[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:22

Met of zonder, alletwee eigenlijk! Hij loopt standaard als een hondje achter me aan Lachen 1e keer toen ik ging rennen schrok ik me rot dat hij mee ging draven! Als ik ga zigzaggen,doet hij gezellig mee!

En qua vrijheidsdressuur, is daar niet een site van? Ik meen iets van pink horizon ofzo?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:24

Mystica schreef:
@ Peelie: Ze moet nog gedekt worden Knipoog Komend voorjaar Haha!
Ik sta nu nog op een pensionstal, en dat is geen doen met een veulen. Heb dus eerst een plekje bij een boer geregeld, bijna bij mijn huis om de hoek, dus nu kan alles doorgaan Haha!
Mijn vorige veulen was in 2000, en ik kon inderdaad niet wachten om het te zien, vooral de laatste maand is het afwachten verschrikkelijk moeilijk.
Moet zeggen dat ik heel benieuwd ben naar het veulen van Mara. Ik heb vaak met Renate gezocht naar veulens van Nobbi, maar hebben maar 1 foto gevonden van een 3 jarige ruin, en ik moet zeggen dat dat een heel leuk beestje was Ja

Zou ik die foto mogen hebbe??? Ik heb namenlijk helemaal geen nakomenlingen van hem gezien Verdrietig

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:25

jahh heb hem eerst op proef! Haha! maar mijn gevoel voelt goed maar nu nog even in de praktijk brengen natuurlijk he! erg spannend Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:26

muppetmayo schreef:
Met of zonder, alletwee eigenlijk! Hij loopt standaard als een hondje achter me aan Lachen 1e keer toen ik ging rennen schrok ik me rot dat hij mee ging draven! Als ik ga zigzaggen,doet hij gezellig mee!

En qua vrijheidsdressuur, is daar niet een site van? Ik meen iets van pink horizon ofzo?

pink horizon?? nooit van gehoord, maar ik zal eens gaan googelen.

ja dat zigzaggen doet Lizzy ook, hahaha nog even en we hebben een circuspaard.
ze moet nu andere commando's leren ivm het westernrijden, en ze heeft het heel snel door. Het is echt een slim beestje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:30

hiphopje heb je al foto's van je nieuwe zadel??? Foto's zijn altijd goed Haha!

\Ik heb voor de 2e keer boomloos geprobeerd en ik ben er echt heel erg tevreden over.

Nou maar opzoek naar een boomloos zadel Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:33

Peelie schreef:
hiphopje heb je al foto's van je nieuwe zadel??? Foto's zijn altijd goed Haha!

\Ik heb voor de 2e keer boomloos geprobeerd en ik ben er echt heel erg tevreden over.

Nou maar opzoek naar een boomloos zadel Haha!

hier heeft ze voor het eerste het zadel op. het zadel is nu een stuk donkerder maar daar heb ik nog geen foto's van.
het zit in ieder geval heerlijk. en het heeft een flexibele boom.
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:33

@ Hinke, en alle andere die geintresseerd zijn.

Engerie doet heel veel. Het helpt bij genezing , bewustwoording, beter in je vel gaan voelen zitten.

Mijn merrie heeft op 1-1-2007 een behoorlijke hoefwond opgelopen, de veearts zei, hier ben je minimaal 4 tot 6 mnd mee zoet.
De eerste week van jan.2007 heeft mijn merrie in de energie gestaan, voor het eerst. Half feb 2007 kon er al een ijzertje onder geslagen worden. Begin maart deden we weer mee met een onderlingen springwedstrijd.
Door de energie is haar hoef harder gaan groeien en binnen 9 mnd was de trauma-rand uit haar hoef gegroeid.
Verder heeft ze in de energie gestaan voor het trailer laden en voor wedstrijden, zodat ze minder gestresd was, wat ook goed te merken was aan haar.

Mijn toendertijd jack russel puppy heeft ook in de energie gestaan, zij heeft last, zoals wij dat zeggen van extreme adhd. Tijdens en na de energie was ze zeer rustig en ze is nog wel wat druk, maar niet zo heel erg meer als vroeger, ze is nu een jack russel zo als het hoort.

Van een stalgenoot heeft haar paard er ook in gestaan, hij had heel erg veel last van zijn pezen en is er ooit eens aan geopereerd. Ze eigenaar kon niet meer rijden, zonder dat zijn benen gingen opspelen. Nu na de behandelingen - nu goed 8 mnd geleden - kan ze weer rijden en is het paard ook echt weer een vrolijk dier geworden, die zonder pijn door het leven kan gaan.

Mochten jullie meer willen weten, je moet me alleen niet vragen hoe het allemaal werkt, want daar heb ik geen kaas van gegeten - kan ik jullie de site wel geven.

Ik vind het echt werelds dat er nog steeds wondertjes bestaan, echter mocht je ooit aan de energie gaan, voor je dier of voor je zelf en daarnaast heb je ook medische hulp, zoals medicatie ect. die kan je dan niet zomaar laten schieten.

je moet het niet zien zoiets al Jomanda, die gelijk zegt dat je alle medicatie achter wegen moet laten. De energie helpt waar het helpen kan en mocht het niet werken dan schaad het ook niet.

Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk heb uitgelegd en mocht je nog vragen hebben, kan ik je de site door geven van me collega.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:35

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:51

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:53

erg mooi zadel hiphopje Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:58

@Hinke, nou ja, ik bleef zitten. Maar Madeira bokt niet hoog (tenminste, niet onder het zadel, heb haar wel is zien rennen/bokken in de paddock, en ben ik blij dat ik er niet op zit haha) Tong uitsteken Ze moet ook gewoon normaal doen tegen andere paarden. Meestal als ik rij is het gelukkig rustig Haha!

@Hiphopje, mooie zadel, maar je haflinger.. WOUW Haha! ook geweldig.

@Mystica, foto's kunnen inderdaad vertekenen. Maar het karakter sprak mij gelijk aan toen ik het las, en toen ik haar zag, was ik gelijk helemaal verliefd. Eerste keer wilde ik ook proberen te galoperen op haar. Geloof me, ik vertrouw paarden niet zo snel dat ik dat gelijk in 1x wil. Als Madeira dingen bij mij doet, vond ik helemaal in het begin wel eng. Maar ik heb zo'n vertrouwen in haar gekregen, dat ik weet dat zij mij er niet zomaar af zou gooien. Dus ook al bokt ze, durf ik haar wel aan te pakken (en geloof mij nog een keer, dat durf ik ook niet bij alle paarden).

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:07

Maaykekramer, er is een topic met een themba hafje, is dat die van jou wordt? Leuk paardje hoor Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:10

muppetmayo schreef:
Maaykekramer, er is een topic met een themba hafje, is dat die van jou wordt? Leuk paardje hoor Lachen

Klopt! Die had ik ook gezien (het profiel van diegene met een haf die Themba heet). Leuk paardje! Ja

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:15

jahh klopt haha die krijg ik op proef Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:17

Leuk ding hoor Lachen Ben benieuwd!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:40

Zo ik ben weer ff bijgelezen..

K sta op de wachtlijst voor een karakter analyse, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben.
Wat valt er van mn pony af te lezen, en klopt dat..

Daarnaast heb ik van een oud stalgenoot gehoord dat zij een keer een reading heeft gedaan bij haar paard en echt versteld stond van wat er uit kwam. Omdat ik altijd wel nieuwsgierig ben naar dit soort dingen, zit ik er over na te denken om het eens bij Boy te laten doen. Puur nieuwsgierigheid, en ergens ook wel in de hoop om meer te weten te komen over zijn verleden. Misschien kom ik dan ook te weten waar sommige dingen in zn gedrag vandaan komen.

VD is ontzettend leuk om te doen.. In het begin dacht ik dat het een hopeloze zaak was om het nog verder te gaan. Alleen met snoepjes is geen succes bij mij.

@ freya; interessant dat in energie staan! Had ik nog nooit van gehoord!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:48

Freya: zo, wat een verhaal! Had er ook nog nooit van gehoord. Wat is de site van je collega?

Ik kwam weer eens de foto tegen van Ankie die iemand hier had gepost in een topic van mij toen ik ankie had gekocht:
Meet beebie Ankie:
Afbeelding

Zo schattig!!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:50

Wat een droppie Hinke!
Heb je ankie al van jongs af aan?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:53

Nee pas vanaf juni 2007, toen was ze 2. Dit was een foto die ik kreeg van iemand die bijrijder was bij de fokker van Ankie Knipoog Wel leuk om die foto's te zien idd. Haflingerveulens zijn zo schattig!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:53

hoi meiden..ik ga binnenkort afscheid nemen hier want ik heb besloten om voor Beer weer een nieuwe plek te vinden....ik ben er achter gekomen dat er meer speelt waarom het niet wil lukken met hem en met mijn vorige paardje Diego....ik mis nml mijn oude haflinger nog veels te erg, en heb t helaas nog geen plekje kunnen geven, ik merkte dat ik steeds vergelijkingen maakte met hem en dacht dat mijn gevoelens wel over zouden gaan bij een nieuw paardje...dit zou misschien uiteindelijk wel kunnen lukken maar ben er nog niet aan toe, ik kan me gewoon nog niet helemaal voor de volle 100% geven..klinkt misschien raar want t is inmiddels al zowat een jaar of 1,5 geleden maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:54

Ahhh wat een schatje zo!

Zo heb ik ook nog baby foto's van Daims:
Afbeelding

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:58

marjonrebel: zonde maar goed dat jij het aangeeft! veel succes met een goed plekje zoeken Haha!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:02

MaaykeKramer schreef:
marjonrebel: zonde maar goed dat jij het aangeeft! veel succes met een goed plekje zoeken Haha!

dank je..ik had t zelf ook liever anders gezien maar t gaat zo gewoon niet werken en dan is het niet eerlijk tegenover beer, hij verdiend een baasje die wel de volle 100% voor m kan gaan....

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:02

Marjonrebel; Jammer dat het niet gaat, maar het is wel een moedig besluit. Succes met het zoeken naar een nieuw plekje, maar volgens mij gaat dat wel goedkomen..

Muppetmayo; Wat een verschil met hoe Daimy nu is zeg!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:04

Leuke babyfoto's Haha! Ik heb er geen geloof ik van Madeira.. Zou is zoeken, heb er wel een paar gehad, maar volgens mij waren dat van haar veulen zelf..

Marjonrebel, heel knap dat je voor jezelf zo de knoop doorhakt en snapt wat er met je is. Ik wil je heel veel sterkte wensen, verlies is gewoon erg moeilijk. Sterkte!