Woon jij in Wijk bij Duurstede? Waar staat Stravero dan? ^^
Welke (fellere) kleuren dekjes vinden jullie leuk staan op een haflinger. Ik denk eraan nog een dekje te kopen, maar moet wel leuk zijn dan natuurlijk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
macholoverr schreef:Leuk voor je!
Ik heb na zekers 2 jaar ook weer een super goede vriendin van me gezien!
Dee me echt goed dus ik snap je wel!
Monique is dit wat voor je?
http://link.marktplaats.nl/265304348
Freya schreef:laulapaula schreef:ff een vraagje: groeien de hoeven van jullie haffies ook zo snel..? de meeste paarden bij ons gaan om de 10 weken, we hebben dan groepen, zodat de smid niet zo vaak hoeft te komen, maar wester red dat niet. hij moet eigenlijk nog 3 weken, maar z'n hoeven groeien over z'n ijzers heen...
Met ijzers red ik het ook niet bij Donna, dan kom ik ook zeker 2 weken te kort. Maar op blote voeten red ik makkelijk 10 weken. Maar laat hem altijd wel eerder komen, omdat de straal dan alle kanten op gaat woekeren, maar dan hoeft er echt een klein stukje van de hoef af. En ik kom bijna niet buiten met haar, ze loopt of de hele dag ( 8 uur ) in het land of 4 uur in een kampje , met daarbij een stukje ( 2x per dag ) over het erf om bij het weitje of kampje en de stal te komen.
Mag ik vragen waarom jullie paardjes op ijzers staan ? Ik snap best als je veel over de straat rijdt ( verharde weg ) dat je voor ijzers kiest, maar zie genoeg om me heen dat paarden op ijzers staan en die niet zo vaak op de verharde weg komen. Waarom dan toch ijzers ?
Donna stond ook op ijzers toen ik dr kreeg, maar heb die er heel snel af gehaald. Ik ben van mening als ze ze niet nodig hebben en niet extreem gevoelig lopen lekker op blote voeten. Met niet extreem gevoelig bedoel ik dat ze een paar dagen beetje op eieren lopen als ze net op blote voeten staan en daarna gewoon alles doen wat een paard met ijzers ook doet, behalve uitglijden , want dat vind ik een super nadeel van ijzers.
plientjedres schreef:dus sommige paarden hebben gewoon echt ijzers nodig.
Freya schreef:plientjedres schreef:dus sommige paarden hebben gewoon echt ijzers nodig.
Klopt dat beweer ik ook niet dat het niet nodig is. Maar zie genoeg om me heen, dat mensen zonder er bij na te denken het paard voor of rondom op ijzers zet. Vandaar mijn vraag wat is jullie rede.
Donna heeft 2 jaar geleden nog op ijzers voor gestaan, vanwege hoefwond, kon niet anders, moest haar hoef beschermen om te laten genezen. Ik wil ook niemand in een kwaad daglicht zetten omdat hij of zij het paard wel op ijzers heeft staan. Was gewoon nieuwsgierig meer niet.