[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:43

ik laat het jullie zowiezo weten, waar ik heen ga. eerst maar even afwachten op de operatie van me ukkie.

@ joopie, waarom zoek je een haffie ???

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:43

Peelie schreef:
ja idd, Nash zijn stamboeknaam is ook gewoon zijn latere wedstrijdnaam. Maar echt wie bedenkt nou de naam gerdien :+

Dat bepaal je altijd zelf he, want je mag je sportnaam gewoon zelf invullen op je startkaart... Je kan zo een leuke sportnaam verzinnen als je dat wil... :D
Bah Gerdien is wel een hele erge :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:44

is goed hopelijk slaagd ie goed ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:47

Ik moest zelf altijd tellen, dus gaat de jury naar de afstamming kijken, gebeurd heel vaak...

ik vind het gewoon leuk om een stoere naam te hebben voor haar :) ik denk ook niet dat jury's tegenwoordig echt nog zo bevooroordeeld zijn, tegenwoordig starten er zo veel hafjes in de dressuur...

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:47

Kom ik ook nog even met een zoekvraag naar een haf... Ik ga nieuwe mensen helpen bij ons op stal een geschikt haffie te zoeken,
moet aan de volgende eissen voldoen:
- kindvriendelijk, zeer braaf
- niet al te sterk
- ongeveer tussen de 8 en 15 jaar
- rustig karakter, geen druktemaker
- merrie
- moet ook een volwassene op kunnen rijden, dus niet te iel gebouwd en moet redelijke maat hebben (zeker niet kleiner dan 1.45)
- geen staart - manenexceem

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:51

melody93 schreef:
Peelie schreef:
ja idd, Nash zijn stamboeknaam is ook gewoon zijn latere wedstrijdnaam. Maar echt wie bedenkt nou de naam gerdien :+

Dat bepaal je altijd zelf he, want je mag je sportnaam gewoon zelf invullen op je startkaart... Je kan zo een leuke sportnaam verzinnen als je dat wil... :D
Bah Gerdien is wel een hele erge :+

Ik heb die naam niet bedacht :+ shi.t happens he :P

ik weet dat ik de sportnaam zelf in kan vullen, daarom ben ik ook al een hele poos aan het puzzelen op een sportnaam ;) Gewoon omdat ik het leuk vind :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:26

Ik heb vandaag zo goed gereden ! :+:

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:28

Dat is fijn Dieuwke!
Ik niet zo, had niet zo veel zin om te rijden en dan heeft mijn pony ook geen zin :P

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:29

mooi, wat ging er goed?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:38

Gothic_TeZZy schreef:
mooi, wat ging er goed?

Van mij ? :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:39

jah :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:42

Hoi Dames ... vanavond alleen even naar stal heen en weer gereden om voer klaar te hangen en appeltje te geven.
Donna haar rechterkamer van het uier is niet geslonken de linkerkamer wel, morgen maar weer even temperaturen. Ze stond wel lekker haar plakken stro uit elkaar te pluizen ( bij ons op stal worden de boxen niet opgestrooid ) en vandaag is ze groot gemest.
Wahida krijgt ineens kuil ipv hooi, morgen maar even navragen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:54

Alles ging gewoon goed ! :D Ze liep lekker door , met de achterhand goed en aan de teugel. En de proefjes ook zo :) :) ! :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:56

Mooi dieuwke!
Jolanda; weinig tijd gehad dat je alleen heen en weer ging?
Wel raar dat Wahida ineens kuil kreeg

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:57

Jhaa :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:57

les ging echt super goed
zal je zien loopt ze zondag de stere van de hemel en tja dan is het onderling:P hahah
naja dan ben ik eveng eod blij :p

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:15

Gothic_TeZZy schreef:
Mooi dieuwke!
Jolanda; weinig tijd gehad dat je alleen heen en weer ging?
Wel raar dat Wahida ineens kuil kreeg

Nee had geen zin en ben best moe. Dus dagje rust, dagje savonds niet van stal, kan ook geen kwaad, ze komen zowiezo elke dag buiten.

En dat vond ze niet eens lekker , dat kuil, had geen zin om aan te bellen. Misschien dat het eenmalig is , dat het een vergissing is. Ook al kom ik pas na 9 uur op stal, ligt er altijd nog hooi in Wahida dr box, een hele plak krijgt ze niet op. Maar baal wel, want ik wil niet dat ze een mega plof buik krijgt, dat komt ook niet ten goede voor haar navelbreuk.
Dus kijk het morgen nog even aan, en ga dan er melding van maken als het nodig is.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:17

Oke, snap het :P
haha.. nu al een kieskeurig meisje?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:20

yep, net als appels en peen eten, die bijt je echt niet af, die moet je in stukjes aangeboden krijgen.
Maar daar naast eet ze wel gewoon veulenbrok, refrombrok, luzerne, meusli en zemelpapje.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:21

Haha.. luxepaard :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:30

ja het is echt een mevrouw, madam. Niet te veel moeite willen doen.
ze had haar hele plak kuil uit elkaar getrokken en die lag echt door heel haar box heen. daar viel het me mee op, stal is aardig donker.

Het is een aparte die van mij, hahaha net als haar mama, ach ik kan er mee lezen en schrijven. Net als het wandelen op het erf, waarom hard lopen bij mij als je er toch komt, maar als iemand anders dan ik of mijn man met haar loopt, kan ze wel in eens hard lopen en zelfs draven aan de hand.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:32

hihi nu al zo kies keurig dus freya :D

Hmmm ik denk weer even de stop erin te gooien met longeren bij melody.. Zaterdag had het mijn leven kunnen kosten en vandaag helemaal.
We begonnen heerlijk ontspannen en ze deed het keurig. Na 5 a 8 minuutjes van hand veranderd en toen een groot drama, ze neemt niet eens de moeite om te stappen zodra we de hand verwisseld hadden begon ze als een gek te rennen ik bleef onwijs kalm en ineens 5 of 6 x gericht naar mijn trappen eerste 3x kreeg ze de zweep op haar billen. Ineens dacht negeren pris laat haar maar eens flink gek doen dus ik denk dat ze wel 10 a 15 minuten als een malloot heb lopen rennen trekken stijgeren en bokken en niet te vergeten gericht trappen naar mij. Ik ben heletijd rustig gebleven tot ze uit eindelijk uit mijn handen gleed. ben rustig in de bak gaan zitten en gewacht tot ze terug was ze stopte gelijk en kwam naar me toe heb haar opgepakt en weer geprobeerd rustig mee gelopen en ze deed het netjes dus weer ruimte tussen ons gemaakt en poging 3 helaas zonder positief resultaat. Pfffffffff scheelde een millimeter of ze raakte me in me zij.

Uiteindelijk heeft ze toch 1 rondje gestapt en heb ik het goed kunnen afsluiten.
Ik heb niet het idee dat ze me niet begrijpt want ik merk aan haar dat ze weet wat ik van haar wil, alleen mevrouw doet er alles aan om eronder uit te komen en probeerd steeds verder te gaan om mij te onderdrukken.

Ik denk dat ik maar weer stop voorlopig met longeren en maar verder uitbreid met grondwerk. Op deze manier schiet het ook niet op. Het kost mij elke keer bijna mijn leven en melody raakt erg gestresst.

Zo moest even mijn verhaal kwijt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:00

jeetje dat schiet niet op zo.
misschien rare gedachten gang, want op de andere hand doet ze het niet, dat het haar moeite kost om op haar "slechte" kant aan de longe te laten lopen ?
Heb je een longeercirkel waar ze in loopt ? of gewoon in de bak, anders zou je het los kunnen proberen.
Donna heeft moeite om rechtsom te longeren, die kant pak ik altijd als eerste en sluit af met haar goede kant.
Als je mogelijkheid hebt om los te longeren, eerst grondwerk doen en dan een of twee rondjes los longeren op haar verkeerde hand, ook al gaat ze dan draven of galoperen, zolang ze maar niet omdraait. Zo hoef jij geen gevecht aan te gaan door aan de lijn te moeten hangen en kan je de afstand ruimer maken en houden.

Succes met je kleine draakje.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:16

ik heb geen longeercirkel, gewoon een paddock 4kant dus. Los gaat echt niet werken ze klapt op de hekken en wil er overheen.
Ze is zo gek bezig!!! ik wil juist omdat ze zo jong is dus alles rustig aan doen, en gewoon dat ze blijft stappen aan de lijn zodra ze dat goed beheerst wil ik de draf erin knopen. Het is niet dat ze ineens omdraait en de andere kant op rent, alleen ze zet het op het gassen en trapt zowat het licht uit je ogen.

Mijn houding kan nu niet fout zijn geweest. En ik was ook juist heel ontspannen.
Als ik op de linkerzijde start dan gaat het direct mis

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:18

ik ben dr ook weer.
Niet alles bijgelezen maar sommige delen.
Druk gesprek gehad over wedstrijdnamen :D
Pebbels heet officieel polly vd molenweg en ik gebruik dit ook altijd als ze ergens anders word gereden :P

Vandaag had pebbels een dagje van ik ben lekker lui en sta lekker in de bak om mij heen te kijken.
Terwijl pebbels stond te genieten in de bak ben ik gaan wandelen met pluto maar deze had energie voor 10 !!!!!!!
Dus heb ik pebbels na een half uurtje uit de bak gehaald en pluto dr ingezet.
Ben in de kantine gaan zitten en lekker peukje gerookt :D
Pluto heeft alleen maar lopen rennen :+
Toen ik bij hem kwam kijken begon hij mij uit te dagen en heb dit lekker aangepakt om met hem te spelen.
Hij heeft zit dus prima vermaakt.

Prissey hoop drama dus!!!!!!