Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:37

Flicka12 schreef:
Wat vervelend die rotstraal zeg, Beterschap voor Nash! :(:)

Leuk Plutolover, succes! Ik welke klasse start je ook alweer? :D

Ik start L2.

Morgen ga ik ff iedereen reageren.

silby

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:26

:wave: Hier nog druk van de vakantie aan het genieten...
Tandarts is vorige week nog geweest,Osteo komt volgende week,zijn we straks weer helemaal
klaar voor het indoor seizoen!
We trainen nu wel maar rijden even geen wedstrijden,de eerste staat op 11 sept. gepland Oudega.
Misschien dat ik dan mijn merrie eens mee neem,mooi oefen rondje al gaat de galop nog helemaal nergens over :')

Succes iedereen die nog op pad gaan de komende tijd!

Vervelend van die rotstraal Peelie,hopelijk heb je het snel onder controle...

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:54

Vervelend van de rotstraal peelie, hopen dat het snel opknapt..

Succes vandaag Leonie!

Even een vraagje, wat voeren jullie jullie haf en hoeveel? Punk krijgt 0,5 kg allsport van pavo ( met wat poedertjes en de vital complete )en kreeg tijdelijk een halve kilo haver bij om haar uit de dip te halen. Ben ik nu mee gestopt maar wel erg zoekende in het voer nu...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:27

Ik heb Vlien aan een dikke halve kilo sportmuesli van Pavo. Ze loopt momenteel 24/7 op het land, en krijgt dit na de training. Maes had ik hier al op, nadat die op de Hippostar sportbrok met haver niet veel vlotter werd. (Hij doet niks op haver, en aan de sportbrok had ie net niet genoeg) Dit beviel bij hem zo goed dat Vlien het nu ook krijgt, en die doet het er ook goed op.

Klinkt goed die vakantie Marinda! Hier begint maandag het 'echte' leven weer, zal wel weer even wennen worden! Word weer gezellig in Oudega haha!

Peelie lastig kwaaltje die rotstraal.. Staat ie goed droog? Moet zeggen dat ik er nooit last van heb met de paarden, zelfs niet als het land een poos zo nat is. Wat voor strooisel heb je? Staat me iets van bij dat zaagsel ook niet echt bevorderlijk is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 02:28

Nash krijgt een kilo basis subli brok. Verder niks bijzonders. Geen poeders. Nu met het land kringt hij wel minder kuil als normaal, uiteraard.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit in 10 jaar tijd een paard heb gehad wat zo last heeft gehad van rotstraal. Met de rhino hebben de paarden veel meer binnen gestaan als normaal.

Normaal staan ze in het buitenseizoen gewoon lekker op de wei en alleen snachts op stal. De regen in de tijd van de rhino, in combinatie met het warme weer, maakte het er niks beter op. Alles is erg nat geweest de laatste tijd.

De dryfeet werkt als een trein! Zijn straal is nu zo goed als rustig. Hij heeft nu alleen nog een groef tussen zijn hoefballen, dus die blijf ik behandelen totdat dat dicht is. De staal groeit nu ook hard een stevig aan. Geen zompige, sponsige massa meer.

Ik ben "jaloers" op de gene die lekker op wedstrijd kunnen. Ik mis het echt. Maar ik heb er niet zo veel tijd voor en ik vind wel dat ik eerlijk moet blijven naar mn paard als ik wedstrijden wil rijden. Dat ik heb dan niet na eem week eens van stal pluk om een wedstrijd te rijden en vervolgens niet te trainen. Dat kan natuurlijk niet.

Dus voor allen met wedstrijden. Heet veel plezier!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:09

Ik heb ipv gisteren vandaag gestart in exloo.. Helemaal in mn uppie heen gegaan was toch best spannend :o

Fijn kunnen rijden en 208&203ptn en 2x een 1e plaats. Erg leuk commentaar gekregen van mensen die mijn proef hebben gezien :)

Ons eerste winstpuntje is dus binnen en dat motiveert wel weer even goed! :j

Hoe is het bij de anderen gegaan vandaag?
Fijn dat Nash zn hoeven weer beter gaan.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:43

Ook ik meld mij hier weer even na een tijdje te zijn weggeweest.
@ xLeoniee, mooie punten, dat geeft de burger weer moed toch?
@ Peelie, supergave foto's, fijn dat het met de rotstraal ook weer beter gaat. Wat betreft de wedstrijden moet je maar denken "Mijn tijd komt wel weer, toch?"
@ Plutolover, Succes 17 augustus.
@ Maessie, succes met de keuring volgende week.

Helaas gaan wij niet met onze driejarige merrie ivm een droesuitbraak bij ons op stal 5 weken geleden.
Dus helaas kon ik daardoor ook niet naar onze laatste wedstrijd in Duitsland, Steinhagen.

Ben wel naar Kiefferhof geweest, daar een mooie derde plaats gehaald in de klasse L trens, daardoor heb ik mij ook gekwalificeerd voor de Kur op muziek en werd daar 4e. De andere resultaten vielen mij een beetje tegen. Terwijl Fhara wel echt fijn liep.

21 Augustus in Uden ga ik voor het eerst Z2 starten, vind het erg spannend hoor, vooral omdat Fhara haar wissels nogal explosief springt..of helemaal niet haha...

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:00

Peelie schreef:
Nash krijgt een kilo basis subli brok. Verder niks bijzonders. Geen poeders. Nu met het land kringt hij wel minder kuil als normaal, uiteraard.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit in 10 jaar tijd een paard heb gehad wat zo last heeft gehad van rotstraal. Met de rhino hebben de paarden veel meer binnen gestaan als normaal.

Normaal staan ze in het buitenseizoen gewoon lekker op de wei en alleen snachts op stal. De regen in de tijd van de rhino, in combinatie met het warme weer, maakte het er niks beter op. Alles is erg nat geweest de laatste tijd.

De dryfeet werkt als een trein! Zijn straal is nu zo goed als rustig. Hij heeft nu alleen nog een groef tussen zijn hoefballen, dus die blijf ik behandelen totdat dat dicht is. De staal groeit nu ook hard een stevig aan. Geen zompige, sponsige massa meer.

Ik ben "jaloers" op de gene die lekker op wedstrijd kunnen. Ik mis het echt. Maar ik heb er niet zo veel tijd voor en ik vind wel dat ik eerlijk moet blijven naar mn paard als ik wedstrijden wil rijden. Dat ik heb dan niet na eem week eens van stal pluk om een wedstrijd te rijden en vervolgens niet te trainen. Dat kan natuurlijk niet.

Dus voor allen met wedstrijden. Heet veel plezier!

Zit echt precies in zelfde schuitje king heeft ook rotstraal voor het eerst nadat wel
hem hebben ik heb overigens met betadine moeten behandelen en terpentine
Spiritus zou ook nog kunnen zei de hoefsmid
Fijn dat beter gaat bij jou

Qua wedstrijd hier ook nog niet baal als een stekker

Goeie nieuws me arm gaat stukken beter na 4 behandelingen alternatieven genees wijze
Heb Vakantie nu, blijven gewoon thuis druk met puinruimen moet af en toe echt gebeuren
Ook helaas weinig tijd voor reactie of lezen
Kom morgen ff. Terug

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:59

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:24

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:44

Prachtige fotos van Stanley en Flicka zeg! Kleine tip: Stanley zn teugelsluitingen zitten binnenste buiten ;)

Fijn dat je arm nu beter gaat Kiddokids!

Goed gereden in Exloo Leonie!!

Ook nog mensen hier die begin September naar Vinkega nhps wedstrijd gaan? Dat is al indoor.

Echt jammer dat jullie merrie niet naar de keuring kon mimp! Er waren meer die door ziekte er niet waren helaas..

Wij zijn net weer terug na dag twee. Gister met onze eigen merrie heen geweest. Die liet haar super zien :D Helaas groeit ze wel nog alle kanten op en daardoor kreeg ze ook wat minpuntjes en een wat lager dan verwacht resultaat. Kreeg wel extra het verhaal dat haar familie allemaal laatbloeiers zijn, en ze zeer zeker zeer interessant als hengstmoeder kan zijn, dus dat was wel fijn om te horen. Ze staat nu weer lekker op het grasland bij dr vriendinnen :D
Vandaag zonder paard heen geweest, en gekeken hoe onze merrie haar familie het heeft gedaan. En dat was de moeite waard! Broertje veulenkampioen, dochter van de zus reserveveulenkampioen, en mams algeheel kampioen *\o/* Dus we houden moed :j

Bob heeft weer prachtige fotos gemaakt deze dagen, hier de hele familie en Lizah en ik helemaal rechts :D

Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:12

Mooie foto! Jammer dat ze zo in de groei zit maar niet meer dan logisch met een jong paard..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:03

Ik ga niet na vinkega, mij te ver helaas.
Mimps: jammer dat je niet na de keuring kon

zo te zien heb je een leuke dag(en) gehad Maessi

Ik ben vandaag weer gestart, En ben 3 wintspunten rijker *\o/*

Alleen als ik me foto's terug kijkt, denk ik van hoe??? hahaha 1e proef oke, die zag er nog netjes uit. 2e proef op bijna alle foto's neus eruit. haha of me vriend kan geen foto's maken dat kan ook :p

1e proef had ik 195 en 2e proef 181.

Heb afgelopen week voor eerst paar keer bitloos gereden. Dit deed hij eigenlijk wel heel erg fijn! beter dan het gehang met een bit. Vandaag ben ik nog wel met bit gestart. Maar eind sept wil ik graag proberen bitloos te starten. 3 sept heb ik wel een clinic maar daar twijfel ik nog bij of ik bitloos zou rijden of niet.

Denk dan gewoon nog bit in, miss heb zei wel de super tip om hem niet zo hangerig op het bit te krijgen. Al gaat het ook met les super hoor! met me eigen instrucice. Maar met wedstrijd is het mis haha. Waarschijnlijk door mijn spanning. Want tijdens de proef moest ik echt tegen mezelf zeggen!! onspan die ARmen!!

haha maar we trainen rustig door! en we komen er wel. Hij moet nog meer op de achterhand, maar hij wordt er langzaam wel sterker in

Afbeelding

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:49

Hallo allemaal.

This bijna zover! De nationale tentoonstelling! ! Wie gaat er allemaal??

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:18

Ik ga! Een Z1 proef, keuring bij de merries van 10+ en mn zusje gaat een B proefje rijden :)

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:33

xLeoniee schreef:
Ik ga! Een Z1 proef, keuring bij de merries van 10+ en mn zusje gaat een B proefje rijden :)

Wat leuk! Wij hebben er veel zin in!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:02

Wij komen ook!

Bestgaand (wordt toch niks, maar ach..) en dressuur! Heb er erg veel zin in; erg gezellig altijd. Ben ook erg benieuwd naar de accommodatie!

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:32

Kelly_J schreef:
Wij komen ook!

Bestgaand (wordt toch niks, maar ach..) en dressuur! Heb er erg veel zin in; erg gezellig altijd. Ben ook erg benieuwd naar de accommodatie!

Best gaand is een vak apart!
Ik heb paar weken geleden mee gedaan en hier lette de jury zeker wel op een voorbeen er uit maar gelukkig ook rij technische gedeelte! Hier werd ik netjes 2de. Maar ik stel er ook niks van voor bij de nationale. De dressuur heb ik ook veel zin in! Welke klasse rij je ?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:13

Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn er klaar voor! Op naar 3 dagen gezelligheid! Iedereen die meedoet heel veel succes! +:)+ :):)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:19

Heel veel succes op de Nationale dames!!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:27

Succes en veel plezier!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:26

Iedereen veel succes!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:04

Ik zag al hele gave foto's voorbij komen van de Nationale! Hoe is het gegaan?
Ik zou zelf ook nog wel eens willen rijden op zo'n groot evenement :D

Wij zij gister terug gekomen van een hele leerzame en leuke instructieweek bij Niesette Haringsma :j
Heel fijn kunnen trainen en nu op naar ons L2 debuut 11 September in Oudega! :)
Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:41

Hoe is het gegaan bij iedereen

Ik heb vorige week lekker op het strand gereden lekker diep de zee in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:43