Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:54

@Berber: gaaf zo'n week! Je zat samen met mn nichtje heb ik wel gezien :D

Kiddokids: gaaf zeg, zo op het strand!!

Hier Vlien eerst maar weer eens van het gras gehaald, anders kan ik dr in Oudega de ring rond rollen :+
Nog mensen die naar Vinkega gaan? Geloof dat ze nog wel wat opgave kunnen gebruiken. Het is al indoor.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:55

maessie schreef:
@Berber: gaaf zo'n week! Je zat samen met mn nichtje heb ik wel gezien :D

Kiddokids: gaaf zeg, zo op het strand!!

Hier Vlien eerst maar weer eens van het gras gehaald, anders kan ik dr in Oudega de ring rond rollen :+
Nog mensen die naar Vinkega gaan? Geloof dat ze nog wel wat opgave kunnen gebruiken. Het is al indoor.

Hahaha ja klopt! Leuk nichtje heb je :D

Ik kan helaas niet naar Vinkega, had me wel leuk geleken! Weer eens wat anders dan Oudega :D

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:18

Ik zag op facebook heel veel en hele mooie resultaten voorbij komen van de Nationale! Man man man. Wat hebben jullie gepresteerd met zn alle. Super gaaf!

Ik op de duinen, wat een boefje is het ook.

En Flicka ook een mooie rijfoto. Ziet er goed uit :)

Ik ben gisteren voor het eerst naar een fotomeeting geweest! Ik had Nash mee genomen en we zijn naar het strand in Hargen geweest. Eerst zijn we de duinen in geweest waar ook een stukje heide was.

Dit is een van de eerste foto's!

Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:37

Ik zie nu pas je foto flicka zat vanmiddag op me mobiel
Was het leerzaam nette foto zo hoor

Maessie slipt ze anders helemaal dicht
Daarvoor heb ik king korter op gras gezet

Wij gaan denk pas weer van de winter starten king snapt nu de wissels
Dus op naar z2
Mijn herstel gaat ook beter moet onder de man nog wel oppakken maar met aanspanning vanmiddag m geoefend
Zal ff kijken of ik een filmpje kan plaatsen

Peelie had ze al geliked op fb erg mooie foto's

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:00

@kiddokids: yup, ze groeit van lucht.. maar heb ze in de koppel dag en nacht buiten, en t is niet handig om 1 aparten te moeten voeren. Maar goed, het moet nu toch echt even, te dik is ook niet gezond..

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:34

kiddokids schreef:
Ik zie nu pas je foto flicka zat vanmiddag op me mobiel
Was het leerzaam nette foto zo hoor

Bedankt! Ja, het was super leerzaam, en heel fijn dat je even een hele week Door kunt trainen onder begeleiding met de dingen de nog lastig zijn :j

Helaas hier nog een die groeit van de lucht :Y) Maar gelukkig is het deze jaren al een stuk minder dan vorige jaren :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:53

hier groeit hij ook van de lucht hij krijgt minder voer en kuil afgewogen.
hij is nu minder dan afgelopen jaren.

gisteren weer naar het strand geweest en het zadel afgegooid en we zijn gaan zwemmen
hij kwam echt van de grond hij vond het reuze spannend..
ze maatje ging echt ver en toen wilde hij wel mee waren een paar passen maar zo gaaf
foto's volgen.

overigens me vriendin en king kunnen van de winter Z2 starten, de wissels begint hij aardig te begrijpen nu maandag in de les probeerde was ze van contra naar de juiste galop gesprongen en op de lange zijde sprong ze hem weer terug in contra.
zo trots op die 2

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:09

Peelie, wat zie ik overal mooie foto's van Nash voorbij komen! <3 Prachtig!

Maessie & kiddokids, dat dichtgroeien ken ik :Y) Misty is ook zomaar tonnetje rond. Ze staat nu 4 uren per dag op kort gras en krijgt hooi. Verder een handje vol brok en voor de rest muesli en haver.

Zou haar graag in de bak zetten, maar ze begint altijd zand te eten.. * hongerrrrr * :+

Flicka12, goed bezig! Zij kan heel fijn lesgeven inderdaad. Ik heb ooit bij het JSP van haar moeder les gehad, dat was ook top.

kiddokids, ik word bijna jaloers als ik het lees over de wissels. Dat wil ik ook!!! :')

Maandag weer les en dan wéér bezig met de wissels.. :z Zou het ooit lukken...?

Prachtige foto's van Lisette M zag ik in haar Photobucket-album Nationale 2016. Leonie, wat loopt Mareja daar top. Echt super!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:39

Aah lief Kelly_J! Toch is er 1 foto waarvan ik echt kippenvel kreeg:

Afbeelding

Dit is na het groeten en laat zo mooi zien hoe trots en blij ik ben met dr :o :)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:57

Snap ik Leonie, die is ook heel mooi..!!

Ik vond deze het mooist, ook al zit ik er als een zoutzak op. Misty strekte eindelijk eens haar beentje. Op haar eigen manier, maar toch.. :Y)

<3
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:04

Ik zag je foto voorbij komen Kelly! Hoe doe jij die knotjes zo?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:38

Peelie schreef:
Ik zag je foto voorbij komen Kelly! Hoe doe jij die knotjes zo?

Met water, dun kammetje, knijpers(!), gel, 1000 elastiekjes, naald, draad en heeeeel veel geduld.. :Y)
Meestal hangt het iets meer aan één kant van de hals, maar de manen waren die dag wat weerbarstiger dan anders, dus toen werden ze zo..

Ik doe het eigenlijk gewoon op de "roosjes-manier", maar dit worden rozen i.p.v. roosjes..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:45

Kelly wat doe je met de knijpers?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:57

De manen aan de kant knijpen denk ik :)

Ik had laatst bij Mara knotjes gemaakt met elastiekjes, viel me nog alles mee. Maar ik vind met naald en draad mooier. Maar mara heeft van die onmogelijke stugge harde manen. Vlechten gaat al bijna niet :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:49

Kippevel foto Leonie!!

Kelly, idd mooi voorbeentje, foto had misschien net dat tikkie eerder genomen moeten worden, maar wel supergaaf om te zien! Knap van die knotten, red ik bij die van mij ook bijna niet. Ik doe dan maar simpelweg een hengstenvlecht met een touwtje erdoor :+

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:12

:wave: Ik lees nog wel mee in dit topic, maar heb het superdruk de laatste tijd, oa met de foto's die voorbij komen, super gereden op de nationale dames!! Leuk dat jullie blij zijn met de foto's, ik zelf ook, het licht was heel mooi in de bakken om foto's te maken :D

Stormwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:06

Mijn haflinger en ik rijden op dit moment L2+8 nu onderweg naar een wedstrijd wie weet over naar de M1

Een vraagje hebben jullie ook vaak last van jury's die je onterecht beoordelen omdat je een haflinger hebt??

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:23

Stormwind schreef:
Mijn haflinger en ik rijden op dit moment L2+8 nu onderweg naar een wedstrijd wie weet over naar de M1

Een vraagje hebben jullie ook vaak last van jury's die je onterecht beoordelen omdat je een haflinger hebt??

Ja ik merk dat toch wel er is zelfs 1 jury waar ik niet meer bij start
We laten ons niet vernederen
IK rijd wel regelmatig winst maar ben ik op een haflinger wedstrijd dan rijd ik net wat meer

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:34

Ik rij vreemd genoeg vaker winst op een gewone wedstrijd dan op een haflinger/koudbloed wedstrijd.

Laatst 3 winstpunten gehaald bij een gewone wedstrijd. Ben nu L2+7

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:15

Scheelt misschien waar je rijd in welk deel van het land
Hier zie je heel weinig andere rassen dan kwpn en wat daar op lijkt
Je ziet wat friesen maar verder niet veel anders ook bij de pony's niet

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:23

Stormwind schreef:

Nee hoor, geen last van. Ben nooit anders beoordeeld of behandeld. Ik rijd niet super veel wedstrijden maar in 95% van de gevallen was ik het roerend eens met de protocollen en bijbehorende cijfers..

:o vind het altijd een beetje een slap excuus als mensen zich benadeeld voelen. Een jury zit er voor zijn of haar plezier en heeft niet bij voorbaat een hekel aan een koudbloed maar zal inderdaad jouw middendraf misschien minder hoog punten dan een voorbeenzwaaier omdat zij in veel gevalken een gunstigere bouw hiervoor hebben. Ze beoordelen wat ze zien en als ze geen middendraf voor een 9 zien dan krijg je die ook niet. Ook al is het voor jouw gevoel het maximale wat je haf kan, dat weet een jury niet en punt wat ze zien.

Als jij zorgt dat je je haf gewoon goed voor elkaar hebt, netjes en nauwkeurig je proef rijdt op het niveau wat bij jullie past dan zul je echt niet benadeeld worden.

En daarbij, het blijft een jurysport he ;-) de ene jury gaat uit van een 6 en de ander van een 10

Er zijn ook genoeg haflingers die best hoog in de dressuursport lopen en die zijn er niet gekomen door alleen maar bij leuke jury's of uitsluitend haflingerwedstrijden te rijden

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:51

Precies Martine ;)

Denk dat ik wel mag zeggen dat onze Aragon een voorbeeld is van een dressuurhaffie die zich op hoog niveau zeker ook laat gelden. En op dat niveau loopt vrijwel alleen hoogbenig dressuurbloed van een ander kaliber dan onze blondjes.

En jij bent met Levi ook aardig op weg naar het Z *\o/*

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:32

Ik heb daar eigenlijk ook nooit last van en kan me eigenlijk ook altijd wel vinden in het commentaar van de jury's
Al vele kwpn en andere grote paarden achter ons gelaten op wedstrijden.
Je weet dat je met een haflinger gewoon wat harder moet werken, maar dat is er juist zo leuk aan toch?

Ik heb gisteren een klein fotoshootje gehad met mijn merrie Feyda <3
Heb nog niet alle foto's dus een topic volgt later :D

Afbeelding

Afbeelding

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:51

Peelie: Wat een knappe foto van de fotomeeting!
Kiddokids: Succes met oefenen en een fijn herstel gewenst!
xLeoniee: Dat is nog eens een prachtige emotionele foto!
Kelly_J: Vind jullie zo'n prachtige combinatie!
Silby: Wat een prachtige foto's, kunnen zo een tijdschrift in!

Wij hebben ons L1 debuut gemaakt.
Dinsdagavond hadden we 193,5 en 189 punten tussen de paarden. Super trots!
Gister bij de kring gereden (dat is een systeem om de wedstrijdsport betaalbaar te houden, je betaald eenmalig €30,- en dan kun je het gehele jaar gratis deelnemen aan kringwedstrijden).
Daar hadden we 171 en 176,5, was teveel aan het genieten, wat ook belangrijk is.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:14

Ik ga beginnen met lessen met mijn verzorghaflinger. Doe haar in september alweer 1 jaar en het is nu mooi tijd om te gaan lessen!