[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:05

haha ik ben dus niet de enige meen te snel paard en te langzaam fototoestel :+ heb eigenlijk best veel van de te dichtbij foto's :p

Zijn er mensen die het leuk vinden om foto's te zien van me oppashuis + beestenboel??

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:18

Jaa foto's zijn altijd leuk!!

Aaaahhh ik ben echt trots op mn pooownie, eerste keer naar buiten en het ging super goed..
Eerste stukje vast gereden, en over bruggetjes die herrie maakten enzo.. Daarna los en het ging zo goed, hij vond het heel spannend maar verder niets raars gedaan. Kleine stukjes gedraafd en verder gewoon gestapt, niet teveel gekheid voor de eerste keer.. Hij heeft zelfs geplast buiten!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:19

Hallo allemaal, jullie gaan echt heel hard btw, heb even nodig gehad om bij te lezen :P
Gisteren wezen kijken bij een springwedstrijd op Hippisch Centrum Barendrecht :D
Was wel errrrug leuk, me eerste ponytje deed ook mee met z'n minibaasje. Echt TE lief :+:

Verder hard geoefend met Arlando, over 2 weken gaat het zadel erop *\o/* heb nu al een beetje de zenuwen...
Hihi..
Vandaag kwam de hoefsmid dus z'n hoeven zien er weer piekfijn uit :D
Menee ging ineens weer staan plassen terwijl de smid bezig was met z'n achterbeen :+
Rare pony... :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:29

@arlando: spannend hoor ;) Heb je nu nog geen zadel voor je haflinger? Eerste keer erop vond ik ook heel erg eng, maar ankie vond het verschrikkelijk saai :D Wel eerst ff gehangen een paar keer, dat vond ze ook niet raar. Gewoon doen!

@joopie: goed hoor, was je nieuwe haflinger nog nooit buiten geweest?

Ik ben zo moe :Z Volgens mij moet ik echt gezonder gaan eten oid :o

Heeft iemand hier ervaring met de marylot controller: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1115575

Afbeelding

Nathalie83

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:39

mmm ik vind het riempje over de neus (waar dus alle druk op komt) wel ERG smal... Zou dan voor een 'echt' bitloos hooftstel gaan !

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:39

trouwens.. zijn 10 foto's.. niet teveel?? wil ze liever niet in een topic plaatsen.. aangezien het niet mijn huis is..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:44

Ik rijd altijd gewoon met touwhalster en leadrope in het bos als ik een keer niet zo'n zin heb...
Is ze súperbraaf mee, ze luisterd grotendeels gewoon naar m'n zit (als ik in het bos ben dan, ALLEEN) dus dan is het ook niet nodig om er druk op te zetten... :)

Heb zo springles van de oude verzorger van Mel, die werkt nu op springstallen enzo, dus ben benieuwd :D
Wel lekker nog even 2 springlesjes (volgende week ook) voor Leusden aangezien ze vaak niet verder komt bij de dubbels :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:46

Zo, ben weer uitgewerkt :D

Zo remy even longeren :+:
Gister op de hei was echt heeeeerlijk :+: !!
heb alleen een boete te pakken :\

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:50

Boete? Waarvoor?

@melody: maar ik rij niet in een bos als ik buitenrij, maar oa langs een drukke weg, dus enige vorm van controle is wel fijn.

Nathalie: dat dunne riempje was mij ook al opgevallen :=
Volgens mij breek je daar zo het neusbot mee als je niet op past :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:56

na ik ga weer
kevin komt me zo halen ik lees morge wel wat jullie alemaal beleefd hebben:p

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:56

dan moet je wel heel hard trekken denk ik en dat is sowieso al niet de bedoeling van bitloos.. maar is wel erg gevoelig/pijnlijk en onprettig voor het paard. terwijl je juist bitloos rijd ten gunsten van je paard..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:58

joopiexx schreef:
Jaa foto's zijn altijd leuk!!

Aaaahhh ik ben echt trots op mn pooownie, eerste keer naar buiten en het ging super goed..
Eerste stukje vast gereden, en over bruggetjes die herrie maakten enzo.. Daarna los en het ging zo goed, hij vond het heel spannend maar verder niets raars gedaan. Kleine stukjes gedraafd en verder gewoon gestapt, niet teveel gekheid voor de eerste keer.. Hij heeft zelfs geplast buiten!

Gaaf hoor :) Heerlijk gevoel is dat he!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:00

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:26

goed toch maar ff kleinere selectie gemaakt..

Achterkant van het huis (icl mijn auto :P )
Afbeelding

Kippenhok icl konijnenhok met konijn en cavia
(tussen het huis en het kippenhok staat een dubbele garage en de stal van Chico)
Afbeelding

De boomgaart icl Jody :+
Afbeelding

Jody beetje dichterbij :P
Afbeelding

De 'zwem'vijver op de kwekerij. (achter de boomgaard) is op het moment beetje leeg.. Jody vind het heerlijk om hier zomers een duik in te nemen :+
Afbeelding

En achterin zijn de weilanden voor Chico. Het voorste deel staat hij in de winter. Is dus nog helemaal vertrapt.. De achterste 2 zijn al lekker sappig :P
Afbeelding

En natuurijk Chico zelf :+
Hier aan het genieten van zijn avondmaal
Afbeelding
Afbeelding

chico is wat mager, dat is bekend, maar hij heeft jaren terug een zware zandkoliek gehad en is toen voor de dood weggehaald.. Sindsdien heeft hij moeite met het opnemen van voedingsstoffen.. Het is dan ook in de winter erg moeilijk hem op gewicht te houden.. helemaal omdat ook leeftijd nu een rol begint te spelen... gelukkig is hij zomers al snel weer op gewicht..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:27

Owja, er is ook nog een kat.. maar hij is echt een boerenkat, komt alleen ff vreten en laat zich verder weinig zien..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:29

@ Nathalie83, mooi optrekje zeg, en heerlijk zo'n paardje :+:

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:38

haha vergat ik zomaar deze kleine verstekeling :+

Afbeelding

zo ga nu maar ff een broodje vers gelegd ei eten :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:45

Zoo nathalie wat een mooi huis en erf heb je!!

Ik kan idd wel die van voest kopen maar ik wilde juist een marylot vanwege de leuke kleurtjes. En ik wil niet perse een bitloos hoofdstel omdat dat vriendelijker is. Imo hoeft een bitloos hoofdstel helemaal niet vriendelijker te zijn dan een bithoofdstel.

Ps : waar zit die muis?! In je huis?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 22-05-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:48

Is niet mijn huis hoor, m'n oppas huis. als eigennaar op vakantie gaat mag ik hier oppassen :D

Haha nee muis zit in de stal in een niet gebruikte oude kast :=

En idd bitloos hoeft niet vriendelijker te zijn.. Is maar net hoe je er mee omgaat.. ik snap dat je de kleurtjes leuk vind.. maar hij is echt heel smal hoor...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:52

Oh okee ;) Ik dacht al, zo'n huis wil ik ook wel ;) Maar je woont daar dan ook tijdelijk, zolang de eigenaar op vakantie is?

Je hebt die controller trouwens ook nog in verschillende breedtes, dus ik zou hem wel iets breder kunnen nemen. En anders kan ik ook gewoon een normaal marylot hoofdstel kopen, zoals deze:Afbeelding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:00

jep. ik woon hier tot ze terug zijn. is nu maar een lang weekend maar van de zomer mag ik 2 week *\o/*

Zelf hou ik net zo van een plastic hoofdstel, maar zou dan idd voor een gewone gaan met bitje.. Die bitloze lijkt me echt niet fijn voor het paard...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:03

@nathalie:je hebt ook nog een andere bitloze van marylot:

Afbeelding

Die ziet er wel een stuk vriendelijker uit. Ik vind leer in principe ook mooier maar de kleuren van de marylot vind ik toch wel heel leuk. En het ziet er ook wel mooi uit als je het shabrakje in dezelfde kleur hebt als het hoofdstel (ehhh dat klinkt wel een beetje ...penny ik weet het :o )

Ik ga ff wat doen nu!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:07

ziet er idd al iets vriendelijker uit.. maar is naar mijn mening precies het zelfde.. alleen dan zacht onderlegt.. druk blijft op dat smalle riempje..
Weet niet wat voor kleur je zoekt maar ik heb een spijkerblauwe met leer onderlegt.. En heb dus ook blauw in me dekje :+ Ik hou ook wel beetje van penny hoor :P

Afbeelding

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:12

Sorry Nathalie83 maar dat hoofdstel vind ik niet mooi :o Hihi ik hou gewoon van donkerbruin en zwart :o

Maar op jou haffie staat 't wel leuk! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:17

vind ik ook mooi hoor, maar die zijn grofweg allemaal het zelfde.. Hoewel ik die van Paulien bv wel erg mooi vind! Maarja daar hang weer een aardig prijskaartje aan en aangezien ik geen eigenpaard heb vind ik het beetje zonde om die aan te schaffen..
Enne hoeft geen sorry te zeggen hoor! zo ieder zijn eigen smaak.. Zo vind ik die van plastic dus niet mooi..