[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:39

Go jij! Go jij! Ik ben welkom *LOL*
Ik zal me maar even voorstellen dan Knipoog
Bernadette, 24 jaar en woon in bellingwolde, dorpje in noordoostgroningen tegen de duitse grens aan.
Haflief heet Ewalda, is 17 jaar, komt uit oosterijk en ik heb haar al 10 jaar. Dit voorjaar wordt ze gedekt door Abendsturm. Ze gaat dan ook meteen naar bellingwolde verhuizen en komt dan met een 20 jarige merrie te staan. Afstamming van die merrie: Altjo x Roderick Imladris.

Om het even bij de zadels te houden: ik heb ook een wintec gehad, maar vond het een onding. Vanaf dag 1 heeft hij nooit goed gelegen, te weinig ruggegraatvrijheid en altijd schuiven. Dat was een wintec 500 sport vsd met cair.

Het was vast wel leuk hiphopje. Vooral met oud en nieuw!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:25

Ik ben het zadel toch maar gaan halen, voor dat prijsje kon ik het niet laten liggen. Nu steekt er een zwarte boom in, ga het vervangen door een witte. Hopen dat het past Haha! En anders verkoop ik hem terug Huilen van het lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:32

Goh, Madeira ging vandaag bokken Clown
Was wel raar, want het is niet hoog of eng bij haar hoor. Maar voelde raar. Heb hiervoor maar 1x een bokkend paard meegemaakt (was zonder zadel). Maar ze deed dat omdat andere paarden naast haar liepen. Hiervoor was ze alleen in de bak, ging super. Daarna kwam er 1 bij, die vond ze ook geweldig, steeds achter hem aanlopen enzo Tong uitsteken toen kwamen er meer. Toen wilde ze niet meer. Ik heb haar gewoon 1x goed laten aandraven en toen was het ook klaar want we reden al een tijdje.

@Joopie, ik ben ook benieuwd Haha! waarom ga je een reading doen? Lijkt mij ook wel gaaf om met Madeira te doen. Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:44

chipieke schreef:
Ik ben het zadel toch maar gaan halen, voor dat prijsje kon ik het niet laten liggen. Nu steekt er een zwarte boom in, ga het vervangen door een witte. Hopen dat het past Haha! En anders verkoop ik hem terug Huilen van het lachen

Een witte boom is 32 als ik het goed onthouden heb Lachen
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 04-01-09 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:45

@ Madeira: ik ben haar vaak tegengekomen op mp en vond er niet zo veel aan eigenlijk, maar op de foto's die ik later van jou gezien heb, is het juist een heel leuk dier Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:47

Mystica schreef:
@ Madeira: ik ben haar vaak tegengekomen op mp en vond er niet zo veel aan eigenlijk, maar op de foto's die ik later van jou gezien heb, is het juist een heel leuk dier Haha!

Echt waar? Wat lief Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:55

Ja echt waar, anders had ik wel mijn mond gehouden Huilen van het lachen
Maar ik wilde het graag even kwijt omdat het me echt opviel Haha! Zo zie je maar hoe foto's kunnen vertekenen. (die op mp)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:00

@Mystica: zwart is 31, dan is wit 34 Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:04

Dan heb ik het niet goed onthouden Clown

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:12

ik ben al twee maanden aan het rommelen met die boommaten Huilen van het lachen dus ik kan niet anders dan onthouden Haha! De wintec wide heeft boommaat 35, 36 en 38 geloof ik (van de laatste ben ik niet echt zeker) dus ja, kan er niet ver van zitten he Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:41

Freya schreef:
Hinke Gewoon vragen. een brutaal mens heeft de halve wereld zei mijn oma altijd en wie weet kan je daar wel staan met je paardje.

Dat is waar Knipoog Hoewel ik verwacht dat ze nee zullen zeggen. Het is nl nogal een groot luxe huis dus ze zullen het geld niet nodig hebben iig. Ik woon in een gebied waar het nogal lastig is stalling te vinden dus het zou me niks verbazen als er al meer mensen daar langs zijn geweest om te vragen.
Nouja, dan ga ik gewoon alle mensen met paarden in een straal van 10 km vragen of ze plek hebben Koe

Mystica schreef:
Bernadette, 24 jaar en woon in bellingwolde, dorpje in noordoostgroningen tegen de duitse grens aan.
Haflief heet Ewalda, is 17 jaar, komt uit oosterijk en ik heb haar al 10 jaar. Dit voorjaar wordt ze gedekt door Abendsturm. Ze gaat danook meteen naar bellingwolde verhuizen en komt dan met een 20 jarige merrie te staan. Afstamming van die merrie: Altjo x Roderick Imladris.

Om het even bij de zadels te houden: ik heb ook een wintec gehad, maar vond het een onding. Vanaf dag 1 heeft hij nooit goed gelegen, te weinig ruggegraatvrijheid en altijd schuiven. Dat was een wintec 500 sport vsd met cair.

Abendsturm Wow! Goede keuze! Die hengst zou ik ook wel bij ankie willen als ik een haflingerveulen zou willen fokken bij haar. Maar de markt voor haflingers is nogal verzadigd en als ik een veulen fok wil ik hem wel kunnen verkopen Tong uitsteken En daarnaast, als je de opfokkosten met de uiteindelijke verkoopsprijs vergelijkt ga je er met een haflinger behoorlijk op achteruit Tong uitsteken

Freya schreef:
mag ik vragen waarom je een reading van je paardje wilt ? Puur uit nieuwsgierigheid. Een collega van mij werkt met energie (wat verder gaat dan reikie - of hoe je dat ook mag schrijven- ) Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid, puur ook omdat mijn merrie voor een aantal dingen in de energie heeft gestaan en soms nog staat.

Ik heb geen verstand van reikie Bloos maar wat bedoel je met dat je merrie in de energie heeft gestaan? Klinkt wel apart Clown

Madeira_ schreef:
Goh, Madeira ging vandaag bokken Clown
Was wel raar, want het is niet hoog of eng bij haar hoor. Maar voelde raar. Heb hiervoor maar 1x een bokkend paard meegemaakt (was zonder zadel). Maar ze deed dat omdat andere paarden naast haar liepen. Hiervoor was ze alleen in de bak, ging super. Daarna kwam er 1 bij, die vond ze ook geweldig, steeds achter hem aanlopen enzo Tong uitsteken toen kwamen er meer. Toen wilde ze niet meer. Ik heb haar gewoon 1x goed laten aandraven en toen was het ook klaar want we reden al een tijdje.

@Joopie, ik ben ook benieuwd Haha! waarom ga je een reading doen? Lijkt mij ook wel gaaf om met Madeira te doen. Lachen

Ah dat lijkt me echt eng als je paard bokt terwijl je zelf heel weinig kunt zien... Bleef je wel zitten?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:46

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:35

@ Hinke: Ik ga het veulen niet verkopen maar zelf houden Lachen
Dus winst maken maakt me ook niet uit, en als het veulen me niet bevalt verkoop ik hem in duitsland. Ik woon toch al aan de grens Haha! Bij pedenstedt waar Abendsturm staat, gaan zijn VEULENS voor bijna 1000 euro de deur uit, en omdat ik weet dat mijn merrie sowieso goed fokt (3 keurmerrie's, 1 merrie en de hengst zijn nooit naar de keuring geweest) durf ik dat risico wel te nemen Haha!
En tja, abendsturm he, ik hou van een aparte maar wel goede afstamming. Haha! Ewalda is van naxos, een zeer onbekende hengst die als het goed is maar 5 nakomelingen heeft, maar 2 daarvan zijn wel goedgekeurd voor de dekdienst, ook een abendsturm zul je in nederland niet snel tegenkomen Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:37

Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 04-01-09 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:02

Mystica schreef:
Haflief heet Ewalda, is 17 jaar, komt uit oosterijk en ik heb haar al 10 jaar. Dit voorjaar wordt ze gedekt door Abendsturm. Ze gaat dan ook meteen naar bellingwolde verhuizen en komt dan met een 20 jarige merrie te staan. Afstamming van die merrie: Altjo x Roderick Imladris.

goh, toevallig zeg
onze haf komt uit Bellingwolde, sinds een maandje is ze van ons. En de vader van haar moeder (cares van het maathuis) is ook Altjo.
Ik weet niet hoe groot Bellingwolde is, maar misschien dat je haar kent? Ze heet Lizzy van de Strokenburcht.
Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:08

Ik denk dat ik wel een idee heb over waar ze vandaan komt. Ik pb je even Knipoog

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:09

ow.. madeira bokke
naja naar andere paarden dat zouw best kunne ja
ik ben nog steeds ziek.....
was wel naar de manege geweest er was wedstrijd altijd zo gezellig daar:P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:11

Mystica Mooie hengst heb jij voor je merrie uitgekozen. hoe lang moet ze nog???? Ben jij ook zo benieuwd hoe het veulen er uit komt te zien? 9mijn merrie is ook dragend. voor foto's zie mijn site) Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:14

Vandaag met Daimy langs de weg gewandeld. Hij was zo onwijs braaf! Hij keek met zijn oortjes naar voren overal naar, maar vond echt bijna niks eng! En vond ie het eng, ging hij er wel heel stoer zonder moeilijk doen gewoon langs Haha! Ben echt trots op mijn ventje! Hij liep echt alsof hij het al jaren deed. En dat voor de 2e keer buiten op de weg, erg knap Lachen Koele kikker!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:14

DAMES HALOOOTJES
haha sorry! erg saai thuis vriendje is nachtje weg!
Broer is ondetussen in Ghana aangekomen! dus hij is er veilig en wel Haha!
en WOENSDAG gaan we Themba ophalen Haha! Spannend Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:15

ik had ook een wintec zadel. ooit van iemand overgenomen, had altijd op haar fjord gelegen. daarna heeft een tijdje op de verzorghaflinger van mijn dochter gelegen en daar lag het perfekt op. maar op Lizzy past het voor geen meter, het schuift aan alle kanten. had er al een bredere boom in laten zetten maar het bleef schuiven, was gewoon onverantwoord om daar mee te gaan rijden. en omdat ik sinds een halfjaar westernlessen neem en met Lizzy ook die kant uit wil, heb ik mezelf maar een nieuw westernzadel kado gedaan (hmm, nouja, manlief heeft getrakteerd...... Bloos )

Ben net thuis van de stal. We waren dus een week op vakantie geweest, en ik had me al voorbereid op een flink aantal kruiwagens mest. Maar de stalhouder had tegelijk met zijn eigen pony's ook de stal van Lizzy vrijdag al uitgemest Haha! Dus ik hoefde alleen maar wat natte plekken en wat hoopjes eruit te vissen. Haar oog was nog niet helemaal schoon, zal ook wel met het koude weer te maken hebben, maar we houden het goed schoon. Het is niet rood, het traant alleen vreselijk met een beetje prut. Als ze op stal staat heeft ze er duidelijk minder last van, maar buiten begint het weer te tranen. We hebben haar vlechten er uitgehaald uitgekamd, morgen krijgt ze nieuwe vlechten. En we hebben nog even met haar gespeeld in de binnenbak. Dochterlief had brokjes in haar jaszak en Lizzy liep als een hondje achter haar aan. Hihi, wel grappig om te zien. Ging ze rennen, draafde ze vrolijk achter haar aan. Stopte mijn dochter plotseling, hups, Lizzy ook op de rem. Zo leuk om te zien die twee. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat haflingers net zo dol op eten zijn als mijn bassethounds Haha! Haha! Haha! Daarna op stal en een appeltje voor de dorst. Het is echt zo'n lief beestje!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:17

@ Peelie: Ze moet nog gedekt worden Knipoog Komend voorjaar Haha!
Ik sta nu nog op een pensionstal, en dat is geen doen met een veulen. Heb dus eerst een plekje bij een boer geregeld, bijna bij mijn huis om de hoek, dus nu kan alles doorgaan Haha!
Mijn vorige veulen was in 2000, en ik kon inderdaad niet wachten om het te zien, vooral de laatste maand is het afwachten verschrikkelijk moeilijk.
Moet zeggen dat ik heel benieuwd ben naar het veulen van Mara. Ik heb vaak met Renate gezocht naar veulens van Nobbi, maar hebben maar 1 foto gevonden van een 3 jarige ruin, en ik moet zeggen dat dat een heel leuk beestje was Ja

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:18

Spannend zeg Maaykekramer! Neem je Themba nou eerst op proef?
Lijkt me heerlijk om daar zo naar de kijken hiphopje Lachen Mijn hafje loopt ook zo achter mij aan, maar dat kan ik zelf nooit zien natuurlijk Tong uitsteken

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:20

muppetmayo schreef:
Spannend zeg Maaykekramer! Neem je Themba nou eerst op proef?
Lijkt me heerlijk om daar zo naar de kijken hiphopje Lachen Mijn hafje loopt ook zo achter mij aan, maar dat kan ik zelf nooit zien natuurlijk Tong uitsteken

met of zonder lekkers in je jaszak?
zonder lekkers doet ze het ook wel, maar dan aan het halstertouw. nu was ze helemaal los. maar ze vind het erg leuk om te doen, de oortjes vrolijk naar voren en ze houd je echt in de gaten.
mijn dochter wil graag met haar vrijheidsdressuur gaan doen, dus ik zal eens op zoek gaan naar een leuk handig boek.
iemand toevallig tips?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:22

Paardenschool uiteraard hiphopje Haha! Daar staat alles in, maar een poos geleden was die niet meer te krijgen. Ik heb toen wel gehoord dat er een 2e versie van zou komen.