Freya schreef:Hinke Gewoon vragen. een brutaal mens heeft de halve wereld zei mijn oma altijd en wie weet kan je daar wel staan met je paardje.
Dat is waar
Hoewel ik verwacht dat ze nee zullen zeggen. Het is nl nogal een groot luxe huis dus ze zullen het geld niet nodig hebben iig. Ik woon in een gebied waar het nogal lastig is stalling te vinden dus het zou me niks verbazen als er al meer mensen daar langs zijn geweest om te vragen.
Nouja, dan ga ik gewoon alle mensen met paarden in een straal van 10 km vragen of ze plek hebben
Mystica schreef:
Ik ben welkom

Ik zal me maar even voorstellen dan

Bernadette, 24 jaar en woon in bellingwolde, dorpje in noordoostgroningen tegen de duitse grens aan.
Haflief heet Ewalda, is 17 jaar, komt uit oosterijk en ik heb haar al 10 jaar. Dit voorjaar wordt ze gedekt door Abendsturm. Ze gaat danook meteen naar bellingwolde verhuizen en komt dan met een 20 jarige merrie te staan. Afstamming van die merrie: Altjo x Roderick Imladris.
Om het even bij de zadels te houden: ik heb ook een wintec gehad, maar vond het een onding. Vanaf dag 1 heeft hij nooit goed gelegen, te weinig ruggegraatvrijheid en altijd schuiven. Dat was een wintec 500 sport vsd met cair.
Het was vast wel leuk hiphopje. Vooral met oud en nieuw!
Abendsturm
Goede keuze! Die hengst zou ik ook wel bij ankie willen als ik een haflingerveulen zou willen fokken bij haar. Maar de markt voor haflingers is nogal verzadigd en als ik een veulen fok wil ik hem wel kunnen verkopen
En daarnaast, als je de opfokkosten met de uiteindelijke verkoopsprijs vergelijkt ga je er met een haflinger behoorlijk op achteruit
Freya schreef:mag ik vragen waarom je een reading van je paardje wilt ? Puur uit nieuwsgierigheid. Een collega van mij werkt met energie (wat verder gaat dan reikie - of hoe je dat ook mag schrijven- ) Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid, puur ook omdat mijn merrie voor een aantal dingen in de energie heeft gestaan en soms nog staat.
Ik heb geen verstand van reikie
maar wat bedoel je met dat je merrie in de energie heeft gestaan? Klinkt wel apart
Madeira_ schreef:Goh, Madeira ging vandaag bokken
Was wel raar, want het is niet hoog of eng bij haar hoor. Maar voelde raar. Heb hiervoor maar 1x een bokkend paard meegemaakt (was zonder zadel). Maar ze deed dat omdat andere paarden naast haar liepen. Hiervoor was ze alleen in de bak, ging super. Daarna kwam er 1 bij, die vond ze ook geweldig, steeds achter hem aanlopen enzo

toen kwamen er meer. Toen wilde ze niet meer. Ik heb haar gewoon 1x goed laten aandraven en toen was het ook klaar want we reden al een tijdje.
@Joopie, ik ben ook benieuwd

waarom ga je een reading doen? Lijkt mij ook wel gaaf om met Madeira te doen.

Ah dat lijkt me echt eng als je paard bokt terwijl je zelf heel weinig kunt zien... Bleef je wel zitten?