[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:07

Marjonrebel, wat een lastige keuze zeg! Heel veel sterkte de komende tijd, het zal niet makkelijk zijn!

Joopiexx ik vind hem ook enorm veranderd hoor hihi Lachen

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:14

thnx meiden...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:17

Dames, ik moet nu boer zoekt vrouw gaan kijken!
Oooh dat vind ik zo leuk Bloos

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:19

Muppetmayo: schattig! Is hij daar 1 jaar oud?

Marjonrebel:wat rot voor je. Ga je nu geen ander paard meer kopen?

joopiexx:Boer zoekt vrouw, is dat ervoor nu? Balen, ik zit nu op de uni te bok..eh werken Knipoog Ik lijk wel gek, het hele gebouw is verlaten Clown

Ik heb ff zitten uitrekenen wat het grofweg kost om een veulen op te fokken: als ik uitga van zestig euro per maand, 3 jaar lang, dan is dat 2160 euro... En dan zijn dat alleen nog de stallingskosten. Voordat je hem ingereden hebt ed en gaat verkopen ben je ook zo zes maanden verder, dus daar komen dan nog zes maanden stallingskosten van een normale stal (zeg 150 euro) bij. Dan heeft het je in totaal minstens 3060 euro gekost, terwijl een haflinger van 3 nooit veel meer op zal brengen dan 1500 euro.

Als ik zou fokken met ankie zou ik dat natuurlijk sowieso niet doen om er winst op te maken, maar om nou 1560 euro verlies te staan is behoorlijk wat...
Misschien als je ze aan huis hebt dat het dan wel te overzien is, maar als je afhankelijk bent van stallen is het echt duur.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:21

Hinke volgens mij issie daar een half jaar Lachen
En ga eens naar huis jjoh Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:23

De site heet :The Healing Spiral

@ Joopie , paarden "praaten" niet gauw over hun verleden, zeker niet over de vorige eigenaren. Wat ik wil zeggen, verlang er niet te veel van.

Ik ben bij die van mij achter een hoop gekomen, omdat ik de verzorgster tegen kwam op een stal waar ik toen ben gaan staan en zij kon mij heel veel vertellen, ook ben ik diegene tegen gekomen die mijn paardje heeft ingereden.

Ik wil ook nog een keer een karakteranalyse laten doen, maar denk dat ik dat laat doen als ze kleine geboren is. Gelijk voor alle twee gelijk laten doen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:25

Freya:kga die site thuis ff bekijken Knipoog

muppetmayo schreef:
Hinke volgens mij issie daar een half jaar Lachen
En ga eens naar huis jjoh Clown

Ik ga al Haha! Ben echt moe Slapen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:28

Haha goeie reis dan!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:28

@ Marjonrebel , heel veel strekte met dit besluit, vind het moedig van je dat je voor het paard kiest en niet voor je zelf.
Staat een beetje raar, maar denk dat je me wel begrijpt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:36

Peelie schreef:
Mystica schreef:
@ Peelie: Ze moet nog gedekt worden Knipoog Komend voorjaar Haha!
Ik sta nu nog op een pensionstal, en dat is geen doen met een veulen. Heb dus eerst een plekje bij een boer geregeld, bijna bij mijn huis om de hoek, dus nu kan alles doorgaan Haha!
Mijn vorige veulen was in 2000, en ik kon inderdaad niet wachten om het te zien, vooral de laatste maand is het afwachten verschrikkelijk moeilijk.
Moet zeggen dat ik heel benieuwd ben naar het veulen van Mara. Ik heb vaak met Renate gezocht naar veulens van Nobbi, maar hebben maar 1 foto gevonden van een 3 jarige ruin, en ik moet zeggen dat dat een heel leuk beestje was Ja

Zou ik die foto mogen hebbe??? Ik heb namenlijk helemaal geen nakomenlingen van hem gezien Verdrietig

Moet ik even kijken of ik die nog heb Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:48

Hinke schreef:
Ik heb ff zitten uitrekenen wat het grofweg kost om een veulen op te fokken: als ik uitga van zestig euro per maand, 3 jaar lang, dan is dat 2160 euro... En dan zijn dat alleen nog de stallingskosten. Voordat je hem ingereden hebt ed en gaat verkopen ben je ook zo zes maanden verder, dus daar komen dan nog zes maanden stallingskosten van een normale stal (zeg 150 euro) bij. Dan heeft het je in totaal minstens 3060 euro gekost, terwijl een haflinger van 3 nooit veel meer op zal brengen dan 1500 euro.

Als ik zou fokken met ankie zou ik dat natuurlijk sowieso niet doen om er winst op te maken, maar om nou 1560 euro verlies te staan is behoorlijk wat...
Misschien als je ze aan huis hebt dat het dan wel te overzien is, maar als je afhankelijk bent van stallen is het echt duur.

Ik heb Armando tot zijn 3e gehad, heeft me een kleine 2000 euro gekost, maar zo veel meer plezier geven dan wanneer ik een willekeurige 3jarige hengst had gekocht. Haha!

@ Marjonrebel: misschien inderdaad de beste beslissing, maar wel rot.

Van Ewalda heb ik geen babyfoto's, van Armando wel, maar het paard zelf niet meer Clown

Armando een dag:
Afbeelding

3 jaar Tong uitsteken
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:51

Dat is ook een knapperd zeg!
Voor Daimy was ik alles bij elkaar ook een hoop geld kwijt, meer dan dat ik een 3jarige kocht.
Maar ik zou dit niet willen missen! Het zien groeien, het zien veranderen, de 1e die er straks opstapt enz enz enz.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:06

@hinke nee ik heb besloten om voorlopig helemaal geen ander paard meer aan te schaffen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:14

wat jammer dat je hem weg doet.

Hip hopje!! jij dus ook boom loos!!! Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:15

MaaykeKramer schreef:
erg mooi zadel hiphopje Haha!

ja, en de maflinger die eronder zit is behoorlijk vies zie ik nu, hahahaha
ik ga haar manen echt niet wassen met dit weer, ze wacht maar tot het voorjaar Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:26

sjah... ik heb de 17e een wedstrijd en de mijne is ook echt super smerig.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:28

Freya, natuurlijk verwacht ik er niet teveel van, en wat betreft vorige eigenaren ken k ze bijna allemaal.
Ik weet in wat voor milieu hij heeft geleefd etc.
Alleen het wekt gewoon mn nieuwsgierigheid om eens te weten wat hij denkt en voelt.

Ik ga even die site bekijken!

Hinke: er zijn 4 boer zoekt vrouw specials, om te zien hoe het de boeren uit de vorige series nu vergaat. Ik heb alle series gevolgd dus het is wel leuk om te zien. In het najaar komt er weer een nieuwe reeks!

Hiphopje: Mijn haf ziet er ook ongeveer zo uit hoor op dit moment.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:31

Die van mij is op het moment ook meer een varken dan een haf Clown Schaamde me gewoon toen ik met m door t deurp liep Clown

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:34

tja, dat krijg je als je ze nat van de regen uit de wei plukt, en dan even loslaat in de binnenbak met zwarte zand. hahahaha
het meeste vuil is er inmiddels alweer uit. volgens mij heb ik een zelfreinigende haflinger Pling

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:34

Die van mij is afgelopen zomer voor het laatst gepoetst Clown

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:50

Hey hiphopje leer dat die van mij eens aan als je wil Clown

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:52

muppetmayo schreef:
Hey hiphopje leer dat die van mij eens aan als je wil Clown

gewoon in een regenbuitje laten staan en dan zorgen dat ze NIET in de binnenbak gaan rollen, hahahaha
Tong uitsteken

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:55

die van mij die rolt dan in de blub van het weiland! Of in zijn stal, hij zoekt expres de mest op om in te rollen volgens mij! Varken Clown

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:28

Nog eeds niemand die 10-jarige Haflingruin in de buurt van Zuidlaren (dat is Drenthe) met dressuuraanleg (gelopen met les) en menaanleg (gelopen voor de wagen ook met les=instructeur) en keertje wil komen bekijkn en rijden, mogelijker - en hopelijkerwijze - dat je er dan lekker zelf iets mee gaat doen. Vaste berijdster is naar Belgie studeren voor dierenarts (hier in Nederland uitgeloot), soms komt ze nog in het weekeinde, dan is het meestal buitenrijkden met mijn paard en haar Haflinger meririe van 20 jaar. Zij heeft dat paard ook jaren gereden, maar nu us geen tijd meer voor. Eigenaaresse, van de boerderij waar het paard nu nog staat (hij is daar ook geboren), heeft een heupprobleem en is op leetijd, dus zij mnt niet meer (gereden heeft zij zelf nooit). Wat heb ik er voor belang bij? NIKS. IK heb die Haf, Pjotr, ook gereden.VOOr mijn eigen paard de belering in ging, tja,nu rij ik hem natuurlijk. Pjotr (dat is de naam van de mooie Ha -manen tot op z'n knietjes zowt, trouwens - wil niks liever dn at er gewoon weer watr mt hem gedaan wordt.j Hij heeft verschillnd 15-jarige "verzorgmeisjes" gehad die ook al heel lang reden, maar dat is het niet (die meisjes gaven het op) Het is gewoon niet een "beginnerspaard". Dar is-ie te "gdstrong" voor. Weet nou niemand its of iemand voor dit paard ik vind het zo zonde van hem...
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 04-01-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:42

Pjotr isgewoon een geweldige, maar niet gemakklijke HAFruin. Zelf heb ik een FRies kruising Tinker. Daarvoor heb ik ook op Pjotr gereden. Hij is ook, dressuurmatig, buitengewoon leuk uitgevallen. Ik vind het gewoon gigazonde, dat dit pard NIKS staat te doen in de wei. Hij kan en hij wil. Maar.. hij heeft er een ZEER dwarse kop op staan, inmiddels. Dus we zoeken niet "verzorg" mensen, mar serieuze mensem, die zelf wel zo en pard zouden willen, met eventueel, als het klikt, uitzicht op volledig beschikking over het beuwste paard, geen lease dus, maar ach, als het gaat klikken, is misschien meer mogelijk dan ik hier neer kan zetten.....Wie gaat deze koppige ruin manieren bijbrengen en hem aan het verstand peuteren dan het LEUK is om leker met iemand samen te rijden? Ik ben er ook nog, hoor, met m'n eigen knollie. Je staat nooit in dit verhal. Ik vind het ZO jammer dat er niks meer wordt gedaan met dit mooie paard? Elke dag zet ik hem in de morgen in de wei (paddock) en elke avond hal ik hem er weer uit (samen met zijn 20 jrige Haf-maatje Heidi), en elke keer denk ik dan: WEER en dag voorbij dat er met Pjotr niks is gedaan. Er ullen toch wel mensen (meiden ) die snakken naar zo een stoer Haflinger. Ja, ik weet het, we wonen in een afgelegen gebiedje. Maar is er dan niemand?