mee! Het is niet alleen voor Katja beter, maar merk dat het ook voor mijn eigen houding een stuk beter is :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:57

@ bitje : Welkom ! Leuk paardje heb je !
@ Suus : Jouw Haf heeft echt een lief koppie... (L) Lief !

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:42

Marga:

@Lotte: graag je naam boven iedere plaatsing zetten, dan houden we het lekker persoonlijk.

@ susanne: mooi zadel, is het een Massimo???

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:08

@ Marga, ja het is een Massimo Trail! Enige zadel wat qua kussens en zitmaat passend uitkwam.. Vindt ik niet erg, want het is nu net alsof ik op wolkjes rijdt <3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:21

Marga:
@ Susanne: had al gehoord dat het heerlijk moet zitten, azzie heeft nu boom 34, is van 36 naar 34 gegaan in een paar maanden tijd dus ik vond het nog ff sonde om meteen zo'n duur zadel erop te leggen, wil eerst nog ff wachten tot meneer echt is uitgegroeid in de breedte en de hoogte :)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:52

@ Marga, daar heb ik idd ook op gewacht! Denk dat Kaatje nu niet heel erg meer veranderd.. Ze is 7 jaar, in goede conditie zowel qua bespiering als vetjes ;) Ze heeft overigens ook boommaat 34 en die van Massimo zijn nog wel redelijk aan te passen! Kan me dus goed voorstellen dat je nog even wacht, maar dit wolkjeszadel kan ik je wel aanraden ;)