[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:11

@Stravero?
Woon jij in Wijk bij Duurstede? Waar staat Stravero dan? ^^

Welke (fellere) kleuren dekjes vinden jullie leuk staan op een haflinger. Ik denk eraan nog een dekje te kopen, maar moet wel leuk zijn dan natuurlijk :+

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:30

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:01

@ Puresylk: Nee hahahahah Wijk&Aalburg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:23

Stravero ,Ik heet in RL [***] maar noem noem meelf liever Maya.. En jij was Evenlien? als ik dat goed heb kunnen volgen xD

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:08

macholoverr schreef:
Leuk voor je!
Ik heb na zekers 2 jaar ook weer een super goede vriendin van me gezien!
Dee me echt goed dus ik snap je wel!

Monique is dit wat voor je?
http://link.marktplaats.nl/265304348

had hem gezien ja maar 17 is gelijk al weer zo oud veder is knap paarje nog

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:23

@Stavero, ohw, ik dacht al :P
Meeste hafjes daar heb ik toch wel uitgebreid bestudeerd toen ik daar nog vaak kwam :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:28

Maar Monique het is wel een mooi maatje & 17 is helemaal niet so oud! als je weet dat een paard in de 30 kan worden....

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:31

Mooi paardje hoor :j

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:50

He hallo,

Ik heb nog geen nieuwe foto's van me dames. Die ga ik vanavond maken. Heb last van me rug, dus even een dagje niet rijden. Gisteren heel ontspannen gereden, niks gevraagt dus hoef hem niet door de spierpijn heen te helpen vandaag. Scheelt weer.
Wel vanmorgen naar het ziekenhuis voor een foto van me rug, omdat de klachten net zo hard terug komen, dus er zit iest niet goed, maar ja wat is nog de grote vraag.

Ik heb wel een leuk verhaaltje over mijn twee dames, die afgelopen weekend in het clubblad van de rijvereniging is geplaatst. Dus heb wel leesvoer.

Donna en het wondertje wat Wahida Bella F. heet.

Mijn naam is Donna , ik ben een kleine wat gezette haflingermerrie van 11 jaar jong. Nadat ik me eigenaar wel eens heb horen zeggen wilde ze graag een veulentje van mij, daar heeft ze lang over na moeten denken, maar na 6 jaar hebben ze toch besloten om mij mamma te laten worden. Ergens in mei vorig jaar werd ik zichtbaar hengstig, dus de veearts werd gebeld om mij na te laten kijken, er was niks aan de hand, dat had ik haar ook kunnen vertellen, maar ja ik spreek geen mensentaal. De veearts zei dat ik een mooi ei had zitten en dat ik gedekt kon worden, zo gezegd zo gedaan. Deze cyclus moesten we afwachten, maar helaas was het niet gelukt. Hierop hebben me eigenaren besloten om me naar de mooie pappa van me kind te brengen en ik zou daar voor ongeveer 3 a 4 weken logeren. Nou kan je wel zeggen dat pappa een lekker ding is. Het werden al gauw 7 weken eer dat de hengstenhouder me eigenaar belde met het grote nieuws dat ik drachtig was, heet bij jullie geloof ik zwanger. Ik mocht weer naar huis, jippie weer bij me vriendinnetjes in het land voor grasmaaier spelen, al zag ik wel op tegen het instappen in de trailer. Dat heb ik ook duidelijk laten merken, misschien niet zo aardig van mij. Thuis aangekomen was mijn linkerachterbeen helemaal opgezet , dus veearts erbij gehaald, ik liep niet kreupel, maar het voelde ook niet lekker aan. Ik mocht gelukkig wel overdag grasjes eten, s’avonds stappen en afspuiten met koud water. Nog geen 2 weken later was er een afspraak gemaakt bij de kliniek om naar me been te laten kijken. Allebei me griffelbeentjes waren gebroken en ik moet geopereerd worden, niet zulk leuk nieuws, maar dat gebeurt pas als ik bevallen ben en me kindje heb opgevoed. Me eigenaar mocht niet meer op me rijden en zonder training word ik al heel snel dik, ja daar kan ik ook niks aan doen dat ik daar aanleg voor heb, dus me voer werd aangepast, gelukkig kwam de tijd snel dat ik overdag weer heerlijk grasjes mocht eten.
De maanden vlogen voorbij en ik werd dikker en dikker, me kleine kind in me dikke buik werd ook steeds drukker en me eigenaar heeft haar vaak gevoeld. Zij is al helemaal verliefd op het kleine wondertje in me buik.
Toen de uitgerekende datum van 14 juni naderde maakte ze elke dag foto’s van de melkbar om te kunnen zien of ik snel zou bevallen. Zo sprong ze bijna een gat in de lucht toen ik aan het harsen was en die zelfde avond ook melk druppelde. Ik was niet zo blij met haar vreugde, want mijn voor weeën waren begonnen en dat is geen pretje.
De volgende ochtend, 16 juni, kreeg ik de echte weeën en de bevalling was begonnen, al gauw stond de staleigenaar en zijn vrouw bij me in de stal om te kijken of alles goed was. Zij hadden ondertussen al me eigenaar gebeld, al heb ik dat niet geheel meegekregen, maar even later stond me eigenaar in me box, mij een hele dikke knuffel te geven. Ik keek haar aan en daarna maar me kind, zo van kijk eens wat is ze mooi he. Toen ze er achter kwam dat het een merrietje was ( dat wist ik al lang natuurlijk, maar ja hoe vertel je zo iets) kreeg ik weer een dikke knuffel. Ze heeft zeker een paar uur bij ons in de box gezeten en ik zag aan haar dat ze heerlijk aan het genieten was.
Elke dag komt ze naar ons toe en knuffelt ze met ons en mogen wij lekker buitenspelen.
Mijn kleine meisje kon na 3 dagen al voetjes geven en het halstertje is ook leuk , want dan mag je buiten spelen en lekker rennen. Alleen vind ik dat niet z’on goed plan , telkens als ik wil gaan liggen rollen, gaat Wahida lekker rennen en ja als bezorgde moeder moet je wel je kind in de gaten houden, dan maar niet rollen. Maar soms houdt me eigenaar haar even bezig, zodat ik heerlijk eventjes me eigen gang kan doen, als is het maar voor 5 minuten.

Dit was mijn verhaal, hoop dat jullie genoten hebben.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:50

wat een verhaal stravero

jaja nouw hebben we toch nog een veulen op stal
maandag avond is maddelyn gekomen met madeira
vanwegen de keuring we moeten ze mee nemen naar de keuring en daar ze op ze best laate zien

heb vergeten foto's temaken gisteren in de bak
zal het zo mischien wel even doen
ga ze zo eerst wassen :p

hier foto's van gisteren in de bak
maddelyn is dus de dochter van madeira van paulien op bokt madeira_ het veulen is dus vernoemd naar ze geweldige oma :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:55

Foto's ...... wel uit de oude doos.
Deze zijn van juli 2007.

Afbeelding
Zal ik haar ooit nog zo slank krijgen ?

Afbeelding
Haar mooie hoofdje waar ik keer op keer weer verliefd op wordt.

Ook nog wel leuk om te delen.
Donna heeft in haar paspoort staan dat ze twee aftekeningen heeft op haar bovenlip. Deze heb ik nooit gezien. En heb haar al goed 7 jaar. Tot dat Wahida geboren werd, toen zat ik in de stal , lekker in het stro maar me meisjes te kijken en Donna komt naar me toe en ik zie de aftekeningen op haar bovenlid. Stom he, dat terwijl Donna me altijd kusjes geeft met haar bovenlip.
Waarop ik Wahida bijna heb omgekeerd om te kijken waar zij allemaal een aftekening heeft zitten, hahahaha, dat gebeurt me geen tweede keer meer.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:56

Freya: Leuk verhaaltje :D

Aahh veullie komt net boven de deur uit :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:56

Oh wat een scheetje is de kleindochter van Madeira.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:59

Ik ga omkleden en naar stal. Heb zo les bij nieuwe lesgeefmensje :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:15

ja ja ja
het is zegmaar zo
madeira
mddelyn
madeira :p
whaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:28

Whahah dat is wel komies =D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:29

naomimak staan ze er een beetje goed voor de keuring maddelyn en veulen...

maddelyn heb nog steeds een lief hoofdje

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:12

Freya schreef:
laulapaula schreef:
ff een vraagje: groeien de hoeven van jullie haffies ook zo snel..? de meeste paarden bij ons gaan om de 10 weken, we hebben dan groepen, zodat de smid niet zo vaak hoeft te komen, maar wester red dat niet. hij moet eigenlijk nog 3 weken, maar z'n hoeven groeien over z'n ijzers heen... :?

Met ijzers red ik het ook niet bij Donna, dan kom ik ook zeker 2 weken te kort. Maar op blote voeten red ik makkelijk 10 weken. Maar laat hem altijd wel eerder komen, omdat de straal dan alle kanten op gaat woekeren, maar dan hoeft er echt een klein stukje van de hoef af. En ik kom bijna niet buiten met haar, ze loopt of de hele dag ( 8 uur ) in het land of 4 uur in een kampje , met daarbij een stukje ( 2x per dag ) over het erf om bij het weitje of kampje en de stal te komen.

Mag ik vragen waarom jullie paardjes op ijzers staan ? Ik snap best als je veel over de straat rijdt ( verharde weg ) dat je voor ijzers kiest, maar zie genoeg om me heen dat paarden op ijzers staan en die niet zo vaak op de verharde weg komen. Waarom dan toch ijzers ?

Donna stond ook op ijzers toen ik dr kreeg, maar heb die er heel snel af gehaald. Ik ben van mening als ze ze niet nodig hebben en niet extreem gevoelig lopen lekker op blote voeten. Met niet extreem gevoelig bedoel ik dat ze een paar dagen beetje op eieren lopen als ze net op blote voeten staan en daarna gewoon alles doen wat een paard met ijzers ook doet, behalve uitglijden , want dat vind ik een super nadeel van ijzers.

die van mij stond ook op ijzers toen ik haar kocht.
meteen er onder uit getrokken en lekker op blote voetjes verder.
rij niet heel veel buiten ofzo maar ze moet toch wel elke 8 weken naar de smit voor de haakjes die er aan komen.

mijn vorige paard heb ik eerst rondom gehad op ijzers.
toen wou ik hem ook zonder ijzers hebben.
ging eerst heel gevoelig lopen, toen was hij eindelijk gewend ging hij kreupel lopen op over belaste gewrichten.
toen voor weer ijzers om gedaan en nooit geen last meer mee gehad.
dus sommige paarden hebben gewoon echt ijzers nodig.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:22

plientjedres schreef:

Klopt dat beweer ik ook niet dat het niet nodig is. Maar zie genoeg om me heen, dat mensen zonder er bij na te denken het paard voor of rondom op ijzers zet. Vandaar mijn vraag wat is jullie rede.

Donna heeft 2 jaar geleden nog op ijzers voor gestaan, vanwege hoefwond, kon niet anders, moest haar hoef beschermen om te laten genezen. Ik wil ook niemand in een kwaad daglicht zetten omdat hij of zij het paard wel op ijzers heeft staan. Was gewoon nieuwsgierig meer niet.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:31

Tass schreef:

he wat leuk!!!!!!!!!!!!
heb je ze gewoon buiten in een regenton ofzo? :o
blond he kwam zo maar in mij op.
ik heb ook een padje, henk.
toen ik hem kocht was het echt nog zo'n minni padje nu is zijn schild denk ik wel 15 cm.
alleen hij kild al zijn maatjes, dus hij is nu nog maar alleen. ;(

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:37

hey allemaal
ik melt me hier ook ;)
ik ben sins vandaag de trotse eigenaar van een haflinger ruin
na heel wat problemen gehad te hebben het afgelope jaar met blessures van me andere sport en het moeten laten gaan van me paard
ging ik vandaag met me moeder mee kijken voor een paard voor haar aangezien zij toch weer wilde rijden..
zelf wilde ik ook nog wel weer een paard maar wist ik het niet zeker omdat ik er weinig ben omdat ik en mijn broertje aan motorcross doen. en hij op hoog nivo rijd dus wij er niet vaak zijn.
maar na lang wikken en wegen vandaag heb ik besloten om hem toch te nemen.:o

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:40

welkom zondag
mischien kan je wat meer over je haflinger vertelen mischien leuke foto is altijd leuk om te zien

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:43

Freya schreef:
plientjedres schreef:

Klopt dat beweer ik ook niet dat het niet nodig is. Maar zie genoeg om me heen, dat mensen zonder er bij na te denken het paard voor of rondom op ijzers zet. Vandaar mijn vraag wat is jullie rede.

Donna heeft 2 jaar geleden nog op ijzers voor gestaan, vanwege hoefwond, kon niet anders, moest haar hoef beschermen om te laten genezen. Ik wil ook niemand in een kwaad daglicht zetten omdat hij of zij het paard wel op ijzers heeft staan. Was gewoon nieuwsgierig meer niet.

zo was mij reactie ook niet bedoeld hoor :o
maar ik zie het ook vaak terwijl het helemaal niet nodig is.
hoefen zonder ijzers heebn meer grip op gras dan met ijzers en kalkoenen.

stoere kleur shabrakjes voor op je haf?
daar kan ik over mee praten!!!!!!!!!! hi hi check mijn pakjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hi hi grappig heb eigenlijk op al mijn foto's de zelfde dekjes op, je kan wel zien welke ik zelf het leukst vind :D
maar ik was zo bezig en toen dacht ik van het is wel leuk om meteen een heel jaar door te spitten.
de eerste foto is van mei 2008, de eerste keer dat ik erop zat en de laatste is van 2 weken terug.
grappig om zo te vorderen, als ik het zelf zo mag zeggen

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:47

ohhh die roze hv polo is leuk zeg ik heb de zalm kleurige gehad vond ik toch net wat minder
veder ben ik altijd van de anky's geweest haha

naomi wat en leuk veulen na hoop jullie tegen te komen als ik zaterdag kom zal vast wel druk zijn

freya leuk verhaaltje zeg de kleine groeit zeker erg hard nu

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:47

was ook niet bedoel om aan te vallen naar je plientjedres, sorry als het zo overkwam. Bij mij kwam het iniedergeval niet zo over.
( maar met schrijven kan je vaak niet zeggen hoe je het bedoelt )

Ik ga maar eens richting stal, even me meisjes verwennen en knuffelen en als de binnenbak vrij is eventjes lekker los gooien en foto's maken ( als ik me camera niet vergeet, hahaha )