WZNTB Haflinger-Freaks in action! deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Re: WZNTB Haflinger-Freaks in action! deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:56

Wow wat gaat het hier altijd hard zeg!
Elke keer als ik terug op bokt kom dan moet ik zeker 3 blz bijlezen Clown

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:57

Hoi. Doei!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:10

Eey!
Weet iemand nog een leuk boek waar ik leesverslag over kan doen?

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:16

Hey.
Kyrr, loverboy van theo hoogstraaten? of euh Het bittere kruid van marga minco(boek over jodenvervolging etc. erg mooi boek!)
Laatst bijgewerkt door Anseltje op 20-06-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:17

Timboektoe ofzo, maar die zijn zo dik. Scheve mond

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:20

Zucht, ik ben er weer vandoor. Doei!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:22

Kyrseltje schreef:
Eey!
Weet iemand nog een leuk boek waar ik leesverslag over kan doen?

De tweeling (weet ff niet meer van wie dat was) ook heel mooi, ook verfilmd.
En de aanslag, boek over een gebeurtenis in de tweede wereldoorlog wat door heel iemands leven gaat en later de puzzel compleet maakt. Is ook verfilmd, boek is van Harry Mulisch.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:22

Internet thuis doet het btw nog niet. Zit nu weer op school achter de compu. Boos!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:24

Hm, boeken lees ik niet meer Nagelbijten / Gniffelen Kan ik je niet aan helpen.
Hebben jullie nog school? Ik heb al vakantie Ja

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:24

Hoi Nicky sinds wanneer zit jij hier bij ons?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:26

Monica_86 schreef:
mensen ik zie zo op tegen donderdag 11:30uur, wordt verstandskies getrokken Bloos! Boos!

Trouwens heb supergoed nieuws! Ga weer intensief op amber rijden en misschien zelfs wel wedstrijden na verloop van tijd. was vanochtend ff naar buurvrouw op manege wezen kijken. Wist al wel dat er al een aantal maanden jong meidje lesgaf maar wist ik veel wie dat was. Kwam ik daar, oud klasgenoot en vriendin van mij geweest op de mavo. Supertoffe meid Haha!

Dus heel gesprek over haar en over mij, haar paarden en toen kwam de vraag hoe het met mij en amber ging, dus ik allemaal vertellen. Met dus ook dat ik graag weer zou lessen maar dan gewoon thuis, zegt zij: Nou ik wil dat wel doen, gezellig Haha! (zij heeft ORUN en geeft dagelijks les op grote manege hier vlakbij) Dus binnenkort komt ze ff langs Haha!

Heb er helemaal zin in!! Haha!

Wat pagina's terug, maar maakt niks uit he Moon.

Superleuk Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:30

Lous schreef:
Hoi Nicky sinds wanneer zit jij hier bij ons?

Gister Vork

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:31

Ja dan krijg je dat als dat kútinterslet het niet doet Clown

Nou ja welkom, dat je hier maar vaak mag zijn Lachen

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:39

Ik peer m! Heb boek gevonden!
Doeg Kusje

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:49

Ik lees eigenlijk best veel. Lachen Vind lezen ook leuk, vriendinnen van mij snappen mij niet Clown
Haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:51

Als ik een boek lees is ie van Jill Mansel. Geen hoogstaande literatuur dus, maar erg leuk.

MOET al die Shopaholic boeken ook nog lezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:52

Doei!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:52

Hihi, nee, ik lees alleen maar wat er op bokt staat Knipoog

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:59

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:13

hallo dan maar Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:19

Jammer dat het topic verslag van de dag niet meer bestaat op Bokt:

Dus hier even het verslag van gisteren..... Slapen zo vermoeiend was het, maar weer een jaartje geen omkijken:

Gisteren om half twaalf op de manege, want Jive moest weer naar de smit voor nieuwe ijzers voordat hij het land opging en s'middags zou de veerarts komen.
Van de manege moest ik nog naar de flappentap. Had niet genoeg geld, dus van de flappetap weer terug naar de manege. Toen met de hoefsmit naar de wei voor de shetten, want die hadden al 1,5 jaar geen hoefsmit gezien(sinds we ze hebben). Hoeven hoefde niet gedaan te worden. Onderhoudsvrij volgens de smit. Ze slijten vanzelf wel goed af door het lopen op de stenen. Daar staan ze dus ook op Haha! . ideaal dus scheelt weer een hoop kosten. Tong uitsteken
Van de wei weer terug naar de manege voor de veerarts. Die was in aantocht, dus Jive een half uur los gegooid en daarna staan grazen totdat hij zijn entingen kon krijgen. Enten doen we altijd met een groep omdat dat weer wat scheelt in de kosten. Na de entingen Jive weer op stal en met de dierenarts naar het weiland. Puck en Goos moesten ook geent worden en er moest even naar de tanden gekeken worden, want dat was dus ook 1,5 jaar niet gebeurt. Vorig jaar hadden we Puck en Goos mee naar de manege genomen om daar te enten. Maar door de geur van al die paarden en de spanning ging het enten niet zo vlekkeloos en stonden beide shetten op de achterbenen. Dus dit jaar lekker rustig in hun eigen hokkie op de wei. Eerst Goos zijn enting. Hij schokte even toen de naald erin ging, maar bleef verder zeer rustig. Toen ze naar zijn gebit wilde kijken bood hij gigantische weerstand, ze kon niks beginnen. Dus besloten Goos te verdoven. Net als de enting ging dat voorspoedig terwijl er dit keer wel in een bloedvat werd geprikt. Daarna laten werken en Puck enten. Dat ging wat minder makkelijk dan Goos. Hij sprong steeds naar achteren. Veearts aan de andere kant gaan staan, zodat hij haar niet kon zien en de spuit ging er vlekkeloss in. Daarna was Goos klaar voor controle. De klem kon aardig ver dus ze kon nu goed alles zien. Alles bleek goed te zij, dus bijwerken was niet nodig. Alles wat gewiisels moest zijn tot nu toe was gewisseld en weer doorgekomen. Nu moet hij dus nog 1 keer wisselen. Verdoving was dus niet voor niets, wie weet had hij wat ernstigs Bloos , moest ik niet aan denken. Daarna Puck gekeken. dat ging veel makkelijk. Met alles moesten we de shetten natuurlijk goed vast houden, maar bij Puck was alles makkelijk te zien. Eerste keer dat ik ook de kiezen van een paard zag Knipoog , maar alles was helemaal glad.
Dus ook geen kosten voor het bijwerken van gebit.
Daarna Goos samen met de veearts in de schuilstal gezet om zijn roes uit te laten slapen in de schaduw.
Veearts: je kunt hem zo wel laten staan hoor, over een uurtje of twee even gaan kijken. Dus veearts weg en ik van de wei weer terug naar de manege om mijn spullen te halen. Ze had alles al in de boekjes geplakt voordat we naar de wei gingen.
Van de manege naar huis, want zou met het buurmeisje met de ponies gaan wandelen. Maar dat was niet mogelijk omdat Goos nog onder zeil was, en ik die niet in zijn eentje achter wilde laten. Dus afgesproken om dan te gaan poetsen en mesten. Vond ze ook niet erg. Ongeveer 1,5 uur later was ik met buurmeisje weer terug op de wei. Goos was inmiddels weer bijna helemaal wakker. Wel nog te rustig voor Goos, maar hij stond inmiddels weer buiten de schuilstal en liet merken dat hij me weer had gezien. Dus de stal uitgemest en beide pony's hooi en voer gegeven. Goos begon de emmer alweer uit mijn handen te duwen. Daarna beide pony's gepoetst en besloten in het bos even te gaan grazen. Moest trouwens wel lachen om buurmeisje en Puck. Puck is niet makkelijk met halster te rijden, maar buurmeisje hijst zich er in 1 keer op en rijd zo weg Pling Goos was nog wel wat sloom , dus liep heel relaxt erachteraan. Eigenlijk hadden wij wel zin in een ijsje. Dus gekeken bij het pannekoekenhuis aan de rand van het bos. Daar hadden ze alleen ijs van de kaart. Ach ja wel wat duurder, maar Zoe (buurmeisje) helpt altijd zo goed dat ik vond dat ze dat wel verdient had. Dus we zijn beide op het terras gaan zitten met de pony's aan het hek zodat ze konden grazen. Het was rustig op het terras, maar de overige mensen vonden het wel grappig. Goos gooide alweer zijn charmes in de strijd omj te laten zien hoe leuk hij wel niet is.
Na het ijsje weer terug naar de wei. Echt grappig gezicht Zoe en Puck ze hijstte zich er weer op en reed zo weer weg. Haha! Een volgende keer gaan we poffertjes eten.
Pony's weer op stal, schrik erop (ze staan weer opgesloten omdat de wei aardig nat is en hij nog even bij kan groeien omdat Jive volgende week zondag alweer komt) en eindelijk naar huis.

Dat was dus mijn dag, leuk einde, maar wat vermoeiend!!!!!!!! Bloos Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:24

Jeeeezus lous Vork
Ik ga hem vnavond eens doorlezen Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:26

Schrok ook even, wist niet dat ie zo lang was Nagelbijten / Gniffelen

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:31

Zoo Lous ik dacht; Fack wat is dit Bloos! (dacht aan zo'n ernstig verhaal) Maar gelukkig maar een rustig verslag van de dag Tong uitsteken Haha. Fijn dat het verder goed is gegaan Lachen

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:42

haha leuk verhaal Ja
volgende week (ofzo) krijgt shinda haar eerste entingen Nagelbijten / Gniffelen