[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:39

Peeps ook, heerlijk lekker zacht bolletje wol. :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:30

Had jullie al een x verteld dat Sem tijdens het uitlaten bij mn zus gebeten was door een zwarte labrador achtige hond.
nou nu was het weer bijna raak en ik vermoed dat het dezelfde hond was.
Hond liep los en rende op sem af, ik riep sem terug, sem wou terug komen maar die hond sprong erbovenop en sem kon geen kant op.
Dus sem weer een klein trauma want zodra er een andere hond aankwam gingen de haren helemaal overreind en de staart tussen ze benen en janken.
Had m aan de lijn gedaan was bang dat die hond weer zou komen.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:18

aghh dat is niet zo mooi! hoop niet dat hij er bang voor gaat worden !

heeft iemand misschien van jullie nog een boekverslag over een broeierige avond van Chris Bos :+. heb net pas me boek gehaald en moet hem morgen inleveren beetje laat zegmaar.. :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:30

Nee kan ik je niet mee helpen:P

Ik hoop het ook niet, valt hopelijk wel mee. Denk dat het flink de schrik was. Hij is nu 5.5 maand en het is al de 2e keer.
1e x echt gebeten, nu gelukkig niet gebeten.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:16

lang leven scholieren.com heeft me aardig goed geholplen haha :P

amormylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:09

Horsi zulke honden moeten ze aan lijnen..
Gelukkig doet die van mij dat niet..
Roxy beetje laat zeg maar hihihi

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:56

Nee die van mij doet het ook niet, is echt een allemansvriend en luistert ook gewoon als je m terugroept.
Is een labrador x duitse staander van 5.5 maand.

Met peeps was alles goed, 2 uur buiten gestaan met tinkervriendje bob.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:57

horsii schreef:
Had jullie al een x verteld dat Sem tijdens het uitlaten bij mn zus gebeten was door een zwarte labrador achtige hond.
nou nu was het weer bijna raak en ik vermoed dat het dezelfde hond was.
Hond liep los en rende op sem af, ik riep sem terug, sem wou terug komen maar die hond sprong erbovenop en sem kon geen kant op.
Dus sem weer een klein trauma want zodra er een andere hond aankwam gingen de haren helemaal overreind en de staart tussen ze benen en janken.
Had m aan de lijn gedaan was bang dat die hond weer zou komen.

o das balen zeg
nou hopen dat je hond snel van dit trauma af komt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:11

Ik heb een haflinger met bruine manen :De haha is weer is iets anders.
De hertshoorn spray was binnen, voor ze naar buiten ging gelijk het erop gespoten. Het stinkt echt heel heel erg en de manen zijn bruin maar het werkt :D :D :D
Hij wou weer bij de manen gaan maar renden snel weg hahahah hij dacht dat is vies. :(:)
Peep dacht hij knuffelt gelijk niet meer ;( :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:30

Ik hoop het ook Flurk. Morgen gewoon weer naar de dijk en doen alsif er niets aan de hand is. Ben benieuwd wat die doet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:46

Kreeg vandaag de veulentjes niet te pakken
heel gedoe was het
Nou morgen maar weer een poging wagen! Het 2 balen stro in hun box gedaan en 2 plakken hooi :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:53

haha daan :P

amormylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:10

amor heeft ook bruine manen maar die moeten dringend gewassen worden maar dat kan niet met dit weer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:14

Dat is viezigheid, heb peep ook heel erg. Maar de hertshoorn spray tegen het bijtne van der manen door der vriendje bob is bruin enj die haddne we vandaag binnen dus gelijk opgespoten dus nu zijn ze echt helemaal bruin haha.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:15

cupje heeft nog best witte manen haha op 1 stuk pisstront na dan :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:16

:P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:30

Wat vinden jullie me haar weer een mooie kleur bruin verven of een tint lichter? Vind deze kleur te oranje.

Bruin
Afbeelding
Afbeelding

Nu
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:22

En Gail, is het gelukt met scheren??

Waardeloos zeg, zo'n nare loslopende hond :( kan daar altijd erg boos van worden! zo'n pup als Sem kan daar blijvende angst/schade van houden!! Heb je de eigenaar er op aangesproken?!

Sorry roxy, doe al jaren niet meer aan boekverslagen :+ ken het boek ook niet trouwens.. haha al op i-net gevonden lees ik :=

haha dat vraagt om foto's Marlis :P

:= tja veulentjes.. als ze er maar geen spelletje van gaan maken :P

Marena heb ik vorige week de manene en staart gewassen ivm de wedstrijd. d'r staart is van onder alweer helemaal vies van de blub. d'r manen houd ze
nog aardig netjes (klop klop klop)

Marlis, Is idd aardig oranje.. ik zou juist voor nog beetje donkerder kiezen :) denk dat je dat best mooi staat! iets van kastanje ofzo vind ik zelf altijd mooie kleur

Ik verder geen nieuws.. Morgen weer les met Balou. en hopelijk nog ff bos in met Aard..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:18

Daar ben ik een beetje bang voor nathalie :P
Maar ik wil ze gewoon binnen gaan zetten omdat ik vandaag de wat donkere wietse ben een klein snotje in zn neus zag en onder het schuilhutje ging staan dus heb het idee dat hij niet zo lekker is ...
Ik doe morgen maar weer een poging :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:25

Hoi Dames,
Hier een kort verslagje van vanmiddag,

Citaat:
Vanmiddag was het zo ver, na een half uurtje trailerladen stond ze op de trailer.
Mijn man is bij Donna gebleven tijdens het foto's maken, en deze zagen er goed uit, niks gebroken of gescheurd.
Daarna op de echo/scan en hier was te zien dat bij beide griffelbeenderen een bloeduitstorting zat en de pezen op het pijpbeen en de kogel geiiriteerd worden op het buig gedeelte.

Met gecontroleerd stappen en koelen moeten we een eind komen, er zit nog te veel vocht in dr been, maar dat komt hoogst waarschijnlijk van de wonden af.
Als haar been met gecontroleerd stappen en koelen slanker wordt, mag ze weer onder de man gaan stappen en langzaam aan het werk weer gaan oppakken. Mits haar been slank blijft.

Kortom haar been is goed gekneusd en is er verder niks aan de hand met de pezen.

Dit staat ook in haar topic vermeld.

Een groot pak van me hart, al zou ik zelf niet op haar gaan stappen, maar dat heeft niks met haar been te maken.

Ik heb vandaag niet bijgelezen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:29

Veel sterke met donna :(:)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:33

dank je ... maar dit gaat helemaal goed komen, gelukkig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 01:05

gelukkig 'valt het mee' met Donna... Wel weer een heel gedoe met dat stappen enzo.

Mara is weer kaal. Er is VEEEEEL haar vanaf gekomen. Het was wel echt nodig... De G is erg goed gelukt en daar heb ik ook foto's van, die plaats ik morgen even :) Wat iets minder leuk is, ik heb per ongeluk een streng van een vlecht afgeschoren. Ik was bezig met haar oren, en ze raakte in paniek, mijn moeder haar haar vast, maar lied niet los. Ik stond op een krukje, maar weds dus door Mara galanceerd terwijl ik het apparaat in mijn handen had... Nu heeft ze in het begin van haar mana een plukje van omgeveer 3a 4 cm breed wat handlengte is. Ik zat er toen ik het zag, gelijk aan te denken alles er af te halen, maar daarna heb ik even gereden en besloten het gewoon lang te houden en de krote pluk weer aan te laten groeien. Misschien dat ik later alsnog besluit dat het een sportcoupe word voor mara. Maar dat weet ik nog even niet. Ik baal er zooooo van, ik vind het echt heel lelijk... Hopelijk is de pluk weer snel aan gegroeit. Ik kon wel janken, het was nogal druk op stal, dus heb het niet gedaan...

Zowizo was het een dag met een gaatje... De padock ligt bij ons aan een redelijk drukke weg met een fietspad aan de kant van de padock er aan. Ik had Mara en matador die was dus mee gegliot het hek uit. Hij heeft zeker 300m over de weg heen gedraaft. Ik was helemaal in paniek, want ik had mara, die dacht alleen maar aan eten en matador liep constand weg voor me, er kwamen van alle kanten auto's aan. Ik was echt bang dat hij aangereden zou worden. Heb staan huilen als een klein kind... Gewoon omdat je niks kan. Ik kreeg hem niet te pakken, ik was niet echt mobiel door een niet nader te noemen haflinger die ik nog mee had aan een touwtje, hij had alleen een halstertje om, ik geen extra touwtje bij me. Gelukkig heb ik hem op een of andere manier terug gestuurd gekregen en was mijn moeder bij me. Die liep achter me aan en heeft hem toen wel kunnen pakken aan zijn halster. Gelukkig was hij zo overdonderd van zijn vangst, dat hij heel braaf mee terug liep... Maar man man, de flashbacks ging door mijn hoofd. Toen ik mara net had is ongeveer het zelfde gebeurd, alleen was zij echt helemaal los geslagen, daar was geen beginnen meer aan...

Zo, dat was weer mijn hele verhaal, maar ik moet zeggen, het was ook een behoorlijk enerverend dagje door alle comotie... En nu naar mijn bedje toe, tukje doen :)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 07:45

Hmm horsii hoop dat het meevalt met zn trauma, das altijd vervelend!
Marlis dat bruine vind ik echt super mooi! :D
Pfoeh jij hebt mazzel gehad zeg Jolanda! Hopen dat ze er snel weer bovenop is!
Aaah wat zonde van Mara haar manen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:35

Fijn dat er niets gescheurd of gebroken is bij Donna, hele opluchting.
Gaat dus de goede kant op, fijn.

Jeetje daan, volhouden he met ze pakken anders krijg je ze inderdad niet meer.

@ gail, zonde van de manen ik snap waarom je wel kon janken konden lis en ik ook wel toen peeps der manen van de week afgebeten waren.

En ik ben jullie gister helemaal het goede nieuws vergeten te vertellen.
Ik ben aangenomen bij de action. *\o/*
Moet er om kwart over twee zijn om contract te tekenen en 11 november eerste werkdag.