Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:23

Fargino, wat fijn dat je bent opgeknapt! :)

Sita, gefeliciteerd! Super dat hij een winstpunt heeft behaald :D

Esmée, hopelijk kun je gauw weer wat oefenen met Mando :(:)

Paulien, wat jammer zeg dat je kaartje er niet goed in zat! Wat fijn dat je lekker hebt gereden :D wat gaaf zeg dat je op een marathon wagen hebt gezeten! Zijn de shetlanders van een stalgenoot of iets? :)

Lisette, wat fijn dat je onderzoek af is en lekker vrij bent! :D

Nou kon wel merken dat Madeira nu ook lekker gelongeerd wordt door mijn bijrijdster 1x per week. Ze begint steeds fijner te lopen na mijn idee :). Woensdag maar is proberen kwartiertje in te rijden (en niet 5 á 10 min. te stappen en dan gelijk beginnen met de les) in de hoop dat ze eerder dan de laatste 10 min van de les zo lekker gaat lopen haha :D.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:49

Iedereen weer wat beter, lekker. Snotteren is ook niks.

Sita: Wat goed, zn eerste punt. Hij gaat lekker.

Paulusje: Wat leuk. Ik heb dat nog nooit gedaan, lijkt mij ook wel leuk om eens te doen. En wat jammer dat je geen fotos hebt van de gekke bui. Vind dat soort fotos altijd grappig om te zien.

Ik heb vandaag ook gereden in de kou :brr: . Lekker de skibroek aan en de warme laarzen en gaan. Maris dacht er ook zo over, ze was echt een bom. Niet leuk meer. Compleet gestoord. Voor ik in het bos was, was ze al 4 keer omgedraait. Ze hoorde een hond heel erg blaffen en durfde er niet langs, terwijl ze gek is van honden en er altijd mee wil spelen. Maar deze hoorde ze en zag ze niet, dat zal het wel geweest zijn. Rustig aan gedaan in het bos, was erg bevroren dus hard. Wat gedraafd en veel gestapt. Op de terugweg moet ik over een mountainbike pad omdat het ruiterpad wat er naast ligt is afgesloten ivm zagen. Rij ik daar, ben bijna van het pad af komt er een kudde mountainbikers achterop gereden. Toen had ik toch ff het angstzweet op mn rug staan. Ze vond het eng! Ze ging echt stijgeren en lopen rennen en die gasten maar door fietsen. Op de bevroren grond krijg je zon raar geluid en daar schrok ze dus echt van. Wel goed gegaan, maar daarna was ze echt hyper. Dus maar rustig naar huis gedraafd. Dus was me het ritje wel.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:51

Ik moet zeggen dat ik dit winterweer wel prettig vind, zolang er geen sneeuw komt vind ik het best. Ben wel wat stijver nu met die kou, maar de pijn is beter zo!

Vanmiddag een buitenrit gemaakt, nu het rondje Opeinde de andere kant om. Nou, met het andere oog is het toch een stuk spannender volgens Iris. Vooral de vissende jongetjes waren heul eng, en ook tegemoetkomende wandelaars blijven spoken... Ik kon er wel om lachen, ben alleen even boos geworden toen madam weer bedacht dat de stijgerknop er ook nog op zat!

Vraag aan jullie: Waar is als ruiter je plaats, op een 60km weg of op het brommer/fietspad?

Ik heb (járen geleden...) tijdens mijn ruiterbewijs geleerd dat voor een ruiter dezelfde regels gelden als voor een trekker. In dat geval hoor ik dus op de 60km weg. Er is 2 keer naar me getoetert en naar me geroepen dat ik op het fietspad moet, wat is waar? En het was zondag, niet eens druk op de weg. Op het fietspad wel trouwens.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:54

Volgens mij hoor je (helaas) op de weg...
Ik rijd altijd op t fietspad, want 60 km/u betekend hier ruim 80 km/u.. :o

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:55

Als er een fietspad is rij ik altijd op het fietspad, hoewel het inderdaad behoorlijk verwarrend is, want je bent inderdaad gewoon een bestuurder. Maar ja op de fiets ben je bestuurder en in de auto ook.

Anoniem

Je hoort idd op de weg.. Maar dat doe ik ook niet hoor :n

Sita_

Hahaha die Maris! Lekker de winter in dr bol! Gelukkig weer veilig thuis aangekomen.. :)

Ik heb vandaag niet gereden, laad morgen t jonge spul wel in en dan ga ik naar de vereniging te rijden.. Durf de weg nog niet uit met mn 3 jarigen.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:01

Ik heb ook niet gereden pony verdiende wel een dagje rust :)

Zometeen ff springzadels passen hebben thuis 3 dus hopelijk past er 1 en dan kunnen we los :))

Iemand hier tips voor een fijne bodyprotector. Had alleen een HH maar daar krijg ik last van van mn rug en aangezien mn rug al niet best is is dan niet zo fijn :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:25

Sita_ schreef:
Volgens mij hoor je (helaas) op de weg...
Ik rijd altijd op t fietspad, want 60 km/u betekend hier ruim 80 km/u.. :o

Dat is hier ook het geval. Het is tot een half jaar geleden een 80kg weg geweest, en dat wordt er nog royaal gereden.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:43

Ik heb een fijne bodyprotector :) weet het merk zo even niet uit mijn hoofd maar het zijn van die losse blokjes. Veel fijner dan een plakkaat voor en achter je haha. Ik zal ff plaatje zoeken.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:47

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:07

ik ga ook echt niet op de weg hier, word zo van je sokken gereden.

De bak is hier bevroren.. En ik wilde net gaan kijken of ik weer zou kunnen rijden nu Nikita gewend is aan der nieuwe stalling.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:22

Ik rij eigenlijk ook altijd op het fietspad. Alleen in de zomer wil ik nog al eens op de weg rijden als het te druk is op het fietspad. Marissa loopt ook het liefst op de weg en niet in de berm. Ik blijf altijd in het midden van mijn baan rijden totdat de auto genoeg is afgeremd voor ik naar de kant ga. Alleen hier naast de 80 km weg rijd ik echt altijd op het fietspad. Daar word namelijk altijd te hard gereden, en ik doe er zelf helaas ook aan mee :o . Ik heb er eigenlijk nog nooit commentaar op gehad. Iedereen doet het namelijk zo hier.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:50

Hoi!! :-)

Zo vandaag maar weer eens aan het werk gegaan, voel me goed genoeg ervoor. Heb het nog druk ook dus de tijd gaat lekker snel.
Lees net op FB dat het in de omgeving Spijkenisse is gaan sneeuwen dus dan zal Rotterdam niet lang op zich laten wachten denk ik. Ben benieuwd hoeveel er valt. Ga ik er eindelijk profijt van hebben dat ik Storm zijn ijzers er af heb laten halen. Beetje jammer dat ik morgen gewoon moet werken anders had ik nog wat sneeuwfoto's kunnen maken, maar wie weet ligt het er het weekend ook nog wel.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:59

Ik hoop dit jaar een weekend te kunnen maken van equitana, met een stel meiden een huisje huren ofzo :D
Vorige keren eigenlijk alleen maar de kraampjes afgestruind en alle shows en bezienswaardigheden gemist, zonde gewoon!

Dus dit jaar de eerste dag inkopen doen (dan zijn alle leuke spulletjes nog op voorraad O:)) en dag 2 alles bekijken!

pauline, wij hebben hier helemaal geen metro's haha!

Islien; welkom en jeetje 30, hoop dat mijn blondies ook zo oud mogen worden!

faringo; wat lief van je vader dat hij alles voor je opgeruimd heeft!

Yvanka; super gave foto's van je clinic! :D

Arlando; zooo herkenbaar he, toen ik mn eerste auto kocht zei ik ook; ik ga wel op de fiets naar stal! ben in 2,5 jaar misschien 10x op de fiets geweest haha oeps...
Balen dat hij zich zo verveelt zeg! :( En dingen als vd mag dat ook niet? De minder belastende oefeningen...

Mando; fijn dat je les goed ging, ondanks je brak zijn! een dagje uitbrakken is soms wel goed hoor!

Dapnik; altijd leuk he je eerste salaris! En alles wat daarop volgt ook trouwens haha

Lisette; ik ben ook geen reizer haha, zit eigenlijk het liefst in eigen huis :o

Sita; ook gave foto's!

He bah yvank! hopen dat je straks ook resultaat ziet en weet wat er scheelt!

Klasie; is iris zo bang voor trekkers dan? jammer joh!

Faringo; fijn dat je weer een beetje fit wordt! het gaat ook zo enorm rond he het ziek zijn...

Pauline; jammer van de foto's! Zul je altijd zien he gaan ze uit hun plaat en heb je de camera bij je, gaat er iets mis, zucht!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:00

Bah gisteren de hele dag op bed gelegen, ben er alleen maar af geweest om naar de wc te gaan en even om een stukje appeltaart gegeten.
Voordeel is wel dat ik gelijk goed uitgerust ben en er vandaag gewoon weer tegen aan kan! :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:09

@Hanke: Niks aan! Maar idd een keer verplicht uitrusten is ook wel eens even goed ;)
Hier ook allemaal zieken, gelukkig zelf nog niet besmet, maar goed, dat mag ik dan ook gelijk wel even afkloppen!

Heerlijk dit winterweer, het zonnetje er weer lekker bij enzo! Rijden is nu wat lastig met die harde bak, maar kan de paarden wel lekker weer in het land hebben, kunnen ze weer rennen en vliegen wat ze willen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:12

Het zonnetje??? Hier sneeuwt het stevig door nu.
Heb nieuwe werkplek op mijn werk waardoor ik nog minder makkelijk kan internetten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:11

Het is zo verschillend met het weer. In Oudeschild waar ik woon, ligt bijna niks. In De Koog, waar ik werk ligt echt een laag van zon 5 cm. En dat dus op een afstand van zon 1 km. Maar er komt nog meer aan. En wat is het koud. :brr: Ik ben al een half uur thuis van Marissa en heb nog zere vingers van de kou en hele koude benen. Ik heb de waterbakken ijvrij gemaakt en daarna mest geruimd. Toen op de terugweg weer langs de waterbakken gelopen en toen lag er alwer een laagje ijs op. In zon 10 min. Niet leuk meer.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:13

Pff, ellende... Wil je de sneeuw aub aan die kant van de waddenzee houden? Bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:56

Hier ligt ook sneeuw.

Bak is keihard -O- dus hebmezelf direct getrakteerd op een abbo op de binnenbak _O-

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:07

Mijn bak is ook keihard, ben blij dat ie mooi vlak is! Nu kan Iris er gewoon de hele dag in.
Vanmiddag zijn we naar de binnenbak hier op de buurt geweest, is 10 minuten stappen. Ging best fijn, haar oren, hals, singelplek en bilspieren waren zelfs bezweet!
Als het sneeuwvrij blijft, gaan we (als het mag...) woensdag weer.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:23

Hier helaas ook sneeuw... Zo auto ophalen bij garage, heeft APK gehad, en dan naar stal.
Vanochtend weer bij de fysio geweest en ben voorlopig weer klaar :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:37

Hier geen sneeuw. Hou die maar bij jullie.
Ik dacht ik ga lekker ff longeren binnen maar op stal aangekomen kwam ik erachter dat mijn paardenkleding nog thuis lag. Nouja dan maar dagje vrij.
En ik liep in mijn apenpakje omdat ik nieuwjaarsborrel had gehad.

Nouja morgen vrij en weer nieuwe kansen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:50

Als ik het weerbericht mag geloven, blijft de sneeuw in het zuiden.
Ik heb spontaan een echte winterrijbroek met fleece aan de binnenkant besteld...