Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:21

Mirranda schreef:
Precies Martine ;)

Denk dat ik wel mag zeggen dat onze Aragon een voorbeeld is van een dressuurhaffie die zich op hoog niveau zeker ook laat gelden. En op dat niveau loopt vrijwel alleen hoogbenig dressuurbloed van een ander kaliber dan onze blondjes.

En jij bent met Levi ook aardig op weg naar het Z *\o/*

Dat is zeker waar! Wat een kanjer is aragon!

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:51

Nou zeker!

Ik ben wel nieuwsgierig naar een proef van hem!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:51

Wat een prachtige foto's van Feyda! <3

En gefeliciteerd met je punten Wil94! Wat een droomdebuut :D

Ik twijfel heel erg of ik 11 september L2 of toch nog een keer L1 wil gaan starten.
Had me voorgenomen om mijn L2 debuut dan te rijden, maar ik merk dat nog niet alle knopjes helemaal bevestigd zijn, en ik dan waarschijnlijk alleen maar terleurgesteld en gefrustreed wordt als ik wel L2 ga starten.. Wat zouden jullie doen? :=

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:52

@Peelie, zaterdag start hij weer op Lisserbroek. Dus als je niets te doen hebt ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:07

Ik heb as zaterdag niks op de planning volgens mij.

Ik zal er eens over nadenken.

Heb je al een starttijd, of niet?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:29

Voorlopige starttijd was 12.05 en 12.20
Kan natuurlijk nog iets worden aangepast.

Maar is redelijk bij je in de buurt ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:51

Is nog 45 minuten rijden :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:24

Ik was even afwezig. aangezien ik een heerlijke week met stanley heb gehad in Wateren, even boscrossen.
Wat heb ik dat gemist zeg!!

Nu twijfel ik weer of ik na een stal zal gaan bij het bos! heb er wel 1 gevonden waar me hafje 24/7 na buiten kan. En vlak naast t bos. Maar wel weer verder rijden. En dat brak bij me vorige stal erg op. Maar voordeel van de stal die op het oog heb is dat hij wel weer stukken goedkoper is dan me vorige stal.

Stal in loosdrecht betaalde ik 300 euro en 30 min reistijd,
De stal die ik op het oog heb is 115 en ongv 20 min reisstijd. Maar wel bij die bossen in de buurt van loosdrecht maar dan de andere kant.

De bak schijnt niet super te zijn, en dat vind ik ook erg jammer. Maar is wel een grote bak waardoor altijd wel een stuk droog is. (mijn instrucice staat er ook)

Ik zal even nog op iedereen reageren.
Gail ik zag dat jij super gafe Fotoshoot heb gehad met je knappe Nash!!
Flicka12: gewoon je eigen gevoel volgen als je vind dat je nog niet klaar voor bent dan gewoon L1 starten je kan altijd nog L2 starten zodra je gevoel beter is.

Diegene die mee gedaan hebben aan de nationele goed gedaan!
Silby: Gafe foto's zeg!! heel erg mooi
wil94: Super punten voor zo L1 debuut. Echt knap hoor!

Maar goed ben in maart nog met hem verhuisd. Dus twijfel waar ik goed aan doet. hij is opzich wel snel ergens gewend. Maar daar hebben ze wel koeien dus geen idee hoe hij op sterke koeienlucht reageert.

8 jaar geleden stond ik op een stal naast een varkensbedrijf. Hij heeft nog nooit een varken gezien maar hij kon daar echt niet wennen.

Maar goed heb nog geen beslissing gemaakt. heb wel al een lijstje gemaakt

Huidige stal voordelen/diensten
* 20x60 bak goed te rijden met slecht weer
* longeerbak
*zomers 24/7 op land
* winter 10.00-16.00 paddock
* winter 4x per dag kuil (in overleg ook 2x per dag biks)
* kast aanwezig
* er mogen honden komen

nadelen huidige stal
* zomers 2x per week (soms 3x) via rooster land uitmesten
* swinters stal uitmesten (geen grote nadeel)
* swinters 2/3x per week paarden binnen halen en paddock uitmesten/vegen
* alleen koud water om te paard te wassen.

Voordelen stal die ik op het oog heb
* bossen om de hoek
* grote zandweiland waar in gereden kan worden
* 24/7 buiten ook in winter (wordt dan onbeperkt kuil gevoerd)
*longeerbak
*warm water om paard te wassen

Nadelen
* verder reizen (+/- 25 min)
* geen verlichting in de winter (gaat wel komen)
* zandweiland is niet altijd droog.maar schijnt wel een stuk droog te zijn
* koeien
* eigen kast meenemen.

Soms heb ik het gevoel ik vind nooit een plekje waar stan en ik kunnen blijven staan! als ik terug kijk. meestal sta ik niet langer dan 2/3 jaar op een stal... Ik wil gewoon een gezellige stal met goede sfeer en mensen die graag na buiten gaan. Stanley kan helaas niet alleen op rit. Dus dillema.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:27

Willeke, ik zou gewoon lekker blijven staan...

Je kan toch ook gewoon met de trailer naar het bos. Daarbij ben je pas net verhuisd. Ik vind dat persoonlijk niet eerlijk naar je paard om hem weer te verhuizen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:00

Ik kom ook even binnen vallen.. :)

Mooie foto's en resultaten voorbij zien komen!
Als ik jou was zou ik een keer proberen tevreden te zijn met wat je hebt plutolover. Overal is wel iets niet leuk of handig of ergens anders leuker. Maar ook daar loop je tegen dingen aan. Echt, het geeft zoveel rust om je bij je huidige plekje neer te leggen ipv altijd maar rond te kijken. Net wat Peelie ook zegt, gewoon lekker eens de trailer pakken voor bosritjes. Of je moet zeggen dat bosritten je prioriteit hebben ipv de dressuur. Dan is het een keuze maken. Maar als bakwerk je voorkeur heeft boven de bosritten - en je ook niet zonder anderen weg kunt - zou ik lekker genieten van je huidige plek :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:37

Rianne_ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen.. :)

Mooie foto's en resultaten voorbij zien komen!
Als ik jou was zou ik een keer proberen tevreden te zijn met wat je hebt plutolover. Overal is wel iets niet leuk of handig of ergens anders leuker. Maar ook daar loop je tegen dingen aan. Echt, het geeft zoveel rust om je bij je huidige plekje neer te leggen ipv altijd maar rond te kijken. Net wat Peelie ook zegt, gewoon lekker eens de trailer pakken voor bosritjes. Of je moet zeggen dat bosritten je prioriteit hebben ipv de dressuur. Dan is het een keuze maken. Maar als bakwerk je voorkeur heeft boven de bosritten - en je ook niet zonder anderen weg kunt - zou ik lekker genieten van je huidige plek :)

Hier ben ik het dus mee eens.

Ik ben ook niet 100% happy op de plaats waar ik nu sta. Ik zou zelf ook dingen anders aanpakken of doen dan dat er nu gebeurt. oliebol happens.

Gewoon lekker de trailer pakken. Je angst om met een combinatie te rijden over je heen zetten en gaan.

Volgens mij lag jou prioriteit bij de dressuur?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:37

Peelie schreef:
Willeke, ik zou gewoon lekker blijven staan...

Je kan toch ook gewoon met de trailer naar het bos. Daarbij ben je pas net verhuisd. Ik vind dat persoonlijk niet eerlijk naar je paard om hem weer te verhuizen.

Ik kan zelf niet met trailer rijden en om me vriend te vragen vind ik maar niks, ook kan stan niet goed alleen op pad. En als ik IND me angst kan omzetten en het gewoon ga doen kan ik IND gwn na t bos spreek ik wel met iemand af die ook wil gaan.

En daarom ook mijn dilemma ik ben net verhuisd IND.

Dressuur is voor mij erg belangrijk ja. Ik laat het gewoon rustig bezinken. Sta verder wel na me zin op me huidige stal. En dat zelf uitmesten is voor mijn een stok achter de deur om toch na Stanley te gaan in de winter.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:48

Des te meer reden om gewoon te blijven staan. En het naar je zin hebben op een plekje is veel waard, ik spreek uit ervaring.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:44

ik heb zo veel zin in zaterdag! heb ik een clinic van sara. Nu nog een fotograaf zoeken haha. En anders mag me vriend fotograferen of filmen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:57

Helemaal eens met Peelie.. :j Een fijne plek is zoveel waard!

Leuk, clinic van Sara. Zo jammer dat ze hier nooit in de omgeving is. Hopelijk lukt het om iemand te vinden die even mooie foto's kan maken :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:05

Sara komt hier de 17e weer langs voor les :) ik zat laatst te kijken, maar ik heb ook al weer 2 jaar les van haar. Te tijd gaat hard.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:09

Flicka: Ik zal gewoon starten waar jij je het beste bij voelt. Rij je altijd winst in de L1, dan zou ik zeggen pak een keer een L2 proefje mee!

Plutolover: Ik zou kijken naar wat het fijnst voor jouw paard is en wat voor jou praktisch is. Kun je bij jouw huidige stal even een rondje buiten rijden, dan zou ik blijven staan en de trailer pakken als je een bosrit wil maken.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:07

plutolover schreef:
ik heb zo veel zin in zaterdag! heb ik een clinic van sara. Nu nog een fotograaf zoeken haha. En anders mag me vriend fotograferen of filmen.

Hoelaat moet jij
Hier ook clinic

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 05:19

Maris, jij ook een lesje van Sara? Ze is echt goed hoor:D

Moeten jullie deze zien. De foto is gemaakt door mijn 13 jarige bijrijder! :o

Afbeelding

Ik ben best wel een beetje trots :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:35

Stoere foto Peelie ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:54

Mag ik me hier op pagina 188 ook melden?
Mijn moeder had sinds 4 jaar een Haflinger maar ging op zoek naar een wat makkelijker dier. Ik heb de Haflinger overgenomen. Naast mijn KWPN (Z1) breng ik haar nu ook uit. Merrie, 8 jaar, eigenwijs, werkwillig, 144cm hoog. Kan ook leuk springen en crossen.
Ben in de B begonnen maar mag tot M1 versneld promoveren. Van de winter L1 starten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:30

Welkom suikermeisje! Gaaf dier zo te zien!

Gail, mooie foto! Nu alleen zn oortjes er nog een keer op hihi, overgeconsentreerd :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:11

Ik had in de B laatst 193,5 en 194. Dus L1 zou kunnen maar start nog 1x B op een wedstrijd met geldprijzen :x

Maar ze heeft wel moeite met draf verruimen. Mijn KWPN is daar juist weer erg sterk in. Hebben jullie tips daarvoor?

En benadeeld worden niet zo zeer maar wel een 4,5 voor overgang naar stap terwijl ze haar hoofd niet eens ver voor de loodlijn stal. Dus dat was wel apart (in de B..). Een andere KWPN doet dit ook nog weleens en krijg in het M dan alsnog een 6. Dus vaak kijken ze toch wat strenger dan anders.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:14

Nash heeft nooit zijn oren naar voren en als hij dat wel heeft... Berg je. Zijn oren zijn de kattenkwaatmeters :P hahahahhaa

Suikermeisje, welkom! Leuke haf!

Mijn tip zou zijn om eens de grens tussen draf en galop op te zoeken. Het is belangrijk dat je je paard goed in balans houd, tussen twee teugels in, anders kan je hem niet het vertrouwen geven.

Als je die grens opzoekt en ze gaan bijna galoperen, zal je merken dat ze wel ruimte MOETEN pakken ipv sneller gaan. Of ze nou wil of niet.

In het begin gaat het heel hard, maar op een gegeven moment krijgen ze door dat er een knop met verruiming is. Dan kan je makkelijker gaan schakelen en zullen ze ook leren dat je veruimen kan.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:28

Voorlopige startlijst voor Oudega staan online!

Welkom suikermeisje! Leuke merrie :j