Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:15

Kelly_J schreef:
wil94, wat een mooie foto! Super gedaan ook! Rijd jij tussen de paarden of pony's? Slim dat je eerst goed bevestiging wilt in de huidige klasse voordat je over gaat.

Je kunt tegenwoordig inderdaad flexibel starten, maar je gaat toch veel liever wat zelfverzekerd op wedstrijd? Vooral na jullie "dal".

Peelie, M2! Dat betekent bijna Z.. :Y) Succes! En wat een prachtige foto!

Anniietjuh, succes zondag! Met welk paard ga je naar de keuring?

kiddokids, wat balen dat het nog niet zo goed gaat.. Beterschap!

Grappig dat iedereen zo z'n grenzen verlegt. Die Haflingers verrassen ons steeds weer!
Mijn doel was ooit om buitenritten te doen, vandaar de aanschaf van een Haflinger. Maar die Haflinger wil niet van het erf :Y) . Dus maar oefeningetjes in de bak geprobeerd en binnen 1,5 jaar waren we Z (bij de pony's)! :')

Nu na 2 veulens en studie, is mijn doel ZZ-licht met een winstpunt :D . Tsja, je moet de lat zo hoog leggen dat je er evt. ook onderdoor kunt toch? :P

Hier nog even een paar foto's van Misty om te showen (op de foto een S&T hoofdstel, ik rijd eigenlijk altijd met een trensje):

[ [url=m/W67Ers.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8OUu7f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JELCBX.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Leuk leuk!! Ik start met min eigen pony. Miss sally. Is een steinbach x abel

wil94

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:04

Wow, die haffies blijven ons steeds weer verbazen ja! Maar binnen 1,5 jaar Z is bijzonder knap ook als je een warmbloed rijdt.

Ik rij tussen de paarden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:43

Afbeelding
Nog een foto van Nash <3 ik heb een kwijlbakje nodig :oo

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:43

wauw Peelie

kom later ff terug

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:25

Oeh, knap hoor!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:39

vanaf wanneer doen jullie deken om? Ik wil stan zowizo in okt gaan scheren afhankelijk van het weer doe ik dan de 150 of 200 grams deken om. Ik heb ook nog een 300. En een 100 gram onder deken.

Hij staat van 10 tot 16.00 buiten. Maar zijn stal is best goed geïsoleerd.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:07

Hier nu bij wisselvallig weer al een regendeken, en na het scheren eind oktober een 200 grams ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:22

Hier pas rond november ofzo. Dekens denk ik nog helemaal niet aan :P

Ik krijg van de Countrymill heel heel nieuw zadel aangemeten! Ik ben zo happy :oo

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:08

Wauw peelie, die foto <3

Plutolover: ik heb punk bij slecht weer nu haar regendeken op, ligt eraan hoe warm het 's nachts is, maar ze heeft hem de laatste tijd 's nachts ook steeds op gehad ( staat 24/7 buiten met inloop stal ) ik scheer haar altijd begin oktober en dan begin ik meestal met de 150..

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:21

Ik kijk altijd naar de temperatuur, onder de 15 graden komt er een deken op. Een 150 grams.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:33

Zelfs nu?

Het is zo benauwd snachts. Hier gaat er nu echt geen deken op. Zelfs met regen niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:42

Stan heeft ook nog geen deken op. ook niet met veel regen

Meestal in sept krijgt hij z'n regendeken om maar ligt ook aan de temp

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:13

Nee, nu niet. Vanaf september ongeveer.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:03

Hier bij veel regen wel, ze kunnen bij ons niet in een schuilstal oid komen, en anders staan ze constant nat in de wind, dan liever even een dekentje ;) Iets met dichtbij zee en altijd wind..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:20

Kijk mijn knapperd
Kreeg hem van miess
Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:29

betreft deken
jaaa en vliegendeken :+ :+ :+ :+
grapje

als het echt mega regent en hij moet nog ff naar buiten doe ik een ongevoerde regendeken op
ik weet niet hoe vaak jullie scheren ik begin meestal met hals a jachtpatroon, met zijn kroon patroon op zijn billen hihi
daarna 1 of 2 keer helemaal het groeit zo snel bij hem
heb overigens dit jaar voor het eerst zijn sokken er ook af gehaald
meestal liet ik zijn benen zitten maar nu er helemaal af was wel stoer had er wel moeite mee want ik ben gek op behang ook qua sokken
ze groeien weer nu yeeaahh

deken verschilt wanneer ik daar mee begin
meestal oktober ligt aan temp
met gevoerde regendeken en dan 100 grams en zo opvoeren mits hij geschoren is
deze winter staldeken 500 grams opgehad toen hij helemaal kaal was zeg maar.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:30

kelly gaaf hoor je foto waarom rij je nooit met stang en trens
zo op de foto wel een knapperd

peelie gaaf zo met zijn staart omhoog,
is alles weer rustig op stal
ja king begint de wissel nu te snappen zal denk indoor worden om een keer Z2 te starten gaat nu ook meer zitten is best moeilijk voor zo tank hihi
tamara heeft zich op gegeven voor sara ouwenhand 3 september leuk leuk leuk

Wil ik zou gewoon proberen te starten kijken hoe ver je al bent.
die lat van mij was l en daarna klaar maar nog 2 en kan M starten
al hoe wel ik natuurlijk nog steeds beetje in de kreukels lig zal het voor mij pas denk ook in de winter worden als alles beetje hersteld is

ik heb nu inmiddels 2 japanse acupunctuur gehad zelf naalden in me hoofd ging na maandag best goed gisteren behandeling gehad en vandaag klut dag zware arm
en de naalden die in me hoofd gezeten hebben voelen beurs aan.

ik heb overigens via vakantieveiling be rijbewijs gewonnen, ik ga 13 augustus intake doen en 6 sep een X aantal uur en daarna volgens mij examen
kijk rijden kan ik wel hihi ja vooruit maar achteruit drama stuur te snel.
mag met de combi die ik heb staan auto en trailer gewoon rijden maar moet echt ff techniek onder de knie krijgen.

staan er voor jullie nog wedstrijden gepland, hier niet ben zelf gevraagd voor eind juli en augustus maar weet niet hoever me herstel is het rijden is nog een drama hij houd precies op rechts vast en dat kan ik niet verdragen met mijn schouder dus hulpteugel is enige wat nu wat helpt ik zie het dus niet zitten om eind juli te starten was wel buiten om de hoek.
meestal gedraagt king zich voorbeeldig op wedstrijd en rijd zijn rondje vind alleen dood eng om straks M te starten M1 zal nog wel gaan maar ik ben niet van de keertwendingen hihi weet nog genees de hulp er van stom he..

gisteren heeft king overigens een rouwstoet begeleid met een vreemde op zijn rug om het zo te zeggen, ik kon het zelf niet omdat ik dus voor me arm een afspraak had staan en te kort tijd had om alles voor te bereiden dus bood king ter beschikking aan om in de stoet te lopen, gaat dus me telefoon de lesgeefster van mijn dochters belde/

het is een ingewikkeld verhaal maar die lesgeefster lag in scheiding en is plots haar (ex) man overleden, hij heeft altijd jaren bij de vereniging gezetten en zulke personen willen wij meestal begeleiding met de rouwwagen naar hun laatste rustplaats.
ondanks dat ze in scheiding lag wilde ze dit toch doen alleen heeft ze geen paard, ze wilde graag king omdat hij super te vertrouwen is ondanks wat ze dus uiten emoties zenuwen stress rillingen noem maar op, het maakt voor king niet uit hij zal je nooit laten vallen hij voelt echt aan als er wat aan de hand is, dus zo doende heeft king gisteren mega stuk gelopen voor de rouwauto, trots op mijn topper hij doet dit wel weer even met een vreemde op zijn rug, kanjer hij zal je nooit laten vallen super trots.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:06

@kelly: ze staat er knap op! Stang en trens staan dr goed! Snap wel dat je op trensje dorrijd als ze het daar goed op doet, deed ik ook heel lang. Het is toch een fikse mond vol voor zo'n haf :j

@Peelie: echt stoere fotos zeg! Pretkoppie!

Kiddokids: ook al zo'n leuke foto, beide zo'n happy face :D En wat braaf dat hij zo in de rouwstoet mee kon! Fijn dat je nog zoiets voor iemand kunt (laten) doen.

Hier nog steeds geen wedstrijden weer op de planning. Ik heb Vlien nog niet op ijzers, en voor die 2 of 3 wedstrijden dan nog vind ik dat ook zonde geld. Binnenkort is hier nog wel een wedstrijd op zand, misschien dat ik die nog opgeef, even kijken hoe dat uitkomt met werk.. En anders binnen maar weer hoor! Begin Augustus is de keuring, dus daar al druk voor aan het trainen met Lizah. :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:04

Vandaag op stal onderling gestart in de B, eerste keer voor paard ej voor mij op haar. Eigenaar had ook voor het eerst B gestart voor mij. Stap en draf gingen goed alleen de galop niet. Ik heb 179.5 gereden.
In september weer een onderlinge wedstrijd op stal dus kan mooi even oefenen op de punten die nu niet goed gingen!Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:21

Kiddokids: wat leuk dat je ook mee gaat doen bij Sara. Ik heb pas eind sept een wedstrijd in de planning

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:05

Xxxmh lekker verder oefenen. Wel zuur hoor 179,5 punt... Maarja. Volgende keer beter.

Ik heb gisteren les gehad van "mijn" Sara. Bij nash is de basis inmiddels zo goed bevestigd dat hij ondanks een poosje stil staan ivm ziekte, de boel zo weer oppakt. Wat een enorm knap paard heb ik toch ook :P (even lekker ego, sorry dames). Op het einde van de les zelfs kunnen halsstrekken in een laag tempo en daarbij activiteit behouden. Knappie.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:26

Peelie schreef:
Xxxmh lekker verder oefenen. Wel zuur hoor 179,5 punt... Maarja. Volgende keer beter.

Ik heb gisteren les gehad van "mijn" Sara. Bij nash is de basis inmiddels zo goed bevestigd dat hij ondanks een poosje stil staan ivm ziekte, de boel zo weer oppakt. Wat een enorm knap paard heb ik toch ook :P (even lekker ego, sorry dames). Op het einde van de les zelfs kunnen halsstrekken in een laag tempo en daarbij activiteit behouden. Knappie.

Was gelukkig onderling dus niet voor winstpunten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:40

Dat las ik, maar daarom is het nogniet minder zuur. :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:10

Goed bezig Peelie.

xxmh: Fijne training zo toch, heb je weer commentaar waar je mee verder kunt trainen.

Wij zijn gister nog gestart, 181,5 (streng gejureerd) en 189 punten. Ga zondag een clinic rijden zodat ik de puntjes op de i kan zetten voor de L1.

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:15

Zoo wat een ervaring gis teren! Wat was het leuk! We zijn gisteren naar de keuring in midden Beemster geweest! Voor ons de eerste keer dat we naar een keuring gingen met paard sally was super braaf en deed haar rondje goed. Dit werd beloond met een 1ste premie en 75.5 punt. Helaas net een halve punt te weinig voor lunteren. Maar dat mag de pret niet drukken! In de middag mee gedaan aan best gaand voor de eerste keer en hier heeft ze zich ook echt laten zien en werden we netjes 2de!!! Trots op sally Afbeelding