Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:38

Spam plutolover klopt dit Afbeelding
Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:40

Afbeelding

Sara vond king een mooie donkere knapperd Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:47

Maar king is ook een mooie donkere knapperd :D

Die andere foto's is idd Willeke met Standley

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:15

Hoe was de clinic?

Idd, wat een prachtige donkere kleur heeft king! Blijft hij ook zo mooi donker wanneer je hem scheert? Of scheer je hem niet? :')
Ook mooie foto's op het strand trouwens, wordt er een beetje jaloers van :=
Dichtstbijzijnde strand moet ik 1,5 uur voor rijden helaas ;(

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:51

Idd eenknapperd zeg! Gaaf dier.
Vandaag reed m'n bijrijdster m'n maflingertje en uurtje les mee gegeven (ook dat doet ze braaf. Kids van 7 tot 18 erop). Morgen mag ze weer voor mij aan het werk.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:56

Leuke foto's!

Ik heb super veel geleerd. Vond zo gaaf om te horen dat Sara zag dat dit gehang/getrek van Stanley al iets van jaren was. Het wordt een strijd vooral mentaal om t te bereiken dat hij en IK leren om niet te gaan touw trekken. Omdat we beide dit zo gewend zijn zoekt stan dat erg op.

Maar we gaan er voor! Even een wedstrijd stop voor ons! Maar daarna komen we er beter uit.

Enige wat jammer is als ik geen steun van stan krijg of te lang licht gaat rijden me linker knie zeer gaat doen. Hoop dat ik als ik vaker weer ga licht rijden dat t minder wordt. Vroeger nooit last van gehad.

Vooral wat voor mij mentaal moeilijk is dat stan al 18 is.(al loopt Stanley als nooit te voren)

Me vriend heeft gefilmd. En gail als je weer les van der heb wil ik graag komen kijken!

Helaas kon ik niet echt goed afscheid nemen Stanley wou lastig laden (lang geleden dat hij dit deed) en ben toen gelijk na huis gereden voordat hij te onrustig op trailer zou worden. (Ook al stond hij tijdens de theorie gwn in de trailer op rust met een hanglip)

Meestal als hij erin staat is t goed maar wou geen risico nemen.
En nog een grote mijlpaal voor mezelf! Ik heb terug gereden met de trailer. Op stal mocht me vriend de trailer keren. Maar was al heel wat dat ik hele terug reis heb gereden

Maandag begint ook m'n cursus beter leren paardrijden (zonder paard) meer kwa mezelf lichamelijk. Ik ga er gewoon voor!! Zal zwaar worden dat wel. Ik heb Sara nog wel even een bericht gestuurd via fb

En king is mooie knappe donkere haflinger

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:28

punk143 schreef:
Hoe was de clinic?

Idd, wat een prachtige donkere kleur heeft king! Blijft hij ook zo mooi donker wanneer je hem scheert? Of scheer je hem niet? :')
Ook mooie foto's op het strand trouwens, wordt er een beetje jaloers van :=
Dichtstbijzijnde strand moet ik 1,5 uur voor rijden helaas ;(

helaas niet hihi dan is hij bijna creme
hij valt inderdaad wel erg op zeker gisteren tussen die lichtere versie haffies,

strand is hier 15/20 min rijden
bos duin en dan strand

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:30

plutolover schreef:
Leuke foto's!

Ik heb super veel geleerd. Vond zo gaaf om te horen dat Sara zag dat dit gehang/getrek van Stanley al iets van jaren was. Het wordt een strijd vooral mentaal om t te bereiken dat hij en IK leren om niet te gaan touw trekken. Omdat we beide dit zo gewend zijn zoekt stan dat erg op.

Maar we gaan er voor! Even een wedstrijd stop voor ons! Maar daarna komen we er beter uit.

Enige wat jammer is als ik geen steun van stan krijg of te lang licht gaat rijden me linker knie zeer gaat doen. Hoop dat ik als ik vaker weer ga licht rijden dat t minder wordt. Vroeger nooit last van gehad.

Vooral wat voor mij mentaal moeilijk is dat stan al 18 is.(al loopt Stanley als nooit te voren)

Me vriend heeft gefilmd. En gail als je weer les van der heb wil ik graag komen kijken!

Helaas kon ik niet echt goed afscheid nemen Stanley wou lastig laden (lang geleden dat hij dit deed) en ben toen gelijk na huis gereden voordat hij te onrustig op trailer zou worden. (Ook al stond hij tijdens de theorie gwn in de trailer op rust met een hanglip)

Meestal als hij erin staat is t goed maar wou geen risico nemen.
En nog een grote mijlpaal voor mezelf! Ik heb terug gereden met de trailer. Op stal mocht me vriend de trailer keren. Maar was al heel wat dat ik hele terug reis heb gereden

Maandag begint ook m'n cursus beter leren paardrijden (zonder paard) meer kwa mezelf lichamelijk. Ik ga er gewoon voor!! Zal zwaar worden dat wel. Ik heb Sara nog wel even een bericht gestuurd via fb

En king is mooie knappe donkere haflinger

ja jij had gisteren genoeg personeel hahaha
dochterlief weg vriendin weg vriend van tamara weg denk waar zijn hun dan
een eigenwijze haflinger laden hahaha
maar het is gelukt

betreft je knie ga je naar fysio hier kan je hem sterker maken met oefeningen
ik heb het namelijk ook gehad
met fysio opgelost en tijdje brace omgehad met rijden

super stoer zelf gereden terug
ik heb gisteren de trailer terug op zijn plek gezet
tamara de vader had de trailer achter zijn auto en mocht hem terug zetten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:38

Ja was heel fijn dat ze hielpen. En ook dat ze gewoon me begrepen dat ik soms ff niet zo lief tegen hem moest zijn omdat hij anders dwars door me heen liep.

Normaal krijg ik om me oren ja je mag hem geen tik verkopen, je moet t met beleid doen bla bla.

Nou sorry stan is totaal niet bang voor de trailer (toen ik na de theorie na hem ging kijken stond hij in rust met een hanglipje op de trailer. Tijdens poetsen wou hij er zelf weer in..)

Maar he vriendin moest wel om hem lachen hahaha. Ze zei doen langs z'n kont 2 lijnen kan hij niet naar achter. Toen ik zei ik nog kunnen proberen maar ik weet dat hij gewoon gaat zitten. En ja hoor hij ging gewoon in de lijnen zitten.

Maar IND het is gelukt en ik ben ze heel dankbaar voor! :-)

Bedankt voor de tip van de fysio :-). Super dat je de trailer heb weg gezet

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:37

ja ze zei het lag nog in een deuk er om
ging hij zo in ene zitten hahaha
ja ik moet 23 sep examen doen, heb eerst wel les hoor had het via vakantieveiling gewonnen
heb alleen lichte problemen bij stal achteruit erin
dus ff oefenen tamara de vader gaat eerdaags ff helpen met de trailer bij stal parkeren is nog niet zo makkelijk namelijk
weg zetten op zijn plek geen problemen mee eigenlijk
moet gewoon niet te veel sturen hihi

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:11

Al een tijdje niet gereageerd in dut topic, maar wil toch ff spammen: [ITP] Misty: mijn rots in de branding!

Ik lees wel altijd trouw mee trouwens!

Grappig Maessie, zo hebben wij ook ooit een kitten gevonden. Buurmeisje heeft hem toen uiteindelijk gehouden!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:16

Ik moet dit even delen! Zo gaaf..

Enya is bang naja was bang voor paarden. Vandaag is een gedragsdeskundige anniek winters langs geweest! En ze heeft me super geholpen.

Eerst met andere honden, maar daar gaf ze weinig om hahaha

Maar zodra ze een paard zag blafte ze. Door paar corekties werdt snel minder. Terwijl als ik dat normaal deed wedt t erger . Op gegeven moment mijn hafje gehaald. En als heel snel ging het goed. Eerst gewandeld. En daarna moest ik in eens op Stanley gaan zitten.

Ook hebben we nu goed geleerd hoe ze naast ons hoort te lopen. Zodat ze niet in de bescherm modus komt

Nu miet ik paar keer met de lijn proberen. Maar uiteindelijk mag ze los van mij naast lopen. Want met 1 hand rijden is best lastig (vooral als ik straks op buitenrit wilt)

Maar eerst ff zo oefenen. Enya was op gegeven moment heel relax

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:47

Aaah wat leuk zeg! Zou leuk zijn als je zo op buitenrit kunt :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:35

Leuk als je hond meekan op buitenrit. Lukt met mijn veel te drukke cocker Spaniel alvast niet. Die gaat dat nooit leren ben ik bang.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:39

Leuk! Onze kleine is er ook geen fan van, begint ook altijd te blaffen. Onze ridgeback gaat wel altijd mee, vinden ze beide prachtig. Vooral als ze tegen elkaar mogen racen :') Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:03

Wat een mooie foto is dat punk143! Waar is dat? :=

Nog hele mooie foto's van de instructieweek ontvangen <3
Afbeelding
Afbeelding

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:07

Gaaf die zwemfoto! <3

Deze foto is van afgelopen "winter", beetje illegaal bij het Canada meer :=

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:48

punk143 schreef:
Gaaf die zwemfoto! <3

Deze foto is van afgelopen "winter", beetje illegaal bij het Canada meer :=

Ahaa dacht het al te herkennen haha :j Die zwemfoto van mij is bij de Spartelvijver :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:54

Mooie foto's!

Nou, Willeke. Ik had al uitgebreid gereageerd op je berichtje op facebook :P daar was volgens mij geen woordt spaans bij :P ik denk dat je super bezig bent met enja

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:28

Mirranda schreef:
Leuk als je hond meekan op buitenrit. Lukt met mijn veel te drukke cocker Spaniel alvast niet. Die gaat dat nooit leren ben ik bang.

Je bedoeld zo ADHD er hihi
Deze kan wel mee op de kar maar denk los koekwaus word
Ze springt al tegen king ze neus likt hem uit hihi
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:47

Peelie schreef:
Mooie foto's!

Nou, Willeke. Ik had al uitgebreid gereageerd op je berichtje op facebook :P daar was volgens mij geen woordt spaans bij :P ik denk dat je super bezig bent met enja

IND ik had het gelezen. Dankje. Vrijdag gaat ze weer mee met Stanley.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:56

Peelie schreef:
Maar king is ook een mooie donkere knapperd :D

Die andere foto's is idd Willeke met Standley

thanks
helaas ga ik toch straks scheren en is hij creme van kleur hihi

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:59

Precies zo'n rakker Kiddokids. Onze Cupid (luistert ook naar Stupid) gaat compleet los als hij ook maar het idee krijgt dat je wat met hem gaat doen.

Maar het is wel een schatje hoor en gaat prima met onze paarden ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:45

Ik heb een hyperactieve Jack Russel (wordt morgen 2 trouwens). Maar als die ene gans, eend, konijn of iets anders leuks ziet is hij toch een stukje verder weg dan ik met het paard zou kunnen. Neem de gok maar niet met het buitenrijden.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:23

Meer mensen die naar HE gaan morgen? Ik mag meerijden in een clinic hoe je springen kan meenemen in de dressuurtraining. Erg veel zin in! :D