[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:08

Nee klopt, ik weet niets van die van mij..
We hebben hem laten chippen, en ik heb een NPS boekje van hem.. Maar ergens is er ook iets verloren gegaan, want ik mis de entingen van 1991 tot 2000 en ik weet zeker dat hij wel geent is.

Edit: Ik doe de opleiding Pedagogiek, richting leerproblemen.
Laatst bijgewerkt door joopiexx op 06-01-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:08

@Stravero Welkom hier in de topic.
Wat een leuke haffie heb je ...

En wat gaan jullie hard zeg. Let ik even niet op, hub weer goed 4 pagina's erbij.
Laatst bijgewerkt door jSophiaF op 06-01-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:10

er is ook een hoop begeurd... Tong uitsteken

Ik had even in je pro gespiekt joopiexx. En wat voor leerproblemen wil jij later aan behandelen dan???

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:14

Uhm nu vooral dyslexie, omdat ik hier op me stage veel mee doe en onderzoek.
En ook wel dyslcalculie dat is met rekenen, maar nog veel minder bekendheid.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:18

i knw... Ik zit midden in die wereld. Ik ben zelf dyslectiesch. Mijn broertje ook en heeft discalculie en is hoog begaaft... Nie een handige combo. Mensen geloofde dus ook niet dat hij daar last van had.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:21

waarom mocht je niet naar mara peelie?
kan niet wachten tot morgen Haha! alles is nu geregeld Haha! printer wou nog net het contract printen haha nu is alle inkt op dus schoolspullen moeten maar even wachten met printen Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:22

Jeetje van die combi dyscalculie en hoogbegaafd heb ik nog nooit gehoord.
Het is jammer dat er zo weinig bekend is over bepaalde onderwerpen.. K kan me er af en toe behoorlijk kwaad over maken in ieder geval.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:22

Vinden jullie het heel erg als ik geen 10 pagina's bijlees, om er volgens weer 10 te kunnen doen? Huilen van het lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:23

MaaykeKramer schreef:
waarom mocht je niet naar mara peelie?
kan niet wachten tot morgen Haha! alles is nu geregeld Haha! printer wou nog net het contract printen haha nu is alle inkt op dus schoolspullen moeten maar even wachten met printen Knipoog

omdat ik ziek ben... ongelovenlijke pijn in mij kop Tong uitsteken wel lastig... Als ik nu opsta ga ik onderuit.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:24

mijn broer is ook hoogbegaafd en al vanaf de baisschool weten ze niet wat ze met hem aanmoeten hij is met allemaal negens en tienen het atheneum door gevlogen en idem bij zijn bachelor... en nu zit die in ghana omdat hij hier zijn plek niet kan vinden dus 5 maanden de tijd om uit te zoeken wat hij nu wil doen! begeleiding op school was er nooit enz heel erg piep zowel voor hem als mijn ouders

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:27

joopiexx schreef:
Jeetje van die combi dyscalculie en hoogbegaafd heb ik nog nooit gehoord.
Het is jammer dat er zo weinig bekend is over bepaalde onderwerpen.. K kan me er af en toe behoorlijk kwaad over maken in ieder geval.

Tjah... hij heeft ook nog dyslectie.

Dus:
Dyslectiesh
discalculie
hoogbegaafd

Ik ben zelf dyslecties en zit tegen het randje van hoogbegaafd. Zowel mijn broetje(8) en ik hebben een woordenschat die het gemiddelde teboven schiet. Tjah... heel bijzonder vinden de meesten mensen.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:32

Jeetje!

Aan jou onderschrift had ik inderdaad al opgemerkt dat je dyslexie hebt.
Ik loop stage op een school waar ontzettend veel aan dyslexie gedaan wordt, en we proberen nu zoveel mogelijk andere leerproblemen te ondersteunen.. Het is alleen jammer dat er zo weinig andere scholen er iets aan doen.

Nu ga ik even csi kijken daarna ben ik weer!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:32

nou ik ga maar eens snow feaver kijken dan doe ik eens even wat anders dan bokken.

Doei doei luitjes

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:34

brrrrrrrrrrrr kom net van stal.
kkkkkouddddd
het is nu al -15
ik wilde eigenlijk even gaan rijden, maar docherlief heeft alleen rondgestapt. ik had het halster maar over het hoofdstel gedaan en naast haar meegelopen. juffrouw lizzy was erg fris, hihi. maar ze heeft toch netjes 20 minuutjes braaf gestapt en wat oefeningetjes gedaan. de rest van de ruiters had het af laten weten, en morgen kwamen ze ook niet rijden. ik heb morgenvroeg les, ben benieuwd of het gewoon doorgaat. het is errug kkkkouddddd. ik durfde haar niet goed door te rijden want ik wil geen bezweet paard op stal zetten met dit weer.
ze is niet geschoren en heeft een dikke vacht en loopt overdag gewoon zonder deken buiten. (alle paarden trouwens daar)
Hoe doen jullie dat trouwens met dit weer????????

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:09

met dit weer doe ik echt niets met m'n paarden. Die staan een hele dag buiten en houden zichzelf wel in beweging. Ik beschik enkel over een buitenpiste en die is met dit weer volledig ingesneeuwd met een ijslaagje onder. De baan ligt ook spekglad dus daar waag ik me niet op.

Dit is m'n nieuwe zadel Haha! Ben er tot nu toe superblij mee Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog hopen dat het als een huis op zyta ligt, anders ben ik nog nergens Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:11

Chipieke, mooie zadel! Lachen

Ik kan gewoon in de binnebak rijden gelukkig Haha!

Ik voel mij al een stuk beter en heb morgen alleen het eerste uur les. Dus ga gewoon naar school en daarna door naar stal. Lachen
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 06-01-09 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:14

mooi zadel, wat is het voor een merk?
mijn wintec zadel pastte voor geen meter op Lizzy, dus heb maar meteen een westernzadel gekocht want daar ligt toch mijn passie Haha!
We hebben hier gelukkig een binnenbak, anders hadden we helemaal niets kunnen doen.
Ik was ook niet van plan om haar morgenvroeg echt in het zweet te werken, lijkt me niet echt verstandig met die kou. Ik ben benieuwd wat mijn instructrice voor me in petto heeft morgen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:20

het zadel is op en top een wintec Knipoog

Heb wat mailtjes gedaan met de vorige eigenaar en die zei dat een wintec pastte. Meerdere ruitersportzaken gebeld en die zworen ook bij wintec.

Het zadel is nog maar een jaartje oud, nog geen 10x mee gereden en kon het kopen voor een spotprijsje, dus ik kon het echt niet laten. Als het echt niet past kan ik het inruilen voor een 2dehandse wintec wide.

@hiphopje, hoe kwam het dat je zadel niet paste op je haf? Wintec zou naar onderzoek 90% van de haflingers moeten passen. En nu ga je zien dat het de mijne ook niet past he, dan wordt ik gek Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:21

Wintec zat ook dus niet mooi op mijn paard..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:23

heb het meer gehoord dat de modernere hafjes iets minder geschikt zijn voor wintecs. De vorige eigenaar reed met wintec en dat zat als een huis (heb er toen met een wintec gereden en een merano zadel en beide zaten heel goed!)

We zullen zien, als het écht niet past is het nog geen ramp.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:24

Chipieke, nee, Madeira is inderdaad ook behoorlijk moderne type, en Zyta is toch meer het ouderwetse type dus bij haar zou het vast wel kunnen Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:26

Ik zeg ook maar wat ze mij bij de zadelmakerij hebben wijsgemaakt Haha! Ik kreeg zelfs van iemand van op bokt te horen dat vanaf dat je haf iets wat schoft heeft het al helemaal om zeep is. Gelukkig heeft zyta dus een heel erg miniem schoftje. Ach ja ik heb zoveel verschillende meningen gehoord dat ik zoiets heb van 'het is erop of eronder en is het eronder krijg ik het snel verkocht omdat ik het weinig betaald heb' Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:29

nou, de mijne is niet echt modern te noemen.
het zadel lag gewoon niet vast, het schoof aan alle kanten. was echt onverantwoord. heb het ooit 2e hands gekocht voor de verzorghaflinger van mijn dochter en daar lag het perfekt op, terwijl dat ook een hele brede haflinger was.
nee, geef mij maar een westernzadel, hihi

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:30

Haha ja als je hart bij western ligt kun je al moeilijk op een gewoon zadeltje blijven rijden he Haha!

Het hangt echt af van paard tot paard, dus ik hoop in het diepste van m'n hart dat het past, of ik moet ook nog richting western gaan Huilen van het lachen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:32

chipieke schreef:
Haha ja als je hart bij western ligt kun je al moeilijk op een gewoon zadeltje blijven rijden he Haha!

Het hangt echt af van paard tot paard, dus ik hoop in het diepste van m'n hart dat het past, of ik moet ook nog richting western gaan Huilen van het lachen

ik ben sinds deze zomer echt helemaal om!
altijd gewoon engels gereden, totdat ik uit nieuwsgierigheid een proeflesje westernrijden nam, ik was meteen verkocht.
een aangezien een echt quarterhorse toch net iets boven mijn budget ging, is het een alpenquarter geworden Haha!

(alleen weet ze het zelf nog niet, hahahha)