Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 19:54

Hallo meiden, sorry was ff druk en had niet zo veel te melden. Lees vanaf nu weer ff bij.

Annemarie, wat een mooie foto's weer zeg.

Marga en Sacha:
============
Ik ben zo ontzettend trots op ons. We hebben vandaag ons eerste buitenritje alleen gemaakt. Niet zo ver maar t begin is er. We zijn dus over de weg een stuk de straat in gereden, toen een doodlopende weg in en die helemaal uit gereden en weer terug. Op de terug weg kwam een auto ons onhalen, wat ik niet had gezien (gelukkig maar) was dat er ook nog een boot achter hing. Sacha keek even van he??? was dat ?? maar dat was het dan wel. Ze was vandaag niet buiten geweest voor t eerst. Dus ik dacht pfff als dat maar goed gaat. Maar ze was echt super braaf, we hebben een paar x gedraaft en ze bleef mooi bij me, de rest lekker gestapt. eenmaal thuis heb ik haar lekker verwend en haar nog ff buiten in de bak gezet en daar ging ze ff lekker helemaal uit haar stekker hahaha. Wat een heerlijke overwinning voor ons. Had haar trouwens eerst ff in de bak gereden maar ze was helemaal niet voorwaarts vandaar het buitenritje.

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:57

Goed zo Marga!! Weer een drempel overwonnen!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:00

Faringo schreef:
Goed zo Marga!! Weer een drempel overwonnen!!

ja goed he? ik ben zo trots op ons. Is voor mij heel wat, alleen over de weg met Sacha. Hoop dat ze zo braaf blijft, dan kunnen we de volgende x een stukje verder. Mijn doel is straat uit en klein bosje door en dan een ronde langs een grote visvijver en dan dezelfde weg terug. Kijk auto's enzo is niet erg, als er maar geen trekkers rijden dan ist goed. Klinkt raar maar ze vertrouwd me nu gewoon helemaal, ik merk het overal aan, ze doet eigenlijk alles voor me. Het enige is dat ze op dit ogenblik weer ff niet voorwaarts is in de bak, verder helemaal toppie. Ben blij met mijn meisje.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:04

Oh heb nog wel een leuk verhaaltje over vorige week. de bak stond bij ons blank maar die is dan wel te rijden, hij is vrij hard, dus vroeg aan een vriendin het zadel ff tegen te houden als ik zou opstappen. Weet niet wat er was, en zal er nooit achter komen denk ik, maar ik zet mijn voet in de beugel en was dus net bezig om op te stappen staat madammeke ineens op 2 achterbenen, recht omhoog dus. Ik spring eraf, zet haar stil, stap op niks aan de hand. Misschien zag ze een waterkabouter ofzo hahaha.

Hier ook nog ff Sacha:

Afbeelding

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:04

@Lore en Kim : Dat enten stelt dus inderdaad niets voor :). Kon zelfs gewoon in het land. Harry kreeg hem ook in zijn borstkast (doet deze arts standaard). Harry was super lief.
@Maureen: Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je geheimpje!! Haha en je hebt weer mooie nieuwe dingen kunnen toevoegen aan je verzameling zo te lezen :D,
@An: Wat fijn dat Storm zo zijn best deed! Ben benieuwd naar je andere foto's. Deze zijn al erg mooi.
@Marga: Super knap van jullie. Wat een goede eerste keer!! Brave Sacha dat ze niet schrok van die boot achter de auto.
Oh tjee, schrok je niet dat ze ineens op twee benen stond vorige week?! Is dan toch soms onverklaarbaar wat ze dan gezien of gevoeld hebben waarom ze ineens zo reageren.

Sabrina en Harry
Vandaag dus in het teken van de enting.
Stelde weinig voor, gelukkig!
Op advies van de veearts de rest van de dag lekker rust. Morgen mogen we wel wat doen, maar nog niet in het zweet werken. Dat wordt dus rustig aan doen, want Harry begint sneller te zweten nu hij steeds dikker in zijn vacht begint te zitten.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:32

@Sabrina: nee eigenlijk niet nee, ik wist dat het niet door mij kwam, ik wilde alleen maar ff stappen in de bak dus had ook geen cap op en ben er daarna gewoon opgegaan niks aan de hand. Ze gaat steeds vertrouwder voelen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:24

wil iedereen die het nieuwtje wilt weten mij even een pbtje sturen ? ik stuur namelijk naar iedereen hetzelfde pbtje :) dus dan is he makkelijk met kopieren en plakken!
@Marga: wat geweldig ! ik hoop ook dat ik dat ook ooit met angeltje kan doen, want dat kan ik nu echt niet proberen met haar hoor :oo ! super knap ! mag je echt trots op zijn :D
@ Sabrina: klopt sabrina, ze kunnen dat het vaccine uitzweten ! angel krijgt de hare altijd in december :j

Maureen en Angel:
Vandaag weer met Angel gereden, volledig in het ES :)) Ik in een leuke es broek met jas en zij met een es pad, alleen de peesjes missen nog haha ! Het rijden ging weer wat minder vandaag, maar de galop weer super. Ik heb de komende tijd eventjes wat meer aandacht richting school, dus van angel zullen nog maar weinig berichten komen. Wel ga ik dit weekend het erg gezellig hebben :) Zaterdag met elyze naar de stad, savonds lekker werken en zondag de hele dag de geplande 4 landsheren tocht :D manman heb er zo veel zin in !

Nogmaals voor de mensen die mijn nieuwtje willen weten, gewoon even een pbje sturen :j

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:09

Uh geven ze slecht weer vandaag?! En ik heb gisteren niet gereden omdat ik zo moe was, dacht dat doe ik morgen wel... Allemaal duimen voor een beetje droogte boven België in de late namiddag ;)

Goed zo Marga! Wat een mijlpaal! Echt alleen buiten durf ik niet, wel met iemand met een fiets ernaast, ben nochtans zeker dat pony niets zou doen :o Dat ze niet zo voorwaarts is, is op zich toch geen ramp? Je bent een recreatieruiter, geen wedstrijdruiter dus jij wil vooral een braaf paard!
Oehhh en mooie foto!

Over die vaccins, Formera is vorige winter toch zo verkouden geweest, veearts zei toen van voor de winter in te enten in plaats van in de winter.

Maureen, gereden in ES?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:02

@Marga: Fijn dat je er niet van schrok. Super om te lezen dat het vertrouwen tussen jullie steeds beter wordt!
Harry en ik gaan ook iedere keer kleine stapjes vooruit. Ik ben daar gewoon heel naïef in geweest, zoiets kost gewoon tijd! Heel fijn dat jullie weer iets overwonnen hebben, echt knap!!
En mooie foto!!
@Maureeen: Succes met al je school werkzaamheden. Alvast heel veel plezier zondag tijdens de 4 landsheren tocht (weet niet precies wat het is, maar dat lees ik vast na afloop in je verslag ;))!
@Lore: Hier komt het nu al met bakken uit de lucht! Hoop voor je dat het vanmiddag in België beter is, zal voor je duimen.

Sabrina en Harry
De weersvoorspelling is niet best voor vandaag.
Maar moet toch werken, en dat is gelukkig binnen.
Vanavond maar even regenpak aan als het weer zo blijft en even kijken bij Harry. Even een knuffel en wat lekkers geven.
Morgen hebben we weer grondwerkles

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:27

Pff, ik kom net van buiten, moest op verplaatsing voor het werk en ging te voet, had gelukkig een paraplu mee :) Zal vanavond gene vette zijn als het zo is... Anders binnen wat VD op de poetsplaats :o

Elinee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:42

Hoi hoi :)

Beetje laat maar graag zou ik me willen melden voor dit leuke dag boek
Als dat zou kunnen?

Eline & Bailey

Vrijdag ben ik geopereerd dus moet nog rustig alles opbouwen dus mijn verzorger heeft voor Bailey gezocht afgelopen dagen , maar moest der gewoon even zien dus vanochtend langs geweest dikke knuffel gegeven en een lekker appeltje , heerlijk in dit vieze weer staat ze nog buiten, maar over een week ongeveer gaat ze weer naar de manege verhuizen!

Groetjes van ons! :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:10

@marga: wat geweldig dat het zo goed gaat. en weeeer een stap verder. voor je het weet zitten jullie lekker in de bossen. en wat een leuke foto.
@sabrina: hier momenteel nog droog maar de regen komt eraan.

Kim en Nelleke:
hier gebeurt momenteel echt weinig. gisteren even met haar gekuffeld en voeren. daarna weer gauw naar huis met dat vieze weer. vandaag zal niet anders zijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:52

@Eline: welkom, dit is niet vervelend bedoeld hoor, ,maar het kan in het begin zijn dat ik niet zo veel op je reageer want ik reageer eigenlijk alleen op ons vaste groepje :j komt vanzelf wel, mits je geen eendagsvlieg bent...
@Kim: achja, met die weer is dat ook gewoon ontzettend lastig hoor! Ik heb een overdekte binnenpiste maar heb zelf ook gewoon geen zin voor te rijden

Ik ga snel aan mijn huiswerk beginnen zodat ik vanavond weer naar angel kan :) Heb zoveel te doen :oo ! ik moet een hoofdstel op de post doen, mijn laarsjes poetsen, eten, en naar angel. Wish me luck :D !! ik plaatst vanavond een post over angel en mij

Verder HEEL goed nieuws! elyze en ik waren afgelopen week met de rit de camera kwijt geraakt, maar hij is gelukkig teruggekomen! Op een of andere manier heeft iemand de camera in het bos gevonden, en tussen de foto's gekeken. Ergens stond er een foto van het huis en hierdoor wisten ze waar het was! Echt HEEL erg fijn :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:44

hey dames!

even een kleine update aan jullie. Zoekt iemand van jullie nog jodpurs ? Ik ken iemand die gloednieuwe te koop heeft staan. Merk is petrie en model proffesional. http://www.petrie.nl/products/38

de nieuwprijs is hiervan 104 euro, nu maar voor 75 euro ! Ze zijn dus echt nieuw he nog nooit gedragen. Niet voor te spammen ofz maar misschien dat een van jullie zich zelf er blij mee kan maken :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:00

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:42

@Lore: Heb je het droog gehad vanmiddag? Of werd het toch VD op de poetsplek.
@Eline: Welkom.
@Maureen: Heb je alles afgekregen? Hoe ging het bij Angel. Wat fijn dat de camera terecht is!
@An: Ga zo je topic met fotootjes even bekijken.

Sabrina en Harry
Vanavond regenpak aangetrokken en toch even bij Harry gaan kijken.
Heb hem even uit het land gehaald om te kijken of hij wellicht wat stijf was ofzo.
Maar hij leek eigenlijk nergens last van te hebben.
Nou ja, behalve dan dat hij een beetje nukkig was door de regen.
Heb hem even wat lekkers gegeven en weer terug in het land gezet.

Even een fotootje van ons in de regen, haha ik in mijn meest charmante outfit en Harry lekker zuur kijken :D
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:02

Het was/is inderdaad erg vies weer vandaag. Wel een grappig foto zo van jullie, allebei nat door de regen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 23:39

Marga en Sacha:
===========
Wat een slecht weer, heb haar dus maar even gelongeerd in de binnenbak, ze wilde eerst rollen, daarna aan de longe en voor ze het door had liep ze al stappend rondjes, ineens keek ze op en dacht pffffffff wat doe ik??? en begon te staken, ze is dus niet bang maar heeft er blijkbaar geen zin in. Ik heb toen dus wel de longeerzweep uit mijn kast gehaald. Weet zeker dat ze me in de maling aan t nemen was. En jawel, in zijn achteruit en begon te steigeren. maar ja verder achteruit ging niet want daar staat een muur. Ze keek me aan en echt je gelooft het of niet ze begon met haar voorbenen heel hoog te maaien. Ik dacht jaja nou dat gaan we dus echt niet goed vinden. Echt als een hengst dus met haar been staan stampen in t zand zo van nou kom maar op dan..... dus ik heb der echt ff hard aan moeten pakken, ze kwam weer omhoog en zag haar twijfelen om op me af te komen maar ik was haar voor, ze koos toch maar de weg van de minste weerstand en spurte weg. toen bleef ze lekker draven aan de longe, heb haar beloond met stem. Maar ja toen moest de andere kant nog. Weeeeeeeeeeeeeeer probeerde ze hetzelfde truckje, stampen op de grond, kop in de lucht, achteruit gaan en dan weer vooruit en steigeren. Weer heeft ze gelukkig niet gewonnen en gaf ze toch op. Ook deze kant gelongeerd in draf, haar oren in haar nek hahahhaa wat was ze boossssssssssssssssss. Ik moest er eigenlijk om lachen, die kop die ze trok, echt zo van nou ja het moet maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Daarna goed beloond met een appel en de nodige knuffels, moest t wel ff goed maken met der.

Op stal staan een hoop sportpaarden van 2 en 3 jaar die dus allemaal nog getoilletteerd moeten worden, dat ben ik aan t doen dus, ik vind dat heeeeeeeeeerlijk. Hihi al die lange manen moeten er helemaal af en moeten in een dressuurcoupe gesneden worden, staarten knippen en poetsen. Vandaag dus een 3,5 jarige merrie uit der stal geplukt en op de poetsplaats gezet. haar manen al gedaan en al helemaal geborsteld komt de eigenaresse aan, ohhhhhhhhhhh op de poetsplaats?? dat vindt ze eigenlijk stik eng en als je der kont borstelt dan haalt ze uit hoor. hiihihi ik zeg oh goed dat ik dat niet wist want ze is al klaar hahahha.
Volgende week moeten we met zijn 2en de hengst van stal toilleteren want die moet binnenkort naar de hengstenkeuring, super mooi zwart beest, ben benieuwd hoe dat gaat want die is nog niet veel gewend met zijn 2,5 jaar is hij net terug uit de opfok.

@Maureen: hoe ging het??

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:05

Goed zo Marga dat je haar m.b.t. longeren even flink hebt aangepakt. Het lijkt nu wel duidelijk dat ze er vroeger met dat gedrag altijd mee weg is gekomen, want ze weet dus duidelijk wel wat de bedoeling is. Heb je goed gedaan joh!
Flink aan het tutten dus met de paarden op stal. Dat zijn de dingen waar ik dus echt niet handig in ben, manen snijden enz. Gelukkig heb ik daar zelf geen last van haha.

An en Storm:
Vandaag is normaal mijn vrije dag maar ga even wat extra uurtjes werken. Daarna gelijk door naar Storm, Hoop dat het dan wat droger is want het regent hier nog steeds.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:58

@an: wat een mooie foto`s.
@marga: hoezo ik laat merken dat ik geen zin heb.... ja en als het weer slecht is vaan de nood een deugd maken. kan veel alleen geen manen trekken. dat leer ik misschien ook ooit wel eens.
@eline : welkom, vergeten te zeggen . sorry....
@sabrina: leuk twee verzopen .... op de foto. denk dat het voor mij weer niks wordt vandaag, misschien dat ik vanmiddag ook maar even een rondje ga wandelen. en ja ook als het regent. hier komt het ook met bakken eruit vallen. :(

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:02

't was niets Sabrina :o Veel te veel regen en mijn zus was aan't zadelen en dan neem ik haar de poetsplaats niet graag af (nog jonge paarden die nog wel wat lastiger durven doen). Heb dan maar nog eens mijn stal uitgemest en pff, iemand ervaring met héél erg natte stallen? Kom ik straks op terug ;)

Mooie laarsjes Maureen, maar niet echt mijn type, ik hou van sober :+

Haha, grappige foto, je zou voor minder zo zuur kijken, al die regen!

Wauw Marga, deed ze toch weer vervelend maar goed dat je't hebt aangepakt en dat het dan toch gelukt is, wat fijn dat je die hengsten en andere jonge paarden mag toiletteren! Zou alleen niets voor mij zijn, ik snij en trek zo scheef als wat :j En heb er ook de kracht niet voor, zelfs na vier losse vlechten leggen in pony's manen heb ik kramp en tintelingen in mijn handen, armen en schouders...

Ik denk dat het blijft regenen hoor An (ben je naar een verkorte versie van jezelf gegaan?!)... Hier op het werk regent het op verschillende plaatsen binnen... Pff!

En Eline, welkom hier, als je blijft meelezen en meeschrijven wordt je vast wel opgenomen in de groep.

Lore en Formera
Gisteren was ik van plan van te rijden, maar het weer besliste er anders over. Ben nochtans echt niet te "meisje" om in de regen te rijden, maar als het zo giet ga ik er echt niet aan beginnen...
Mijn babysitkindjes, tevens achter-achter-neefjes waren daar en waren aan het helpen hooi wegen en brok scheppen. Ik de oudste meegeplukt om met mij Formera's stal te doen. Formera even in de bak gezet en die ging direct rollen in de regen en wij aan het werk in haar stal. Ze is de laatste tijd heel erg vuil, nat vooral!
Heb er gisteren weer drie kruiwagens uitgehaald met echt zeiknatte schafelingen! Als je door haar stal lief maakte het ook zo pletsend geluid, zo nat was hij! En hij wordt alle dagen gedaan. Begin me dan ook wat zorgen te maken in haar dat ze teveel plast ofzo :o Mijn zus denkt dat ze zo hard met de waterbak speelt, maar dan zouden de schafelingen toch niet zo rood kleuren? Maar wit en nat zijn? Dus ik denk dat ze echt zo veel plast! En dat deed ze vorig jaar toen we haar kochten niet, ze was altijd een hele propere in de stal... Iemand wijze raad?

Elinee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:21

@maureen : Dat snap ik helemaal ga me best doen en veel bij lezen. :)
@Sabrina : Dankje, leuke foto!
@an : Wat een mooie foto's zeg!
@kim :Dankje, ook ik hoop dat het wat droger word!
@Lore : Ik ga me best doen! :)

Elinee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:07

Eline en Bailey

net bij bailey geweest gelukkig was het droog!
der los gegooit in de bak lekker door de plassen gerent,
lekker gepoetst, en wat VD gedaan niets bijzonders zoveel kan ze
nog niet :P
hier nog even een foto van der toen ik der net uit de wei pakte :
Afbeelding

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:54

@Marga: Wat een verhaal! Wat stout dat ze je zo in de maling heeft genomen. Knap dat je zo goed gereageerd hebt en haar aangepakt hebt! Ik zou toch wel erg onder de indruk zijn geweest als ze met haar poten zo stond te maaien. Echt goed dat je doorgezet hebt! Blijft toch bijzonder dat ze soms zo een spelletje met ons lijken te spelen.
Leuk dat je zo lekker met de andere paarden aan er tutten bent! Ik zou daar geloof ik echt niet goed in zijn.
Twee weken terug hadden we het over stelling en buiging. Ik had beloofd het nog eens na te vragen aan mijn instructrice. Zij gaf aan eerst een tussen stap te doen, door het aan de hand te laten doen, jij er naast en dan met bijvoorbeeld een kaptoom en leadrope.
Maar wellicht heb je dat al geprobeerd en lukt het alleen niet tijdens het rijden.

@lore: helaas geen ervaring met natte stallen.

@Eline: Leuk paardje is Bailey. Is ze nog jong?

Sabrina en Harry
Vandaag weer een lesje grondwerk gehad. Gelukkig was het droog.
We gingen even de vorige dingen herhalen, dat gaat steeds een beetje beter.
Al blijft Harry snel verveeld, dus ik moet wat creatiever proberen te zijn.
Daarna begonnen met wat oefeningen om Harry wat soepeler en rechter te krijgen.
Leadrope aan een kaptoom vast gemaakt en daar gingen we.
Mijn instructrice en ik verwachte dat het wel wat moeilijk zou gaan, omdat Harry tijdens de vorige lessen soms al zo een moeite leek te hebben met de basis oefeningen van het grondwerk. Hij lijkt dan gewoon niet te snappen wat we van hem vragen.
Mijn instructrice doet de oefening altijd even voor, en dan probeer ik dat te imiteren.
Wat gebeurd er tot ieders verbazing, de eerste oefening aan kaptoom, deed Harry zonder blikken of blozen! Hup zonder aanmoediging, nog voor we echt iets vroegen deed hij het al. Hij wist gewoon wat de bedoeling was. Dit heeft hij dus waarschijnlijk bij zijn vorige eigenaar gedaan.
Leuk om te zien, mij kostte het echter wat meer moeite. Hihi, moet dat op zoveel dingen tegelijkertijd letten, niet mijn sterkste punt.
We gingen hem ook met kaptoom een klein stukje longeren, stap nukkig, draf nukkiger, galop nukkigst.
Bokken dat hij deed, en me een stukje mee trekken, hopla stukje door de bak erachteraan geskied.
Hij vindt dat blijkbaar erg moeilijk, en lijkt dan vooral heel gefrustreerd naar zich zelf toe, houtenklaasje.
Andere hand zelfde verhaal.
Na afloop nog even rustig rondje volgen op de hoefslag en toen zat het half uurtje er al weer op.
Ik vind dat Harry goed zijn best gedaan heeft en hem even lekker beloond.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:34

Sabrina: Lekker dat harry niet moeilijk deed bij de prik, dat scheelt een hele hoop. En hij is wel blij met je dat je hem mee neemt in de regen aan de foto te zien haha Ik lees dat er nog wel wat werk aan de winkel is, maar dat komt vast wel goed! Wat vind je van het zadel?

Maureen: He meid super dat het weer vooruit gaat met jou en Angel! Top hoor! En weer heerlijk door de bossen aan het crossen lees ik! Je krijgt zo te lezen er steeds meer plezier in en Angel ook aan de foto te zien haha. Maar ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar je geheimpje?! (Wil je het ook met mij delen over pb :P ) mazzel van die camera trouwens!

Kim: Bij jullie gaat het ook goed zo te lezen. En ooooooh ik ben nog steeds zo jaloers dat jij zo de heide op kunt..... (vakantie plannen spoken al door mijn hoofd)

An: Wat een knappe kerel is Storm!! Super leuke foto's! Zo te lezen was de shoot ook erg leuk.

Lore: Een leuk springertje is Formera, ze heeft er ook wel feeling voor denk? Want 1,05 is zeker netjes! Is het bij jullie trouwens altijd mooi weer? Ik zie namelijk nooit grauwe luchten op de foto's haha.

Marga: Wat goed dat je zo met haar een buitenrit maakt! (ik durfde het met Sandra echt niet) Jij en Sacha gaan echt met sprongen vooruit zeg! Ik lees eigenlijk bijna alleen maar positiefe berichten bij jullie, wel een terugvallertje gehad maar daar ben je weer goed uitgekomen. Ik vind ook wel dat je dat verdient heb na al het gedoe afgelopen tijd! En ze is echt leuk!

Welkom Eline! Baily ziet er leuk uit, ben benieuwd naar jullie belevenissen.

Ok ik laat ook maar weer eens wat van me horen, ik zat/zit in een herftsdipje wat denk ik een terug kommend fenomeen gaat worden elk jaar pfffff. Dan heb ik nergens zin in, zelfs bokt.nl niet. Sorry meiden ik zal nu weer bij blijven.

Aranka & Daisy:

Ik had weer logeer weekend op mijn stage dus hier komen de verhalen van daisy en mij:

Zaterdag:
Mijn stagebegeleider dacht dat het wel leuk was als ik met de kinderen ging paardrijden. Dat betekent 7 kinderen (5 die geen geduld hebben en 2 peuters) en 3 pony's in mijn eentje in de gaten houden......... DAT SLOOPT JE!
De meiden wouden heeeeeeeeeeeeeel graag op Daisy zonder zadel rijden (wat prima kan), maar ik moest er naast lopen. Die andere meiden gingen hun gang en hielpen elkaar.
Dus kind op Daisy en ernaast lopen, kind en die andere 2 pony's vanuit een ooghoek in de gaten houden. dit dan 2 uur lang.

Zondag:
De instructrice kwam om les te geven aan de kindjes.
Ik mocht samen met een cliënt de pony naar de bak rijden (een kwartiertje rijden ong.) Ik op Daisy en die kleine meid op een shet.
In de bak geholpen met op en af stappen, aan de longe kinderen begeleiden en les krijgen in les geven en nog mee rennen naast de shet voor veiligheid.
Toen we terug waren ff heerlijk gekroeld met Daisy toen de kinderen mooi aan het spelen waren.

Dat was mijn weekend, en nu rust!