Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:56

Dapnik, hmmm chocolade taart klinkt goed :D

Yvanka :(:) wat vervelend dat je ziek bent geworden!

Haha die Pronkdame :=. Ik heb zo lang niet meer op andere paarden gezeten, weet eigenlijk niet precies hoe Madeir zich beweegt.. wat ik wel merkte toen ik (hele tijd terug haha) 2 andere paarden heb uitgestapt, dat zij 1 been (achterbeen) kleine passen maken.. En hun heupen minder mee bewegen dan Madeira.. maar of dat goed of fout is? Geen idee. :P

Madeira is een lieve, fijne pony dat graag wilt werken maar als ze geen zin heeft tja.. dan merk je dat wel haha.. maar het is echt een lieverd <3

Klasien

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:45

Iris en ik zijn vanmiddag weer naar de binnenbak geweest. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die bevroren is... Waren nu al harde brokken, dus de bovenlaag is al bevroren geweest maar los gelopen door de paarden die er overdag in staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:47

Das balen! Binnenbak waar ik rijd is nog goed gelukkig.

Zal morgen wat betere foto's maken maar de katjes worden echt al groot <3

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:21

Ow die van mij kan ook zo vuil zijn.
Bokken en dubbel vouwen.

Mando is ook een tussenmaatje maarja ben ik ook hahahaha

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:27

hai!!

mijn Luxje is nog steeds braaf, heeft nog altijd geen stap verkeerd gezet :) Lux heeft ook altijd overal zin in :P
yvank, ahh, zijn ze ondertussen ook netjes opgevoed? :P whaha

ik ben aan het genieten van mijn schoolvrije dagen, heerlijk!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:59

Jeee, ze groeien idd hard zeg! :oo

Vanavond nog even een worteltje bij Willy gebracht.. <3
Heb normaal woensdags altijd les, maar nu dus niet omdat hij gereden word daar waar ie nu staat.. Maar verveelde me.. Dus jaaa... Dan maar ff knuffelen en een worteltje geven!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:25

Vanmiddag hebben we foto's gemaakt van Mitra.. :)

Afbeelding

Nog 2 maanden wachten op t veulentje!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:34

Ohh chocotaart, lekkerrrrr! :D

Anne is ook zo'n portret hoor, haha. Die kan vanuit het niets van 0 naar 30 km per uur, haha. En dan maakt ze zich supersterk, draak. En als ik even pech heb krijg ik er nog een lelijke bokpartij achterna, maar dat is zelden, gelukkig!

Vandaag even lekker los gedaan. Ze was helemaal gek in het begin. Vloog als een jekko door de longeerring heen dus heb haar maar even laten gaan. Ze ging letterlijk vliegen haha. Daarna toch nog wel wat overgangen kunnen doen etc. Morgen gaat mijn stalgenootje rijden en vrijdag ik weer. Zaterdag helpen bij een haflingerwedstrijd in Lisse.

Oehh ik heb hem nog nooit zó geknepen onderweg in mijn auto... Ik had hem compleet uitgegraven uit de sneeuw omdat hij 2 dagen niet was weggeweest. Rijd ik op de provinciale weg, zonder straatverlichting, zie ik geen ene ruk meer... compleet donker! K U T, mijn lampen zitten nog onder de sneeuw!! Eerstvolgende rotonde autotje aan de kant gezet en mijn lampen schoongemaakt. Tadaaaa... en er was licht! :-))

En morgen komt mijn bestelde deken binnen, dus gelijk maar passen en omdoen denk ik! :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:49

Haha Paulusjuh dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:48

Goeiemorgen!!

Mooie foto van Mitra Sita!! Weinig sneeuw inderdaad bij jullie.

Brrr wat is het koud, had serieus het gevoel dat ik vanmorgen met mijn kont aan het stoeltje van de metro zat vastgevroren. Wat was het koud zeg in dat ding. Zit op mijn werk nu echt op te warmen met een kopje thee.
Werd ook nog eens wakker met een pracht van een koortslip. Lijkt nu wel alsof ik een hazelip heb haha. Doet nog goed zeer ook. Maar goed dat gaat wel weer over.
Vanuit het werk maar gelijk door naar Storm, die mag lekker een dagje vrij en spelen in de sneeuw. Hoop toch echt dat ik het weekend wat mooie foto's in de sneeuw kan gaan maken in het park.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:51

Koud he?

Ik houd er echt niet van om met sneeuw te rijden/fietsen, gelukkig valt het hier mee.

Spannend hoor Sita!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:26

Ja het is echt megakoud en het schijnt voorlopig nog wel zo te blijven ook. Begin het nu toch wel een beetje zat te worden die kou.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:48

Watch out!
Mega bijleespost!

Faringo: fijn dat Amerika doorgaat *\o/* :D Wat gaaf dat je zoveel hebt kunnen reizen, dat lijkt me echt genieten :)
Gelukkig dat je je wat beter voelt, en lekker rondje buitengereden!
Lekker aan het opwarmen na een 'mwuah' ritje, nou dat kan ik me goed voorstellen..brrrrr niet leuk meer die kou! Hopelijk gaat het rijden next time better..

Lisette: weer zo'n goed cijfer, super hoor! Balen van de bevroren bak, en fijn dat je bijna klaar bent voor school..lekker gesimt? :P

Yvank: fijn dat je toch nog een auto hebt kunnen regelen, altijd lastig he...die dingen gaan altijd kapot als je het nodig hebt :P
Bloedprikken en fysio, pfff nou ik had in 2011 op beide een strippenkaart! En ik ben zo doodsbenauwd voor bloedprikken, maar het ene ziekenhuis had mijn bloedgroep en gegeven niet doorgegeven, dus moest het in het andere ziekenhuis opnieuw %) En bij de fysio altijd lekker op de pijnbank voor de bindweefselverklevingen #)
Is het gelukt met het vinden van een passend springzadel?
Zo dat jack is idd een koopje geweest!
Terror poonie, hahahha… typje ‘devil wears Prada?!’

Paulusjuh: niet tof keelpijn :n ...fijn dat je stalgenootje zo goed heeft gereden met Anne!
Jummie! broodje filet met augurk! :9 , je brengt me op ideeën voor m'n lunch afspraak morgen :D
Anne gelongeert en daarna nog gekke sprongen?! Gekke poown, balen van je camera zeg :( , doe je zoveel moeite met je drukke poown..
Gaaf achterop het tweespan, en fijn dat ze wat minder gek was met rijden, toch wat prettiger :o
Jammer van die deken! Als ik het eerder had geweten had ik wel intresse, heb van de week een outdoor 300grams gekocht..

Wat is dat Equitana precies meiden?! :o?

Mando: jeetje, idd dure kippen! Gewoon als huisdier?
Paardje in de molen vanwege je ongi, heb je er altijd veel last van?
Daarna niet lekker gereden, balen...hopelijk volgende keer beter.

Klasien: heerlijk buitenritje gemaakt in de sneeuw, wat gaaf! Lijkt mij wel doodeng, Arlie draait soms snel om (wil altijd alles zien) en dan liggen we straks op onze plaat...Aghhh, hij staat nu toch stil en rijden kan al helemaaaaal niet..

Ariana: lekker druk, pfff soms weet ik ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen hoor ;)

Madeira: lekker buiten gestapt, fijn dat het goed ging! En wat fijn dat het longeren zo'n positief effect geeft op je poown!

Sita_: gefeliciteerd met Willy's eerste winstpunt!

Siersma, heftig buitenritje, en wat poedersuiker dat die mountainbikers dan niet even inhouden als ze zien dat je paardje zo druk ervan word _-:(

Brrrr stomme kou! En iedereen maar roepen dat het beter is als regen, nou ik geloof toch echt dat ik beter bestand ben tegen regen als kou! Ik heb het dan ook vaak hele dagen koud, lig snachts helemaal ingepakt in bed in een fleecedeken, sokken, joggingpak en kruik.. Best bizar he :P

@Hanke: nee ook geen vd, nouja voetje enzo gaat dan nog wel en flemen, maar heel veel meer kent hij ook nog niet..En dingen als buigen, rondjes draaien etc is te belastend.

@Ilsiee: welkom hier! Leuke fotoos, knappe haf! :D

Thermobroeken, electrische dekens, fleecejacks.. hahaha ja dat heb je nu wel nodig idd!
Ik ben ook vreselijk anti-winter ;)

Dapnik: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Slank vs sportmodel: Wij hadden een manege haf dat was echt een tank en die zat als een stoel! Maar echt van die korte worstepootjes :P en kort super breed lijf.. Gaaf was die!
Arlie zn papa is vet slank en ZZ in de dressuur, zn mama hangt er een beetje tussenin.. En daaruit kwam Arlie :P tsja, kwa maat en beweging meer de sportkant, maar toch wel wat breed en een wat korte rug. Aghhh hij is perfect zoals ie is :j
En als veulen vond ik hem echt niet altijd even knap :P

Overigens valt die van mij onder het type ‘doetie normaal nooit’ .. Oftewel,..hij bokt en rent praktisch nooit.. kans van 1/100 . Maar ALS hij bok, oeii.. toen lag ik er echt af. Hij kan écht hoog.. Dat is me 1x gebeurd in de ruim 7 jaar dat ik hem heb :P

Rijden: ik rij al 4.5 maand niet meer, en ook niet echt op andere paardjes. Vind dat mensen dat in principe aan zouden moeten bieden ipv dat ik daarom zou vragen. Mja het kriebelt vreselijk en het is dan zo stom om te zeggen: mag ik een keer op die van jou. Niet iedereen wil zomaar een ander erop zetten, zou ik zelf ook niet doen. Maar stiekem vind ik mezelf af en toe wel ‘zielig’ (als ik het zo mag omschrijven)
Het gaat me verder nooit zo om het rijden, maar als het dan ineens echt niet meer kan…en het zonnetje schijnt..ohh dan verlang ik gewoon naar een simpel stapritje.

Met de auto door de sneeuw, brrrrr….ik ben echt geen held daarin.
Zeker niet met mn nacht en avonddiensten als ik ook nog over de dijk moet zonder vangrails..
Heb gelukkig wel winterbandjes eronder zitten, scheelt iets.. en tsja…als mensen vinden dat ik te zacht rijd dan halen ze maar lekker in.. :P Ik kom er ook wel met 30km p uur ;)

Overigens is onze bak niet bevroren! Wij hebben snippers als toplaag en die liggen nu dus alleen onder de sneeuw:P
Mja, ik heb er toch niks aan met een geblesseerde poown.
Hij heeft weer een beetje zn ups en zn downs..krijg er moeilijk hoogte van. Soms denk ik dat hij gewoon echt nog pijn heeft aan zn been, en de ene keer er gewoon doorheen loopt..om de dag erna last te hebben.. Over 7 weken weer scannen.. dan zijn we bijna 6 maanden verder..
Hopelijk krijgen we dan eindelijk een beetje nieuws waar we iets mee kunnen. Of dat nou goed of slecht is…dit is geen doen voor hem..

Verder veel etentjes gehad en wezen lunchen met vriendinnen. *baal* ook nog aan eetbuien toegegeven, dus toen ik vanmorgen de weegschaal pakte, had ik van alles verwacht behalve dat ik dus gelijk ben gebleven :P
Dus de teller staat nog steeds op -2 kilo :D *trots* , hopelijk aankomende week weer de positieve vibe in en op naar de -10 kilo..

Enne, arlie is heel groot fan van de sneeuw, gisteren liet hij zich onderweg naar de paddock al vallen om te gaan rollen op het erf middenin de sneeuw :P hahhaah..

Ik zit nu vanaf 16.00 weer op wachtdienst :O , zo geen zin...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:53

Amen.. respect voor je bijleespost.. wow
Ik duim voor je voor goed nieuws.... :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:10

Wow, respect hoor voor je bijlezen en posten.
Haha die Arlie, zo neerploffen op het erf om lekker in de sneeuw te rollen. Hoop dat er over 7 weken wat beter nieuws is. Vriendin van mij is meer als een jaar uit te running geweest toen haar paard een peesblessure had. Zijn hele langdurige kwesties. Hoop voor jou dat een operatie niet nodig gaat zijn.
Netjes hoor 2 kilo er af ondankds de etentjes enzo!

Morgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:02

Daantje90 schreef:
Er zijn gewoon mensen die ddenken dat er van alles op bokt kan staan en namen er bijzetten echt belachelijk de hengsten staan al jaren hier in drenthe dus hoe ze erbij komen echt erg

Dat de paarden in Drenthe staan mag bekend zijn, maar dat zegt niet dat deze dames ook de eigenaren zijn. Willem is altijd van H.de Brouwer geweest, en is dat nog steeds. Alleen omdat je erop mag rijden, maakt je nog geen eigenaar.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:02

Och, gaan we dit nu alweeeeeer oprakelen? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:10

Nou idd :roll:

Vandaag mn eerste hersenscan gehad! Niks bijzonders op te zien dus nu de 31e weer en dan mag ik daarvoor 24 uur niet slapen. Heb wel even gevraagd wat ze nu precies zoeken. Epilepsie := .. Dus duimem dat de volgende ook goed is!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:37

Nou echt he, was dat hele verhaal alweer praktisch vergeten. Denk ook dat er al genoeg over gezegd is.

Fijn dat de eerste hersenscan goed was. Nu maar de volgende afwachten, zal wel pittig worden 24 uur niet slapen. Hopen dat de volgende ook goed is en ze epilepsie kunnen schrappen.

Tjeempie wat is het koud zeg. Heb Storm gewoon even lekker buiten gezet. Hij vond de sneeuw wel leuk en lekker. Eerst rollen en daarna eten ervan. Kortom ben er maar bij gebleven voordat ie zich een koliekje zou vreten er aan. Was verkleumd omdanks een flink aantal lagen kleding en thermobroek.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:13

Fijn dat je scan goed was Yvank! Maar inderdaad... wat is het dan wel? Afwachten maar weer!

Mijn stalgenootje heeft Anne weer gereden en me een paar veren in mn reet gestoken hoe erg Anne al verbeterd is hahaha. Leuk hoor! :) Ze voelde als een elasstiekje zei ze! Morgen ga ik zelf weer rijden jeeej!

En de deken past! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:22

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:36

Thnx... Ja ik hoop ook over 7 weken in elk geval te horen of we nou vooruit of achteruit gaan..dan weet je tenminste iets..

Over de discussie oprakelen?! Tsja...ik ken de discussie niet maar laten we het gezellig houden :D

Yvank: fijn dat de scan goed was...hopelijk is de andere straks ook goed..

Faringo: brrrr koud he.. Inmiddels beetje opgewarmt?

Paulusjuh.. Anne als elastiekje...heerlijk is dat he :D.. Hopelijk is het morgen ook nog zo. En fijn dat de deken past!

Kreeg van verzorgster Claudia een berichtje dat Arlie weer een beetje uit zn hum was. Denk dattie van de week toch wat teveel heeft gedaan en dat hij nu weer meer last heeft.. Bluh..
Morgen ga ik zelf weer..hopelijk voelt hij zich dan wat beter.

Zoo ben al om 10 voor 4 uitgestuurd...was druk op het werk.. En nu net thuis.. Moet nog tot 0.00 in oproep staan maar zou het liefst nu al lekker mn bed in kruipen.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:37

Heb net nog 2 kaartjes weten te bemachtigen voor Jumping Amsterdam voor zaterdag, nu hopen dat ze ook daadwerkelijk komen. Ben al een aantal jaar niet meer geweest en wil nu echt weer heen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:41

Haha ja superfijn, Anne vind hem ook wel lekker warm haha. In principe zit Amigo altijd goed. Het is een van de weinige dekens die niet schuift en gewoon mooie pasvorm heeft! :)

Leuk Dapnik! :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:14

Ik heb dat met pagony..
Hv polo past niet lekker en equitheme ofzo ook niet..
Ik zweer bij pagony voor Arlie..en ook nog eens goed betaalbaar voor die sloperd van mij:p